abonnement Unibet Coolblue
pi_32585640
Ja man, leuk, dan gaan we trouwen onder de palmen.
pi_32586031
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 01:02 schreef cioran63 het volgende:
Ja man,
Iets zegt mij dat jij mij aanziet voor een man. Of een jongen. Zeg eens eerlijk: hoe groot schat jij de kans dat ik géén meisje ben?
quote:
leuk, dan gaan we trouwen onder de palmen.
Dat hangt af van je antwoord op vraag 1.
  zaterdag 26 november 2005 @ 01:44:32 #253
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32586594
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 01:18 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat hangt af van je antwoord op vraag 1.
Ongeacht het antwoord blijft trouwen een optie (in Nederland).
Mochten jullie beiden man blijken te zijn, krijg je in ieder niet meer van die vragende blikken als je samen het herentoilet verlaat...

De vraag is alleen of jij het wil.
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_32586599
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 01:18 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat jij mij aanziet voor een man. Of een jongen. Zeg eens eerlijk: hoe groot schat jij de kans dat ik géén meisje ben?
[..]
Het was mijn eerste indruk, een maand of wat geleden, dat je niet was wie je was of bent wie je zegt te zijn. Inmiddels vind ik dat steeds moeilijker te geloven, omdat je verhaal eigenlijk wel heel coherent is. Maar helemaal kan ik me inderdaad nog niet los maken van het idee dat je een heel goede schrijver bent, een man misschien wel, of een oude vrouw, in elk geval niet een meisjesvrouw van 26, een doorgewinterde schrijver die hier wat vingeroefeningen doet met het oog op een romanpersonage van 26 dat moet verschijnen of moet worden opgeroepen.
Waarom ik dat soms een beetje blijf geloven is omdat ik uiteindelijk natuurlijk gelijk wil hebben, en wil kunnen zeggen, kijk, ik zei het al, ik had het al gezien, ik heb er verstand van.
En je zou een bijzonder goede schrijver zijn.
Maar als het wel waar is wat je schrijft, en ja, we stelden het al vast, er is geen bewijs, internet blijft een rare plek waar iedereen een hond is, of zoiets, hoe ging dat gezegde, als het wel waar is, is het ook heel goed en afstandelijk geschreven, zo heet van de naald, ook dat stelden we al vast.
Kortom (On the internet everybody knows you're a dog, was het niet zoiets? Tenminste, Google zegt zulke dingen. Al betekent dat misschien iets heel anders, eigenlijk denk ik dat het zoiets betekent. Of misschien wel niet) er is dus niets van te zeggen, omdat het internet altijd achterdochtig maakt. Misschien is het mijn aard. Maar één ding kan ik wel: zien dat iets (wat dan ook, het lulligste liedje, een vaas, whatever) goed is.
pi_32586766
Dus, 50/50 denk ik.
pi_32586997
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:39 schreef dvr het volgende:
... kun je om 0:10 op Ned.3 nog naar de film Huite Femmes kijken, ...
Bedankt voor de tip ... heerlijke nostalgische film ... eindigend met il n'y a pas d'amour heureux.

On topic: ook hier een heer des huizes die alles met zijn dames deelt, van liefde tot dood.
  zaterdag 26 november 2005 @ 02:10:37 #257
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32587037
Ik zeg je, voor die 1300 euro mag het wel een verdomd mooi lijstje zijn hoor.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32587104
Het zijn een geweldig lijstjes. Ik ken mensen die kopen ze erom. Meteen als ze thuiskomen gooien ze die tekening eruit.
  zaterdag 26 november 2005 @ 02:21:25 #259
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32587197
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 02:14 schreef cioran63 het volgende:
Het zijn een geweldig lijstjes. Ik ken mensen die kopen ze erom. Meteen als ze thuiskomen gooien ze die tekening eruit.
Godverdomme. 1300 euro. Godverdomme.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32587240
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 01:44 schreef cioran63 het volgende:

