abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_31309818
Kinderen zijn de toekomst, en in het verleden zijn we het allemaal geweest.
En kinderen moeten opgevoed worden door een moeder, of desnoods een vader.
Twee moeders of twee vaders vind ik ook wel oke, als een kind maar met liefde wordt opgevoed.
Opa en oma is leuk voor een keertje, maar die kunnen een moeder niet vervangen.

Liefde is het allerbelangrijkste voor een kind.
Natuurlijk moet er voedsel in, en moet het af en toe gewassen worden, maar liefde voert de boventoon.
Na een zware schooldag ( ik spreek uit ervaring) wil het kind naar huis, zijn verhaal doen en even ontspannen.
En dat kan met wat drinken bij moeder thuis.
En gelijk daarna verdwijnt het kind om ergens te gaan spelen om tegen etenstijd weer thuis te komen.

Daarom ben ik tegen de uitbreiding van de kinderopvang, en al helemaal niet op scholen!!
Het ergste wat je een kind aan kan doen is hem 24 uur per dag op de hel die school heet laten.
Kinderen moeten ook niet door wildvreemden worden opgevangen, dan komt het nooit goed.
Iemand die een betaalde baan heeft kan ook niet de hoognodige liefde geven.

Vrouwen die een cariere willen moeten een keus maken.
Of kiezen voor een leven zonder kinderen, of de vader lekker laten huismannen.
En niemand kan me wijsmaken dat werkende ouders die savonds het huishouden nog moeten doen aangenaam gezelschap zijn!
Als je een kind krijgt moet je er voor zorgen ook!
www.renesmurf.nl
En ik ben GEEN kloon, van niemand niet!
pi_31310301
en ik verwachtte 'n BHFH-topic...
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:21:20 #3
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_31310351
Ehm, dan sterven we uit want bijna geen enkel gezin kan nog leven van 1 inkomen dus dat zou betekenen dat niemand meer kinderen krijgt als we naar jou luisteren.
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:28:02 #4
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_31311601
TS: in de jaren 60/70 was dat helemaal waar, alleen de huidige tijd steekt een ietsiepietsie anders in elkaar, en kunnen de meeste gezinnen niet zonder twee inkomens, en dan kun je beter naschoolser opvang hebben, dan dat de kinderen uren langs de trsaat zwerfen..
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_31312248
Nog beter is het dat de moeder 15-20 uur in de week werkt, de pa hard werkt en moeders altijd er is voor de kids.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:40:01 #6
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_31314392
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:02 schreef fernando_redondo het volgende:
Nog beter is het dat de moeder 15-20 uur in de week werkt, de pa hard werkt en moeders altijd er is voor de kids.
Hoe kan je 15-20 uur werken en er altijd zijn voor de kids?
pi_31314420
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:40 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Hoe kan je 15-20 uur werken en er altijd zijn voor de kids?
Kinderen zitten toch echt wel een aantal uur per week op school.
pi_31314577
ma,di,do,vr werken van 9 tot 3 en woensdag van 9 tot 12. De vakanties zorg dat je vrij bent, je man vrij is, je kinderen op kamp gaan, ergens op vakantie gaan of regel je iets anders
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:09:25 #9
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_31315102
Ja, er bestaan vast een heleboel banen waarin dat hele acceptabele werktijden zijn voor een werkgever.
Bovendien gaan kinderen pas op hun 4e naar school en hebben veel meer schoolvakantie dan dat jijzelf vakantiedagen hebt.
pi_31315151
helemaal mee eens als je kijkt naar de vrouw is alles aan dr genmaakt voor de kinderen dus moet ze er voor zorgen ook.
pi_31315387
kvind het uberhaut onzin als er gezegd wordt dat je van 1 inkomen niet een heel gezin kan onderhouden... want hoe kan het in vredesnaam dat mijn vader dat wel gelukt is in zn eentje hoe kan het dat hij er wel altijd was na schooltijd (ok niet om 4 uur, maar om 5 uur door de file en ja mn oma was er maar liever een oma dan helemaal niemand!)
mensen die zeggen dat het niet kan, die lullen uit hun nek, die werken voor het geld want ze willen het ow zow fantastisch goed hebben, maar tussen goed hebben en goed hebben zit een verschil.
ik kan zeggen dat ik een goede jeugd heb gehad en dat het enige wat ik gemist heb een moeder is, de ouders die hun kinderen nu naar de kleuterschool toe sturen omdat ze zelf ow zo graag 2 auto's ed onder hun reet willen hebben, die zijn idd fout bezig
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:26:19 #12
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_31315593
wel eens aan ANDERE tijden gedacht? nu is ALLES superduur. de lonen zijn in 2en gehakt maar de prijzen zijn inmiddels htzelfde als van VOOR de euro.
met 1600 GULDEN kon ik toen hetzlfde als ik NU met 1400 EURO kan........
pi_31315599
quote:
Ja, er bestaan vast een heleboel banen waarin dat hele acceptabele werktijden zijn voor een werkgever.
Klopt
quote:
Bovendien gaan kinderen pas op hun 4e naar school en hebben veel meer schoolvakantie dan dat jijzelf vakantiedagen hebt.
Lees mijn reactie zou ik zeggen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31315896
ik heb ook eens na lopen denken over dit soort gedoe, dat beide ouders werken, zodat ze genoeg geld hebben om het kind uberhaupt op te voeden... maja als je je kind al vanaf een paar weken/maanden in een opvang douwt, dan krijg je dit:

