abonnement Unibet Coolblue
pi_31674660
Ga het uitproberen in mijn 1 week oude auto!
Hij rijdt nu gemiddeld (3 tans à 45 liter) 9,1 liter per 100 km en dat zou dus omlaag moeten.
I am the greatest man on earth.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:42:51 #27
13077 JoeKurr
DFDT Flight Lead
pi_31675534
Klinkt wel interessant.
Maar zou het ook werken in mijn 13 jaar oude Primera?
Die heeft namelijk nog nooit gehoord van boordcomputers enzo.
Past niet in een MiG-21, maar wél in een MiG-29
Tweede overall bij het Europees Kampioenschap Lock On: Flaming Cliffs
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:45:09 #28
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31675573
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:42 schreef JoeKurr het volgende:
Klinkt wel interessant.
Maar zou het ook werken in mijn 13 jaar oude Primera?
Die heeft namelijk nog nooit gehoord van boordcomputers enzo.
TUurlijk heeft die wel een boordcomputer. Je gaat mij niet vertellen dat een auto uit 92 nog op carburateurs loopt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31676130
Mijn collega heeft het in zijn oude ford escort gegoten om te proberen.. volgens hem merk je er weinig tot niks van
  woensdag 26 oktober 2005 @ 11:30:22 #30
10976 PhatRabbit
Allright, cut the shit!
pi_31696697
Klik op http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)door/bb.20051024.asf om het programma "De wereld draait door" te zien. Spoel dan vervolgens ong. 15 minuten door voor het item "De Jakhalzen" waarin een aceton-testje wordt gedaan.
Voetbal kijken? Check http://voetbalinbeeld.nl.
pi_31698570
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

TUurlijk heeft die wel een boordcomputer. Je gaat mij niet vertellen dat een auto uit 92 nog op carburateurs loopt.
onze fiat is uit 1990, en rijdt toch -echt- zonder boordcomputer. enige electronica is de radio, lampen ed
pi_31700068
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 11:30 schreef PhatRabbit het volgende:
Klik op http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)door/bb.20051024.asf om het programma "De wereld draait door" te zien. Spoel dan vervolgens ong. 15 minuten door voor het item "De Jakhalzen" waarin een aceton-testje wordt gedaan.
Heel betrouwbare test hoor

De ene pomp slaat eerder af dan de andere. De ene keer heb je windje mee de andere keer niet.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:31:05 #33
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_31784721
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:04 schreef 1299 het volgende:

[..]

Heel betrouwbare test hoor

De ene pomp slaat eerder af dan de andere. De ene keer heb je windje mee de andere keer niet.
als je weet dat je zuiniger zou moeten rijden ga je ook zuiniger rijden, van tevoren zat er waarschijnlijk nog aceton in, enz
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_31793558
Ik dacht laat ik het ook eens proberen, en ondanks mijn vragen hierover geeft mijn boardcomputer wel degelijk een lager verbruik aan bij bepaalde snelheden.
Ik schat zo'n 20% minder en ik ben benieuwd hoe dit over langere tijd is, aangezien ik al een tijdje verbruik log moet dit over enkele weken al zichtbaar zijn.
verbruik bij 120 KM/U was eerst 8L/100km en nu ietsje meer als 6L/100/km
Ik kan het eigenlijk niet geloven en denk ook in eerste instantie aan rugwind of zo:?
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:38:53 #35
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_31803077
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:15 schreef longinus het volgende:
Ik dacht laat ik het ook eens proberen, en ondanks mijn vragen hierover geeft mijn boardcomputer wel degelijk een lager verbruik aan bij bepaalde snelheden.
Ik schat zo'n 20% minder en ik ben benieuwd hoe dit over langere tijd is, aangezien ik al een tijdje verbruik log moet dit over enkele weken al zichtbaar zijn.
verbruik bij 120 KM/U was eerst 8L/100km en nu ietsje meer als 6L/100/km
Ik kan het eigenlijk niet geloven en denk ook in eerste instantie aan rugwind of zo:?
geniet ervan voor zolang het duurt... ivm je brandstofslang...
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_31803213
Teeveepee

MIjn auto mankeert toch al vanalles aan, kan een brandstofslang ook nog wel bij
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:59:32 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31803509
Het is al eerder gezegt, maar aceton tast veel kunststoffen aan, en dat zal je dus goed moeten indekken. Verder kan je een auto laten rijden op een mengsel van Aceton en water, maar niet erg lang. Dit is een klassieke oplichterstruuk, de wonderbrandstof, daar is zelfs Henri Ford een keer mee belazerd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31804342
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 10:38 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

geniet ervan voor zolang het duurt... ivm je brandstofslang...
En dat snap ik niet, waarom zou verdunde aceton de leidingen meer aantasten als benzine.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:40:05 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31804441
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:35 schreef longinus het volgende:

[..]

En dat snap ik niet, waarom zou verdunde aceton de leidingen meer aantasten als benzine.
Aceton is een organisch oplosmiddel, en brandstofleidingen in de auto zijn ontworpen voor benzine.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31804472
je zal dr wel meer vermogen door krijgen >> minder gas geven voor het zelfde resultaat >> minder verbruik.... voila...

methanol bij de benzine kan ook goed voor het zelfde resultaat.. en methanol is niet schadelijk, tenzij je de tank afvult met methanol en ineens 10.000 toeren gaat draaien, daar is je motor natuurlijk niet op gemaakt... pure methanol verdubbelt ongeveer het vermogen
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 30 oktober 2005 @ 22:58:39 #41
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_31825114
TVP, ben benieuwd naar schade aan slangen rubbers afdichtringen enz. de motor kan het wel hebben mijn inziens.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:34:49 #42
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_31830921
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:58 schreef Sjabba het volgende:
TVP, ben benieuwd naar schade aan slangen rubbers afdichtringen enz. de motor kan het wel hebben mijn inziens.
Ik denk dat je er niets van zal merken omdat benzine al niet echt prettig spul is voor kunststoffen. Voorbeeld:

Omdat ik geen ster ben in het aanmaken van mijn open haard (en mijn vriendin me dus altijd uitlacht als ie weer eens uit gaat) dacht ik slim te zijn door "aanmaakblokjes" te maken: Ik had allemaal kleine blokjes hout in een plastic bak gegooid en overgoten met benzine. Ik wilde het een nacht laten intrekken maar toen ik de volgende dag terugkwam was heel het plastic "weggesmolten"

Ik weet dat aceton ook geen fijn spul is maar erger dan dit kan het niet denk ik..... M.a.w. Alle kunststoffen en rubbers zijn berekend op meer dan water zullen we maar zeggen.
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:55:12 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31831245
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:34 schreef JMrules het volgende:

[..]

Ik denk dat je er niets van zal merken omdat benzine al niet echt prettig spul is voor kunststoffen. Voorbeeld:

Omdat ik geen ster ben in het aanmaken van mijn open haard (en mijn vriendin me dus altijd uitlacht als ie weer eens uit gaat) dacht ik slim te zijn door "aanmaakblokjes" te maken: Ik had allemaal kleine blokjes hout in een plastic bak gegooid en overgoten met benzine. Ik wilde het een nacht laten intrekken maar toen ik de volgende dag terugkwam was heel het plastic "weggesmolten"

Ik weet dat aceton ook geen fijn spul is maar erger dan dit kan het niet denk ik..... M.a.w. Alle kunststoffen en rubbers zijn berekend op meer dan water zullen we maar zeggen.
plastic bestaat niet,
je hebt legio kunststoffen elk met hun eigen eigenschappen. De ene kunststof is prima bestand tegen benzine, de ander niet, de een kan tegen organische oplosmiddelen als Aceton, de ander niet.

Oh, en open haard aanmaken met benzine, das nog veel dommer dan het klinkt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31833131
quote:
Broodje Aap als je het mij vraagt, heb het al eerder gehoord.

Wel is van een ver verleden (toen carburateurs nog de standaard waren) bekend dat de verbranding van benzine niet optimaal was door een niet volledige verdamping/verbranding. Door toevoegen van kleine beetjes aceton kon de verdamping verbetered worden, en daardoor de verbranding, waardoor er minder onverbrande brandstof via de uitlaat verdween. In dat geval kan je wel een lager verbruik halen. Maar met de huidige injectiesystemen, waarbij alle brandstof fijn verneveld, en vrijwel volledig verbrand, wordt heeft aceton echt geen zin meer. Brandstof levert energie voor ronddraaien motor. Door een toevoeging van 0,2% zou je nooit zoveel brandstof kunnen besparen want aceton kan natuurlijk er nooit voor zorgen dat de brandstof opeens meer energie levert.

Aceton zelf brand minder makkelijk dan benzine/octaan. In de racerij wordt daarom soms tot max. 10% aceton toegevoegd aan benzine om klopvastheid te verhogen (10% aceton maakt van RON95 -> RON98). Maar dit heeft een licht negatief effect op het verbruik, vanwege de lagere calorische waarde van aceton tov benzine (kan je zelf berekenen als je een binas hebt winking smiley).

Bij een niet volledige verbranding van een deel van het aceton kan dat trouwens ook de levensduur van je lambdasensor, die midden in heet uitlaatgas zit, ernstig verkorten. Door het zuurstofmolecuul in aceton kunnen makkelijk heel corrosieve verbinden ontstaan die niet zo goed zijn voor sensoren. En een slechte lambdasensor zal eerder slecht dan goed zijn voor je verbruik, aangezien deze de lucht/brandstofmengsel zo afregeld dat er maximale verbranding plaatsvindt.

En wat betreft het bijtend zijn. Aceton lost kunststof véél beter op dan bv. benzine. Dus dat het bv. brandstofleidingen zou kunnen aantasten lijkt me goed mogelijk....ik werk zelf veel met aceton en weet ondertussen heel goed wat het allemaal wegvreet....Volgens mij gegevens gaat Nitrile (de basis van veel o-ringen/pakkingen in je brandstofsysteem zijn...) absoluut niet samen met aceton (D-Severe Effect, not recommended for ANY use), terwijl dat materiaal juist heel goed tegen benzine kan (A-Excellent). Enige vraag die je je kan stellen is of 0,2% aceton al voldoende is om op korte termijn dingen aan te vreten. Waarschijnlijk niet. Maar of het op de lange termijn veilig is...ik zou het niet willen proberen!

En dat er toch veel positieve verhalen zijn....dat zit tussen de oren.
En dan nog:
quote:
Dat een stof door verlaging van oppervlaktespanning een betere verneveling geeft kan ik me iets bij voorstellen. Maar dan zal denk ik ook gelden dat hoe ouder de auto, hoe beter het werkt. De huidige injectoren vernevelen al zo ontzettend fijn, dat er denk ik niet veel verbetering meer valt te halen. Maar in een ouderwetse voorkamer-diesel is denk ik nog wel een hele verbetering mogelijk. Áls aceton al zou werken, kan ik me voorstellen dat het in de oudere tdi-blokken van de tdiclub eerder zal werken dan in een moderne pompverstuiver/commonrail diesel of fsi-benzine motor.

Maar de vraag is: doet aceton dat ook echt. Afwasmiddel is de basisschool-scheikunde-stof om dat mee te testen. Hoe werkt het (versimpeld):afwasmiddel heeft een hydrofoob en hydrofiel deel. Het hydrofobe deel houdt niet van water, en gaat dus aan het oppervlakte zitten. Hier verzwakt het de waterstofbruggen tussen de waterdruppels, waardoor de grensvlakspanning verlaagt wordt.
Of aceton dit óók doet, ik zie het nog niet helemaal gebeuren...

Dan nog even over de volledigheid van verbranding. Bij diesels weet ik het niet, maar bij moderne benzinemotoren is de volledigheid van verbranding >98.5% (Uitgaande van 16% CO2 en 0.5%CO. CO is half verbrand, CO2 is volledig verbrand. Totaal is dus (0.5/16)*0.5*100%=1.5% niet verbrand, de paar honderd ppm HC negerend).
Dus hoe je hierop nog 10-15% kan winnen, dan moet je boven de 100% komen! Of maak ik nu een reken/denkfout?!

Dan iets anders voor de dieselrijders. Aceton gaat liever in water dan in olie zitten. Zorg er dus voor dat je brandstoffilter vaak genoeg vervangen wordt, en dat het filter ook water goed afvangt (doen de meeste dieselfilters wel). Want anders loop je het risico dat de aceton veel geconcentreerder op bepaalde punten in de diesel vóórkomt...

Ongeacht de vraag óf het werkt. Als het zóu werken, ben ik het met schudde eens dat het allemaal zal afhangen van de auto/motor-combinatie. Maar ook zal de optimale concentratie dan afhangen van de auto/motor-combinatie. Dus simpelweg beweren dat 0.15/0.25% optimaal is, dáár geloof ik al helemaal niet in.
En dan nog deze:
quote:
In a popular article quoted above, Mr. Louis Lapointe states that greater combustion efficiency is achieved through the lowering of surface tension of the fuel by the addition of acetone resulting in a significant increase in fuel economy and lower exhaust emissions. Many aftermarket fuel additive companies have claimed significant mileage increases through better combustion as well.

Both gasoline and diesel, comprised of non-polar hydrocarbons, already exhibit very low surface tension. C8, for example has a surface tension of [21.80 dyne-cm compared to water at 72 dyne-cm at 25 degrees centigrade.

As a liquid is heated there is a corresponding decrease in surface tension up to the point at which the liquid vaporizes. In a warm, well running engine, the fuel is in vapor phase during the combustion cycle leaving surface tension no part to play as surface tension pertains to liquids, not gasses. During the compression stroke of a direct injection diesel engine, the temperature of the intake air is typically in excess of 1000°F (from compression) before the fuel is injected at more than 20,000psi while, in gasoline engines, the fuel is vaporized before entering the cylinders. Needless to say, during the ignition process, the greatly increasing temperatures and resulting turbulence vaporize any fuel that may still be in atomized form. The bulk of the vaporized hydrocarbons that do not oxidize are generally in regions of the cylinder which tend to remain at temperatures too low to support combustion and in areas where the mixture is too lean for the vapor to ignite; an example would be the space between the piston and cylinder wall just above the top compression ring. This amount of unburned fuel though is quite small, ranging from 1% to 2% in modern gas and diesel engines.

Quoting Chevron Oil: “Combustion catalysts may be the most vigorously promoted diesel fuel aftermarket additive. However, the Southwest Research Institute, under the auspices of the U.S. Transportation Research Board, ran back-to-back tests of fuels with and without a variety of combustion catalysts. These tests showed that a catalyst usually made "almost no change in either fuel economy or exhaust soot levels." While some combustion catalysts can reduce emissions, it is not surprising that they don't have a measurable impact on fuel economy. To be effective in improving fuel economy, a catalyst must cause the engine to burn fuel more completely. But there is not much room for improvement. With unadditized fuel, diesel engine combustion efficiency is typically greater than 98%. Ongoing design improvements to reduce emissions are likely to make diesel engines even more efficient.” [www.chevron.com]]Reference

Using the above figures, if the addition of acetone (or any other additive) to the fuel was to produce even 100% combustion, with zero unburned hydrocarbon emissions (which it will not), we would only realize an additional 1% - 2% increase in thermal energy. The diesel engine is about 50% thermally efficient, with 50% of the energy of the fuel available to turn the engine while the other 50% is being shed primarily as heat from the radiator and exhaust. This would leave an increase of .5% to 1% of usable energy that could be applied to overcoming friction in transmission, wheels, radiator fan, etc. and increasing mileage. Assuming our mileage averaged 18mpg, we would realize 18mpg + .5% to 1% = 18.09mpg – 18.18mpg in theory with the practical amount a fraction of that. Assuming acetone addition would provide 100% combustion efficiency, (and there is no scientific evidence to support the assumption that it increases efficiency at all), and discounting loss to friction in drive train, etc., the resultant theoretical increase of less than 0.1mpg would be so negligible so as not to be measurable.

Statements such as “Most fuel molecules are sluggish with respect to their natural frequency. Acetone has an inherent molecular vibration that "stirs up" the fuel molecules, to break the surface tension” are pure pseudoscience and are not found in the nomenclature of chemistry.

As a recent study by Cummins Diesel demonstrates, fuel mileage can be affected up to 30% by driving habits alone. How many are expecting to see an increase in mileage after the addition of acetone? How much is this expectation affecting driving habits? And how many people are going to report it if they saw no increase and how many will become discouraged and just "forget the whole thing"? How do we account for the people that report a decrease? Because many reported at one time that the world was flat in their experience, didn't make it so. Surely there are people that are seeing an increase in mileage but we can't jump to the conclusion it is due to acetone.

Oftewel: een aantal wetenschapper maken hier duidelijk dat het verlagen van de oppervlaktespanning Psuedoscience is: oftwel een broodje aap
quote:
Het klopt dat er allerlei methode worden verzonnen om de efficiëntie van de motor op te voeren. Eén van de belangrijkste problemen is namelijk het verlies aan energie (vooral bij deellast) in de motor. Als je bij deellast een deel van de huidige warmteproductie kan omzetten kinetische energie, dan is er nog heel wat te winnen.
Maar bij al deze nieuwe ontwikkelingen wordt niet de verneveling verbeterd, maar wordt het warmteverlies verkleind. Dit, omdat de verneveling an sich en de verbranding van de brandstof al goed verloopt. Alleen zou je minder energie verlies willen hebben...
Dus eigenlijk kan je jouw verhaal ook omdraaien: als de kwaliteit van verneveling de beperkende factor zou zijn in motor-efficiëntie (wat wordt beweerd door aceton-aanhangers) dan zouden beter vernevelende injectoren de huidige ontwikkeling zijn, en niet fsi/vvt e.d.
En om het nog iets door te trekken. Uit praktijktesten blijkt dat een motor waarin miljoenen wordt gestoken om hem efficienter te maken doormiddel van fsi/vvt e.d. hooguit 5% winst oplevert in verbruik. En dan zou een beter verneveling door aceton 10-15% winst moeten opleveren? In dat geval hadden de ontwikkelaars van automotoren allang injectoren beter gemaakt om die winst te halen...
Bekijk het topic met dezelfde vraag als hier, hier: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,1646778
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:42:01 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31833537
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 11:25 schreef 1299 het volgende:


