abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31409055
Ik wil mjn rekeningnummer bij Abn en Sns bank die op twee namen staan, overzetten naar 1 naam. Is dit mogelijk zonder toestemming van de andere kant, want die wil niet meewerken. Als dat niet lukt, is het mogelijk dat ik dan mjn gedeelte ophef?, dat zij dan de rekeningnummers alleen op haar naam krijgt
pi_31409113
TT-edit
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31409115
Nee, is niet mogelijk, jullie moeten samen zijn
Zou wel mooi zijn als het mogelijk was
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:10:28 #4
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_31409171
Nee, dat gaat niet. Bel even met de banken hoe je het het beste aan kunt pakken.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:29:54 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31409722
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:06 schreef cgok het volgende:
Ik wil mjn rekeningnummer bij Abn en Sns bank die op twee namen staan, overzetten naar 1 naam. Is dit mogelijk zonder toestemming van de andere kant, want die wil niet meewerken. Als dat niet lukt, is het mogelijk dat ik dan mjn gedeelte ophef?, dat zij dan de rekeningnummers alleen op haar naam krijgt
Nee kan niet (helaas). heb ook nog een rekening bij de ABN samen met een ex van 6 jaar geleden. Moet ook braaf ieder jaar de paskosten betalen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31409861
Je hoeft volgens mij niet samen naar de bank. Er is wel een briefje van de ander nodig met handtekening en een kopie van zijn/haar paspoort.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_31409928
Het zou raar zijn als een gezamenlijke rekening eenzijdig opgeheven kon worden, juist vanwege het soort problemen die je zelf hebt. Zou wel leuk zijn, je hebt een conflict met iemand en een van de personen gaat aan de haal met de gehele rekening.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31410266
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:38 schreef Lucille het volgende:
Het zou raar zijn als een gezamenlijke rekening eenzijdig opgeheven kon worden, juist vanwege het soort problemen die je zelf hebt. Zou wel leuk zijn, je hebt een conflict met iemand en een van de personen gaat aan de haal met de gehele rekening.
Of andersom, er is een flinke schuldenlast, en de een onttrekt zich er aan.
pi_31410410
mits er een positief bedrag op de rekening staat kun je wel jezelf van de rek afhalen, zodat het bedrag van de ander blijft.
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_31410461
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:59 schreef mystery1980 het volgende:
mits er een positief bedrag op de rekening staat kun je wel jezelf van de rek afhalen, zodat het bedrag van de ander blijft.
Dus even wat storten zodat je 1 euro in de plus staat
pi_31410717
Is het niet kunnen opheffen van die rekening niet in tegenspraak met het feit dat je niet tegen je zin in een onverdeelde boedel hoeft te blijven?

Dat het zomaar op 1 naam zetten niet kan snap ik ook, dat zou ook niet eerlijk zijn (tegenover de ander danwel eventuele schuldeisers die dan opeens bij 1 kunnen vangen ipv bij 2), maar een ex moet toch meewerken aan een boedelscheiding, met een eventuele blijvende hoofdelijke aansprakelijkheid van bestaande schulden?

Hoe het precies zit weet ik echter ook niet, en in een kwartierje pauze zoek je dat ook niet even snel op
pi_31414211
Bij ABN Amro kun je je eigen gedeelte van de gezamelijke rekening gewoon opheffen. Natuurlijk dien je wel de helft te voldoen als er sprake is van een schuld, maar verder zijn er geen problemen. Even met legitimatie naar het plaatselijk ABN Amro filiaal, heb je zo je eigen naam er af.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:54:44 #13
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31415947
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:41 schreef Nies het volgende:
Bij ABN Amro kun je je eigen gedeelte van de gezamelijke rekening gewoon opheffen. Natuurlijk dien je wel de helft te voldoen als er sprake is van een schuld, maar verder zijn er geen problemen. Even met legitimatie naar het plaatselijk ABN Amro filiaal, heb je zo je eigen naam er af.
Betwijfel ik, maar kijk ik morgen voor je na.
Ik heb al een boek.
pi_31420330
bij beide banken geen schuld, dus dat is geen probleem.
pi_31632759
en? al langs geweest...
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:37:46 #16
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_31639104
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:54 schreef Rio het volgende:

[..]

Betwijfel ik, maar kijk ik morgen voor je na.
hij heeft gelijk ... Rekening kan EENZIJDIG worden opgezegt.Je naam wordt gewoon van de rekening geschrapt. De rekening blijft dan gewoon bestaan op de andere naam.Wil je de rekening geheel opheffen heb je wel een handtekening nodig van de andere deelnemer.

Wat dus vaak gebeurt is dat een partner eerst de rekening plundert tot het 0 punt en het dan eenzijdig opzegt zodat de andere partner met een lege rekening op haar/zijn eigen naam opgescheept zit.

Als er schuld op de rekening staat dan is het een ander verhaal.Je kan dan nogsteeds de rekening opzeggen maar je gaat dan ook akkoord met de gehele schuld

Wat bij de Rabobank overigens wel kan om het plunderen van rekeningen tegen te gaan is het omzetten naar een EN EN rekening.In dat geval wordt al het betalingsverkeer stop gezet en kan alleen over het geld beschikt worden als beide rekeninghouders zich met ID en handtekening voor de balie verschijnen.Dit is dus aan te raden als je uit elkaar gaat..... dit kan dus niet bij overige banken niet zo ver ik weet.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_61804547
Kick!
Zou iemand mij kunnen vertellen of het dus wel/niet mogelijk is om je naam te laten schrappen van een rekening (eenzijdig en zonder beide te moeten tekenen) mits je positief staat, zoals Cappy en Nies hierboven beweren?

/Edit: het is dus niet de bedoeling om de rekening op te heffen, maar om mijn naam van de en/of rekening te schrappen zodat hij helemaal overgaat naar de andere persoon waarmee je de rekening hebt (had ).

[ Bericht 37% gewijzigd door Locusta op 21-09-2008 19:48:36 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:40:49 #18
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_67351925
Sorry voor de kick, maar....
quote:
hij heeft gelijk ... Rekening kan EENZIJDIG worden opgezegt.Je naam wordt gewoon van de rekening geschrapt. De rekening blijft dan gewoon bestaan op de andere naam.Wil je de rekening geheel opheffen heb je wel een handtekening nodig van de andere deelnemer.
Geldt dit ook voor andere banken? Zoals de SNS?
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:46:11 #19
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_67352095
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee kan niet (helaas). heb ook nog een rekening bij de ABN samen met een ex van 6 jaar geleden. Moet ook braaf ieder jaar de paskosten betalen.
ze kan je maar niet loslaten ??

OOOOOPS een quote maken van een antiek opmerking uit 2005
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 maart 2009 @ 14:29:24 #20
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_67357520
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:46 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

ze kan je maar niet loslaten ??

OOOOOPS een quote maken van een antiek opmerking uit 2005
sowieso vind ik het nogal onzinnig om paskosten te blijven betalen. Gewoon de pas inleveren bij de ABN en zeggen dat je niet meer een nieuwe pas wilt zou toch moeten kunnen?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:32:53 #21
65960 sanger
pi_67359578
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:29 schreef Nizno het volgende:

[..]

sowieso vind ik het nogal onzinnig om paskosten te blijven betalen. Gewoon de pas inleveren bij de ABN en zeggen dat je niet meer een nieuwe pas wilt zou toch moeten kunnen?
Jezus, bestaat dit topic nog

Ik heb hem uiteindelijk op weten te zeggen door haar handtekening te vervalsen
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 24 maart 2009 @ 15:39:34 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_67359881
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Jezus, bestaat dit topic nog

Ik heb hem uiteindelijk op weten te zeggen door haar handtekening te vervalsen
Dat is inderdaad ook een optie....
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_67359992
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:40 schreef Whiskers het volgende:
Sorry voor de kick, maar....
[..]

Geldt dit ook voor andere banken? Zoals de SNS?
Nee.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:46:22 #24
65960 sanger
pi_67360157
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:39 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een optie....
Het bleek de enige optie
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:57:01 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67360525
Een verlate oplossing: Ik denk dat als je een en/of rekening hebt waar je vanaf wilt dat je dan het beste gewoon alles wat er op staat er af kunt halen. Dus als je vriendin haar salaris daar stort gewoon het dezelfde dag overboeken naar je eigen rekening .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')