abonnement Unibet Coolblue
pi_33322113
Ik ben dus van plan een subaru impreza aan te gaan schaffen. Heb er 1 op het oog uit 99 met 75k kilometers.
Zijn er hier mensen met een impreza die me kunnen vertellen hoe hij is met onderhoud en tips waar op te letten bij de aanschaf?
  donderdag 22 december 2005 @ 21:26:22 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33322193
Welke uitvoering?

Een 1.6 of een GT Turbo?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33322259
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:26 schreef daNpy het volgende:
Welke uitvoering?

Een 1.6 of een GT Turbo?
GT Turbo ofcourse
pi_33322271
Intersant ik wil ook zoiets aanschafen en ben ook aan het rond vragen. Maar ik hoorde dat er veel geld in gaat zitten en als er iets kapot was nog meer koste. Ook adviseerde ze mij dat als je er een koopt dat je dan een iemand die er echt verstand van heeft mee laat kijken, zodat hij kan zien of het wel of niet iets is. Dan ben je toch zeker van je zaak. Succes er mee en laat maar horen als je er een gekocht hebt.
pi_33322427
Cool, plaatjes.
tvp
pi_33322446
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:27 schreef master_X het volgende:
Intersant ik wil ook zoiets aanschafen en ben ook aan het rond vragen. Maar ik hoorde dat er veel geld in gaat zitten en als er iets kapot was nog meer koste. Ook adviseerde ze mij dat als je er een koopt dat je dan een iemand die er echt verstand van heeft mee laat kijken, zodat hij kan zien of het wel of niet iets is. Dan ben je toch zeker van je zaak. Succes er mee en laat maar horen als je er een gekocht hebt.
Ik ga er morgen 1 bekijken. Als hij me bevalt neem ik de man van m'n nicht mee. Die is monteur dus ik neem aan dat die er wel wat vanaf weet. Mocht hij het ok vinden dan moet ik eerst nog even m'n mr2 zien kwijt te raken en dan impreza
  donderdag 22 december 2005 @ 21:33:10 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33322507
Lijken mij otoos waar het loont schade-otoos op te lappen en km. standen (ver) terug te draaien.
Daar zou ik dus eerst maar eens goed op letten. 75K kms voor een 6 jaar oude otoo lijkt mij nogal weinig, maar kan natuurlijk wel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33322512
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:31 schreef Dark_Killah het volgende:
Cool, plaatjes.
tvp
pi_33322569
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:33 schreef Hyperdude het volgende:
Lijken mij otoos waar het loont schade-otoos op te lappen en km. standen (ver) terug te draaien.
Daar zou ik dus eerst maar eens goed op letten. 75K kms voor een 6 jaar oude otoo lijkt mij nogal weinig, maar kan natuurlijk wel.
Daar ben ik idd ook nogal huiverig voor. Dus ik ga eerst kijken en mocht mij nou niets bijzonders opvallen laat ik misschien ook nog wel een keuring doen.
  donderdag 22 december 2005 @ 21:37:44 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33322731
Goede garantie is ook wel wat waard. iha. zijn het natuurlijk redelijk ravotbestendige otoos, maar als ie kapot gaat wordt het duur. Ik heb zelf net een BMW 330i gekocht, all-risk verzekering bij 82,5% korting 1050 EUR . Heb je al geïnformeerd wat dat kost bij een Scooby?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 22 december 2005 @ 21:38:03 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33322746
GT Turbo kost aardig wat.
Euro98 tanken en altijd netjes warm rijden (ca 20 min).

De remmerij vervangen kost een eurootje of 2000,-, dus je kunt wel raden hoe het met verder onderhoud zit.
Het zijn prachtige wagens, maar je moet er niet op besparen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33322885
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:38 schreef daNpy het volgende:
GT Turbo kost aardig wat.
Euro98 tanken en altijd netjes warm rijden (ca 20 min).

De remmerij vervangen kost een eurootje of 2000,-, dus je kunt wel raden hoe het met verder onderhoud zit.
Het zijn prachtige wagens, maar je moet er niet op besparen.
Ik rij nu een mr2 en die is ook vrij prijzig in onderhoud en benzine dus erop achteruit ga ik niet. Alleen de aanschafprijs dan. Maar daar heb ik het verder ook niet over.
pi_33322983
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:37 schreef Hyperdude het volgende:
Goede garantie is ook wel wat waard. iha. zijn het natuurlijk redelijk ravotbestendige otoos, maar als ie kapot gaat wordt het duur. Ik heb zelf net een BMW 330i gekocht, all-risk verzekering bij 82,5% korting 1050 EUR . Heb je al geïnformeerd wat dat kost bij een Scooby?
Allrisk verzeker ik hem zoiezo niet. WA+ met vanalles en nogwat is genoeg. En die verzekering gaat maar een paar pleuro's duurder uitvallen dan dat ie nu is. Dus daar zit geen probleem. Het probleem voor mij is dat ik bij deze auto niet weet waar ik goed op moet letten wanneer ik hem koop. Behalve de standaard dingen dan.
  donderdag 22 december 2005 @ 21:50:03 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33323304
Lijkt trouwens wel een redelijk betrouwbaar adres. Dealer enzo; krijg je een beetje goede garantie daaro? Minimaal 1 jaar lijkt mij wel de moeite waard bij dit soort otootjes
(Mijn otoo kon alleen maar all-risk of WA, geen WA+, had iets te maken met dagwaarde ofzo.)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_33323570
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:50 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt trouwens wel een redelijk betrouwbaar adres. Dealer enzo; krijg je een beetje goede garantie daaro? Minimaal 1 jaar lijkt mij wel de moeite waard bij dit soort otootjes
(Mijn otoo kon alleen maar all-risk of WA, geen WA+, had iets te maken met dagwaarde ofzo.)
Ga morgen meteen naar garantie vragen. Meestal is dat 3 maanden. Tis btw een erkende bovag garage en de auto heeft NAP. Hoe betrouwbaar dat allemaal is weet ik niet maar het is al beter dan een vage particulier of een achteraf handelaartje.
  donderdag 22 december 2005 @ 22:30:02 #16
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_33325609
NAP is iig betrouwbaar, BOVAG is alleen een naam natuurlijk, en soms zitten daar ook klotegarage's tussen.
Maar over 't algemeen kan je er wel vanuit gaan dat het dan wel snor zit.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_33325751
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:30 schreef LaZZ het volgende:
NAP is iig betrouwbaar, BOVAG is alleen een naam natuurlijk, en soms zitten daar ook klotegarage's tussen.
Maar over 't algemeen kan je er wel vanuit gaan dat het dan wel snor zit.
Is NAP ook niet makkelijk t omzeilen dan?
pi_33328814
Kijk of er aan de auto geprutst is... tekenen van in- en uitbouw van boost controller, downpipe zonder katalysators e.d.

Hogere boost = veel meer kans op stukgaan en sowieso hogere slijtage
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33329316
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:34 schreef StefanP het volgende:
Kijk of er aan de auto geprutst is... tekenen van in- en uitbouw van boost controller, downpipe zonder katalysators e.d.

Hogere boost = veel meer kans op stukgaan en sowieso hogere slijtage
Dit zou er allemaal aan gedaan zijn:

Leda B suspension systeem, Clifford 600 concept alarm, Carbon WRC spiegels, Cibie oscar verstralers, supersprint downpipe, Alu pookknop, Ecutec chiptuning, Meterset.

Dusja.. wel wat aan geknutseld geweest.
pi_33330523
quote:
Op donderdag 22 december 2005 21:41 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Ik rij nu een mr2 en die is ook vrij prijzig in onderhoud en benzine dus erop achteruit ga ik niet. Alleen de aanschafprijs dan. Maar daar heb ik het verder ook niet over.
Hangt vanaf hoe je rijd natuurlijk maar als je gaat gassen is 1:5 makkelijk gehaald. Echt knallen is 1:3 ook geen probleem... Ken iemand die zo een ding had (en heef de nieuwe Pimppreza ook) en ik kan je zeggen dat benzine een van de hoogste kosten van zo een bak is.

Oh ja, het zijn wel betrouwbare auto's als je normaal doet. Als je gaat gassen kan er iets stukgaan...

Zou gewoon naar standaard dingen kijken, witte rook of zwarte,blauwe rook is gewoon no-go, deze dingen kunnen makkelijker stuk door misbruik dan de gemiddelde GTi-achtige wagen... (niet gek ook met turbo + hoog vermogen + koppel)

Oh ja hou ook in je achterhoofd dat die dingen worden gekocht om te knallen en omdat ze zeer goedkoop te tunen zijn naar hoge vermogens... Iemand koopt geen Impreza voor woon-werk verkeer (uitzonderingen daargelaten) alhoewel dat zal je vast wel weten
  vrijdag 23 december 2005 @ 00:26:58 #21
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33330862
Leuke auto (niet echt betrouwbaar verder volgens een vriend van mij) maar ik kan je 1 goede tip geven: zorg ervoor dat er niet zo'n foeilelijke taartschep achterop staat! Zo een waar een meter ruimte tussenzit. Je wordt gegarandeerd uitgelachen!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_33331160
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:45 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Dit zou er allemaal aan gedaan zijn:

Leda B suspension systeem, Clifford 600 concept alarm, Carbon WRC spiegels, Cibie oscar verstralers, supersprint downpipe, Alu pookknop, Ecutec chiptuning, Meterset.

Dusja.. wel wat aan geknutseld geweest.
Alu pookknop

Dat soort dingen maakt dus niet uit, heb gaat om dingen die de boost e.d. aangepast hebben. Een boostcontroller, verwijdering van de kats, andere cams, enz. Die downpipe bv, zitten daar nog cats in of high-flow cats? Als je auto 30psi boost gezien heeft omdat een of ander jodocus de boostcontroller niet begreep, dan zou ik die auto niet meer willen!

Misschien dat die imprezas anders werken dan supras, bv net zoals turbodiesels waar ze de boost gewoon via de ECU regelen. Dat ecutec gedoe, wat heeft dat precies gewijzigd? Zit er nog garantie op? Dat soort dingen zou ik willen weten.

Ik zou hem persoonlijk niet kopen, en zoeken naar eentje zonder chip"tuning" e.d...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33331837
Rijd er een stukje mee, chek of de motor niet happert/inhoudt ofzo. Meest bekende kwaaltje bij de impreza = MAF sensor (duur geintje)

Zoek maar eens op google "impreza maf sensor"
pi_33332550
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Alu pookknop

Dat soort dingen maakt dus niet uit, heb gaat om dingen die de boost e.d. aangepast hebben. Een boostcontroller, verwijdering van de kats, andere cams, enz. Die downpipe bv, zitten daar nog cats in of high-flow cats? Als je auto 30psi boost gezien heeft omdat een of ander jodocus de boostcontroller niet begreep, dan zou ik die auto niet meer willen!

Misschien dat die imprezas anders werken dan supras, bv net zoals turbodiesels waar ze de boost gewoon via de ECU regelen. Dat ecutec gedoe, wat heeft dat precies gewijzigd? Zit er nog garantie op? Dat soort dingen zou ik willen weten.

Ik zou hem persoonlijk niet kopen, en zoeken naar eentje zonder chip"tuning" e.d...
Denk dat het nog een zeer grote uitdaging word een ongetunde pimppreza te vinden

Je hebt 2 moteren zeg maar: de 218 pk versie en de 211 pk versie, 218 pk is pas na 1997 als het goed is, het klinkt vreemd maar de 211 pk versie is makkelijker + betrouwbaarder te tunen: die heeft een grotere turbo maar ook een groter turbo gat... De oude motor is ook hoogtoeriger dan de nieuwe motor... Voor het fijne moet je bij de impreza kenners zijn of effe een paar forums afstruinen...
pi_33336643
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 00:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Alu pookknop

Dat soort dingen maakt dus niet uit, heb gaat om dingen die de boost e.d. aangepast hebben. Een boostcontroller, verwijdering van de kats, andere cams, enz. Die downpipe bv, zitten daar nog cats in of high-flow cats? Als je auto 30psi boost gezien heeft omdat een of ander jodocus de boostcontroller niet begreep, dan zou ik die auto niet meer willen!

Misschien dat die imprezas anders werken dan supras, bv net zoals turbodiesels waar ze de boost gewoon via de ECU regelen. Dat ecutec gedoe, wat heeft dat precies gewijzigd? Zit er nog garantie op? Dat soort dingen zou ik willen weten.

Ik zou hem persoonlijk niet kopen, en zoeken naar eentje zonder chip"tuning" e.d...
Dat van die chip zal ik idd eens gaan navragen. En van die boostcontroller is ook misschien wel iets om naar te kijken. Ga zo rond 12 uur een kijkje nemen Als ik terug ben zal ik wel wat laten horen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')