abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:34:52 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31140245
een lange tijd geleden was er ooit een South Park aflevering waarin koffie centraal stond. Er werd enigzins satirisch geshowd hoe koffie een plek inneemt in onze westerse samenleving. Die aflevering blijkt nu in mijn ogen meer raakvlakken te hebben dan je uiteindelijk van een tekenfilm zou verwachten.

Ik drink geen koffie, althans nauwelijks. Ik lust het wel (mist melk en suiker in voorraad zijn) maar de hele dag cafeine slurpen, het lijkt me nou niet het meest verstandige wat er is.

Echter, je wordt me toch raar aangekeken als je nauwelijks tot geen koffie drinkt. Sterker nog, iedereen in Nederland lijkt wel ingesteld op de hele dag koffie slurpen. 'sochtends vroeg wordt er op het werk geen arbeid verricht voordat er minimaal 1, maar liefst meerdere koppen genuttigd zijn. Ik deed ooit de bestellingen voor dit bedrijf en was een keer vergeten koffie te bestellen. Iedereen was in paniek, er werd nauwelijks gewerkt, men kon gewoon niet geconcentreerd aan de slag. Sommigen begonnen zelfs trillende handen te krijgen. Om de 5 minuten moest er een "er is geen koffie" opmerking geplaatst worden. Er stond een koelkast vol met ander spul (fris, Jus e.d.) en er was evt ook nog thee. Maar nee, men kon niet zonder de koffie. Ik stond werkelijk van dit gedrag te kijken. Normaal zie je dit alleen bij junks die te lang zonder shot zitten.

Iedereen lijkt er wel op ingesteld om de hele dag koffie te drinken. In supermarkten staan tegenwoordig zelfs Koffie-automaten waar je een gratis kopje voor tijdens het winkelen kan nuttigen. Geen fris of melk, nee koffie. Alsof heel Nederland cafeine-verslaafd is en gewoon niet zonder shot naar de winkel kan

Als je bij mensen thuis bent of bij een bedrijf bent dan is het ook altijd van "hoe heb je je koffie?" en als je vraagt of men ook wat anders heeft krijg je na een rare blik de opmerking "Nou dan moet ik even kijken in de koelkast" (dat laatste vooral bij bedrijven).

In mijn keukenkast staat een verdwaald pak koffie, ooit gratis gekregen van de Vomar toen ik in mijn huisje trok. Er staat ook een koffiezetapparaat ergens verdwaald onder het stof in een kastje. Ooit gehad van mijn ex-schoonmoeder omdat ze wist dat ik toch nauwelijks zo'n ding zou gaan gebruiken. Geen nut omdat een gloednieuw apparaat te gaan kopen. Ik weet niet eens echt hoe dat ding werkt. Wat me wel verbaast is dat mensen er gewoon een punt van maken dat je geen koffie in huis hebt (ze zien geen koffiezetapparaat staan en ik heb nou niet echt de behoefte om te gaan stuntelen met dat apparaat). Er wordt gewoon mokkend gedaan als je zegtd at je geen koffie in huis hebt "oh doe maar cola dan". M'n koelkast staat vol; fris (Cola, Sinas, bier, wijn, sterke drank, chocomel, melk (met smaakje voor de liefhebbers), en zelfs voor de cafeinejunks: Red Bull) en er is thee op voorraad. Maar nog is het niet goed, niets dat het gebrek aan koffie kan ophemelen. Ik kreeg laatst ook al commentaar van mensen die langs zouden komend at ze de volgende keer wel koffie willen.

WTF heeft iedereen dus met koffie, kunnen we gewoon niet zonder die drank. Waarom is niets anders goed genoeg?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:38:03 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31140316
Ik begrijp het ook niet. Je 'hoort'koffie te drinken, lijkt wel. Vroeger toen ik bij mijn oma kwam was het zelfs een teken dat je nog bij de kleintjes hoorde als je liever thee had in plaats van koffie en werd ik meewarig aangekeken als ik zei dat ik echt geen koffie hoefde. Nu drink ik het wel, maar hooguit 1 of 2 koppen per dag. Meer niet, krijg ik een opgeblazen buik van, hartkloppingen en je gaat er ook van uit je mond stinken
pi_31140403
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
pi_31140418
Ik drink nooit koffie.
Meestal neem ik gewoon thee.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_31140441
Koffie is okay.
pi_31140462
Koffie is lief omdat het mij de ochtend door helpt!

En de middag...
En de avond...

pi_31140469
Maandagochtend, koffie, krantje
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_31140489
Koffie is niks voor mij . Geef mij maar thee
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_31140526
Ik drink ook geen koffie. En als ik de ochtendhumeuren en concentratieproblemen zie als koffiedrinkers even hun shot een dag niet krijgen dan geloof ik ook niet dat koffie echt gezond is en dat ik iets mis.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:46:30 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31140533
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:44 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Koffie is lief omdat het mij de ochtend door helpt!

En de middag...
En de avond...

dat kunnen andere dranken ook
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:46:49 #11
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_31140545
Ja koffie is weer 'hip' denk ik. Persoonlijk drink ik bijna nooit koffie, de enige uitzondering zou dan zijn als ik weer te laat uit mijn nest kom en me moet haasten naar college. Dan neem ik af en toe een koffie om er bij te blijven. Voor de rest drink ik eigenlijk alleen echte Cola (Coca Cola) en siroop, de rest vind ik niet lekker meer. Maar het is niet te verstandig om 's ochtends Cola te nemen, dus daarom soms koffie.

Owja en ik geef de schuld aan de Senseo
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:47:09 #12
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_31140554
bier.
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:47:27 #13
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_31140567
Koffie lust ik wel, maar ik drink het bijna nooit.
Heb overigens geen last van koffiejunks
Guanine en Cytosine! *O*
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:49:21 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31140606
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik drink ook geen koffie. En als ik de ochtendhumeuren en concentratieproblemen zie als koffiedrinkers even hun shot een dag niet krijgen dan geloof ik ook niet dat koffie echt gezond is en dat ik iets mis.
Dat heb ik dus ook gekregen. Toen ik bij de boer werkte dronk ik het ook wel ind e pauzes en merkte ik ook niets als die periode weer voorbij was en ik weer naars chool ging. Maar als ik zie hoe mensen reageren die idd dag in dag uit de hele dag maar door koffie drinken (hooguit dat de koffie in de vaodnuren wordt vervangend oor een wijntje of biertje)... dan ben ik blij dat ik dat patroon niet volg...

Gewoon alleen al het idee dat men niet kan wakker worden zonder een kop koffie gehad te hebben
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_31140623
heb jij thee in huis? nooit geweten

Koffie

Mijn ouders zijn ook van die koffiejunks
pi_31140656


klik om te lezen.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2005 11:52:19 ]
pi_31140662
Ik drink sporadisch koffie en ik heb vroeger op mijn werk regelmatig meegemaakt dat men je meewarig aankeek als je zei liever thee te willen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:53:50 #18
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_31140707
koffie!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_31140760
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef nozem het volgende:
Ik drink sporadisch koffie en ik heb vroeger op mijn werk regelmatig meegemaakt dat men je meewarig aankeek als je zei liever thee te willen.
Ik vind de blik die je krijgt als je als man zijnde een kop thee besteld op een terras of in een cafe ook altijd heel geslaagd.

disclaimer: we bestellen alleen thee in een kroeg als het nog geen biertijd is natuurlijk
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:56:10 #20
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_31140768
<---
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:56:41 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31140781
ik heb het nog nooit gedronken. vind de geur wel lekker.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:56:48 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31140782
Ook wel weer tekenend dat de koffie-drinkers niet veel verder komen dam adoratiesmilies te posten ipv te vertellen waarom ze koffie drinken en of ze eigenlijk zonder kunnen
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_31140797
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:56 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb het nog nooit gedronken. vind de geur wel lekker.
Dat is wel waar, ik vind koffie heerlijk ruiken
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:57:40 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_31140807
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:56 schreef zoalshetis het volgende:
ik heb het nog nooit gedronken. vind de geur wel lekker.
dat is wel weer waar, ik vind de geur van een pak koffie (geopend uiteraard) ook heerlijk
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:58:10 #25
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_31140821
Thee is voor wijven
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')