abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 september 2005 @ 19:24:03 #1
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_30923382
Bij het formatteren van mijn harde schijf loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik heb een opstartdiskette gemaakt (MS-Dos) en de computer gereboot, dan krijg ik de melding:
A:>keyb nl,,keybrd2.sys

En daar direct onder de foutmelding: Invalid keyboard code specified

Wat kan ik hieraan doen, zodat ik m'n pc gewoon via MS-Dos kan opstarten en zo m'n harde schijf kan formatteren?
Signature.
  zondag 25 september 2005 @ 19:25:32 #2
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30923419
1. Waarom wil je in DOS opstarten om je harde schijf te formatteren? Dat is alleen nodig bij Windows 9x, onder Windows 2000/XP zijn er betere manieren.
2. Dat Keyb is geen essentieel programma, gewoon Control-C drukken als de foutmelding komt (of vooraf) moet voldoende zijn om in DOS terecht te komen.
Ga doorrrrrr!
  zondag 25 september 2005 @ 19:30:16 #3
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_30923553
Ik kreeg van een vriend van me te horen dat ik het zo moest doen, en het lukte tevens niet via Windows. Ik kreeg een melding dat Windows wordt gebruikt, en dat er niet geformatteerd kon worden.
Bedankt voor de oplossing, ff kijken of het gaat lukken!
Signature.
pi_30923605
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:25 schreef Ablaze het volgende:
1. Waarom wil je in DOS opstarten om je harde schijf te formatteren? Dat is alleen nodig bij Windows 9x, onder Windows 2000/XP zijn er betere manieren.
2. Dat Keyb is geen essentieel programma, gewoon Control-C drukken als de foutmelding komt (of vooraf) moet voldoende zijn om in DOS terecht te komen.
Idd als je windows opnieuw wilt installeren of linux ofzo krijg je tijdens de installatie al de kans om een format te doen van je HD. En bij windows kan je hem dan al gelijk NTFS formateren
Partyagenda;
Outdated....
pi_30924513
probeer www.diskkeeper.com

Misschien niet helemaal wat je zoekt. Wel handig
pi_30924699
Wanneer je Windows XP/2000 opnieuw op de harde schijf wil zetten. Kun je beter in je Bios first reboot op cd-rom zetten. Dan kun je zo de harde schijf formateren en windows op nieuw erop zetten. Hierbij heb je geen opstartdiskette meer nodig. Werkt veel beter...
Wanneer je windows XP/2000 er al op hebt staan kun je onder "deze computer" de harde schijf formateren...
pi_30924743
Of gebruik Partition Magic... Een programma voor het formateren en samen voegen van harde schijven.
pi_30925725
je moet gewoon installeren vanaf je cd en daar de aanwijzingen volgen

C:\ formatteren als je windows net hebt opgestart gaat gewoon nooit lukken
pi_30925807
Start op en druk op F8 zo ongeveer als hij vanaf de diskette wil lezen om handmatig regels in je config.sys en autoexec.bat te laden.

Of druk op F5 dan slaat ie Config.sys en autoexec.bat over en sta je direct in de dos prompt.

BTW je kan onder DOS niet een NTFS partitie formatteren. Dit wordt niet door MS dos 6.22 herkend als geldige indeling zonder tools van b.v. sysinternals. Tevens kan je met DOS meen ik niet meer dan 2 GB formatteren als FAT16.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')