abonnement Unibet Coolblue
pi_30948382
Ik zou voor iemand wat maken dat hij kon uitzenden met zijn webcam op een website. Nu vraag ik me alleen af hoe ik dat het beste kan doen. Steeds een image uploaden via FTP vind ik eigelijk geen optie. De enige andere optie die ik tegen kwam was iets via flash com server maar dat was wel een beetje duur....

Overgens is het ook de bedoeling dat hij de bezoeker kan zien via een webcam.

iemand een idee of dat kan en zo ja hoe ?
  maandag 26 september 2005 @ 18:38:18 #2
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_30948453
xs4all biedt/bood streams aan, gewoon een wmv stream op je homepage, maar alleen voor leden en of ze dat nog doen weet ik niet.

Anders een accountje bij een streamserver nemen. Of toch een campakketje nemen en via ftp laten lopen. (auto upload/rename) Op zich geen probleem lijkt me. Streaming is mooier, maar zuipt meer bandbreedte.

En voor het zien van de bezoeker via een webcam.... lastig hoor, dan kom je heel erg op veiligheidslekken terrein denk ik. Misschien is er een activex/java appje voor, maar misschien kan ie dan beter gewoon gaan msn-en
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_30949384
Ik heb dit ook al eens moeten doen, voor school. Wij kregen toen het (gratis) progje YawCam aangeboden. Daarmee kan dit, gewoon een kwestie van aangeven over welke poort je wilt uitzenden en er wordt een complete web-page gegenereerd. Ik kan uit je verhaal alleen niet afleiden of het onmogelijk is om de pc waar de webcam aan hangt ook als web server te gebruiken... Maar dan zou je dus via google even moeten zoeken naar YawCam en de documentatie even moeten lezen, succes!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')