abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_32158908
Aangezien ik hierover toch best wel wat vragen langs zie komen steeds heb ik eens mijn best gedaan wat documentatie hierover te vinden, hoe dit probleem op te lossen is.

Dus here whe go!!!

Algemeen
Te vroeg klaarkomen of vroegtijdige zaadlozing (latijn: ejaculatio precox) is het herhaaldelijk bereiken van de zaadlozing voordat de man dat wil en na minimale prikkeling, meestal voor, bij of kort na het inbrengen van de penis in de schede. Ook hier geldt dat iets pas een probleem is als de man en/of de partner dit een probleem vindt. Komt een man na bijvoorbeeld 2 minuten penetreren klaar en beiden vinden dit prettig dan is er geen sprake van een probleem. Wel is het zo dat verwachtingen over wat 'normaal' is hierbij een rol spelen. Verwacht een man het neuken 3 kwartier vol te kunnen moeten houden en het lukt hem 'slechts' een half uur, dan is er geen sprake van een vroegtijdige zaadlozing maar van een verschil in wenselijkheid en realiteit. In de praktijk echter blijkt dat mannen die dit probleem signaleren bijna voortdurend al voor penetratie klaarkomen of binnen een minuut erna. En wat normaal is bepaal je verder zelf mits respect voor het uithoudingsvermogen van je penis.
Vroegtijdige zaadlozing is dermate frustrerend dat uit lijfsbehoud tevoren al de zin en opwinding kan ontbreken. Zo kan vroegtijdige zaadlozing leiden tot of in combinatie voorkomen met een erectieprobleem.

Lichamelijk speelt zich het volgende af. De man voelt het punt waarop de uitstoot van zaad plaatsvindt en dat onafwendbaar is ('point of no return'), niet aankomen. Hij moet dit punt voor zijn anders is hij al te laat. Het is te vergelijken met het moment voordat je moet plassen. De aandrang voel je en je gaat naar het toilet. Reflexmatig voltrekt zich daarna het legen van de blaas. Dat reflexmatige punt leert elk kind aanvoelen komen, de zindelijkheidstraining. Zo leert ook elke jongen, bijna automatisch, bij zijn eerste zaadlozingen herkennen dat er een zaadlozing aan staat te komen. Hij weet deze dan te controleren. Dit 'weten' is een samenspel tussen hormonen, en bewust en onbewust zenuwstelsel. Het lichaam leert van zijn eigen fouten en kan zichzelf trainen en controleren.

Oorzaken
De oorzaken zijn voor een groot deel af te leiden uit het eerder genoemde leerproces.
• slechte eerste ervaringen (betrapt tijdens masturberen, pijnlijke 'ontmaagding' van vriendin waardoor schuldgevoel, vies van of schaamte over eigen sperma) waardoor terughoudendheid en geen gelegenheid controle te leren krijgen.
• verkeerd aangeleerd gedrag (snel vrijen in de auto, achter een muurtje, snel vrijen in verband met pijn bij vrijen van partner of in verband met zwangere partner, altijd snel masturberen) waardoor het lichaam getraind is op presteren en niet op genieten van datgene wat aan de zaadlozing vooraf gaat.
• verkeerde afstemming in de prikkeloverdracht tusen hormonen en bewust en onbewust zenuwstelsel.

Maar er zijn ook andere theorieën. Deze verklaren het probleem uit angst voor agressie of voor intimiteit. Gemeenschap hebben kan voor sommige mannen zo bedreigend zijn dat snel klaarkomen hen snel uit de benarde positie 'bevrijdt'. Maar ook faalangst en prestatiedruk of het teveel gericht zijn op het orgasme van de partner kan afleiden van eigen lichamelijke sensaties waardoor het 'point of no return' te laat wordt herkend.

De behandeling
Deze is er op gericht de man weer controle te geven over zijn zaadlozing. Het tegenstrijdige is dat hij juist moet leren teveel controle over dingen buiten hem op te geven. Hij zal zich meer op zichzelf moeten richten: wat voel ik, hoe voelt dat, wil ik genieten, wil ik intimiteit met de ander. Zo krijgt hij weer kontakt met al die sensaties die aan een zaadlozing vooraf gaan en kan hij weer leren dat 'point of no return' aan voelen komen. Daartoe zijn oefeningen nodig die allereerst zelf en later met de partner gedaan kunnen worden: masturbatieoefeningen, streeloefeningen, orgasme op en af laten komen (stop-start-oefening), stap voor stap vaginaal kontakt. Doel: meer genieten, minder presteren.

Geen zin hebben allerlei afleidende gedachtes zoals rekensommen maken: de man leert dan nog niet wat er met zijn lijf gebeurd en rekensommen zijn niet bevordelijk voor de opwinding.

Soms kan medicatie een rol spelen. De laatste tijd is er nogal onderzoek gedaan naar clomipramine of paroxetine, middelen die eigenlijk een antidepressieve werking hebben, maar die in lage dosering enkele uren voor de te verwachten seksuele aktiviteit de zaadlozing kunnen vertragen.
Crèmes met verdovende bestanddelen lijken ook zin hebben, zo liet een onderzoek in 1999 in Nederland zien. Een creme met xylocaine (via een arts verkrijgbaar) 15 minuten onder een condoom aangebracht op de eikel, maakt deze wat minder gevoelig. Crèmes via een seksshop zijn af te raden, onduidelijk is welke bestanddelen dit bevat.


Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_32158955
Stop-start oefeningen
Algemeen
De stop-start-oefeningen kunnen behulpzaam zijn bij de behandeling van te vroeg klaarkomen. Er zijn ook andere manieren van behandeling (medicatie, crème, soms psychotherapie), maar met deze oefeningen is de meeste ervaring opgebouwd. Ze zijn voor veel mannen (maar niet alle) effectief en kunnen goed zelf worden toegepast.
Lukt het je hiermee niet of zoek je begeleiding bij deze oefeningen, neem dan kontakt op met een seksuoloog.

De behandeling van te vroeg klaarkomen is er op gericht je weer controle te geven over de zaadlozing. Het tegenstrijdige is dat je juist moet leren teveel controle over dingen buiten je om, op te geven. Dat zal soms lastig zijn: je houdt graag greep op je omgeving (in dit geval de partner waarmee je vrijt) en je geeft jezelf niet de tijd en gelegenheid dingen los te laten en te genieten. Ook ben je te vaak doelgericht: dat prettige orgasme dat in de verte lonkt maar waarover je niet meer de baas bent maar het orgasme de baas over jou. Tevens heb je vaak gedachtes tijdens het vrijen als 'het zal me lukken' of 'als het maar lukt'. Ook deze gedachtes geven nu niet bepaald een ontspannen gevoel.
Je zou kunnen leren je meer op jezelf te richten: wil ik genieten, wil ik intimiteit met de ander, wat voel ik, hoe voelt lichamelijke opwinding, hoe voelt passie en intimiteit ? Zo kun je weer kontakt leren krijgen met al die sensaties die aan een zaadlozing vooraf gaan en kun je weer leren het 'point of no return' (het punt vlak vóór de zaadlozing) aan te voelen komen.

Daartoe zijn oefeningen nodig die allereerst zelf en later met je partner gedaan kunnen worden.
Doel: baas worden over eigen zaadlozing, meer genieten, minder presteren.
Zijn de oefeningen geforceerd ? Ja, natuurlijk. Net zoals de zwemles of de dansles vroeger. Dat kon je ook niet meteen. Gelukkig na een tijd oefenen wel. Accepteer dat dit probleem zich niet uit zichzelf oplost en dat dit 'geforceerd' aandacht nodig heeft. Overigens zijn de oefeningen met je partner goed in het vrijen in te bouwen en kun je het meer zien als experimenteren dan als technisch oefenen.
Denk je dat je even snel de oefeningen kunt doen ? Foutje, je doet dan namelijk hetzelfde als te snel klaarkomen: weglopen om iets te voelen. Het gaat er namelijk niet om of je die oefening kúnt maar wat je erbij ervaart. De tijdsduur die in de oefeningen staan beschreven zijn een indicatie. Wat lang of kort is bepaal je uiteindelijk zelf.

Tot slot: regelmatig, kort en consequent de oefeningen doen heeft meer baat dan af en toe een lange sessie.

Stap 1
a. Maak eens de balans op: hoe vaak neem je tijd voor jezelf om te genieten. Hoe snel is je leven ?
Maak eens tijd voor jezelf, zet de telefoon uit, en neem eens een bad of douche. Maak het aangenaam op bed of ergens in een kamer waar je ongestoord op je gemak kunt liggen.

Streel eens je penis, je balzak, je kruis en je liezen en realiseer je eens hoe dat voelt. Ga niet fantaseren over seks, ga niet masturberen met de bedoeling opgewonden te raken. Word je vanzelf opgewonden dan laat dat zo, maar stimuleer het niet. Hoe voelen die aanrakingen ? Ooit bij stilgestaan ? Concentreer je er eens op en geniet ervan.

Doe dit een kwartier en ga dan over op stap b.

b. Ga over op seksuele fantasie en voel de opkomende opwinding. Houd het bij strelen of knijpen, eventueel tempowisseling, maar ga niet heftig masturberen. Werk niet naar een orgasme toe. Hoe voelt dat, wat gebeurt er precies ? Houd de opwinding vast, dat wil zeggen, geniet van het moment, concentreer je op je gevoel in de penis en andere delen van je lichaam.

Krijg je wel opeens een zaadlozing, jammer dan, morgen kan het weer anders zijn. Het gaat om wat je ervaart, niet of je het kunstje al kunt. Doe dit ook ongeveer een kwartier.

Na afloop van de oefening kun je eventueel wel klaarkomen.Doe oefening a en b liefst een paar keer per week. Na 5 keer neem je stap 2.

Stap 2
Dit is de stop-start-oefening met jezelf.
Begin kort weer als stap 1. Op het moment dat je het idee hebt dat een zaadlozing er aan zou kunnen komen, stop je met het stimuleren van de penis door deze niet aan te raken. Wacht een paar minuten, laat de opwinding zakken. Pak daarna de draad weer op en start het stimuleren. Stop een paar minuten zodra de zaadlozing dreigt. Herhaal dit 5 keer achter elkaar. Krijg je toch een zaadlozing, jammer dan, morgen kan het weer anders zijn.

Ga pas over naar de volgende stap als het je drie keer lukt een zaadlozing op deze wijze 10-15 minuten uit te stellen.

Stap 3
Hetzelfde als stap 2 maar nu met variaties.

a. Stop niet met stimuleren door de penis los te laten, maar door te variëren in tempo, in druk, en in plek van stimuleren. Laat op deze manier de opwinding zakken en opkomen. Varieer zoals je hetzelf prettig vindt. Dan weer heftig dan weer rustiger. Streef niet naar een orgasme en ervaar hoe het voelt.

b. Hetzelfde als a. maar nu met glijmiddel (zoek een niet-bijtend, niet geparfumeerd middel, geen zeep, bijvoorbeeld babylotion of babyolie). Een glijmiddel geeft een sterkere prikkel dan een droge hand. Hier bestaat een kans op terugval. Niet treuren, rustig opbouwen.

Ga pas over naar de volgende stap als het je drie keer lukt een zaadlozing op deze wijze 15 minuten uit te stellen

Stap 4
Voor mannen zonder partner of met een wisselende partner kunnen de eerste 3 stappen voldoende zijn, maar hoe dan ook, vrijen met een ander is anders en kan voor sommigen zodanig afleiden en spanning geven, dat uiteindelijk medewerking van een ander nodig is om te leren controle te houden over de zaadlozing.

De volgende stappen zijn met je partner. Ik ga ervan uit dat het probleem met hem of haar is besproken. Voor de volgende oefeningen zul je ook expliciet de dingen moeten bespreken. Ga er niet van uit dat de ander onmiddellijk snapt wat je bedoelt of wat je wilt. Maak geen verwijten. Wel kan het zo zijn dat je door de houding of opmerkingen van de ander, gespannen of afgeleid raakt. Zeg dit, dan kan je partner daar rekening mee houden. Noem de dingen direct bij naam, wees eerlijk en neem de tijd. Je bent nog steeds bezig voor jezelf, niet alleen voor de ander.

Eigenlijk doe je dezelfde stappen die je ook alleen deed. Herhaal dus stap 2 en stap 3 in dezelfde volgorde. Nu is het de hand van je partner die stimuleert. Bespreek hoe je kenbaar maakt dat de ander moet stoppen en weer kan beginnen. Zeg het gewoon of maak een gebaar. Je kunt ook de hand van de ander vasthouden en sturen.

Orale bevrediging kan een variatie zijn op stimulatie met de hand met behulp van glijmiddel.
Ga pas over naar de volgende stap als het je drie keer lukt een zaadlozing op deze wijze 15 minuten uit te stellen.

Stap 5
Nu kan penetratie volgen. Het is belangrijk daarbij in het begin je passief op te stellen, dat wil zeggen, je zorgt ervoor dat de ander je penis inbrengt in plaats van dat jij penetreert. In het begin zijn dan ook de volgende houdingen zinvol: jij onder, de ander boven (met gezichten naar elkaar toe) of liggend op een zij, jij achter en de ander voor (de ander met de rug naar je toe).

Je brengt de penis voor de ingang van de schede, je partner wrijft de penis tussen de schaamlippen of brengt deze voorzichtig naar binnen in de schede. Let op je reacties en penetreer zelf voorzichtig verder. Laat de penis dan inwendig rusten, beweeg en stoot niet. Na een paar minuten haal je de penis eruit. Herhaal dit enkele keren.

Als het een aantal keren is gelukt om 5-10 minuten zonder klaar te komen inwendig te zijn geweest , dan pas kun je gaan bewegen en stoten. Is dit een aantal keren gelukt dan kun je een positie kiezen waarbij jezelf actiever bent: zij onder, jij boven, zowel met gezichten naar elkaar toe als zij met de rug naar je toe.

Je bent nu langzaam in staat de zaadlozing elk gewenst moment uit te stellen. Kijk eens terug: heb je een kunstje geleerd of is er wat veranderd in de beleving van seksualiteit ?

Er kunnen weer momenten zijn dat je te vroeg klaarkomt. Laat je door een paar gebeurtenissen niet uit het veld slaan en bouw het desnoods weer op.

Extra
Probeer eens zo snel mogelijk door masturberen klaar te komen ! Wat nú zul je denken ?
Je kunt deze oefening beschouwen als een test of als een kick. Het is niet noodzakelijk om te doen en daarom is het als een extraatje toegevoegd.

De clou is dat je hebt geleerd controle te krijgen over je zaadlozing en je weer bewust te worden van je seksuele gevoelens. Nu je dit kunt is het op zich niet erg eens een keer snel klaar te komen, soms heb je daar misschien zin in. Waarom niet, als je dit wil en je er controle over hebt ?

Probeer dus eens snel een fantasie op te bouwen en jezelf te stimuleren. Je merkt dat je het nu zelf in de hand hebt. En je zult de keren dat je met je partner vrijt, merken dat je nog steeds in staat bent de zaadlozing te laten komen op het moment dat jij het wil.

Maak van snel masturberen echter geen gewoonte.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2005 @ 20:49:31 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_32159006
quote:
Op donderdag 10 november 2005 20:48 schreef erodome het volgende:


Maak van snel masturberen echter geen gewoonte.
Ik doe niet anders.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32159031
Het is nooit te vroeg om te komen zeg ik altijd maar.

.
pi_32159258
Te lang is ook niet leuk....
uit een aspergernest
pi_32159356
quote:
Op donderdag 10 november 2005 20:56 schreef wendytje het volgende:
Te lang is ook niet leuk....
Bestaat dat te lang???????????????

Wow, hier niet hoor, serieus niet

Maar serieus, als iemand na een half uur klaarkomt en zegt een probleem met te vroeg komen te hebben dan neem ik dat niet echt serieus natuurlijk, alhoewel ik het gaarne langer maak dan een half uurtje.
Maar toch een redelijke groep komt echt heel snel, wat als problematisch gezien wordt door sexuologen enzo is toch wel binnen een minuut/paar minuten...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_32159527
Zo.
Dat gaat ff lezen worden de komende 4 dagen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_32159529
Ik denk dat ik maar eens een cursus Oosterse mystiek ga volgen.

Is het lopen over gloeiende kolen ook een goede oefening?
---verdwijnt---
pi_32159586
Heb je dit allemaal zelf getypt?
pi_32159956
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:05 schreef no1uknow het volgende:
Heb je dit allemaal zelf getypt?
pi_32159968
mijn geit mekkert nooit.
pi_32160020
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:05 schreef no1uknow het volgende:
Heb je dit allemaal zelf getypt?
http://www.seksualiteit.n(...)omen/behandeling.asp
  donderdag 10 november 2005 @ 21:17:44 #14
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_32160035
lachen man, gelijk klaar komen en niet eerst moe worden van het neuken.
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_32160049
quote:
Op donderdag 10 november 2005 20:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar serieus, als iemand na een half uur klaarkomt en zegt een probleem met te vroeg....
Ik ken dit probleem wel een beetje.... dit komt meestal omdat ze dan in het Duits tegen beginnen te schreeuwen... schneller schneller, gehen sie haben eine sehr grosse Grabung
Rot signature
pi_32160069
Yep, gewoon overgenomen, even een tijdje opzoek geweest naar een goede beschrijving, belachelijk veel middeltjes tegengekomen voor dit probleem, maar deze gaf een mooie beschrijving van het probleem en een oplossing...

Maar dat staat al in de OP, dat ik opzoek ben geweest naar documentatie, ben nogsteeds op zoek, kijken of ik meer oefeningen kan vinden...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Trouwste user 2022 donderdag 10 november 2005 @ 21:20:04 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_32160104
Als ik bloed geil ben kan ik er soms niks aan doen dan moet het maar snel.

Als ik geweldig aan het genieten ben, en denk dat ik ga komen verander ik van standje. Dat wil ook helpen.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_32160107
quote:
Op donderdag 10 november 2005 21:03 schreef Clourhide het volgende:
Ik denk dat ik maar eens een cursus Oosterse mystiek ga volgen.

Is het lopen over gloeiende kolen ook een goede oefening?
Misschien je leuter er in leggen
pi_32160113
Masturberen is toch voor zo'n beetje alle mannen een gewoonte?
Power perceived is power achieved.
pi_32160152
De knijptechniek

Een oefening voor als je te vlug klaarkomt
Als je vindt dat je te vlug klaarkomt is dat heel vervelend. Het kan zijn dat je altijd binnen een halve minuut klaarkomt, na enkele stoten, of zodra de penis in de vagina zit, of zelfs al daarvoor. Dan kun je het beste seksuologische hulp zoeken; je krijgt dan een behandeling met medicijnen. Geschat wordt dat ongeveer 5-10% van de mannen last heeft van deze 'primaire ejaculatio praecox'. Lees ook Ik kom bij het vrijen te vlug klaar.

Opbouwen van uithoudingsvermogen
In de meeste gevallen is 'te vlug' een relatief begrip omdat het samenhangt met het klaarkomen van de partner. Dan is er dus eigenlijk geen vaste definitie of maatstaf voor. Het hangt meer van je eigen gevoel van ontevredenheid af.
De knijptechniek is een trucje waarmee je een soort uithoudingsvermogen kunt opbouwen. Zoals bij elke truc zal hij niet bij iedereen werken, maar je kunt het allicht proberen. Het is leuk om het met je vrijpartner te doen, maar je kunt de knijptechniek ook alleen proberen bij het aftrekken.

De oefening
Ga samen bloot op bed zitten, tegenover elkaar, met de benen gespreid, in een makkelijke houding. Je vrijpartner streelt je penis tot hij stijf wordt, en pakt vervolgens je penis met de duim vlak onder het toompje en de wijs- en middelvinger aan de andere kant. Even stevig knijpen, gedurende drie of vier tellen. Het gevolg van dit knijpen is dat bij jou de drang om klaar te komen verdwijnt en de penis iets slapper wordt. Een half minuutje wachten en weer opnieuw strelen, zodat jij weer opgewonden wordt. Je partner knijpt weer even stevig, weer drie of vier tellen.

Doe dit een aantal keren, zolang je het gevoel hebt dat het goed gaat, maar toch niet langer dan een minuut of tien. Ga dan slapen of iets anders doen, of verwen je partner met een kutkus of een pijpkus. De volgende vier of vijf keer herhaal je dit knijprecept en ga je steeds een stukje verder. Je laat je vrijpartner pas knijpen als jij aangeeft dat je opgewonden wordt, dat kan telkens iets later zijn.