PAPPAAAAAA! PAPAAAAAAAA!!! IK WIL NAAR PAPPA!!!!
ja zoon... ik ben hier toch...
HELEMAAL NIET!!!! WIE BEN JIJ EIGELIJK?!?!

en daar zitten we natuurlijk ook niet op te wachten heh
pi_31316863
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 20:18 schreef AkeBiAtch het volgende:
kvind het uberhaut onzin als er gezegd wordt dat je van 1 inkomen niet een heel gezin kan onderhouden... want hoe kan het in vredesnaam dat mijn vader dat wel gelukt is in zn eentje hoe kan het dat hij er wel altijd was na schooltijd (ok niet om 4 uur, maar om 5 uur door de file en ja mn oma was er maar liever een oma dan helemaal niemand!)
mensen die zeggen dat het niet kan, die lullen uit hun nek, die werken voor het geld want ze willen het ow zow fantastisch goed hebben, maar tussen goed hebben en goed hebben zit een verschil.
ik kan zeggen dat ik een goede jeugd heb gehad en dat het enige wat ik gemist heb een moeder is, de ouders die hun kinderen nu naar de kleuterschool toe sturen omdat ze zelf ow zo graag 2 auto's ed onder hun reet willen hebben, die zijn idd fout bezig
Ik zou zo zeggen probeer het maar eens.

Met 1 inkomen leven is amper meer te doen, het leven is ingericht op tweeverdieners, zelfs alleenstaanden hebben er al last van, laat staan een gezin met 1 inkomen...

Wil je met 1 inkomen rond kunnen komen dat moet je heel dik verdienen, mijn ouders hebben het vroeger gedaan met een modaal inkomen, vergeet het maar dat je dat nu nog trekt, serieus.
De enige manier waarop je het trekt om rond je komen met een normaal salaris is door continu de eindjes aan elkaar te knopen, niets, maar dan ook niets leuks of extra's te doen en te bidden dat er niets mis gaat, want dan ben je de lul...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31317471
Mijn moeder moet in haar eentje ook 4 kinderen opvoeden en werken. Dat betekend inderdaad niet teveel extra's. Maar ons huurhuis heeft ook een dak. Onze wat oudere auto rijdt ook nog prima. En vakantie, ja jammer, maar wat niet kan, kan niet. Het is maar wat je er zelf van maakt. Tegenwoordig is het verplicht om een nieuwe auto en een nieuw huis te hebben. Ik voel me er niet minder om dat dat hier ontbreekt. Sowieso is kinderopvang voor seniele ouders.

There is no other!
  Licht Ontvlambaar zondag 9 oktober 2005 @ 21:40:28 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31317562
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:37 schreef Cyberdogg het volgende:
-knip-

Sowieso is kinderopvang voor seniele ouders.
Zou je dit met argumenten willen onderbouwen svp... ben namelijk wel nieuwsgierig...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31317840
Iedere tijd heeft zijn eigen kinderen.
Kijk rond en je ziet kinderen op de meest vreemde wijze opgroeien en zich voortplanten. En die mensen hebben ook hun geluk, hun levensgenot.
De tijd die je als ouder hebt maximaal benutten.
pi_31318459
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:40 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zou je dit met argumenten willen onderbouwen svp... ben namelijk wel nieuwsgierig...
Ik ben vrij rationeel wat betreft het nemen van kinderen. Ik zie een kind niet als het kopen van bijvoorbeeld een nieuwe auto. En in dat op zicht vind ik het gewoon niet kunnen dat je je kind naar een opvang stuurt omdat je daar zelf beter van wordt. Alsof zo'n kind er zelf iets aan heeft dat jij een hoger inkomen genereert door het een aantal dagen per week je huis uit te gooien. Dat mensen hun hond naar een opvang sturen kan ik nog inkomen.
There is no other!
  Licht Ontvlambaar zondag 9 oktober 2005 @ 22:29:40 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31319072
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:11 schreef Cyberdogg het volgende:

[..]

Ik ben vrij rationeel wat betreft het nemen van kinderen. Ik zie een kind niet als het kopen van bijvoorbeeld een nieuwe auto. En in dat op zicht vind ik het gewoon niet kunnen dat je je kind naar een opvang stuurt omdat je daar zelf beter van wordt. Alsof zo'n kind er zelf iets aan heeft dat jij een hoger inkomen genereert door het een aantal dagen per week je huis uit te gooien. Dat mensen hun hond naar een opvang sturen kan ik nog inkomen.
Ok, da's jou mening... ik zie dat niet zo zwart-wit
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_31319638
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:29 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ok, da's jou mening... ik zie dat niet zo zwart-wit
Ik ben er dan wel nieuwschierig naar waarom niet.
There is no other!
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:58:58 #22
92279 N.icka
Windforce 11
pi_31319894
Er zijn genoeg een ouder gezinnen die prima rond kunnen komen van een normaal salaris , maar die wonen niet in die dure wijken en gaan niet 3 keer per jaar op vakantie . Wij hebben het ook prima thuis met 1 inkomen . We doen niet zo poenerig als de meeste mensen en zijn gewoon gelukkig .

We hoeven niet de eindjes aan elkaar te knopen maar letten wel op waar aan we ons geld uitgeven
pi_31320063
Leuk verhaal in deze....

Er was eens een kind
Nu zijn er veel kinderen
Gelukkig wel!
Maar dit gaat over dat ene kind
Hoewel er velen zijn
Gelukkig wel of niet zo gelukkig?

Maar goed dit ene kind werd geboren
in een normaal Nederlands rijtjeskoopwoning inclusief hypotheek waar paps en mams lang voor moesten betalen..
Zekers
ook voor de twee auto's voor de deur.

De ouders heten Jan en Marie
en het kind hete dus Kind,
zowaar ...tis niet anders

Toen Kind geboren werd
Zei Papa Jan tegen zijn vrouw,
Marie wat een mooi Kind..
wat een geweldig Kind..
Ja, beaamde Moeder Marie..tis een geweldig en mooi kind.
Zodoende groeide het Kind op met alles wat het maar wilde hebben, een kick en het had de hele Fisher Price collectie in handen, geweldig!
Kind blij, ouders blij, omdat ze dachten dat Kind zo blij zou zijn.
En toen Kind groter groeide en het schooltijd werd..
Verzuchte mama toen de dagelijks kinderoppas weg was, Jan wat jammer nu het Kind is gegroeid..
Hebben we al een spaarrekening geopend voor Kind?
Want het gaat nu naar school en zodoende...
Het moet toch later een goede baan vinden in de maatschappij nietwaar en Jan...
Ja vrouw, ik heb allang een rekening geopend.
Toen ik net met je trouwde had ik al een spaarrekening geopend voor onze eventuele kinderen..
Je kon niet weten immers nietwaar!!
Dus zodoende was Marie gerustgesteld.
Kind mocht naar school en werd netjes na school opgevangen door een naschoolse opvangende Kinder bus..
Geweldig
Elke dag na een lange lange schooldag zonder echte liefde
Stapte Kind in de naschoolse Kinderbus
op weg naar iets dat nog steeds niet thuis was..
Hoewel het thuis ook niet echt thuis was want er was nooit iemand thuis
Ja als Kind naar bed ging..
dan wel..
maar meestal waren paps en mams zo druk met werken en thuiskomen en afwassen en praten en uitgaan samen...want stel de relatie zou eens stuklopen
wat moest er dan van Kind worden nietwaar?
Ja de ouders hadden het er maar beredruk mee..
Kind verveeld zich stierlijk
Elke dag hetzelfde verhaal jaar in jaar uit
Een kick en pap en mam deden wat Kind wou..
ook al was het dan in de avonduren maar
Goed Kind moest en zou blij zijn met wat het kreeg..
En toen Kind erg groter werd
werd hem dit ook merenmalen verweten..
dat het toch alles had wat het hartje begeerde...
en dat zijn arme ouders zich uit de naat gewerkt hadden om Kind zo groot te krijgen..
Kijk Kind, Kijk, dan toch eens in die spiegel, zo groot je al bent...
Nou dat komt door ons..
Wij die zich opgeofferd hebben voor jou..
voor jou kochten we die extra stationcar erbij..
want je moest toch goed zitten achterin?
En we moesten die ene met gordels achterin
want stel je zou gevaar lopen?
En al die oppas die we voor je betaalden..

Geld
Geld
Geld...

dat was al er telde...door hun vingers..
de ouderlijke vingers..
en geen van de ouders begreep
de weg die het Kind ging lopen..
zonder hun handen boven naast of onder zijn hoofd..
Hij ging reizen
einden ver en maakte veel mee..
Hij bezag de wereld gevoelloos...liefde deed er immers niet meer zo toe..
want hij had het nooit gehad immers?

Zijn ouders deden zo hun best in hun visie om hun kind gelukkig te maken maar de enige die
gelukkig waren
waren zijzelf geweest
en niet die tig vakanties per jaar
en niet die tig speelgoedjes die Kind kreeg..
en niet die oppas omdat er toch iemand moest zijn..

Het Kind voelde zich ongewenst
Erg ongewenst want ergens was er niet eens een plaats voor Kind gemaakt
op deze wereld..

De ouders van Kind beklaagden zich intens, niet van spijt en berouw oh nee
ze beklaagden zich over zichzelf
Arme wij..
en dat ondankbare kind..
dat de wijde wereld in trok..

Maar ach het kon erger..

want zoals Kind zijn er velen
Nu zijn er veel kinderen
Gelukkig wel!
Maar dit gaat over dat ene kind
Hoewel er velen zijn
Gelukkig wel of niet zo gelukkig?

En waarvan er velen ontsporen..op deze wereld
zo koud..

niet van mezelf hoor...maar ik zou het zo geschreven kunnen hebben...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:07:58 #24
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_31320184
Vervelend ja, die mensen die steeds willen bewijzen dat ze over een gevoel voor humor beschikken. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_31321476
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:07 schreef Detroit het volgende:
Vervelend ja, die mensen die steeds willen bewijzen dat ze over een gevoel voor humor beschikken. .
huh verklaar je nader..?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')