Leren uit een boek is stukken makkelijker dan van een internet pagina.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:35 schreef Chandler het volgende:
most_wanted ga ff terug naar onzin wil je
Maar goed, hijs best slim moet ik zeggen hijs 12 en doet ateneum... ik kan het woord niet eens goed spellenmaar goed, denk inderdaad ook dat een boek geen slecht idee is maar zijn er ook inleidingen tot programmeren online beschikbaar? waar uitleg gegeven wordt wat programmeren is, wat het inhoud en wat je er mee kan? iod
Ga jij lekker naar www.negatief.nl toequote:Op vrijdag 25 november 2005 20:45 schreef Vitalogy het volgende:
-knip quote-
Ik zou hem iig ook even naar die lessen van ChOas laten kijken.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:07 schreef Chandler het volgende:
most_wanted:
Ennuh ja inderdaad ik denk dat hij maar eens naar de bieb moet, en ik zal dan wel even met hem meegaan of we kopen gewoon een boekje voor hem want zelf ben ik ook wel geintresseerd in C# / C++ of whatever...
Hij is erg goed in engels... hij weet aardig wat woordjes die ik zelfs niet ken, maar dat komt omdat hij veel webbased games doet waar ontiegelijk veel engels (alleen maar) in verwerkt zit...
Tnx mensen... jullie reacties zijn geweldig, verder zal ik hem gewoon dit topic laten lezen en dan mag hij zelf bepalen; hij denkt namelijk dat het net zo gemakkelijk is als met lego spelen maar helaas voor hem is dat niet zo... en voor programmeren moet je eerst de basis weten zelfs als dat je eerst moet kruipen voordat je kunt gaan lopen... enzo..
Tnx
Voordat je C++ doorhebt ben je wel een jaar of 3 verder. Laat hem lekker eerst de beginselen van programmeren leren zoals iedereen: pascal (of Delphi dus; pascal voor gevorderden). Dan kan je achteraf nog altijd andere talen leren als je de essentie doorhebt en wordt het een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:42 schreef Chandler het volgende:
Hij kan het echt wel hoor, wees daar maar niet bang voor; hijs slim en wilde tijd er echt wel in steken al heeft hij netzoals ik de nodige schoppen onder z'n hol nodig... maar goed maandag na school 1e ding is huiswerk en daarna de biep! we zullen zien wat ze hebben liggen
Sterker nog. Om een goede C++ programmeur te zijn heb je een goed ontwikkeld abstract denkvermogen nodig. Nou had ik ergens gelezen dat dit pas in de pubertijd echt goed tot ontwikkeling komt. Dus ben bang dat het kleine ventje dan misschien wel overvoerd wordt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:19 schreef Anthraxx het volgende:
Voordat je C++ doorhebt ben je wel een jaar of 3 verder.
Het klinkt vreemd in deze tijd, maar ik ben van mening dat ik met BASIC een goede basis programmeerkennis aangelegd heb. Met een C64 of een MSX kun je al best snel leuke resultaten bereiken zonder je zorgen te hoeven maken over zaken als OOP etc.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:04 schreef charon het volgende:
Koop een C64..
Dat is een dictaat wat gaat over OOP in C++. Het gaat er dus al vanuit dat je C++ kent. Er wordt niet begonnen bij het begin (wat is een int, een double, etc) maar dat dictaat gaat over hoe OOP te programmeren in C++. Daar zal hij als beginner dus niet veel aan hebben - hij zal toch eerst moeten beginnen met een boek o.i.d. over de basisbegrippen enzoquote:Op vrijdag 25 november 2005 23:48 schreef Anthraxx het volgende:
Als hij gewoon iets wilt maken zou ik zeker niet voor C++ gaan. Het is allemaal nogal primitief. Je kan alles, je mag alles (op veel verschillende manieren) maar je mag het ook allemaal zelf uitvogelen hoe.
