abonnement Unibet Coolblue
pi_32116592
Hier het vervolg op Deel 3!

De OP uit Deel 3:
quote:
Deel 1: Nipo Capi @ Home
Deel 2: nipo capi @home deel 2

Geld verdienen door online enquetes in te vullen? Dat kan!

In dit topic komen er een aantal voorbij, de meest genoemde is TNS Nipo:

quote:
Wat is NIPO CAPI@HOME?TNS NIPO doet - zoals u wel bekend is van radio, tv en kranten - onderzoek op velerlei gebied. Door overheid, bedrijven en andere organisaties worden tal van beslissingen genomen die in meer of mindere mate van invloed zijn op ons dagelijks leven. Of de gevolgen van de genomen maatregelen overeenkomen met datgene wat men ervan verwachtte, is vaak onbekend. Wanneer steeds dezelfde huishoudens gedurende een langere periode worden geïnterviewd, krijgt men het best inzicht in de echte gevolgen van beslissingen voor de verschillende bevolkingsgroepen. Dit soort onderzoek wordt doorgaans uitgevoerd in opdracht van bedrijven, universiteiten, instellingen en overheden. NIPO CAPI@HOME is een unieke database van zo'n 45.000 huishoudens ofwel ruim 100.000 personen. Via de eigen pc werken de respondenten mee aan allerlei vormen van onderzoeken. Vragenlijsten over de meest uiteenlopende onderwerpen worden via modem of internet naar de respondent of een geselecteerde groep respondenten verstuurd. In de database is veel achtergrondinformatie over de respondenten beschikbaar. Omdat de resultaten van onderzoek moeten gelden voor alle huishoudens in Nederland, moeten alle soorten huishoudens in de steekproef vertegenwoordigd zijn.

Tof, maar hoe meld ik me aan?
Aanmelden bij TNS Nipo kan alleen via mensen die al als respondent aangemeld zijn. Er zijn er hier genoeg te vinden, laat even een post achter en zij kunnen je aanmelden. Hier is in eerste instantie alleen een emailadres voor nodig, Nipo zal je dan later zelf benaderen voor meer gegevens. Dit kan enkele weken duren.

Ik ben aangemeld, en nu?
Je krijgt uiteindelijk hun software die je moet installeren om contact met hen te kunnen maken. Oproepen voor enquetes krijg je via je emailadres. Elke maand krijg je een screening die je moet invullen om te bekijken of je in aanmerking komt voor vragenlijsten die ze hebben. Voor de screenings krijg je geen punten, voor de aparte vragenlijsten wel.

Ennehh, punten? Hoe zit dat met het geld dan?!
Voor elke vragenlijst krijg je een bepaald aantal punten (NIPOints). Lange vragenlijsten = meer punten. Soms wordt je gevraagd of iemand bij je langs kan komen om vragen te stellen of wordt gevraagd of je ergens heen wil gaan om daar vragen te gaan beantwoorden. Dit levert meestal meer punten op, soms zelfs direct een geldbedrag. Aan het einde van een vragenlijst krijg je te zien hoeveel punten je verzameld hebt, je kunt dat kiezen voor bonnen van Blokker, Bol.com, Freerecordshop, punten als Airmiles laten bijboeken of het geldbedrag over laten maken naar een goed doel. Heb je een totaalsaldo van 66 punten, dan wordt de bon van je keuze naar je toegestuurd, ter waarde van 10 euro. Hoe snel het sparen gaat ligt eraan of je binnen de doelgroep valt waar ze veel enquetes voor hebben. Overigens kun je altijd weigeren enquetes in te vullen, of weigeren als je geen trek hebt in mensen die langs komen

Ik heb nog meer vragen!
Stel ze gerust in dit topic, er is misschien iemand die een antwoord weet!


Als er iemand zoiets over bijv. Intomart zou kunnen maken, kunnen we die toevoegen.
De ledenpagina's (met dank aan AnnekeM):

Nipo: https://capi.nipo.nl/secure/login.asp
Intomart: https://panel.intomartgfk.nl/
Invotes: https://n34.noties.nl/invotes/index.php
Ciao: http://www.ciao-surveys.nl/
intervieuw NSS: http://www.online.interview.nl/loginpp.htm
Lightspeed: http://nl.lightspeedpanel.com/member/Login
Opionbar: http://www.opinionbar.com/NL/login.asp
Flycatcher: http://www.flycatcher.nl/

[ Bericht 6% gewijzigd door Furia op 10-11-2005 11:44:44 ]
  woensdag 9 november 2005 @ 14:12:03 #2
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_32116917
Is er ook iemand die mij aub wil aanmelden bij Nipo? (Heb het al eens eerder gevraagd, maar toen geen reactie gehad..volgens mij ).

tevens tvp
want de klop doet het niet.
pi_32117722
ja ik heb ook een aardige tijd geleden, een mail naar iemand gestuurd op dit forum. Die zou het doorgeven, maar nooit meer iets van gehoord
..
pi_32118933
Sorry, had niet door dat ik hem dichtgooide!
  woensdag 9 november 2005 @ 16:09:42 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_32119985
Vandaag weer een bon in de bus van het NIPO.

Dank u wel meneer NIPO.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 9 november 2005 @ 16:12:45 #6
91267 Djensen
PrisonBreak & Heroes &
pi_32120058
Interessant, tvp!
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
  woensdag 9 november 2005 @ 16:42:46 #7
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_32120770
tvp

Als mensen die reeds aangemeld zijn mij ook zouden willen aanmelden? Graag!

tnx!
Afrika Paprika
pi_32124318
Hoe doen mensen dat met onderzoeken voor familieleden hier eigenlijk? (Heb het over Nipo) Laat je ook echt je ouwe moeder aanschuiven achter de PC?
pi_32124340
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:09 schreef Troel het volgende:
Sorry, had niet door dat ik hem dichtgooide!
np

nu heb ik ook een centraal topic
pi_32125545
Kan iemand washandje (at) fok (dot) nl opgeven voor NIPO? Ben wel benieuwd
en heb altijd geld nodig
Who knew?
pi_32125849


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2019 12:31:42 ]
pi_32127841
Wil iemand mij ook aanmelden? xx_ellen_xx at hotmail.com
  woensdag 9 november 2005 @ 20:45:06 #14
107521 Furia
snoopy weer
pi_32127879
Je kunt zeker alleen via het programma zelf mensen voor NIPO aanmelden? Ik ben wel lid, maar ik heb het programma op de computer van mn moeder thuis staan (werk zelf altijd op een Apple), dus op het moment kan ik er niemand mee helpen!
pi_32132103
Nog een keer mijn email mentiera@gmail.com
Of moet ik iemand van jullie mailen? Is misschien makkelijker..
pi_32142468
Ff een vraagje, heb dat oude aanmeldingsmailtje van TNS Nipo teruggevonden in mn mailbox, van 14 september. Nu vraag ik me af, waar ik het formulier heen moet sturen, want ik moet het ondertekeken (en dus uitprinten), maar er staat alleen een emailadres bij. Kan iemand me helpen?
pi_32143339
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:13 schreef koenimex het volgende:
Ff een vraagje, heb dat oude aanmeldingsmailtje van TNS Nipo teruggevonden in mn mailbox, van 14 september. Nu vraag ik me af, waar ik het formulier heen moet sturen, want ik moet het ondertekeken (en dus uitprinten), maar er staat alleen een emailadres bij. Kan iemand me helpen?
Ik kreeg destijds (toen iemand mij had aangemeld) een pakketje thuisgestuurd, waarvan ik een formulier weer terug moest sturen in een voorgeadresseerde envelop. Kan het niet zijn dat je die stap nog overslaat? Anders moet je even op de site kijken voor een postadres!
pi_32144979
Zo, hier ben ik ook weer. Morgen weer de maandelijkse screening van Nipo!

