abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2005 @ 11:01:50 #51
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_32142148
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:30 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Klopt
Ik snap alleen niet dat je een half jaar gelden een grote beurt had gehad en dat ze hem nu weer doen. Volgens mij had dit gewoon een kleine beurt moeten zijn.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_32142196
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:01 schreef lekzzz het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet dat je een half jaar gelden een grote beurt had gehad en dat ze hem nu weer doen. Volgens mij had dit gewoon een kleine beurt moeten zijn.
Ik heb nergens gezegd dat ze een half jaar geleden een grote beurt hebben gedaan, ik heb alleen gezegd dat hij een beurt heeft gehad bij aflevering. Destijds een nieuwe distributieriem er in gekregen voor nop.
  donderdag 10 november 2005 @ 11:27:40 #53
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_32142895
oke, maar bij aflevering moet normaal gesproken ook een grote beurt en apk gedaan worden. Als dit het geval is dan snap ik niet dat je dus nu weer een grote krijgt. Maar als je toen geen grote beurt heb gehad dan zou je hem nu niet hoeven te betalen volgens mij.

Wat je kan doen is ff de ANWB bellen die hebben zo een info lijn speciaal voor dit soort gevallen. Ik heb ook eens veel moeten betalen ¤1370 dus heb ff gebeld en ze hebben me meteen verteld hoe of wat.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
  donderdag 10 november 2005 @ 11:31:18 #54
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_32142968
Dit is het nr: ANWB Autoadvieslijn, 070-3145000
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_32143035
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:31 schreef lekzzz het volgende:
Dit is het nr: ANWB Autoadvieslijn, 070-3145000
He dank je, ga ik zeker even bellen vandaag of morgen en laat jullie de uitkomst wel weten!
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 25 november 2006 @ 12:18:22 #56
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_43875796
Oh dus mijn 316 euro valt nog mee
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:25:44 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_43875925
Lang leve verlengde onderhouds intervallen! Mijn TDI hoeft pas naar de garage voor een beurt als ie daar via de boordcomputer om vraagt. af en toe olie bijgooien en APK eens per jaar en klaar is /me

Doet die Seat daar niet aan of is die daar net te oud voor?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_43881159
2001 is inderdaad vermoedelijk nog een auto die om de 15000 een beurt moet hebben. de nieuwere modellen pas op 25 of 30000 zelfs.

een beurt voor een beetje fatsoenlijke auto, diesel, kost gewoon tussen de 300 en 500 euro. dat betaal ik ook voor mijn opel corsa diesel. Tsja, nu heb je een flinke kostenpost aan de banden, klinkt niet vreemd in ieder geval
pi_43897042
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:40 schreef Youp het volgende:

[..]

sneeuwkettingen hebben dan zin ja, winterbanden hebben wat meer waterafvoer en een zachtere compound, that's it... of je moet al sneeuwbanden kopen maar die krijg je hier in nederland niet echt...

en dan krijg je dus meer zoiets : [afbeelding]

een nederlandse "winterband" is in feite gewoon een regenband... 2 meter door de sneeuw en het profiel zitten verstopt en vervolgens heb je evengoed geen grip meer
Een "nederlandse" winterband bestaat niet.
Een winterband heeft wel degelijk zin in sneeuw, je hoeft pas in extreme omstandigheden je sneeuwkettingen te gebruiken. (zou je moeten weten met je opleiding motorvoertuigentechniek)
De band op de afbeelding is een terreinband.
pi_43897270
Altijd leuk. Allemaal een grote mond over dikke auto's, maar een normale beurt is al te duur. Anyway, dat bedrag lijkt me volkomen normaal. Autorijden kost geld en als je slim bent dan reserveer je maandelijks een vast bedrag voor onderhoud.
pi_43897302
Ik heb sinds eind juli een auto uit '97 en toen ik em kocht was er wel een APK keuring gedaan, maar geen grote beurt. Ik wil binnenkort wel een oderhoudsbeurt laten doen , en dacht dat ik met 2 á 300 euro wel klaar zou zijn, maar ik lees echt schrikbarende bedragen hier. Maar dat zal ook wel liggen aan de garages en wat er precies aan onderhoud moet gebeuren.
Back in business.
pi_43897414
Mijn Opel Combo met Fiat 1.3 JTD, nu CDTI genaamd heeft na 1 jaar zijn eerste beurt gehad. De vrolijke ¤140 bij de verkoper.

En volgend jaar krijgt ie zijn 2de beurt...
Het is geen racewagen, maar wel een handige, maar saaie wagen en toch lekker goedkoop uiteindelijk. 1 keer per jaar onderhoud, of elke 30 000 km.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_43897885
Voortaan gaan fietsen als het je allemaal te duur is
pi_43898172
Ik vind het een lachen bedrag. Ik betaalde voor een kleine beurt van mijn Saab 9_3 rond de 700 - 750 Euro
Dat is ook de reden dat we die fijne wagen na een tijdje toch maar verkocht hebben

Wacht maar totdat je wat aan je turbo moet laten doen. Hoeveel km heeft je auto al gereden?
pi_43898357
quote:
Op woensdag 9 november 2005 20:40 schreef Youp het volgende:

[..]

sneeuwkettingen hebben dan zin ja, winterbanden hebben wat meer waterafvoer en een zachtere compound, that's it... of je moet al sneeuwbanden kopen maar die krijg je hier in nederland niet echt...

en dan krijg je dus meer zoiets : [afbeelding]

een nederlandse "winterband" is in feite gewoon een regenband... 2 meter door de sneeuw en het profiel zitten verstopt en vervolgens heb je evengoed geen grip meer
Op onze winterbanden stond toch echt M+S (mud and snow)...
  zondag 26 november 2006 @ 11:19:27 #66
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_43899078
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:27 schreef lekzzz het volgende:
oke, maar bij aflevering moet normaal gesproken ook een grote beurt en apk gedaan worden.
10 Jaar geleden misschien ja. Er zijn genoeg autobedrijven die de auto direct uit de lease in de verkoop smijten om zo goedkoop mogelijk te zijn. Geen probleem, want de consument weet dat en krijgt een goedkope auto. Er is alleen altijd wel een sukkel die denkt dat hij dan 10 jaar kan rijden zonder onderhoud.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_43908933
Ik had vorige week een grote beurt laten doen plus APK....
M'n stabilisatorstang zat los, massa van m'n grootlicht was stuk, en een benzinefilter moest vervangen worden, verder alle standaard dingen van de grote beurt, en een APK:
210 euro.

Dat vind ik nou een nette prijs
Signature verwijderd door FA
pi_43909294
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:21 schreef BaraCuda het volgende:
Voortaan gaan fietsen als het je allemaal te duur is
Wauw wat een belachelijke opmerking zeg!

En een kick van een jaar
pi_43910346
winterbanden zijn veel meer zelflossend dan andere banden door de zachtere compound dus zijn zeker niet zinloos
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_43911057
Wij waren weer 800,- armer (wel remschijven/klauwen gedaan) Echt een hele emmel geld weg!!
pi_43935062
Is het een andere garage dan waar je hem gekocht hebt???

Het kan zo zijn nl, dat de beurt die bij aflevering gegeven is een x aantal km te vroeg is gegeven
(bv beurt eigenlijk bij 75k km, voor verkoop verschoven naar 68k km)
Als deze garage dat niet weet, hebben ze nu de 75k km beurt gegeven, die bij aflevering ook al gegeven is.
Dat kan.

Is het dezelfde garage als waar de auto gekocht is, ben je genaaid.
pi_43939739
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:11 schreef Rekkie het volgende:

Nu ontving ik vandaag de rekening en ik schrok nogal van het bedrag, 451 euro!!
Olie verversen kost bij mij al ong. de helft... Ik ben er dus niet van onder de indruk.

Bij een officiële dealer betaal je al snel voor een grote beurt dit soort bedragen (en meer ook wel...).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43943946
quote:
Op maandag 27 november 2006 20:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Olie verversen kost bij mij al ong. de helft... Ik ben er dus niet van onder de indruk.

Bij een officiële dealer betaal je al snel voor een grote beurt dit soort bedragen (en meer ook wel...).
Nu rij ik al ruim 13 jaar en tig verschillende auto's maar nog nooit heb ik ruim 200 euro moeten betalen voor olie verversen...... of je wordt gewoon genaaid of je lult uit je nek
pi_43944982
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:36 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nu rij ik al ruim 13 jaar en tig verschillende auto's maar nog nooit heb ik ruim 200 euro moeten betalen voor olie verversen...... of je wordt gewoon genaaid of je lult uit je nek
Of hij heeft een of andere rare soort olie in absurde hoeveelheden nodig, voor z'n porsche
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_43960087
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:56 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Of hij heeft een of andere rare soort olie in absurde hoeveelheden nodig, voor z'n porsche
Dan nog, EUR 200,-

Of misschien is het EUR 30,- voor de olie en EUR 170,- arbeidskosten
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  dinsdag 28 november 2006 @ 14:21:46 #76
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_43960680
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:03 schreef rameijer het volgende:

[..]

Dan nog, EUR 200,-

Of misschien is het EUR 30,- voor de olie en EUR 170,- arbeidskosten
Jawel hoor, een 911 gaat tussen de 13 en 18 liter stervens dure olie in. (speciale manier ook nog om alles eruit te krijgen, soort van expansievat voor olie). Dus 200 euro aan olie verversen voor een porsche is niets bijzonder.
pi_43960720
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:21 schreef Twanstra het volgende:

[..]

Jawel hoor, een 911 gaat tussen de 13 en 18 liter stervens dure olie in. (speciale manier ook nog om alles eruit te krijgen, soort van expansievat voor olie). Dus 200 euro aan olie verversen voor een porsche is niets bijzonder.
Dat zijn uitzonderingen. Bij "normale" auto's is dat niet van toepassing
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:12:17 #78
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_43962200
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:22 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat zijn uitzonderingen. Bij "normale" auto's is dat niet van toepassing
Klopt!
pi_43968838
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:56 schreef Bartholomeus het volgende:

Of hij heeft een of andere rare soort olie in absurde hoeveelheden nodig, voor z'n porsche
Nou ja, raar: Castrol TWS 10W-60. Race-olie, die verplicht is in M-modellen (schijnbaar de enige olie die de lagers in een M-blok heel kan houden als een M op zijn staart wordt getrapt).

En absurd... 11,5 liter is niet vreemd voor dry-sump (wat wel zo handig is op het circuit).

Maar verder heb je optie c vrij aardig omschreven.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43970168
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 18:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou ja, raar: Castrol TWS 10W-60. Race-olie, die verplicht is in M-modellen (schijnbaar de enige olie die de lagers in een M-blok heel kan houden als een M op zijn staart wordt getrapt).

En absurd... 11,5 liter is niet vreemd voor dry-sump (wat wel zo handig is op het circuit).

Maar verder heb je optie c vrij aardig omschreven.
Volgens mij kan je makkelijk 10w40 in je M3 pleuren. Moet je alleen niet trackdays enzo rijden.

Niks mis met de lagers in de M-blok. Er was alleen bij vroege bouwjaren een probleem met de lagerschalen. Meeste zijn vervangen door betere exemplaren onder garantie of coulance...
pi_43984649
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:15 schreef yup het volgende:

Volgens mij kan je makkelijk 10w40 in je M3 pleuren. Moet je alleen niet trackdays enzo rijden.
Je hebt alleen wel een probleem als je garantie wil claimen. Daarnaast, waarom zou ik huis-tuin-en-keuken 10w40 in een M pleuren?
quote:
Niks mis met de lagers in de M-blok. Er was alleen bij vroege bouwjaren een probleem met de lagerschalen. Meeste zijn vervangen door betere exemplaren onder garantie of coulance...
Ik heb er geen onderzoek naar gedaan. Iets met de lagers iig, en kennelijk ook nog bij de V10 (aangezien ik recent ergens las over iemand die een nieuwe V10 in zijn M5 mocht mikken).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')