Mocht je nog steeds overtuigd zijn om hem C++ te gaan leren: http://bd.thrijswijk.nl/sopx2/pdf/dictaat.pdf. Dit is een dictaat dat mijn docent software engineering voor het eerste laatste semester voor de 2de jaars elektrotechniek studenten heeft geschreven.
je bedoelt 17quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:35 schreef msteggink het volgende:
toen ik 7 was, MSDOS5 ofsow, BASIC geleerd en knoeien met batchbestanden om de essentie van scripting door te krijgen. Daarna Visual Basic 4-6 gedaan, Turbo Pascal, Delphi, Assembler, C++, en nu PHP en SQL...
Ik zou em Delphi of Visual Basic willen aanraden
Dat ken ik, dat komt vaak doordat je zo ver bent in de programmeertaal, in het begin is het allemaal nog interessant en spannend, maar later is al het leuke er vanaf en heb je een soort "scriptmoeheid" om het maar zo te noemenquote:Op zaterdag 26 november 2005 00:38 schreef msteggink het volgende:
nee
Het probleem is dat ik eigenlijk een hekel heb aan proggen, maar verdien er wel me brood mee![]()
Toch zou ik 'm naar de bieb sturen en een boek uitzoeken. Programmeren is niet afhankelijk van de taal (het gaat immers om de denkwijze, zoals eerder aangegeven), maar c of c++ is een beetje te hoog gegrepen, denk ik.quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:44 schreef Chandler het volgende:
--knip--
Zelf heb ik um al aangeraden om bij de bieb een boek C++ te gaan lenen en dat eens van bladzijde 1 tot de laatste te gaan lezen maar dat vond hij geen optie... misschien dat jullie iets leukers voor hem weten!
Alvast bedankt namens mijzelf... hopelijk gunt hij me nu wat rust whhehehe
Dit lijkt mij ook beter dan de visuale talen (VB, Delphi). Het probleem van een visuele omgeving is dat de program flow voor een beginner moeilijk is (vaak event driven). Beginnen met HTML en dan PHP lijkt me veel beter.quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:36 schreef Xalopalyps het volgende:
PHP & MySQL is zeer fijn om te leren als 12-jarige jongen, ik heb het in ieder geval ook rond mijn 12de/13de geleerd, ik ben nu 14
Nja ik ben overigens eerst begonnen met aanklooien (Commodore 64, heb ik er 2 van) en toen ben ik begonnen aan HTML (dat is een opmaaktaal, geen programmeertaal!) en toen begon ik aan PHP & MySQL enzo.
Als je de grafische kant op wilt gaan moet je Flash gaan leren
De meeste C++ boeken besteden anders ook maar 1 klein hoofdstuk aan wat basisbegrippen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:34 schreef fallrite het volgende:
[..]
Dat is een dictaat wat gaat over OOP in C++. Het gaat er dus al vanuit dat je C++ kent. Er wordt niet begonnen bij het begin (wat is een int, een double, etc) maar dat dictaat gaat over hoe OOP te programmeren in C++. Daar zal hij als beginner dus niet veel aan hebben - hij zal toch eerst moeten beginnen met een boek o.i.d. over de basisbegrippen enzo
Java is ook nog te moeilijk voor iemand die 12 is en nog niet kan programmeren, er zijn een hele hoop dingen die je moet kennen wil je een simpel programma kunnen schrijven. Ik zou gewoon met QBasic beginnen en later overstappen naar iets moeilijkersquote:Op vrijdag 25 november 2005 23:51 schreef RiDo78 het volgende:
Ik zou hem eerst even laten ruiken aan Java. Die is stukken minder kritisch dan C++ en er zijn genoeg leuke broncodes voor te vinden die hij kan doorspitten.
Als hij Java eenmaal een beetje in de vingers heeft is de overstap naar C++ een stuk simpeler omdat de basisprincipes er al in zitten. Het is belangrijk dat hij bij die overstap wel de verschillen tussen een object en een class goed kan verwoorden zodat hij minder moeite zal hebben met het begrip 'pointers'.
php is een kinderprogrammeertaalquote:Op zaterdag 26 november 2005 10:05 schreef whosvegas het volgende:
Trouwens laatst zag ik op internet iets over een kinderprogrammeertaal (naam en internetpagina weet ik niet meer), zou dat niet iets zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |