abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_32780864
Laatste stukje uit vorige topic:
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:55 schreef Onderbroek het volgende:
ik moet als opdracht voor school een klein invulschermpje maken (php). alles is goed gegaan maar ik weet niet hoe ik alles netjes onder elkaar kan zetten, misschien dat jullie mij daarmee kunnen helpen.

de code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<body>
<FORM name=Voornaam action=toon_keuze.php method=get>
<?php echo ("voornaam")?><INPUT value=... name=Voornaam><BR>
<?php echo ("achternaam")?><INPUT value=... name=Achternaam> <BR><BR>
<?php echo ("geslacht")?><BR>
<?php echo ("man")?><INPUT type=radio value=man name=geslacht> <BR>
<?php echo ("vrouw")?><INPUT type=radio value=vrouw name=geslacht> <BR><BR>
<?php echo ("interesse")?><BR>
<?php echo ("Volkskrant")?><INPUT type=checkbox value=Volkskrant name=Interesse> <BR>
<?php echo ("Algemeen Dagblad")?><INPUT type=checkbox value="Algemeen Dagblad" name=Interesse> <BR>
<INPUT type=submit value=send name=submit> </FORM>
</body>
Antwoord:
1
2
3
4
5
6
<table width="100%">
<tr width=100%>
<td width="40%"><?php echo "voornaam" ?></td>
<td> <INPUT value=... name=Voornaam></td>
</tr>
</table> 


Hoeft dus niet in php te gebeuren Gewoon met tabellen of divjes in html werken.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32781114
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:03 schreef existenz het volgende:
Laatste stukje uit vorige topic:
[..]

Antwoord:
[ code verwijderd ]

Hoeft dus niet in php te gebeuren Gewoon met tabellen of divjes in html werken.
ik heb alles in een tabel staan maar het blijft scheef...zou je misschien precies uit kunnen leggen hoe de code eruit moet zien?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_32781844
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:13 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

ik heb alles in een tabel staan maar het blijft scheef...zou je misschien precies uit kunnen leggen hoe de code eruit moet zien?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<table width="100%">
<tr width=100%>
<td width="40%"><?php echo "voornaam" ?></td>
<td> <INPUT value=... name=Voornaam></td>
</tr>
<tr>
<td><?php echo "achternaam" ?></td>
<td> <INPUT value=... name=Achternaam></td>
</tr>
</table> 


Dus per "rij" een <tr> (tabel row) met 2 <td>'s (Tabel d?? (wtf is die d eigenlijk?) kolom).
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32781962
De d van data
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32782039
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:52 schreef SuperRembo het volgende:
De d van data
Dat had ik kunnen weten dat het zoiets lomps zou zijn . Iedereen noemt het kolommen maar W3C, de organisatie voor standaarden, wijkt weer es lekker af
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32782226
tr: table row
td: table data cell
th: table header cell
Daar is niets onlogisch aan.

In plaats van de width op elke td zetten, is het mss makkelijker om de col-tag te gebruiken:

1
2
3
4
5
<table>
   <col width="40%">
   <col width="60%">
   <tr>
      ...


Je zou het ook met een definitionlist (dl) kunnen stylen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32782233
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:03 schreef existenz het volgende:
Laatste stukje uit vorige topic:
[..]

Antwoord:
[ code verwijderd ]

Hoeft dus niet in php te gebeuren Gewoon met tabellen of divjes in html werken.
Ik snap niet waarom je : <?php echo "Voornaam"; ?> gebruikt.... gewoon "Voornaam" doet precies hetzelfde dacht ik zo... Of ga je met verschillende talen werken? Dan moet je ze in variabelen gooien:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$word_voornaam    
= "Voornaam";
$word_achternaam = "Achternaam";
enz...

echo
$word_voornaam;
echo
"<br><input type=\"text\" name=\"voornaam\"><br>";
Enz enz enz...
?>



[ Bericht 33% gewijzigd door visvogel op 03-12-2005 16:20:42 ]
pi_32782272
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 16:04 schreef visvogel het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je : <?php echo "Voornaam"; ?> gebruikt.... gewoon "Voornaam" doet precies hetzelfde dacht ik zo... Of ga je met verschillende talen werken? Dan moet je ze in variabelen gooien:

<code>
<?
$word_voornaam = "Voornaam";
$word_achternaam = "Achternaam";
\\ enz...

echo $word_voornaam;
echo "<br><input type=\"text\" name=\"voornaam\"><br>";
\\Enz enz enz...
?>

</code>
Ik heb geen flauw idee. Ik heb dat stuk uit de code van Onderbroek gekopieerd en heb dus geen idee wat hij er mee wil doen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32782831
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 16:06 schreef existenz het volgende:

[..]

Ik heb geen flauw idee. Ik heb dat stuk uit de code van Onderbroek gekopieerd en heb dus geen idee wat hij er mee wil doen.
ik moet gewoon een invulschermpje maken voor een oefenopdracht voor school. Het is de bedoeling dat je op deze manier php leert kennen.
Ik heb de code gemaakt zoals ik dacht dat ie zou moeten werken...ik ben zoals je blijkbaar gemerkt hebt geen php-held

Beginner-X----------------------Ervaren (de X is mijn niveau op het moment )
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_32783015
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:47 schreef existenz het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Dus per "rij" een <tr> (tabel row) met 2 <td>'s (Tabel d?? (wtf is die d eigenlijk?) kolom).
Je mist volgens mij een puntkomma (';') achter de echo's ik weet het wel zeker, maar toch moest ik ergens een v vandaan halen...
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 16:04 schreef SuperRembo het volgende:
In plaats van de width op elke td zetten, is het mss makkelijker om de col-tag te gebruiken:
[ code verwijderd ]
Dankje weer wat html geleerd
pi_32783427
Voor de php sluittag (?>) hoeft geen ;
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32783830
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 16:54 schreef SuperRembo het volgende:
Voor de php sluittag (?>) hoeft geen ;
ow.... Nog meer geleerd...

Maar om de kans om die puntkommas te vergeten is het toch verstandig voor mij om die wel te plaatsen...
Hoe voorkomen jullie die irritante fouten als een variable een verkeerde naam te geven waardoor je uren zit te staren waarom ie het niet doet...?

Moet wel gezegd worden dat ik de variable in eerte instantie wel goed had, maar na de problemen met een input veld die niets doorzond heb ik diverse andere stukken veranderd... waaronder die variable
pi_32785547
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 16:04 schreef SuperRembo het volgende:
tr: table row
td: table data cell
th: table header cell
Daar is niets onlogisch aan.

In plaats van de width op elke td zetten, is het mss makkelijker om de col-tag te gebruiken:
[ code verwijderd ]

Je zou het ook met een definitionlist (dl) kunnen stylen.
Hoeft niet perse. Je kunt ook gewoon 1x de size zetten. Daarna kopieert ie hem voor de rest. Is gewoon wat je makkelijk vind. Je zou het zelfs in je CSS kunnen opnemen als je dat liever hebt.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:21:26 #15
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_32785648
een niet opvallende tvp'tje eigenlijk
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_32790504
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 17:09 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Hoe voorkomen jullie die irritante fouten als een variable een verkeerde naam te geven waardoor je uren zit te staren waarom ie het niet doet...?
1error_reporting(E_ALL & E_STRICT);

That does the trick for me
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_32790937
Ik wou even zeggen dat er helemaal geen nieuwe PHP GOLF #7 is gestart op http://www.phpfreakz.nl/forum.php?iid=741097, waarin je zonder eval() toch moet proberen in zo weinig mogelijk tekens een per formulier ingevoerd sommetje weer te geven met 2 decimalen.
En dat er een verzoek is om ook hier geen oplossingen te posten. Allemaal laster en leugens!
pi_32791719
Voor deze leugens is een apart topic
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32792683
Kan ik zonder GD de afmetingen van een afbeelding (die niet op deze server hoeft te staan) krijgen?
pi_32792797
Op bovenstaande vraag heb ik de antwoord al: via getimagesize()

Maar de submit knoppen in mijn edit view is opeens verdwenen...


edit: en ik heb weer submitknopjes
pi_32792803
getimagesize werkt ook zonder GD
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32792904
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 22:28 schreef SuperRembo het volgende:
getimagesize werkt ook zonder GD
Dank, maar ik zag het net.
pi_32795009
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 21:24 schreef Wifibro het volgende:
Ik wou even zeggen dat er helemaal geen nieuwe PHP GOLF #7 is gestart op http://www.phpfreakz.nl/forum.php?iid=741097, waarin je zonder eval() toch moet proberen in zo weinig mogelijk tekens een per formulier ingevoerd sommetje weer te geven met 2 decimalen.
En dat er een verzoek is om ook hier geen oplossingen te posten. Allemaal laster en leugens!
Daar zijn standaard geoptimaliseerde oplossingen voor in google .
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32795106
Die ZCE courses zijn net zo lomp als elk ander certificaat. Jammer, je leert er weer niets van. Gewoon uit je kop stampen en je hebt je certificaat. Helaas is dat bij elk examen tegenwoordig zo
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32795780
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:35 schreef existenz het volgende:
Die ZCE courses zijn net zo lomp als elk ander certificaat. Jammer, je leert er weer niets van. Gewoon uit je kop stampen en je hebt je certificaat. Helaas is dat bij elk examen tegenwoordig zo
ik heb ze idd nog niet anders mee gemaakt..
waren die er wel dan?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')