@furia: nee, ik laat mn familieleden niet aanschuiven voor de onderzoeken. Ik vul ze zelf in. In ons geval staat alleen mn vriend ingeschreven, hij krijgt lekker veel onderzoeken omdat hij een eigen bedrijf heeft
Als het over moeilijke zaken gaat zorg ik wel dat hij in de buurt is mocht ik wat willen verduidelijken.
Spoilers!
  donderdag 10 november 2005 @ 12:53:37 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_32145198
Ik heb net een gigantisch lang durend onderzoek over gezondheid en eetgewoontes ingevuld. Dat waren een heleboel airmiles, dus dat zal ook weer een flinke bol.com bon worden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 november 2005 @ 12:54:50 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_32145239
Bij het NIPO moet je mensen met naam en toenaam en adresgegevens aanmelden:

Dhr. / Mevr.
Voorletters:
Naam:
Straat:
Huisnummer:
Postcode:
Plaats:
Telefoonnummer:
E-mail adres:


Ik wil best mensen aanmelden, maar dan moeten jullie die gegevens maar even mailen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32146325
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:46 schreef Furia het volgende:

[..]

Ik kreeg destijds (toen iemand mij had aangemeld) een pakketje thuisgestuurd, waarvan ik een formulier weer terug moest sturen in een voorgeadresseerde envelop. Kan het niet zijn dat je die stap nog overslaat? Anders moet je even op de site kijken voor een postadres!
Iemand heeft me aangemeld met alleen mijn e-mailadres, dus de andere gegevens moet ik zelf nog invullen, ik heb ook alleen een e-mail ontvangen. Het enige adres wat ik kan vinden is:

Postbus 247
1000 AE Amsterdam

Een andere optie is dat iemand me opnieuw inschrijft, of mag dat niet?
pi_32146685
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, hier ben ik ook weer. Morgen weer de maandelijkse screening van Nipo!

@furia: nee, ik laat mn familieleden niet aanschuiven voor de onderzoeken. Ik vul ze zelf in. In ons geval staat alleen mn vriend ingeschreven, hij krijgt lekker veel onderzoeken omdat hij een eigen bedrijf heeft
Als het over moeilijke zaken gaat zorg ik wel dat hij in de buurt is mocht ik wat willen verduidelijken.
Dan voel ik me ook niet zo schuldig als ik t op die manier doe..
pi_32146735
Ik kreeg trouwens ook te horen dat er 2 telefonie-onderzoeken klaarstonden en idd de maandelijkse screening! (Nou ja, vanaf morgen geloof ik allemaal). Betekent dit dat het vibrator-onderzoek mijn neus voorbij is gegaan?
pi_32146902
Ik stuit net trouwens op het Klantenpanel van DA Hier kun je DA bonnen verdienen, ook door punten te sparen!

Ik heb me net aangemeld

De verdeling van de punten:
quote:
Met het invullen van enquêtes kun je punten verdienen. Deze punten kun je inwisselen voor een DA cadeaubon.

Punten verdien je uitsluitend door een enquête in z'n geheel in te vullen en te versturen. Voor elke ingevulde vraag in een enquête krijgt je 1 punt. De waarde van een punt is ¤0,10. Stel je dat 100 punten heb verdiend dan heb je de mogelijkheid om je punten in te wisselen voor een DA cadeaubon t.w.v. ¤10,-
Punten inwisselen voor DA cadeaubonnen

Je punten kun je inwisselen voor de volgende DA cadeaubonnen:

1. DA cadeaubon t.w.v. ¤ 10,-
2. DA cadeaubon t.w.v. ¤ 15,-
3. DA cadeaubon t.w.v. ¤ 25,-
Dat lijkt me nog aardig snel gaan.. maar maar even afwachten hoeveel enquetes er gaan komen!
  donderdag 10 november 2005 @ 14:24:02 #25
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_32147918
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:50 schreef Furia het volgende:
Ik stuit net trouwens op het Klantenpanel van DA Hier kun je DA bonnen verdienen, ook door punten te sparen!

Ik heb me net aangemeld

De verdeling van de punten:
[..]

Dat lijkt me nog aardig snel gaan.. maar maar even afwachten hoeveel enquetes er gaan komen!
Heb ik me een tijdje geleden ook bij aangemeld, maar heb nog maar 2 keer een enquete ingevuld, dus gaat volgens mij niet erg snel met die punten (bij mij niet in ieder geval ).
want de klop doet het niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')