abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32647078
Mon amour ArtyShock en ik gaan eind februari verhuizen naar een nieuwe stek. Ik kom vanuit den Haag naar Groningen, Arty verhuist binnen die stad.
Aangezien ik februari eigenlijk vrij wil houden voor klussen in het nieuwe huis (en niet zo makkelijk even heen en weer reis), wil ik eind januari al behoorlijk op streek zijn met inpakken ed. Langzaam aan komt dat een beetje dichterbij.

Nu ben ik eerder verhuisd en ik heb dat steeds ervaren als één grote chaotische stressvolle jaren-van-mijn-leven-kostende onderneming. Vandaar dat ik dat nu helemaal anders ga aanpakken Mijn vraag dus:

Hebben jullie do's & don'ts? Niet alleen wat het inpakken betreft, maar ook inzake andere dingen die we moeten regelen? Ik kom op internet wel de gebruikelijke lijstjes tegen (verzekeringen omzetten, verhuisberichten sturen, inschrijven in de gemeente etc.). Maar wat ligt minder voor de hand en moet ik absoluut niet vergeten?

Misschien nog handig om te weten:

• Ik kom uit een koophuis (is verkocht en wordt op 1 maart getransporteerd), Arty uit een huurhuis (in Groningen)

• We gaan de verhuizing(en) zelf doen (busje huren)

• Er gaan ook nog drie katten en drie konijnen mee van Den Haag naar Grunn

Graag jullie tips en ervaringen. En verhuisblunders zijn natuurlijk ook altijd welkom ter lering ende vermaak
  • Snobs have more fun!
    KLIK!
      Admin maandag 28 november 2005 @ 16:11:20 #2
    1 crew  Danny
    always and nevermore
    pi_32647745
    enorme tvp
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
    pi_32649551
    niet teveel vertrouwen op je prachtige planning

die is bij ons helemaal in de soep gelopen door meerdere dingen waardoor o.a. het kapot gaan van de schakelbak van de huurbus, wachten op hulp, nieuwe bus halen etc etc.

alles is uiteindelijk goed gekomen, mede door geweldige hulp tijdens het verhuizen zelf van vrienden maar het gaf toch enorme stress hoor
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      maandag 28 november 2005 @ 19:54:36 #4
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_32653033
    Hoeveel busladingen aan meubels heb je ongeveer? Want Den Haag - Grunn is een behoorlijke afstand.

Misschien is een een kleine vrachtwagen huren een beter idee.

Ik zou voor de verhuizing van Den Haag naar Grunn toch ook wat offertes van een verhuisbedrijf opvragen. Scheelt je veel op en neer gesleep en stress
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_32653758
    Offertes heb ik opgevraagd. Komt rond de 1.300 euro uit en dan laat ik zelfs alle zware apparaten (koelkast, wasmachine, droger) achter!

Dus we gaan het echt zelf doen. Tja en hoeveel busladingen... ik vermoed een busje of drie (als ik dan mondjesmaat al dozen aan Arty meegeef de komende tijd).

En een vrachtwagen(tje) mag je tegenwoordig niet zomaar meer rijden met een gewoon rijbewijs toch?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_32653829
    Ik kom helpen!!!
      maandag 28 november 2005 @ 20:30:17 #7
    80382 manny
    30 is best veel
    pi_32653989
    geen vernieuwende dingen maar toch:

- vraag na bij Personeelszaken van je werk of er vergoedingsregelingen voor verhuizingen bestaan.
    - huur de grootst mogelijk unit op wielen.
    - verpak alles, maar dan ook alles dat maar enigzinds past in dozen.
    - verplaats nooit meubels of andere zware dingen samen met "mon amour".
    - acceptatiegrens tijdens de daadwerkelijke verhuizing op 300% zetten.
    - bedenk iets voor die katten ivm openstaande deuren en weglopen enzo.
    - verzamel mankracht ( letterlijk MAN ).
    - zorg voor een steekwagentje ( kun je vaak bij die bus huren ).

and last but not least: blijf gewoon in Den Haag wonen !!
    proberen is de eerste stap naar falen
    een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
    pi_32653993
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 20:25 schreef Conflict het volgende:
    Ik kom helpen!!!
    Opgelost! Slotje!!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_32654098
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 20:30 schreef manny het volgende:
    geen vernieuwende dingen maar toch:

- vraag na bij Personeelszaken van je werk of er vergoedingsregelingen voor verhuizingen bestaan.
    - huur de grootst mogelijk unit op wielen.
    - verpak alles, maar dan ook alles dat maar enigzinds past in dozen.
    - verplaats nooit meubels of andere zware dingen samen met "mon amour".
    - acceptatiegrens tijdens de daadwerkelijke verhuizing op 300% zetten.
    - bedenk iets voor die katten ivm openstaande deuren en weglopen enzo.
    - verzamel mankracht ( letterlijk MAN ).
    - zorg voor een steekwagentje ( kun je vaak bij die bus huren ).

and last but not least: blijf gewoon in Den Haag wonen !!
    -Ik heb ontslag genomen! En ga in Groningen nieuw werk zoeken.
    De rest: Dank, goede tips De katten wilde ik als allerlaatste verhuizen, zodat ze in het nieuwe huis meteen rust hebben (geen in-en uitloop en gesleep met meubels meer).

En wat Den Haag betreft: Kom je nu mee
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      maandag 28 november 2005 @ 20:40:01 #10
    80382 manny
    30 is best veel
    pi_32654270
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 20:34 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

-Ik heb ontslag genomen! En ga in Groningen nieuw werk zoeken.
    De rest: Dank, goede tips De katten wilde ik als allerlaatste verhuizen, zodat ze in het nieuwe huis meteen rust hebben (geen in-en uitloop en gesleep met meubels meer).

En wat Den Haag betreft: Kom je nu mee
    snel werk vinden, meestal krijg een vergoeding als je van ver naar de betreffende plaats toe verhuisd. Bij mij was dat bijna een compleet maandsalaris.

katten als laatste is goed idee, deur op slot voordat een hulpvaardige vriendin per ongeluk die deur opengooit en je die katten tot in Scheveningen moet zoeken
      maandag 28 november 2005 @ 20:44:37 #11
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_32654383
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 20:40 schreef manny het volgende:

[..]

snel werk vinden, meestal krijg een vergoeding als je van ver naar de betreffende plaats toe verhuisd. Bij mij was dat bijna een compleet maandsalaris.

katten als laatste is goed idee, deur op slot voordat een hulpvaardige vriendin per ongeluk die deur opengooit en je die katten tot in Scheveningen moet zoeken
    Die vergoeding krijg je dan van je nieuwe werkgever? Maar ik ben sowieso wel van plan naar Groningen te komen, het zou dus niet speciaal voor die baan zijn. Hoe was die situatie bij jou, als ik vragen mag?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_32654451
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef Duderinnetje het volgende:
    Offertes heb ik opgevraagd. Komt rond de 1.300 euro uit en dan laat ik zelfs alle zware apparaten (koelkast, wasmachine, droger) achter!

Dus we gaan het echt zelf doen. Tja en hoeveel busladingen... ik vermoed een busje of drie (als ik dan mondjesmaat al dozen aan Arty meegeef de komende tijd).

En een vrachtwagen(tje) mag je tegenwoordig niet zomaar meer rijden met een gewoon rijbewijs toch?
    be trekkertje.? daar kan een berg in en mag je met een BE rijbewijs rijden.. kan je waarschijnlijk bij jou in de buurt huren en in gruun terugbrengen. scheelt je ook weer kilometer kosten
    Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
    dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
    -webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
      maandag 28 november 2005 @ 20:48:47 #13
    80382 manny
    30 is best veel
    pi_32654516
    ik ben toen verhuis van Leeuwarden naar Den Haag. Ik ging in Den Haag werken bij TPG.

Zij hebben de regel dat als je "voor je werk" naar de plaats waar je werkt verhuist dat je dan een (vrij grote) vergoeding krijgt. Voordeel voor TPG is dat ze mij geen enkele reiskostenvergoeding meer hoeven te betalen en ik woonde lekker dichtbij. Dit geld uiteraard maar 1 keer, dus je kan niet blijven verhuizen en een dergelijke vergoeding vragen

Dus zoek snel ff werk bij een goede grotere organisatie en dan zullen ze vast iets geregeld hebben op dit gebied. Ik weet niet wat voor een werk je zoekt, maar mijn vriendin is toen naar Den Haag verhuist en in het onderwijs gaan werken: die kreeg ook een bonus
      maandag 28 november 2005 @ 20:50:04 #14
    5097 Mass
    Back in town
    pi_32654547
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 20:22 schreef Duderinnetje het volgende:
    Een klein vrachtwagentje mag je met je normale B-rijbewijs nog rijden, en daar past stukken meer in dan in een bestelbus, weet ik uit eigen verhuis-ervaring.

Bij Hertz of Budget bijvoorbeeld kun je zo'n klein vrachtwagentje gewoon huren. HIER staan bijvoorbeeld een aantal bestelbussen en vrachtwagentjes, alleen voor de laatste heb je een groot rijbewijs nodig.
    Tomorrow will come,
    to cancel the future,
    Tomorrow's a gun,
    loaded confusion.
      maandag 28 november 2005 @ 20:57:10 #15
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_32654754
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 20:50 schreef Mass het volgende:

[..]

Een klein vrachtwagentje mag je met je normale B-rijbewijs nog rijden, en daar past stukken meer in dan in een bestelbus, weet ik uit eigen verhuis-ervaring.

Bij Hertz of Budget bijvoorbeeld kun je zo'n klein vrachtwagentje gewoon huren. HIER staan bijvoorbeeld een aantal bestelbussen en vrachtwagentjes, alleen voor de laatste heb je een groot rijbewijs nodig.
    Dank je wel!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      maandag 28 november 2005 @ 21:02:09 #16
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_32654893
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 20:48 schreef manny het volgende:
    ik ben toen verhuis van Leeuwarden naar Den Haag. Ik ging in Den Haag werken bij TPG.

Zij hebben de regel dat als je "voor je werk" naar de plaats waar je werkt verhuist dat je dan een (vrij grote) vergoeding krijgt. Voordeel voor TPG is dat ze mij geen enkele reiskostenvergoeding meer hoeven te betalen en ik woonde lekker dichtbij. Dit geld uiteraard maar 1 keer, dus je kan niet blijven verhuizen en een dergelijke vergoeding vragen

Dus zoek snel ff werk bij een goede grotere organisatie en dan zullen ze vast iets geregeld hebben op dit gebied. Ik weet niet wat voor een werk je zoekt, maar mijn vriendin is toen naar Den Haag verhuist en in het onderwijs gaan werken: die kreeg ook een bonus
    Ik zal het onthouden! Het klinkt zo onlogisch omdat ik immers vrijwillig ontslag heb genomen en ga verhuizen, maar wie weet.

Ik weet overigens nog niet precies wat ik zoek. Ben journalist, maar ik verwacht dat ik in Groningen andersoortig emplooi ga zoeken.
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      maandag 28 november 2005 @ 21:04:18 #17
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_32654976
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 20:46 schreef dutchmage het volgende:

[..]

be trekkertje.? daar kan een berg in en mag je met een BE rijbewijs rijden.. kan je waarschijnlijk bij jou in de buurt huren en in gruun terugbrengen. scheelt je ook weer kilometer kosten
    O dat laatste zou erg handig zijn ja. Waarschijnlijk kan dat bij de grotere autoverhuurketens wel. Genoteerd dat ik dat dus even check!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_32655100
    - Schrijf op de dozen wat er inzit, aan meerdere kanten.
    - Pak logisch in (Geen handoeken bij koffiemokken)
    - Verspreid je boeken over veel, heel veel dozen. Bijvoorbeeld, 25% boeken in een doos, 75 % kleding
    - Gooi veel van te voren weg. Niets is ergerlijk als inpakken, uitpakken, opruimen en dan toch weggooien.
    - Bereid je er op voor dat net dat kapot gaat waar je heel zuinig op bent. Klinkt hard, dat is het ook, maar zulke dingen gebeuren als je zelf verhuist.
    - Zorg op de dag van verhuizen voor kant en klare broodjes bij een broodjes zaak. Je hoeft dan niet zelf alles te regelen tijdens het verhuizen.
    - Maak foto's tijdens het verhuizen, de rit en het uitpakken, dat is iets wat je snel vergeet.
    - Zorg voor: Spanbanden, touw, dekens, dekzeil (als het regent), hondjes, steekwagen.
    - Maak dozen niet te zwaar. 1 doos gaat goed een paar trappen af en op, maar 10 is minder en 50 net te zware dozen is een crime.
    - Elke rit van Den Haag naar Groningen al zoveel mogelijk spullen (wat je kunt missen) meenemen, het kan er maar vast zijn.
    - Probeer inderdaad te regelen dat je het busje in Groningen kunt inleveren, of geef hem aan een haagse verhuishulp mee terug!

Dat was het wel weer even! Nu alvast heel veel succes!

Ik vergat er nog 1:
    - Begin vroeg, zo vroeg mogelijk. Beter 's avonds een uur over dan om 0:00 uur nog aan het rijden met de laatste vracht.
      Jubileum moderator maandag 28 november 2005 @ 21:18:35 #19
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_32655376
    Maak als een van de eersten dingen je bed op, in je nieuwe huis, en leg je toiletspullen klaar. Als je dan 's avonds moe maar voldaan al je hulp hebt uitgezwaaid hoef je dat niet meer te doen en kun je zo douchen en in bed.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_32656149
    Pak een doos in met eerste levensbehoeften als nachtspullen, ochtendspullen en ontbijtzooi.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_32656201
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 21:18 schreef Lois het volgende:
    Maak als een van de eersten dingen je bed op, in je nieuwe huis, en leg je toiletspullen klaar. Als je dan 's avonds moe maar voldaan al je hulp hebt uitgezwaaid hoef je dat niet meer te doen en kun je zo douchen en in bed.
    dat hadden wij ook gedaan ja en daar waren we erg blij mee
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      maandag 28 november 2005 @ 21:59:13 #22
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_32656473
    Geweldig, al jullie tips!!!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_32667548
    Wij hebben ook een kleine vrachtwagen gehuurd; met BE-rijbewijs. Ik verhuisde van het westen naar het oosten. Verder al voordien veel dozen meegegeven, en vooral ook kwetsbare spullen al vooruit meegegeven in de gewone auto.

Katinka
    pi_32669861
    Kweetniet ofze nog steeds de goedkoopste zijn, maar vroeger kon je bij low budget/gelebusjes voor 54 euro per dag + benzine (verder kilometervrij) een busje huren. Voor de langere trips binnen nederland was dat wel rendabel; 't zijn wel niet al te grote busjes (8m3) . Zie ook http://www.low-price.nl/frames.htm
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 november 2005 @ 13:46:20 #25
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_32670020
    - Was (minder vaak gebruikt) serviesgoed en glazen en dergelijke af voor je het inpakt. Eenmaal midden in de verhuizing heb je daar geen puf voor en dan kan alles meteen schoon in de kast.

- Ruim zèlf je keuken in Het is dat ik weet waar mijn moeder haar spullen zo'n beetje heeft staan in de keuken maar naar sommige dingen heb ik erg lang moeten zoeken...
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')