abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:51:22 #1
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_31621735
Glaasje Draaien is een manier om geesten op te roepen.
Uitleg hoe het gaat: Je heb een hele cirkel gemaakt van a/z en daarom heen nog de nummer 0/9.
Je zet het glaasje in het midden. Aleen je moet dit met minimaal 2 personen doen om een beetje tot rust te komen want als je alleen bent raak je waarschijnlijk in paniek. leg ieder 2 vinger van de rechterhand op het glaasje en stel de vra gen.
Dit is een HELE gevaarlijke manier om geesten op te roepen.
Als er geen goede geesten in dat glaasje komen dan komen er alleen mar slechte want die vinden het leuk om ons te stangen. Ik heb eventjes gegoogled en zag wat staan wat wel interrsant was.

Verhaal:Voor de sfeer dimmen ze het licht en steken twee kaarsen aan.
Iedereen gaat om de tafel zitten en legt één vinger op het glas.
Anneke leidt de seance en opent met de vraag of er een geest aanwezig is.
Na enige tijd komt het glas tergend langzaam in beweging en tikt het woord "ja " aan.

Vraag : "hoe heet je?"
Antwoord : "Anton"
Vraag : "Ben je knap?"
Antwoord : "Ja"
Vraag : "Trouw ik met Ronald?"
Antwoord : "Nee"
Vraag: "met wie dan wel?"
Antwoord : "Met Eddie"
Vraag : "Hoe heet Eddie met zijn achternaam?"
Antwoord :Geen antwoord
Vraag : "Zijn er nog geesten in huis?"
Antwoord : "Ja"

Greet en Marja (beiden 21) schrikken van het laatste antwoord en trekken hun vinger van het glas af.
Ze besluiten voor die avond te stoppen met de seance.
Andrea en Anneke vinden het echter wel spannend en besluiten de seance de volgende avond gezamelijk voort te zetten zonder aanwezigheid van de twee anderen.
Er word opnieuw gebruik gemaakt van de seanceattributen van de vorige avond

Vraag : "Is hier een geest aanwezig?"
Antwoord : "Ja"
Vraag : "Hoe heet je?"
Antwoord : "D.E."
Vraag : " Waar is Anton?" (de geest van de vorige avond)
Antwoord : Geen antwoord
Vraag : "Waar is Anton?"
Antwoord : "Ik ga jullie allebei vermoor...."

Andrea schrikt hier zo hevig van dat onmiddelijk gestopt wordt met de seance.
Ze zijn allebei bang en besluiten hun vrienden hierin te raadplegen.
De vrienden komen naar het huis maar reageren laconiek op datgene wat Andrea en Anneke hebben meegemaakt.
Er wordt wat gepraat en thee gedronken.
Zonder aanwijsbare reden springt een asbak die op tafel staat plotseling kapot.
Andrea raakt zo overstuur dat ze naar het toilet rent om over te geven.

De dagen daarna zijn er in het huis onverklaarbare gebeurtenissen die de bewoners alsmaar meer beangstigen.
Zo horen alle vier de bewoonsters onverklaarbare geluiden die uit de seancetafel komen, gaan kastdeuren vanzelf open, die ook nauwelijks meer te sluiten zijn.
Bestek begint in de keukenla te bewegen en zij horen overal in het huis tik- en klopgeluiden.
Anneke ziet, terwijl zij in bed ligt, dat de sleutel van haar kamerdeur langzaam vanaf de buitenkant wordt omgedraaid.
Die deur had ze op slot gedraaid.
Als zij uit bed stapt en de deur met een ruk open trekt, blijkt dat deze inderdaad niet op slot is.


Ik weer : Zo gaat het verhaal eventjes verder. hiero een linkje: http://www.wiedaar.demon.nl/glaasjedraaien.htm

Zoals je ziet zijn het bijna alleen slechte geesten.
Waarom? Omdat geesten eigenlijk niet op geroepen willen worden.
Over de toekomst vragen? Niet doen. Vragen wanneerj e dood gaat? AL HELEMAAL NIET DOEN. Ze kunnen ineens hele nare dingen over ons zeggen want zei weten namelijk veel meer dingen over ons.

Conclusie: GLAASJE DRAAIEN IS GEVAARLIJK!!!
|Een film die je eventueel nog kan bekijken:

Er is een film te krijgen over glaasje draaien.
De titel: Long time dead.
Misschien beter even kijken naar deze film, voor je eraan denkt om dit (spel) te gaan spelen.

Heeft iemand hier nog ervaringen mee? Is er iets gebeurd toe je het probeerde? zo ja wil je dat graag vertellen.

Greetsz EW
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_31621765
Ik heb het nooit gedaan. Heb eigenlijk vaak het gevoel dat het broodje aap verhalen zijn.

Ik ga gewoon naar een Sangoma die de Amadlosi consulteert via botjes
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:23:03 #3
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31621850
Zelf heb ik deze methode nooit gebruikt om een geest of entiteit aan te roepen. wel heb ik er al een paar keer de rotzooi van mogen opruimen. dit betekend overigens niet dat glaasje draaien en oujia borden gevaarlijk zijn. de mensen weten 9 van de 10 gewoon niet hoe er mee om te gaan.

in princiepe is het hetzelfde als iemand oproepen wanneer je ze nodig hebt. het bord en het glaasje wordt dan gebruikt om de antwoorden door te kunnen krijgen van de geest/entiteit in de kamer. de geest/entiteit gaat NIET in het glaasje zitten maar maakt gebruikt van je hand en je energie om het glaasje te beinvloeden. net zoals met pendelen dat je hogere zelf of een spirit in de omgeving het laat bewegen. iemand met medium capaciteiten kan dat dus zonder bord en glaasje doen en krijgt de informatie op een andere manier door. zo heb je ook mensen die het via botjes doen zoals nokwanda meldde, of via automatisch schrift.

op elke manier is er een risico factor, zoals met alles wat je doet. als je de straat op gaat is er ook zo'n factor aanwezig. wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk plaats vind. net zoals dat iemand dagelijks geesten/entiteiten oproept zonder het glaasje te gebruikten hoor je ook niet constant van dat het gevaarlijk is of mis gaat. met glaasje draaien precies hetzelfde. maar omdat veel mensen het als simpel weg een spelletje zien en er niet serieus genoeg mee omgaan gebeuren er dus ongelukken. hierdoor heeft glaasje draaien een slechte reputatie gekregen. door mensen die 1. niet serieeus genoeg bezig zijn en 2. niet weten wat ze doen. ik bedoel...je gaat echt GEEN portalen openen waardoor constant demonen e.d. door heen denderen hoor. christelijk bijgeloof en bangmakerij.

wat belangrijk is om goed energien waar te kunnen nemen en onderscheid er tussen te kunnen maken. zo weet je wat je aangeroepen hebt en wat er nu in de kamer bij je is, of dat wel hetzelfde is of niet. en na afloop de geest/entiteit te danken voor de komst en het weer weg te sturen anders blijft ie daar zitten.

de paar keren waar ik de troep na afloop mocht opruimen, een paar korte voorbeeldjes:
na zo'n "seance", slechte benaming, ging iedereen naar huis. er gebeurde niks. na een dag of twee hoorde de bewoner van het huis regelmatig voetstappen in zijn huis en getik op de ramen bij zijn slaapkamer. en nee er stonden geen bomen in zijn voortuintje. na een tijdje had hij de oorzaak nog steeds niet gevonden en begon het beangstigend te vinden aangezien hij een drukkende aanwezigheid begon te voelen. wat bleek er zat dus een geest die gezegd moest worden dat ie kon vertrekken. waren ze vergeten te doen en die geest werd steeds pissiger elke nacht.

andere situatie was dat bij een kennis. zij had een avondje met wat vrienden. 1 er van leek in haar ogen bezeten te zijn. als iemand dronken is zie je van die rode aders door het oog lopen en heb je dus rode ogen. bij deze meneer was het niet rood maar groen. en hij werd behoorlijk agressief. dat was best een aparte situatie moet ik zeggen. ze hadden er eerst een priester bijgeroepen maar die kon het niet alleen. ik moest die priester toen ondersteunen. na afloop was het huis weer netjes opgeruimd.