Bekijk het topic met dezelfde vraag als hier, hier: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,1646778
Hmm, aceton heeft een Zuurstofatoom in zich, nah, zal te weinig zijn voor een zelfde effect als NOx
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:19:56 #46
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_31834427
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

plastic bestaat niet,
je hebt legio kunststoffen elk met hun eigen eigenschappen. De ene kunststof is prima bestand tegen benzine, de ander niet, de een kan tegen organische oplosmiddelen als Aceton, de ander niet.

Oh, en open haard aanmaken met benzine, das nog veel dommer dan het klinkt.
Kunststof bakje dan, ook goed. Wat ik aan wil geven is dat benzine op zich ook geen lekker goedje is voor de meeste kunststoffen. Daarom mag ik aannemen dat de kunststoffen die in je auto verwerkt zijn ook wel een stootje kunnen hebben. Of ze specifiek geschikt zijn voor aceton blijft dus de vraag.

Open haard aanmaken met benzine doe ik ook niet als je goed gelezen hebt..... daarbij: Normale aanmaakblokjes zijn ook maar geperste pulp waar een brandbaar goedje in verstopt zit en of dat nou benzine is of iets anders maakt niet uit.
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:30:29 #47
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31834660
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:19 schreef JMrules het volgende:

[..]

Open haard aanmaken met benzine doe ik ook niet als je goed gelezen hebt..... daarbij: Normale aanmaakblokjes zijn ook maar geperste pulp waar een brandbaar goedje in verstopt zit en of dat nou benzine is of iets anders maakt niet uit.
Kunststof bakjes branden ook fijn in de openhaard
Benzine geurt wel wat heftiger dan die aanmaakblokjes, zeker als je het verbrandt.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:42:30 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31834912
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:19 schreef JMrules het volgende:
Open haard aanmaken met benzine doe ik ook niet als je goed gelezen hebt..... daarbij: Normale aanmaakblokjes zijn ook maar geperste pulp waar een brandbaar goedje in verstopt zit en of dat nou benzine is of iets anders maakt niet uit.
Dat is parafine, en dat maakt wel degelijk uit of je daar kaarsvet voor gebruikt of een vluchtige brandstof. Maar dat is te ver OT
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:04:02 #49
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_31836769
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is parafine, en dat maakt wel degelijk uit of je daar kaarsvet voor gebruikt of een vluchtige brandstof. Maar dat is te ver OT
Inderdaad Offtopic maar je hebt wel gelijk, parafine. Maar zoals gezegd: Het was een doe het zelf probeerseltje. Enfin....

Over dat Aceton verhaal moet ik je ook gelijk in geven in de zin: niet iedere kunststof die tegen benzine kan kan ook tegen aceton en andersom. Er zijn wel kunststoffen die allebei prima kunnen hebben maar dan kom je uiteindelijk op het punt dat je niet weet wát voor kunststoffen in je auto (tankl/benzineleiding enz enz) verwerkt zijn....

Maaar: Ik had begrepen dat er dus een programma op TV is geweest in Nederland (woon zelf in Belgie dus geen NL tv) waar gewoon in de praktijk werd aangetoond DATAdie aceton dus een gunstig effect op het verbruik had... waarom werkt het dan in de praktijk wel en in de theorie amper ?
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:35:18 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31837566
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:04 schreef JMrules het volgende:

maaar: Ik had begrepen dat er dus een programma op TV is geweest in Nederland (woon zelf in Belgie dus geen NL tv) waar gewoon in de praktijk werd aangetoond DATAdie aceton dus een gunstig effect op het verbruik had... waarom werkt het dan in de praktijk wel en in de theorie amper ?
Ik heb geen idee, ik heb dat programma niet gezien, maar er is wel meer onzin op TV
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')