Het was mijn eerste indruk, een maand of wat geleden, dat je niet was wie je was of bent wie je zegt te zijn. Inmiddels vind ik dat steeds moeilijker te geloven, omdat je verhaal eigenlijk wel heel coherent is. Maar helemaal kan ik me inderdaad nog niet los maken van het idee dat je een heel goede schrijver bent, een man misschien wel, of een oude vrouw, in elk geval niet een meisjesvrouw van 26, een doorgewinterde schrijver die hier wat vingeroefeningen doet met het oog op een romanpersonage van 26 dat moet verschijnen of moet worden opgeroepen.
Waarom ik dat soms een beetje blijf geloven is omdat ik uiteindelijk natuurlijk gelijk wil hebben, en wil kunnen zeggen, kijk, ik zei het al, ik had het al gezien, ik heb er verstand van.
En je zou een bijzonder goede schrijver zijn.
Maar als het wel waar is wat je schrijft, en ja, we stelden het al vast, er is geen bewijs, internet blijft een rare plek waar iedereen een hond is, of zoiets, hoe ging dat gezegde, als het wel waar is, is het ook heel goed en afstandelijk geschreven, zo heet van de naald, ook dat stelden we al vast.
Kortom (On the internet everybody knows you're a dog, was het niet zoiets? Tenminste, Google zegt zulke dingen. Al betekent dat misschien iets heel anders, eigenlijk denk ik dat het zoiets betekent. Of misschien wel niet) er is dus niets van te zeggen, omdat het internet altijd achterdochtig maakt. Misschien is het mijn aard. Maar één ding kan ik wel: zien dat iets (wat dan ook, het lulligste liedje, een vaas, whatever) goed is.
Ja, niks aan toe te voegen...

Zelfs een foto op internet is geen bewijs. Niks is een bewijs. Behalve, misschien, de woorden en de zinnen. Gesteld dat ik, zeg, een man van 50 was, dan zou dat een perverse man van 50 zijn, op zijn minst. Misschien een maniak. En gesteld dat ik, zeg, een vrouw van 50 was, dan zou dat een perverse vrouw van 50 zijn - of in elk geval een psychisch raadsel.

Nah. Mensen van 50 houden zich niet met deze onderwerpen bezig.
En ik kan niet in de mannelijke geest kijken, maar ik kan me niet voorstellen dat een man, of een jongen, zich met deze onderwerpen zou bezighouden. Zo obsessief, bedoel ik. Of misschien ken ik de verkeerde mannen/jongens.

Ik ben een meisje. Ik heb lang haar. Donkerbruin. And that's the truth.

En ik schrijf het echt heet van de naald. Soms zitten er een paar dagen tussen, maar meer dan een paar dagen: nooit. Ik wil gas geven. Ik heb een missie. Ik weet zelf niet wat die missie precies is, waar het toe dient, waarom, hoezo... geen idee. Het is me een raadsel. Maar ik denk eigenlijk dat het erop neerkomt dat ik nu voor mezélf doe wat ik voorheen voor mijn moeder heb gedaan: alles boekstaven.
Nee, mijn levensverhaal schrijf ik niet. Ik ga niet dood - nog niet, tenminste. Nog even niet. Maar het is een vlucht, of, om het met een mooi woord te zeggen: escapisme. Dit is nou escapisme. Niet hoeven nadenken. Niet hoeven voelen. Nou... ik voel wel, natuurlijk voel ik wel, maar het is een soort 'voelen' dat ik kan sturen. Ik sta aan het roer.
Wat ik altijd heb gewild, waarnaar ik altijd heb verlangd, is de totale vrijheid. Met niemand iets te maken hebben. Door niemand worden afgeremd, of bijgestuurd, of ingedamd - gewoon: zélf bepalen hoe ik het wil. En dat doe ik hier. Ja, echt! Voor mij is dit totale vrijheid. Of grenzeloosheid, of hoe je het wilt noemen.