voor de rest gebeurd er geen fuck als je weet wat je doet. aangezien het precies hetzelfde is als iemand oproepen op een andere wijze en daar hoor je zelden wat van. er is net zo veel kans om op straat neergeschoten te worden. alhoewel die kans tegenwoordig aan het groeien is in onze maatschappij :S

en wat betreft de vraag die je stelde over msn van "waarom mag ik een overleden familielid niet oproepen" verwijs ik je naar het topic Reincarnatie. een overleden familielid oproepen is een zelfzuchtige daad om jezelf beter te voelen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31621893
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 09:23 schreef Enyalius het volgende:

christelijk bijgeloof en bangmakerij.
Dit is waar wat mij betreft het broodje aap de hoek om komt. De bangmakerij en stemmingmakerij
quote:
en wat betreft de vraag die je stelde over msn van "waarom mag ik een overleden familielid niet oproepen" verwijs ik je naar het topic Reincarnatie. een overleden familielid oproepen is een zelfzuchtige daad om jezelf beter te voelen.
Dat wordt dan nog leuk met All Hallows in voor de deur
Ook een idee voor een topic trouwens.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:28:07 #5
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_31635045
Ik zal het in ieder geval nooit meer uitproberen.
Jaren geleden wel eens voor de gein gedaan,maar er gebeurde helemaal niks.
Toen balen maar nu blij.
Ik wist echt niet waar ik mee bezig was. ik was pas 12

Van het spannende spelletje ''glaasje draaien'' was ik ,omdat het toch niet lukte,direct genezen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:35:32 #6
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_31637040
Glaasje draaien lijkt me levensgevaarlijk. Mensen die hier roekeloos aan beginnen vergeten altijd eerst een gebed ter bescherming op te zeggen. Dit soort "spelletjes" trekken 9 van de 10 keer altijd energieën aan van een laag en negatief niveau.

Daarom raad ik iedereen aan die geïnteresseerd is in spirituele dingen etc etc. de twee boeken van Char- het Medium te lezen. Deze boeken zijn zéér interessant, en Char geeft heel veel mooi en belangrijke informatie over je intuïtie en over andere dingen, zoals glassje draaien wat je dus vooral niet moet doen.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_31637405
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 21:35 schreef Erick1985 het volgende:
Glaasje draaien lijkt me levensgevaarlijk.
Welnee.... is allemaal pure onzin...
Zoals Bassie en Adriaan honderd jaar geleden
al zongen: "Spoken bestaan niet !!"
HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:00:18 #8
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_31637949
Ik zou er toch maar mee oppassen Spoken bestaan wel degelijk als jij ze daar een kans toe geeft.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_31638515
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 22:00 schreef Erick1985 het volgende:
Ik zou er toch maar mee oppassen Spoken bestaan wel degelijk als jij ze daar een kans toe geeft.
Nee joh, is allemaal bangmakerij... er gebeurt helemaal NIX met zo'n
glas zolang je het niet zelluf beweegt :-)
HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:21:52 #10
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_31638615
Nou, ga lekker proberen zou ik zeggen haha, dan weet je het meteen zeker
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_31639285
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 22:21 schreef Erick1985 het volgende:
Nou, ga lekker proberen zou ik zeggen haha, dan weet je het meteen zeker
Klopt! Daarom weet ik het ook zeker........dat het allemaal onzin is :-)
HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
pi_31651909
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 09:23 schreef Enyalius het volgende:
christelijk bijgeloof en bangmakerij.
Het Christelijk geloof waarschuwt hier inderdaad voor. Waarom zou dat bijgeloof en bangmakerij zijn en is het verhaal wat jij vertelt waarheid?

