Het is Europese regelgeving. De kans dat een "nietig" landje als Nederland deze wet van tafel krijgt acht ik vrij kleinquote:Op zondag 13 november 2005 23:00 schreef Catch22- het volgende:
ik denk dat dit niet lang gaat duren
idd, Europesche regelgeving verbood de BPM/BTW combinatie ook, maar dat hebben ze ook weten te handhavenquote:Op zondag 13 november 2005 23:06 schreef Catch22- het volgende:
dan verzinnen ze wel wat anders..
quote:PvdA eist einde aan belastingtruc met bpm.
DEN HAAG - De PvdA wil dat er een einde komt aan de mogelijkheid om met een beroep op Europese wetgeving in Nederland auto te rijden zonder aanschafbelasting (bpm) te betalen.
Het Europese Hof van Justitie moet zich nog over deze belastingtruc uitspreken. Eerder stelde het gerechtshof in Den Bosch een persoon in het gelijk die van de mogelijkheid gebruik maakte.
Bij de constructie laat iemand in Nederland door een bedrijf in Luxemburg een auto kopen, waardoor de bpm-verplichting vervalt. Vervolgens huurt de Nederlander de auto voor minstens twee jaar. Met een succesvol beroep op artikel 49 van het Europese recht, dat de vrijheid van het leveren van goederen en diensten regelt, mag de persoon de auto vooralsnog in ons land besturen. De constructie is vooral interessant bij de aanschaf van dure auto's.
PvdA-kamerlid Ferd Crone.
De PvdA vraagt dinsdag, tijdens de behandeling van het Belastingplan in de Tweede Kamer, opheldering van staatssecretaris Wijn (Financiën). Als de belastingtruc blijft bestaan, zijn alle belastingbetalers de dupe, meent Kamerlid Crone
Ja, dat willen ze. Dan mogen ze eerst een goede grond verzinnen om dat mogelijk te maken.quote:
Me2. Mazen in de wet zijn er niet voor nietsquote:Op maandag 14 november 2005 00:26 schreef OnlineGokker het volgende:
Ik blijf het in ieder geval volgen en als alles me bevalt ga ik hier zeker van gebruik maken
quote:Op maandag 14 november 2005 00:12 schreef OnlineGokker het volgende:
PVDA'er: Als de belastingtruc blijft bestaan, zijn alle belastingbetalers de dupe, meent Kamerlid Crone
dan ben je idd de lulquote:Op zondag 13 november 2005 23:37 schreef blieblie het volgende:
Maar je koopt een auto, die wordt door een bedrijf op naam van dat bedrijf gezet in Luxemburg en vervolgens huur je die auto van dat bedrijf.
Hoe zit dat wanneer die tent failliet gaat?
Sja, ze zijn ZO voor europa, behalve wanneer er iets langskomt wat even niet zo goed uitkomt......quote:Op maandag 14 november 2005 00:12 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
PvdA eist einde aan belastingtruc met bpm
Inderdaad, zo zijn enorm voor europa maar alle voordeeltjes worden ons wel onthouden. Zoals een benzineprijs die in alle landen gelijk is, bpm weg en snelheden gelijk. maar nee hoor.quote:Op maandag 14 november 2005 12:12 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Sja, ze zijn ZO voor europa, behalve wanneer er iets langskomt wat even niet zo goed uitkomt......
Je moet ook een auto zoeken waar b.v. ongeveer 5 of 10 gelijke auto's worden aangeboden voor ongeveer dezelfde prijs.quote:Op maandag 14 november 2005 14:36 schreef Dynia het volgende:
Ik heb voor de grap eens bij dat bedrijf in uden gevraagd een "all in" rekening te maken van een mooie Audi A4 (13000¤) uit een advertentie van Mobile.de . ben benieuwd wat daar uitkomt...(Even ter vergelijking, een soortgelijke kost in NL ongeveer 20000¤)
Deze dus:
http://www.mobile.de/SID8nqOb5mvKIlpKdsURKI2Yw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1131975625A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B63%81d-t-vCaMIMkPRSeVbZRZi_X_Y_x_ycord~BSRA6A3F125000D1900I150000000CPKWHinPublicC100E47533A2A0A0A0ADD2001/cgi-bin/da.pl?top=7&bereich=pkw&id=11111111188010577&
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |