abonnement Unibet Coolblue
pi_30901041
Hallo,
Mijn test website: http://82.73.115.66/.

Ik ben aan het oefenen met xhtml en css. Ik heb in de broncode een <div id="wrapper"> direct binnen de body. Binnen deze wrapper zit de alle content. Het idee is dat de body een achtergrondkleur krijgt en de wrapper een andere kleur. Om een of andere reden werkt het niet. Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.
  zaterdag 24 september 2005 @ 22:42:56 #2
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30901567
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij is het zo dat een achtergrondkleur niet geërfd wordt (not inhereted), en de achtergrond van een div standaard transparant is.

De transparante kleur zorgt er dan voor dat je dus de achtergrondkleur van de body-tag te zien krijgt. Je zou kunnen proberen om de achtergrondkleur in de wrapper layer specifiek over te nemen:

1
2
3
#wrapper * {
   background-color:inherit;
}


Deze selector selecteert alle child-nodes van de wrapper layer, en zorgt dat de achtergrondkleur wordt overgenomen. Ik heb geen flauw idee of dit je probleem is, maar je kunt het allicht proberen.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_30901733
Je floats vallen buiten de #wrapper. Zet eens <div style="clear:both;"></div> voor de laatste </div>. Dat moet het probleem oplossen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 24 september 2005 @ 22:48:28 #4
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30901746
Net even getest, en het probleem ligt inderdaad bij de inheritance van de background-color.
Hope for the best, prepare for the worst.
  zaterdag 24 september 2005 @ 22:49:44 #5
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30901772
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:48 schreef SuperRembo het volgende:
Je floats vallen buiten de #wrapper. Zet eens <div style="clear:both;"></div> voor de laatste </div>. Dat moet het probleem oplossen.
Onzin.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_30901821
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:48 schreef SuperRembo het volgende:
Je floats vallen buiten de #wrapper. Zet eens <div style="clear:both;"></div> voor de laatste </div>. Dat moet het probleem oplossen.
Dit werkt perfect ik heb een footer toegevoegd die moest toch komen en die clear:both gegeven, bedankt!
pi_30901847
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:48 schreef cyberstalker het volgende:
Net even getest, en het probleem ligt inderdaad bij de inheritance van de background-color.
Nee, dat is niet het probleem. Doordat de floats niet "ge-cleared" worden, rekt de wrapper div niet mee met de inhoud. Daardoor zie je de achtegrond van de warpper alleen bij de header (die is niet gefloat).
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  zaterdag 24 september 2005 @ 22:53:10 #8
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30901884
De wrapper div hoeft helemaal niet mee te rekken, deze heeft een fixed width.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_30901930
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:49 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

Onzin.
Zet een border op #wrapper, dan zie je dat ik gelijk heb. Of pak de document-inspector van FF, dan zie je het ook meteen. Bovendien zie je de witte achtergrond wel in IE, want daar vallen floats wel binnen de warpper.

Nu jij weer
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_30901943
fixed width wel, maar geen fixed hoogte...
pi_30901955
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:53 schreef cyberstalker het volgende:
De wrapper div hoeft helemaal niet mee te rekken, deze heeft een fixed width.
En de hoogte dan?
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_30901964
toch is zon extra div geen nette oplossing, ik zal ook de inherit optie proberen
  zaterdag 24 september 2005 @ 23:06:42 #13
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30902252
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 22:54 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Zet een border op #wrapper, dan zie je dat ik gelijk heb. Of pak de document-inspector van FF, dan zie je het ook meteen. Bovendien zie je de witte achtergrond wel in IE, want daar vallen floats wel binnen de warpper.

Nu jij weer
Als je die inheritance specifiek aanzet voor de background-color, dan zie je dat die div wel degelijk een achtergrond-kleur heeft.

Hij heeft nu net die footer er ingezet, dus ik kan nu even geen screenshotje maken .
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_30902578
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 23:06 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

Als je die inheritance specifiek aanzet voor de background-color, dan zie je dat die div wel degelijk een achtergrond-kleur heeft.

Hij heeft nu net die footer er ingezet, dus ik kan nu even geen screenshotje maken .
Jij wil dus ELK element binnen #wrapper dezelfde achtergrond geven?
En als ik nou een plaatje als achtergrond wil? Of als ik een border om #warpper wil?

Het probleem is echt niet de overerving van de achtergrond, het probleem is de floats die uit de wrapper lopen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')