abonnement Unibet Coolblue
pi_32857857
Hallo,

Ik heb op dit moment 2 deuren naar mijn badkamer.
Nu wil ik 1 deur weghalen, en daar dan een muur van maken.
Wat kan ik hier het beste voor gebruiken? gasbeton of gipsblokken? Ik ga er aan de badkamerkant wel tegenaan tegelen, maar misschien moet ik toch rekening houden met het vocht uit de badkamer?
En is het beter om het hele deurkozijn weg te halen? of om het kozijn te laten zitten en daartussen het muurtje te bouden.

Tips/adviezen zijn welkom
pi_32858418
t lijkt me deurkozijn wel weg halen...anders zit je met oerlelijke randen...
wat betreft gasbeton of gipsblokken, daar heb ik geen idee van. Ik vermoed dat gasbeton best volstaat, maar zeker weten doe ik t niet.
pi_32858616
die eventuele randen plamuur ik dan natuurlijk wel weg. en er komt dan structuurverf overheen aan de ene kant, en aan de badkamerkant dus tegels.
Die andere kant komt trouwens uit in de keuken, en er komen dus keukenkastjes aan te hangen, dus de muur moet dat ook wel kunnen dragen.
pi_32858636
Gasbeton (Ytong) zal wel voldoen mits je de muur voor het tegelen behandeld met impregneervloeistof en een waterdichte tegellijm gebruikt. Plak over de naden tussen je oude en nieuwe muur glasvlies met Eurocoll voor badkamers voor je gaat tegelen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2005 @ 13:23:28 #5
37843 lady-wrb
kortaf
pi_32860748
en natuurlijk wel je deurkozijn weghalen.
wegplamuren, barbaar! dat gaat scheuren/werken
pi_32860835
Metalstud zou ook nog kunnen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32862002
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:23 schreef lady-wrb het volgende:
en natuurlijk wel je deurkozijn weghalen.
wegplamuren, barbaar! dat gaat scheuren/werken
ok, duidelijk
Tja, doe het zelven heb ik nog nooit gedaan he.

Metalstud, wat is dat?
pi_32862275
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:12 schreef DjMark het volgende:
ok, duidelijk
Tja, doe het zelven heb ik nog nooit gedaan he.

Metalstud, wat is dat?
Metalen profielen met gipsplaten erop geschroefd aan beide zijden. Evt. kan er nog isolatie tussen de profielen. Er zijn vochtbestendige gipsplaten op de markt, die zou je aan de badkamerzijde toe kunnen passen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 6 december 2005 @ 18:17:15 #9
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_32868213
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Metalen profielen met gipsplaten erop geschroefd aan beide zijden. Evt. kan er nog isolatie tussen de profielen. Er zijn vochtbestendige gipsplaten op de markt, die zou je aan de badkamerzijde toe kunnen passen.
ik vind zijn eigen idee toch beter.. kozijn weghalen, absoluut niet laten staan! met Ytong blokken dichtzetten, badkamer tegelen, slaapkamer stucen of behangen, net wat er al zit natuurlijk.. zo zou ik het doen..

-edit-

Ligt er natuurlijk aan wat de rest van de wanden is.. als dit ook ook gipsplaten zijn dan daarmee dicht zetten.. als dit ook al gips/steenachtig materiaal is zou ik voor de ytong blokken gaan.. anders heb je kans op scheuren he.. badkamer wordt altijd lekker warm, en steen/gasbeton werkt anders ten opzichte van gipsplaten..
pi_32868225
Ja, dat kozijn moet sowieso weg natuurlijk.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32899629
de rest van de wanden is gewoon bestaande muur. die muur staat er al sinds 1968
Dus dat zal het wel gasbeton(Ytong) worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')