Jij bent zelf tekenaar. Jij moet dat dus herkennen. Het gaat om één ding: totale vrijheid. Heb ik daar gelijk in?
  zaterdag 26 november 2005 @ 02:33:45 #261
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32587356
Ik houd van brunettes. Zal ik je kutje likken, Nadine?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 26 november 2005 @ 02:35:09 #262
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32587369
Ik zeg dat, om je te helpen. Ik mis de seks in je proza, Nadine, de nutteloze seks om het klaarkomen. Niet eens om de seks. Het neuken met elkaar omdat je niet eens zin hebt om te rukken. De 'nou, zullen we dan maar neuken?'-seks. Daar wil ik je kennis mee laten maken.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32587448
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 02:24 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

. Maar het is een vlucht, of, om het met een mooi woord te zeggen: escapisme. Dit is nou escapisme. Niet hoeven nadenken. Niet hoeven voelen. Nou... ik voel wel, natuurlijk voel ik wel, maar het is een soort 'voelen' dat ik kan sturen. Ik sta aan het roer.
Wat ik altijd heb gewild, waarnaar ik altijd heb verlangd, is de totale vrijheid. Met niemand iets te maken hebben. Door niemand worden afgeremd, of bijgestuurd, of ingedamd - gewoon: zélf bepalen hoe ik het wil. En dat doe ik hier. Ja, echt! Voor mij is dit totale vrijheid. Of grenzeloosheid, of hoe je het wilt noemen.

Jij bent zelf tekenaar. Jij moet dat dus herkennen. Het gaat om één ding: totale vrijheid. Heb ik daar gelijk in?
Ja, daar heb je gelijk in, maar welke soort vrijheid bedoel je precies? Vrijheid in het 'maken' en sturen van de werkelijkheid op papier? Of vrijheid je leven zo in te kunnen richten zoals je dat zelf wilt? Ik bedoel, waar bevindt zich die vrijheid: op het papier (als een soort hobby, een eigen modelspoorbaan, het afreageren na een vervelende dag op kantoor) of vrijheid in het echt (door onder meer financiële onafhankelijkheid)?
pi_32587453
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 02:35 schreef JAM het volgende:[/b]
Ik zeg dat, om je te helpen.


Eén ding is zeker: ik houd van mannen die me willen 'helpen'. (Wie niet..?)
quote:
Ik mis de seks in je proza, Nadine, de nutteloze seks om het klaarkomen. Niet eens om de seks. Het neuken met elkaar omdat je niet eens zin hebt om te rukken. De 'nou, zullen we dan maar neuken?'-seks. Daar wil ik je kennis mee laten maken.
Nee, okay... dat snap ik. Maar wat is er nutteloos aan seks 'om het klaarkomen'? Dat moet je me eens uitleggen, JAM. Ik bedoel dus het verschil tussen nutteloze seks (om het klaarkomen) en zinvolle & misschien zelfs zingevende seks om het... ja, eh... dát dus. Leg dát nou eens helder en duidelijk uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nadine26 op 26-11-2005 02:50:41 ]
  zaterdag 26 november 2005 @ 02:43:58 #265
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32587468
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 02:42 schreef Nadine26 het volgende:

[..]



Eén ding is zeker: ik houd van mannen die me willen 'helpen'. (Wie niet..?)
[..]

Nee, okay... dat snap ik. Maar wat is er nutteloos aan seks 'om het klaarkomen'? Dat moet je me eens uitleggen, JAM. Ik bedoel dus het verschil tussen nutteloze seks (om het klaarkomen) en zinvolle & misschien zelfs zingevende seks om het... ja, eh... dát dus. Leg dát nou eens helder en duidelijk uit.
Die slag is aan jou, Nadine. Dus, morgen, half vijf voor de ingang van het Krasnapolsky? Ik neem wel een roosje mee, Nadine.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32587503
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 02:41 schreef cioran63 het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in, maar welke soort vrijheid bedoel je precies? Vrijheid in het 'maken' en sturen van de werkelijkheid op papier? Of vrijheid je leven zo in te kunnen richten zoals je dat zelf wilt? Ik bedoel, waar bevindt zich die vrijheid: op het papier (als een soort hobby, een eigen modelspoorbaan, het afreageren na een vervelende dag op kantoor) of vrijheid in het echt (door onder meer financiële onafhankelijkheid)?
Allebei.

De vrijheid op papier houdt voor mij in: ik heb met niemand iets te maken.

En de vrijheid in het echt: financiële onafhankelijkheid. Volgens mijn zus ben ik een geldwolf, en ze heeft gelijk. Voor geld doe ik véél. Zelfs oppassen.
pi_32587591
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 02:43 schreef JAM het volgende:
Die slag is aan jou, Nadine. Dus, morgen, half vijf voor de ingang van het Krasnapolsky? Ik neem wel een roosje mee, Nadine.
Je slaat een belangrijke stap over, JAM.

Ik wil het eerst horen. Overtuigend, graag. (Inclusief de gory details).
pi_32587600
quote:
Bedankt voor de tip ... heerlijke nostalgische film ... eindigend met il n'y a pas d'amour heureux.
Mon plaisir - ik vreesde even voor musicalachtige taferelen maar het bleek een prachtige film. Jammer alleen dat dat Il n'y a pas d'amour heureux niet als duet werd gezongen. Maar wat een leuke film! Suzon en la bonne Louise deden me beide aan Nadine denken.
pi_32587630
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 02:58 schreef Nadine26 het volgende:
Ik wil het eerst horen. Overtuigend, graag. (Inclusief de gory details).
Om misverstanden te voorkomen: ik bedoel dus het verschil tussen nutteloze seks en zingevende seks, seks waar je een beter mens van wordt, een 'rijker persoon'. Dát verschil, daar wil ik wel eens iets over horen.
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:03:19 #270
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32587639
Horen? Moet ik dat lezen als telefoonseks, Nadine? Ik zeg je eerlijk, dat is niet mijn sterkste kant. Mijn sterkste kant is het likken van kutjes, Nadine. Ken je die ene aflevering van Sex and the City met 'the pussyman?' Je lijkt me niet het type dat zich verlustigt in het volgen van Sex and the City, maar ik heb me al eens eerder vergist in dat uit Den Haag komen, alhoewel jouw Den Haag wel een ander Den Haag is dan het mijne.
Jouw Den Haag is Den Haag.
Mijn Den Haag is De Haag!
Ik heb een tijdje achter de kassa gewerkt bij ADO Den Haag, daar moest ik samen met Bertje (geweldige man, maar daar ga ik nu even niet op in) de aanvraagformulieren voor seizoenskaarten behandelen en het gros der mensen die daarin geïnteresseerd waren schreef bij de geboorte- en woonplaats daadwerkelijk De Haag op. Soms was daar dan nog stuntelig een N tussen gekrast zodat er DenHaag stond, maar dichter dan dat kwam het niet bij Den Haag.

Blegh, dat ene lettertje heeft mijn hele lay-out verneukt.

Maar ja, pussyman uit Sex and the City. Ik ben niet zo in de monoloog bui dus leg ik de vraag even bij jou; ken je 'm?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:03:58 #271
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32587645
Hè, bah, dat misverstand was er nu al, Nadine.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:04:22 #272
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32587652
Uhm, het verschil. Ik weet het niet.

And quite frankly dear, I don't give a damn.

Moeten we werkelijk die vermoeiende semantische discussie ingaan, of kunnen we gewoon overgaan tot de zinloze, danwel verrijkende seks?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32587657
1300 euro voor een nachtje krassen! Alsof je bankbiljetten zit te tekenen!

nb: Ik ben er even uit geweest qua films.. Wie heeft er een paar filmtips voor wie 8 Femmes leuk vond?
pi_32587663
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 02:59 schreef dvr het volgende:
Maar wat een leuke film! Suzon en la bonne Louise deden me beide aan Nadine denken.
En nou heb ik hem niet gezien...

(Deden Suzon en Louise wel aan zingevende & heldende & spirituele seks...?)
pi_32587723
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 02:59 schreef dvr het volgende:
... Suzon en la bonne Louise deden me beide aan Nadine denken.
Moi aussi ... met name Louise die de positie van Madame ambiëerde.
Louise tegen Madame: u mag mij erkentelijk zijn dat ik een deel van uw echtelijke plichten vervul
pi_32587758
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:04 schreef dvr het volgende:
1300 euro voor een nachtje krassen! Alsof je bankbiljetten zit te tekenen!
Nou, ik krijg maar de helft he, de rest gaat naar andere instanties. Die dat ruimschoots verdienen hoor, daar gaat het niet om. (En van mijn helft willen weer andere instanties ook weer de helft.)
Gelukkig ervaar ik het niet als bankbiljetten krassen, maar wel als de ultieme vrijheid. Waar ik die aan verdiend heb, waarom ik dat geluk heb gehad, God mag het weten: ik mag doen wat ik wil. Al denken sommigen van niet, het is precies wat ik wil doen.
Verder heb ik ook mijn kosten he, en let wel : wat dat iedere nacht krassen met je sociale leven doet, daar mag ook iets tegenover staan. Nee, zo makkelijk is het allemaal niet.
pi_32587766
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:03 schreef JAM het volgende:
Horen? Moet ik dat lezen als telefoonseks, Nadine?
Nee, gewoon als een deugdelijke handleiding.
quote:
Maar ja, pussyman uit Sex and the City. Ik ben niet zo in de monoloog bui dus leg ik de vraag even bij jou; ken je 'm?
Nee, ik kijk nooit televisie. Ik doe andere dingen in mijn vrije tijd.
pi_32587836
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:13 schreef cioran63 het volgende:
Verder heb ik ook mijn kosten he, en let wel : wat dat iedere nacht krassen met je sociale leven doet, daar mag ook iets tegenover staan. Nee, zo makkelijk is het allemaal niet.
Uit nieuwsgierigheid: waarom werk je 's nachts? (Kan het niet overdag? Heeft dat te maken met inspiratie? Met lawaai op straat? Met een andere 'dagbaan'? Met je zeven kinderen die allemaal een aai over de bol moeten krijgen?)
pi_32587886
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:19 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid: waarom werk je 's nachts? (Kan het niet overdag? Heeft dat te maken met inspiratie? Met lawaai op straat? Met een andere 'dagbaan'? Met je zeven kinderen die allemaal een aai over de bol moeten krijgen?)
Inspiratie doe ik niet aan, maar het is snachts rustiger. Het valt overal inmiddels te lezen op dat internet, want ik praat graag en veel over mezelf, overal, you name it, ik ben heel ijdel, maar dat is geen nieuws, ik bedoel, het is het systeem. Ik slaap overdag, haal de kinderen uit school, doe inkopen, kook en ga aan het werk. Slaap, haal de kinderen, inkopen, kook, werk. Is gewoon handig.
Ook is het prettig dat snachts niet de telefoon gaat of je nog naar de winkels moet, of wat dan ook. Sinds internet is dat wel iets veranderd, maar toch werkt het zo nog goed.
pi_32587898
Nadine: Nee, alleen bejaardenseks en wat lesbisch gelebber. Toch een minpuntje bij deze overigens feestelijke film.

Zingevende seks ken ik eigenlijk niet.. het klinkt paradoxaal: Je kunt me wel zin geven in seks, maar als die dan voorbij is & goed was heb ik geen zin meer. Spirituele seks doet me denken aan Ad Visser en zijn buitenlichamelijke orgasmes. Uiteindelijk vind ik stoomseks toch de meest memorabele. Van die van lust en liefde vergeven dampende seks waarin twee bezeten lijven in stampende cadans opstomen naar de geile grenzen van het uitdijende heelal en pulserend uiteenknallen in miljarden sterretjes die even later als prikkelende goudstofjes neerdwarrelen op je bezwete huid.
pi_32587931
Cioran: alle begrip en waardering hoor! En ik ken de nachtelijke arbeid.. alles dat rust en concentratie vergt gaat dan veel beter. Maar ik hou het niet vol - daarvoor staan en hangen er 's morgens toch teveel vroege vogels aan deur en telefoon (ochtendmensen ), zodat ik in het weeken flink moet bijtanken.
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:35:33 #282
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32587940
Jongen, jongens, laten we alsjeblieft ophouden met ouwehoeren over seks en gewoon piemels in kutten gaan stoppen, dat gezemel altijd.
Pik in kut.
Meer valt er niet te zeggen.
Meer wil ik niet zeggen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32587942


Het was natuurlijk nobody.
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:37:41 #284
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32587951
Een vriendin van een vriend van me vroeg laatst aan me: 'JAM (niet dat ik echt zo heet, dat daargelaten), ben je dan ook de hele tijd...geil, of niet?'
Ja, jongens, de hele tijd. Geil als een zak boter van de boerenmarkt en geloof me, die boeren die neuken er een partij op los, stelletje smeerkezen bij elkaar.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32587952
Ik begreep wel dat je maar een grap maakte, DVR. Maar de telefoon moet je gewoon uitzetten, of moet je kinderen naar school brengen? En springen ze op je bed? En dan werken overdag, want de klanten zijn dan wakker, zoiets.
pi_32588005
quote:
Ik begreep wel dat je maar een grap maakte, DVR. Maar de telefoon moet je gewoon uitzetten, of moet je kinderen naar school brengen? En springen ze op je bed? En dan werken overdag, want de klanten zijn dan wakker, zoiets.
Ja nee, kinderen zijn mij vooralsnog niet gegund, maar had ik ze, dan zouden ze ongetwijfeld trampolinespringen op mijn bed. Nee, het zijn postbodes, koeriers en bellende klanten die mij vergeefs tot orde en regelmaat proberen te dwingen. Ik word ook wel eens een paar uur later wéér wakker, maar dan permanent, en tref dan allerlei half leesbare telefoonnotities en vreemde pakketjes aan. Dit gaat zo niet langer.

Jam: Nou doe je het zelf weer!
Boeren heb ik overigens altijd van seks met de melkmachine verdacht.
pi_32588052
En o ja, escapisme is mooi, om daar nog even op terug te komen. De beste uitvinding en zo romanties. Dat is het eigenlijk. Escapisme.
  zaterdag 26 november 2005 @ 03:57:46 #288
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32588073
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:55 schreef cioran63 het volgende:
En o ja, escapisme is mooi, om daar nog even op terug te komen. De beste uitvinding en zo romanties. Dat is het eigenlijk. Escapisme.
Ik geef altijd af op escapisme, ik noem dat 'zwak' en 'laf' en ik gooi er nog een paar van die moreel geladen woordjes tegenaan, voornamelijk omdat ik het mezelf niet kan veroorloven. Godverdomme zeshonderd euro voor een enkeltje Japan. Nee, ik moet weer zonodig een espresso-apparaat kopen. Nou, daar zit je dan, JAM, in je Haagse kankerzooi met je espresso-apparaat.

't Is wel een hele fijne. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 26 november 2005 @ 04:00:24 #289
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32588088
Oh, ik heb ook zo'n fatalistische zelf-destructie drang. Misschien is dat ook wel waarom ik niet tracht mijn werkelijkheid te ontvluchten. Ik vind het heerlijk, al dat -naar de klote gaan-. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32588107
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 03:57 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik geef altijd af op escapisme, ik noem dat 'zwak' en 'laf' en ik gooi er nog een paar van die moreel geladen woordjes tegenaan, voornamelijk omdat ik het mezelf niet kan veroorloven. Godverdomme zeshonderd euro voor een enkeltje Japan. Nee, ik moet weer zonodig een espresso-apparaat kopen. Nou, daar zit je dan, JAM, in je Haagse kankerzooi met je espresso-apparaat.

't Is wel een hele fijne. .
Zwak en laf zijn helemaal niet de termen die ik eraan verbind. In het afwijzen van het leven is het eerder heel agressief en ziek. Nutteloos en dus mooi. Ondermijnend. Lang leve de Dood! (Om maar eens een bekende schrijver te citeren, want we zijn niet van de straat tenslotte.) Misschien zijn we wel buren, JAM.
pi_32588116
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 04:00 schreef JAM het volgende:
Oh, ik heb ook zo'n fatalistische zelf-destructie drang. Misschien is dat ook wel waarom ik niet tracht mijn werkelijkheid te ontvluchten. Ik vind het heerlijk, al dat -naar de klote gaan-. .
Volgens mij heet dat ook escapisme, in een rare vorm.
pi_32588123
Hoort dat ook bij het kunstenaarsschap, escapisme? Of toch vooral scheppingsdrang o.i.d.?
En aan Nadine: hoe verhoudt escapisme zich tot je vrijheidswens - ik bedoel: escapisme is 'niet doen waar je geen zin in hebt', terwijl vrijheid staat voor 'doen waar je zin in hebt'.
Ach! Die nachtelijke vragen.
pi_32588126
Ik heb ook een mooie koffiemachine. Dat er hele bonen ingaan en dan een hoop kabaal en dan dat er koffie met schuim uit komt. Of espresso, of wat dan ook.
  zaterdag 26 november 2005 @ 04:05:55 #294
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32588133
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 04:03 schreef cioran63 het volgende:

[..]

Zwak en laf zijn helemaal niet de termen die ik eraan verbind. In het afwijzen van het leven is het eerder heel agressief en ziek. Nutteloos en dus mooi. Ondermijnend. Lang leve de Dood! (Om maar eens een bekende schrijver te citeren, want we zijn niet van de straat tenslotte.) Misschien zijn we wel buren, JAM.
Ik vind je wel een type voor het Zeeheldenkwartier.

Trouwens, mocht het iemand interesseren, ik heb hét thema voor m'n boek. Ik ben gelukkig. Nu ga ik schrijven. Heel veel. Een ware Euraka-ERLEBNIS.

FREUDE SCHÖNER GÖTTERFUNKEN, enzo. .

Dat laatste als expressie van mijn -guh-ffoel- (moeilijk woordje voor een filosoof) niet als thema voor mijn BOEK. Hoort, hoort, wereld, JAM gaat een boek schrijven.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 26 november 2005 @ 04:07:54 #295
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32588146
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 04:05 schreef cioran63 het volgende:
Ik heb ook een mooie koffiemachine. Dat er hele bonen ingaan en dan een hoop kabaal en dan dat er koffie met schuim uit komt. Of espresso, of wat dan ook.
Dat zijn de beste. Tenminste, komt er ook stoom uit het een of andere pijpje aan de zijkant?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32588183
Ik ben bang dat Nadine hier morgen een volgeluld topic aantreft
pi_32588186
Ja, er is ook sprake van een pijpje, met stoom, en dat je er koffie met melk en cappucino mee kunt maken, maar dat lust ik niet. Maar stoom alom ja.

En ik woon in het slechtste stukje van het zeeheldenkwartier. In een huis met zestien kamers.

[ Bericht 12% gewijzigd door cioran63 op 26-11-2005 04:19:06 ]
  zaterdag 26 november 2005 @ 04:14:28 #298
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_32588205
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 04:11 schreef cioran63 het volgende:
Ja, er is ook sprake van een pijpje, met stoom, en dat je er koffie met melk en cappucino mee kunt maken, maar dat lust ik niet. Maar stoom alom ja.
Dat zijn de beste. Dat zijn godverdomde de aller-, allerbeste die je kan krijgen. Godverdomme, die zijn goed.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_32588214
Hij kostte een lieve duit.
pi_32588227
on topic: zingevende sex is een sexuele ontmoeting die resulteert in een lezenswaardige anekdote.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')