Veranderen van vrijpatroon
Je kunt door deze knijptechniek een paar dingen bevorderen. Jij ervaart dat je gedurende enige tijd seksueel opgewonden kan zijn, zonder dat je daarbij onmiddellijk een zaadlozing krijgt. (Zie ook Seks zonder neuken) Het is ook leuk om samen met de persoon waar je graag mee wilt vrijen eens iets uit te proberen, en niet meteen tot de 'daad' (waar je allebei misschien een ontevreden gevoel over hebt) over te gaan. Ook betrek je je vrijpartner bij iets wat jij als een probleem ervaart en waar je je misschien alleen door voelt. Eigenlijk ben je bezig je vrijpatroon te veranderen. Die oude manier van vrijen, waar je niet tevreden over bent.


De volgende stap
De knijptechniek is ook te gebruiken tijdens het neuken. Je moet dan wel eerst gewoon geoefend hebben. Herhaal eerst, om weer te wennen, een paar keer in de vorige houding de knijptechniek. Dan gaat je vrijpartner met haar gezicht naar je toe en haar benen over jouw benen heen op je zitten. Niet echt zitten, maar zo'n beetje boven je hangen. Haar knieën zijn ongeveer ter hoogte van jouw tepels. Ze kan nu je penis vasthouden en rustige in haar vagina brengen. Blijf zo even zitten zonder te bewegen. Blijf elkaar aankijken en hou het gezellig. Dan komt zij weer omhoog en past de knijptechniek toe. Ditzelfde herhaal je nog een aantal keren. Het belangrijkste wat je hiermee bereikt is dat jullie beiden nu bewust kunnen voelen en ervaren dat de penis in de vagina zit en dat dat lekker is, in plaats van een dreigend onheil. Net als bij de eerste knijptechniek-oefening, ga je nu de tijd dat de penis in de vagina zit steeds langer maken. Als je wat meer uithoudingsvermogen hebt, kun je de seksuele opwinding gaan vergroten. Zij door met haar heupen voorzichtig draaiende bewegingen te maken, jij door met haar mee te bewegen. Streel elkaar als het ware van binnenuit. Ook kun je heel zachtjes op en neer bewegen. Kijk naar elkaar en naar wat je doet. Zo kun je stapje voor stapje verder gaan.
Elke keer dat zich een situatie voordoet waarin je te snel klaarkomt, bijvoorbeeld bij een nieuwe vrijpartner, herhaal dan gewoon weer de oefeningen.

Zie ook het artikel van dr. Koos Slob in De Nieuwe Sekstant Voortijdig orgasme bij de man

Mantak Chia e.a., Het Multi-orgastisch paar, Altamira-Becht, Bloemendaal, ISBN 90 6963 506 2/NUGI 715



Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_32160209
Gewoon klaarkomen, en 5 minuten later nog een keer neuken en dan duurt het wel lang
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_32160239
veel zuipe van tevoren dat helpt ook
  donderdag 10 november 2005 @ 21:27:17 #24
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_32160336
mag ik even toevoegen dat wat mdma of speed (voor de ervaren neuker) wonderen doet..
zorg wel dat je voldoende water drinkt,, want tijdens die paar uurtjes zweet je alsof je in de sauna zit..
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_32160356
In de volgende oefeningen kan je als man leren om je spieren zodanig te beheersen, dat je een zaadlozing kan uitstellen. Na een uitgestelde zaadlozing, zal je een intensiever orgasme beleven dan anders. Je kan de zaadlozing zelfs geheel voorkomen en toch een orgasme ervaren.
Waarom je dit zou willen, wordt uitgelegd onder routebeschrijving.
In welke Tantra-standjes je dit gemakkelijk kan toepassen, kan je nalezen onder Maïthuna.
Welke samenwerking tussen beide partners nodig is bij deze standjes, staat te lezen onder vrijen in de uitgerekte tijd.

Cremaster- en dartosspier ontspannen
We beginnen met een weinig bekende maar zeer gemakkelijk te beheersen specifiek mannelijke techniek, de beheersing van de cremasterspier. De balzak kent twee spieren om de teelballen bij kou tegen het lichaam te trekken en bij warmte, los van het lichaam te laten bungelen: de dartos en de cremaster. De dartos doet het meeste werk; het is een dunne spier onder de huid van de zak. De cremaster drukt de ballen tegen het lichaam bij extreme koude. Maar de cremaster doet meer: vlak voor de zaadlozing brengt hij de teelballen omhoog, vlak tegen de penis aan, klaar om te 'schieten'. Een zaadlozing kan daarom al worden voorkomen door de cremaster een beetje te ontspannen. Leren ontspannen kan alleen wanneer je deze spieren eerst leert herkennen door ze aan te spannen, en dan weer los te laten. Van Lysebeth raad aan om je balzak dagelijks een koude douche of dompelbad te geven. Al snel ben je in staat je zak een stukje op te halen en weer los te laten. Door het aanspannen en ontspannen van deze spieren kan je een halfstijve penis laten bewegen.

Mula Bandha oefeningen
De Mula Bandha is de basis van de volgende spieroefeningen. De Mula Bandha oefening wordt zowel door mannen als door vrouwen gedaan. Toch is het doel van Mula Bandha voor vrouwen en mannen niet helemaal hetzelfde. Voor de mannen is het ook aanzet tot het oefenen van de ontspanning van de penisspieren. Bestudeer nu eerst de Mula Bandha en doe de oefeningen.

Bij de Mula Banha richt je eerst je aandacht richt op je genitale gebied. Je ademt langzaam en diep. Je ademt in en spant krachtig de spieren van de anus, van het perineum en van de penis. Even vasthouden. Terwijl je uitademt ontspant je de anale sluitspier, de hefspier van de anus, dan de dwarsspier van het perineum en tenlotte de ischiocavernosus- en de bulocavernosus-spieren. Je went je aan om deze spieren langzaam en volledig één voor één te ontspannen. Wanneer dat goed lukt, leg je de nadruk op het SNEL en grondig ontspannen van deze spieren.

Oefeningen voor de spieren van de anus, van het perineum en van de penis
Deze technieken staan beschreven in Van Lysebeth's hoofdstuk over de beheersing van de zaaduitstorting.

1. Stippeltjesplassen
Deze techniek is volgens sommige bronnen niet geheel ongevaarlijk. Ze bestaat uit het onderbreken van de urinestraal door het aanspannen van alle spieren van het genitale apparaat. Plas twee seconden, hou je plas ongeveer vijf secondern op, plas dan twee seceonden, enzovoort. Tijdens het ophouden doe je een krachtige Mula Bandha terwijl je je voorstelt dat je je plas weer opzuigt in je blaas. Daarbij ontstaat een merkwaardig gevoel en kunnen rillingen in de ruggegraat ontstaan. Misschien is het beter om met deze oefening te stoppen zodra je enige controle hebt over de betrokken spiergroepen.

Wanneer je de gewoonte zou hebben om tijdens het poepen te plassen, kan je oefenen je plas op te houden tijdens de ontlasting. Je leert dan om de spiergroepen rondom de anus en de penis te onderscheiden.

2. Beurtelings Mula Bandha en ontspannen tijdens de erectie
Deze oefening doe je in het begin het best alleen, of met een partner die slechts toekijkt. Tijdens een erectie pas je - liefst staand - een krachtige Mula Bandha toe door alle spieren fors samen te trekken, totdat eventueel een rilling over je ruggegraat kruipt. De penis wordt daardoor tegen het lichaam aan getrokken. Dan laat je de spierspanning in de penis los waardoor deze weer een stukje van het lichaam af komt te staan. Daarna span je weer aan, enzovoort. Adem in bij het aanspannen van de spieren en adem uit bij het ontspannen.

3. In alle houdingen
Je beheerst de Mula Bandha voldoende wanneer je deze zo'n dertig keer achter elkaar kan uitvoeren, natuurlijk inclusief de volledige ontspanning van de spieren. Je kan dit gemakkelijk bereiken door te oefenen op verloren momenten, in de file, in de rij voor de kassa, enzovoort. Na het beheersen van de Mula Bandha in staande houding, oefen je in liggende en zittende houding.

Nu kan je deze vaardigheid toepassen in het vrijen zonder zaadlozing.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')