quote:
op zaterdag 26 november 2005 23:24 schreef platinum het volgende:ik heb een iets andere mening hierover:
ik vind dat je het zeker nu nog niet aan je vriendin moet vertellen (degene met wie je samenwoont).
en hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
quote:
ten eerste, je bent absoluut nog niet zeker van je zaak.
juist dat is een belangrijk moment om het te vertellen: mocht je er vandoor gaan, dan komt het niet als een donderslag bij heldere hemel voor de vriendin. daarnaast heeft die vriendin toch ook wat in de melk te brokkelen in een relatie? lijkt mij dat het haar recht is te weten wat er speelt, en dat ze ook de kans moet krijgen om daar haar eigen positie in te bepalen.
quote:
ten tweede, denk eerst maar eens goed na waarom je opeens zo open staat voor een ander. wat mis je in je huidige relatie, er is vast iets niet helemaal in orde, anders was die knop niet omgegaan.
om te beginnen onzin natuurlijk dat er iets mis moet zijn in je huidige relatie: in een lange relatie gaat de spanning van de jacht, het versieren en de eerste weken/ maanden altijd weg. soms kun je die wel bij een ander vinden, zegt niks over hoe goed je relatie is.
maar áls er dan wat fout is, is het dan niet handig om dat samen met de vriendin in kwestie uit te zoeken? samen te praten over verwachtingen en de dingen waar je niet tevreden mee bent, zodat je ook kunt kijken of je daar samen een oplossing voor kunt vinden?
quote:
ten derde, het kan wel een tijdelijk iets zijn en als je nu van alles overhoop haalt in je leven, krijg je daar later echt spijt van.
vertellen aan je vriendin dat je de kriebels bij een ander krijgt is heel wat anders dan op stel en sprong je spullen pakken. dat is gewoon openheid over wat je voelt, misschien niet altijd even leuke openheid, maar wel de noodzakelijke.
quote:
en wat als je het direct bij je vriendin neerlegt, moet zij dan beslissingen gaan nemen? als die verliefdheid overgaat en je blijft bij je huidige vriendin. haar vertrouwen in jou is dan helemaal of grotendeels weg en dat gaat ook nooit meer goedkomen.
waarom moeten er meteen beslissingen worden genomen bij de eerste de beste verliefdheid, en waarom mag de vriendin geen beslissingen nemen? het is toch ook háár relatie? als zij er niet mee zou kunnen leven, dan is het toch haar recht om het te weten en daar consequenties aan te verbinden?
wat betreft dat vertrouwen vind ik ook bullshit: je kunt er niets aan doen als er een vogeltje op je hoofd poept, je bent er zelf bij als hij een nestje gaat bouwen. verliefdheid kan je overkomen, dat heeft geen ene f*ck met trouw te maken. of je er wat mee doet, dat heeft er wél wat mee te maken. en juist die misstap kun je voorkomen door vanaf het begin af aan samen met je partner in alle openheid er over te praten en er samen je weg in te zoeken.
quote:
op zaterdag 26 november 2005 23:24 schreef platinum het volgende:waarom zie je dat meisje op wie je nu verliefd bent, twee keer per week? is het absoluut niet mogelijk daar iets aan te doen, d.w.z. haar niet meer zien? behalve een gevoel van verliefdheid moet je wel met heel wat sterkers op de proppen komen om je huidige vriendin zo'n k*tstreek te leveren. je hebt voor haar gekozen, je woont met haar samen. wees dan een vent en blijf erbij.
iemand zien is heel wat anders dan iemand neuken. een collega of iemand die bij je in het sportteam zit, kun je moeilijk ontlopen als je ook door wilt gaan met je leven. en is dat meteen een kutstreek dan? verliefd worden is geen keuze, dat komt rauw op je dak vallen als je er helemaal niet op zit te wachten.
die keuze voor je vriendin, die maak je door niet in te gaan op je verliefdheid. van een kutstreek is nog geen sprake, de ts twijfelt nog en geeft aan nog helemaal niks te doen met zijn verliefdheid. kortom, hij blijft bij zijn keuze...