Zo jong als Electroworm is vind ik dat hij 100% gelijk heeft. Er hoort in principe geen contact te zijn tussen de levenden en de doden. Toch kunnen goede geesten contact met levenden zoeken als dat om één of andere reden nodig is. Een bekend voorbeeld is dat iemand een geestverschijning van zijn echtgenoot of echtgenote waarneemt en er later achterkomt dat die rond dat tijdstip is overleden. Zo'n geest doet dat met een reden; door te verschijnen kan de partner afscheid nemen en zodoende zal het rouwproces minder zwaar worden. Zo'n geestverschijning gaat nóóit gepaard met angst en dát is het bewijs dat de geest enkel goede bedoelingen heeft.

Je kan ook contact zoeken met goede geesten. Niet met een ritueel maar met een gebed. Je hoeft dan niet persé je handen te vouwen of tot Onze Vader te bidden. Je kan ook in gedachten (of hardop) wat tegen de overledene zeggen. Je zal geen antwoord krijgen in de vorm van een bovennatuurlijke ervaring, maar de boodschap komt wel over.

Demonen willen je maar wat graag het leven zuur maken, maar zijn niet machtig genoeg om contact met je te zoeken. Ze kunnen alleen komen als jij jezelf voor hun openstelt (door middel van een ritueel). Maar ook dan worden ze tegengehouden door God en de goede geesten die jou bijstaan. Dat is de reden waarom glaasje draaien in de meeste gevallen niet werkt. Maar heel soms werkt het wel. De demonen doen zich voor als goede geesten zodat jij het ritueel niet zal afbreken. Ze zullen antwoord geven op jouw vragen om je vertrouwen te winnen. Maar op den duur hebben ze je in hun macht en dan beginnen ze je het leven zuur te maken door je bang te maken.

Demonen zijn zo gevaarlijk als jij ze toelaat. Als jij je door hun niet laat intimideren kunnen ze je niets doen. Daarom zoeken ze bij voorkeur contact met een zwak persoon, bijvoorbeeld iemand met heel weinig zelfvertrouwen. Als ze zo'n persoon helemaal in greep hebben kan dat leiden tot zeer dramatische gevolgen. Mensen plegen zelfmoord of belanden in een inrichting wegens krankzinnigheid.

Lees er meer over door op de afbeelding te klikken:



Als je nu denkt waar ik deze wijsheid vandaan haal zeg ik je dat ik het nergens vandaan heb gehaald. Dit zijn mijn gedachten hierover. Het kan natuurlijk zijn dat jij er andere gedachten over hebt.
pi_31652022
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 14:28 schreef Netflier het volgende:


Demonen willen je maar wat graag het leven zuur maken,
Zit toch niet iedereen bang te maken met je flauwekul......
demonen bestaan alleen in computerspelletjes en films;
niet in de echte wereld !
HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
pi_31652108
Zelf heb ik meerdere malen glaasje geprobeerd te draaien, veel over gelezen en veel boeken erover in huis, boeken over geestverhalen e.d. echter gebeurt er niets! Na 5 keer moest ik toch concluderen dat het een hoop bullshit is, helaas...
pi_31652164
kijk eens in het topic Index / The Truth is in Here...
Spookhuizen en spookplaatsen?
  zondag 23 oktober 2005 @ 14:54:52 #16
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31652210
een gebed is een ritueel. er zit totaal geen verschil tussen. het werkt hetzelfde met hetzelfde doel
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31652378
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 14:36 schreef danaantje het volgende:
Zit toch niet iedereen bang te maken met je flauwekul......
demonen bestaan alleen in computerspelletjes en films;
niet in de echte wereld !
Ik wil niemand bang maken. Ik verwoord alleen wat ik ervan denk. Dat gaf ik al reeds aan en heb helemaal niet beweerd dat ik het beter weet. Als jij er niet in gelooft is dat prima. Omdat de mens zowel goede als slechte eigenschappen bezit geloof ik dat zowel goedheid als slechtheid in pure vorm bestaan in een bovennatuurlijke wereld. Pure goedheid noemt men ook wel God en pure slechtheid de duivel. Er is heel veel ellende gebeurt in naam van God, maar dat is voornamelijk omdat men de Bijbel verkeerd interpreteert en/of misbruik maakt van het geloof.

De kwade geesten waar ik het over had kunnen niets doen dan je bang maken. En ze kunnen dat überhaupt alleen als jij ze hebt toegelaten. Ieder mens kan zijn angsten overwinnen en op die manier kunnen ze de geesten ook wegsturen. Een mens kan zich ook overgeven aan zijn/haar angsten en zodoende ook aan de geesten. Om die reden is het verstandig niet aan glaasje draaien te beginnen.

Dit zijn mijn gedachten er momenteel over en ik verwoord ze omdat dit forum er speciaal voor is opgericht. Ik laat mensen met een andere mening in hun waarde en verwacht dat bij mij hetzelfde gebeurt.
  zondag 23 oktober 2005 @ 15:26:17 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31652503
Ligt er ook aan hoe labiel of stabiel je bent, in hoeverre die geesten je gek kunnen maken. En of je uberhaupt gelooft in iets. Geloof je er niet in, dan is het sowieso moeilijker om ermee bezig te zijn, als je het al bij voorbaad naar het land der fabels verwijst bedoel ik. En daarnaast is het nog zo dat je onderbewuste ook kan werken bij het draaien van het glaasje, dat je zelf bezig bent met het verschuiven van dat ding.

Maar dat weet ik niet. Ik ga niet meteen zeggen dat het bullshit is.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 23 oktober 2005 @ 15:27:19 #19
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31652514
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 09:23 schreef Enyalius het volgende:
Zelf heb ik deze methode nooit gebruikt om een geest of entiteit aan te roepen. wel heb ik er al een paar keer de rotzooi van mogen opruimen. dit betekend overigens niet dat glaasje draaien en oujia borden gevaarlijk zijn. de mensen weten 9 van de 10 gewoon niet hoe er mee om te gaan.
Amen to that.
ik heb het wel een paar keer gedaan toen ik jonger was... glaasje draaien is echt geen spelletje en kan het ook alleen maar aanraden om met serieuze mensen te doen (of ze erin geloven doet er niet zoveel toe zolang ze maar normaal blijven doen) der zijn te veel pubertjes die rare dingen gaan vragen en dom gaan doen.

beware
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31652643
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 15:11 schreef Netflier het volgende:

[..]

Ik wil niemand bang maken. Ik verwoord alleen wat ik ervan denk. Dat gaf ik al reeds aan en heb helemaal niet beweerd dat ik het beter weet. Als jij er niet in gelooft is dat prima. Omdat de mens zowel goede als slechte eigenschappen bezit geloof ik dat zowel goedheid als slechtheid in pure vorm bestaan in een bovennatuurlijke wereld. Pure goedheid noemt men ook wel God en pure slechtheid de duivel. Er is heel veel ellende gebeurt in naam van God, maar dat is voornamelijk omdat men de Bijbel verkeerd interpreteert en/of misbruik maakt van het geloof.

De kwade geesten waar ik het over had kunnen niets doen dan je bang maken. En ze kunnen dat überhaupt alleen als jij ze hebt toegelaten. Ieder mens kan zijn angsten overwinnen en op die manier kunnen ze de geesten ook wegsturen. Een mens kan zich ook overgeven aan zijn/haar angsten en zodoende ook aan de geesten. Om die reden is het verstandig niet aan glaasje draaien te beginnen.

Dit zijn mijn gedachten er momenteel over en ik verwoord ze omdat dit forum er speciaal voor is opgericht. Ik laat mensen met een andere mening in hun waarde en verwacht dat bij mij hetzelfde gebeurt.
Ik laat je volledig in je waarde. Vinnet alleen errug jammer dat je je bezighoud
met hersenspinsels zoals 'bovennatuurlijke werelden' 'pure goedheden'
'kwade geesten' andere fantasieen.

Waarom niet gewoon je leven hier-en-nu 'doen' in plaats van je bezig
te houden met middeleeuws gebazel ??
HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
  zondag 23 oktober 2005 @ 15:54:29 #21
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31652776
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 09:23 schreef Enyalius het volgende:
wat bleek er zat dus een geest die gezegd moest worden dat ie kon vertrekken. waren ze vergeten te doen en die geest werd steeds pissiger elke nacht.
volgens mij is dit de number one fuckup tijdens het glaasje draaien...ja k heb geen zin meer
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  † In Memoriam † zondag 23 oktober 2005 @ 16:26:54 #22
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_31653134
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 15:40 schreef danaantje het volgende:
Ik laat je volledig in je waarde. Vinnet alleen errug jammer dat je je bezighoud
met hersenspinsels zoals 'bovennatuurlijke werelden' 'pure goedheden'
'kwade geesten' andere fantasieen.

Waarom niet gewoon je leven hier-en-nu 'doen' in plaats van je bezig
te houden met middeleeuws gebazel ??
Ik vind het helemaal geen middeleeuws gebazel. Netflier heeft het juist perfect uitgelegd!
Als dit zijn eigen gedachten zijn,dan (oooh zweverig) zitten wij op precies dezelfde golflengte.
Heel mooi gezegd hoor Netflier
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_31653620
Ik vraag me af waarom je mijn verhaal gebazel vindt en de verhalen van anderen wel accepteert. Misschien omdat ik er het Christelijk geloof bij betrek? Daar worden veel mensen wars van en dat kan ik wel begrijpen omdat de Kerk zelfs nu nog mensen in zijn greep heeft met verzonnen verhaaltjes zo van "doe jij niet wat ik zeg dan ga jij naar de hel". Door mensen dom te houden heeft men ze in hun macht, dat begrijp ik ook. (Wat dacht je waaruit moslimterrorisme is ontstaan.)

Veel mensen die op zoek zijn naar spiritualiteit zoeken hun heil bij het occulte. Aura's, helderziendheid, geesten, ufo's, witte heksen, aardstalen, kristallen, telepathie, spontane zelfontbranding, etc. Soms erkennen ze het bestaan van een opperwezen, maar ze weigeren het een identiteit te geven. Het woord "God" komt niet uit hun mond en dat is eigenlijk opvallend.

Misschien dat praten over aura's wat eigentijdser is, maar naar mijn mening staat het niet minder ver van de realiteit af dan mijn verhaal. Maar ik ben met je eens dat je je voornamelijk met de realiteit moet bezighouden dan met het paranormale. Daarom is het beter je niet met glaasjedraaien bezig te houden om dat zo te houden. Ik heb genoeg verhalen gehoord dat het fout kan aflopen, zelfs al is het merendeel misschien broodje aap.
pi_31653679
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 16:26 schreef Ratelslangetje het volgende:
dan (oooh zweverig) zitten wij op precies dezelfde golflengte.
Noemt men dat niet hier de paranormale golflengte?
pi_31653715
quote:
Op zondag 23 oktober 2005 15:26 schreef Dromenvanger het volgende:
Ligt er ook aan hoe labiel of stabiel je bent, in hoeverre die geesten je gek kunnen maken. En of je uberhaupt gelooft in iets. Geloof je er niet in, dan is het sowieso moeilijker om ermee bezig te zijn, als je het al bij voorbaad naar het land der fabels verwijst bedoel ik. En daarnaast is het nog zo dat je onderbewuste ook kan werken bij het draaien van het glaasje, dat je zelf bezig bent met het verschuiven van dat ding.

Maar dat weet ik niet. Ik ga niet meteen zeggen dat het bullshit is.
M'n vriendin begon ook een beetje leip te doen toen we met het ouija bord aan de slag gingen, en ik ben ermee gestopt. het ging gewoon te ver. Ikzelf heb geen echt enge dingen meegemaakt; nu, 7 jaar later, denk ik dat we het ons allemaal inbeeldden.
Twee of drie jaar geleden heb ik het weer geprobeerd, nu met een ander meisje, en het ging tig keer beter. Geen rare dingen (al hadden we wel telkens dezelfde 'geest' die onzin uitkraamde en maar geen afscheid wilde nemen, dat moesten we dan 10 keer vragen) maar ik heb al nu al tijden niet meer gedaan. Het is spannend op zich, maar ik heb niks te vragen en het werd op het einde een beetje saai.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')