abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 september 2005 @ 14:32:30 #1
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_30886839
Hoi,

ik ben bezig met het "opzetten" van een site, maar ik ben echt een webkneus. Ik heb nu een
site die bestaat uit een aantal frames, zonder scrollbar, dat ziet er best goed uit, maar nu heb
ik een aantal vragen:

1) ik kan met scrolling="yes" ervoor zorgen dat ik wel een scrollbar krijg, maar hoe kan ik ervoor
zorgen dat die scrollbar er alleen komt als die ook echt nodig is? (dus bij een pagina die groter
'dan het beeldscherm is').

2) kan ik die scrollbar ook kleurtjes meegeven?

Bij voorbaat bedankt voor de antwoorden!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_30887034
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_30887469
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 14:32 schreef yozd het volgende:
Hoi,

ik ben bezig met het "opzetten" van een site, maar ik ben echt een webkneus. Ik heb nu een
site die bestaat uit een aantal frames, zonder scrollbar, dat ziet er best goed uit, maar nu heb
ik een aantal vragen:

1) ik kan met scrolling="yes" ervoor zorgen dat ik wel een scrollbar krijg, maar hoe kan ik ervoor
zorgen dat die scrollbar er alleen komt als die ook echt nodig is? (dus bij een pagina die groter
'dan het beeldscherm is').
Scrollbar="auto"
quote:
2) kan ik die scrollbar ook kleurtjes meegeven?
In een pagina niet. De zijscrolbars wel in IE, verder niet.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 24 september 2005 @ 15:04:35 #5
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_30887732
Ok bedankt!
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_30887914
antwoord op je eerste vraag, ik gebruik de volgende code in css om het in IE/Firefox/Opera/Safari goed te krijgen, dus alleen een vertical scrollbar als het ook echt nodig is:

1
2
3
4
overflow: -moz-scrollbars-vertical;
overflow: auto;
overflow-x: hide;
overflow-y: scroll;
pi_30889779
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 15:11 schreef pRUTsGER het volgende:
antwoord op je eerste vraag, ik gebruik de volgende code in css om het in IE/Firefox/Opera/Safari goed te krijgen, dus alleen een vertical scrollbar als het ook echt nodig is:
[ code verwijderd ]
Volgens mij zou 't dan zo moeten:

1
2
3
4
overflow: auto;
overflow: -moz-scrollbars-vertical;
overflow-x: hidden;
overflow-y: scroll;


Eerst zet je overflow=auto, dan zet je voor browsers die dat ondersteunen overflow=-moz-scrollbars-vertical. Op jouw manier wordt overflow altijd op auto gezet.

Hide moet hidden zijn.

Internet explorer doet rare dingen als je dit gebruikt in strict mode (een pagina met een doctype).
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')