abonnement Unibet Coolblue
pi_30862988
hoe kan je een site voor zowel firefox als voor internet explorer qua design mooi laten lijken? ik zit namelijk met het volgende: in internet explorer lijkt mijn site wel aardig maar in firefox is de ruimte tussen de tekst in tabellen die tussen <tr> <td> en </td> </tr>staat veel groter waardoor het helemaal niet meer mooi is... ook staan de tabellen helemaal anders waardoor het niet mooi overlapt met de achtergrond... of juist wel overlapt eigenlijk wat niet moet

hoe maken jullie een site bruikbaar voor meerdere browsers?
pi_30863512
maak dan meteen subtiel gebruik van dit topic door de site te spammen waar je het over hebt!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:33:29 #3
104871 remlof
Europees federalist
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:33:53 #4
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_30863545
quote:
op vrijdag 23 september 2005 17:32 schreef vosss het volgende:
maak dan meteen subtiel gebruik van dit topic door de site te spammen waar je het over hebt!
zie zijn sig/ondertitel
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_30863583
tabellen zijn ook voor tabulaire data niet voor je layout
pi_30863774
dan moet je die ruimte even definiëren, in een aantal pixels bijvoorbeeld.

wat remlof zegt dus, css gebruiken.

en hoe maak je je site bruikbaar voor meerdere browsers?
opmaak van je html controleren helpt iig al een stuk:
http://validator.w3.org/

css validatie hier:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/
pi_30863784
oke.. als ik zonder echt gebruik van tabellen de site maak (of met minder tabellen) en css goed leer dan kan mijn site niet alleen beter in elkaar zitten qua code maar ook beter werken onder firefox dus....

dan ga ik toch maar bezig met css... maar dan zijn de lay out problemen voorbij dus?
pi_30863890
quote:
op vrijdag 23 september 2005 17:42 schreef #ANONIEM het volgende:
oke.. als ik zonder echt gebruik van tabellen de site maak (of met minder tabellen) en css goed leer dan kan mijn site niet alleen beter in elkaar zitten qua code maar ook beter werken onder firefox dus....

dan ga ik toch maar bezig met css... maar dan zijn de lay out problemen voorbij dus?
als je site beter in elkaar zit qua code, zal hij ook beter werken in firefox...

dat de site er goed uitziet, komt doordat ie erg soepel is met het accepteren van verkeerde code. firefox is dit niet (andere browsers ook niet, trouwens... zoals het hoort).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30863928
wil niet zeggen dat je problemen dan voorbij zijn...

maar zo te zien http://validator.w3.org/c(...)seuro.atspace.com%2f

heb je ook een aantal fouten in je html mbt je tabellen, erg vreemd is het dan ook niet dat ze dan verneukt weergegeven worden.
pi_30864246
quote:
op vrijdag 23 september 2005 17:46 schreef murray het volgende:
wil niet zeggen dat je problemen dan voorbij zijn...

maar zo te zien http://validator.w3.org/c(...)seuro.atspace.com%2f

heb je ook een aantal fouten in je html mbt je tabellen, erg vreemd is het dan ook niet dat ze dan verneukt weergegeven worden.
ja maar dat kan ik niet zien meer ofzo om de 1 of andere reden... krijg nu elke keer deze melding:
quote:
i got the following unexpected response when trying to retrieve <http://gratiseuro.atspace.com/index.html>:

500 can't connect to gratiseuro.atspace.com:80 (bad hostname 'gratiseuro.atspace.com')

if you made recent changes to your domain name (dns) configuration, you may also want to check that your domain records are correct, or ask your hosting company to do so.
pi_30864302
http://validator.w3.org/ hier kan je ook een fileupload doen ( gwoon je html filetje )
pi_30865440
oke maar...
quote:
<table width="154" height="25" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0">

<td width="149" height="25" background="http://gratiseuro.atspace.com/button2.jpg" alt="geld verdienen online" align="center">
<a href="http://gratiseuro.atspace.com/overzicht.html" target="iframe2">referral systemen</a></td>

</tr>

</table>
hoe kan ik bijvoorbeeld bovenstaande code in css maken? dus zonder een tabel zoals jullie zeggen..?

en deze
quote:
<table width="140" border="0" align="right" cellpadding="2" cellspacing="2">

<td align="center" bgcolor="3366cc"><a href="http://gratiseuro.atspace.com/geldhalen referral systeem.html" target="iframe2">geldhalen</a></td>

</tr><tr>

<td align="center" bgcolor="3366cc"><a href="http://gratiseuro.atspace.com/geldrace.html" target="iframe2">geldrace</a></td>

</tr><tr>

<td align="center" bgcolor="3366cc"><a href="http://gratiseuro.atspace.com/money miljonair.html" target="iframe2">money miljonair</a></td>

</tr>

</table>
moet ik dat allemaal met boxen van css gaan definieren? en bij de knoppen en afbeeldingen moet ik die ook via css een plaats geven in boxen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2005 18:41:17 ]
pi_30865550
je maakt 4 boxen (divs)
de hoofdcontainer waar al je boxen in zit

linkermenu - komen de buttons van het menu
bovenmenu - idem
content - komt je content

die gaan je dan positieoneren en een layout aan geven.
pi_30869689
owkey...
quote:
<body>

<div style="background-color: white; width:988px; height:710px; border: 0 solid black; float:left; margin-left:0px">

<div style="background-color: white; width:200px; height:700px; border: 1 solid black; float:left; margin-left:0px">

hier de inhoud van blokje 1</div>

<div style="background-color: 6666ff; width:780px; height:94px; border: 1 solid black; float:right; margin-right:0px">

hier de inhoud van hokje 2</div>

<div style="background-color: 6666ff; width:780px; height:600px; border: 1 solid black; float:right; margin-top:6px">

hier de inhoud van hokje 3</div>

</div>
</body>
</html>
nu heb ik de indeling in css gemaakt... dat is me gelukt.
maar nu lukken heel veel dingen me niet om via de stylesheet te doen (de inhoud geven aan die 3 div's).
quote:
a:link {color: #99cc99;
font-size: 75%;
text-decoration: none;
font-face: arial;
background-color: 3366cc}
a:visited {color: #99cc99;
font-size: 75%;
text-decoration: none;
font-face: arial;
background-color: 3366cc}
a:hover {text-decoration: none; color: red}

h1 {font-weight: bold;
text-align: center;
color: #000000;
font-size: 100%;
font-family: times new roman, arial, sans-serif}

p {font-weight: bold;
color: #000000;
font-size: 80%;
font-family: times new roman, arial, sans-serif;}
dit is nu mijn stylesheet...

hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik in het stylesheet de background definieer (ik weet wel hoe dat moet via deze code:

style="background-image: url(gratis-geld.jpg);

maar zodra ik dat probeer (en ook de repeat-y functie gebruik) dan werkt die voor de eerste div dus voor de allergrootste 'box'. nu moet ik hem in die 2e div hebben en in de 3e div weer een andere achtergrond en in de 4e ook...

ik heb gelezen dat je bij de stylesheet iets kan doen van p.achtergrond {de codes} en dat wanneer je dan bij de <p> tag naar p.achtergrond verwijst deze die achtergrond haalt... zo zou je dus voor alle drie de div's een aparte achtergrond kunnen krijgen... toch?

maar hoe moet dat nu precies nu heb ik die achtergrondcode in mijn <p> tag gedaan maar moet ik heel veel <br><br><br> doen om mijn hele achtergrond die 700 hoog is vol te krijgen met die achtergrond terwijl ik weet dat dat beter kan werken via css...

daarnaast heb ik ook nog vragen over het alignen van plaatjes in de divs en van tekst maar dat doe ik later wel een keer, ik ben voorlopig al blij als iemand me bovenstaande kan uitleggen.
pi_30870377
van de complete body

body { background-image: url(gratis-geld.jpg); }

en p.achtergrond

p is de paragraf die . houd in dat er een classe is en die heet achtergrond en daarvan verander je dan de background
pi_30871029
quote:
op vrijdag 23 september 2005 21:32 schreef ra-z het volgende:
van de complete body

body { background-image: url(gratis-geld.jpg); }

en p.achtergrond

p is de paragraf die . houd in dat er een classe is en die heet achtergrond en daarvan verander je dan de background
oke in mijn stylesheet krijg ik dan dus bijvoorbeeld

p.achtergrond1 {codes}
p.achtergrond2 {codes}
p.achtergrond3 {codes}

en hoe verwijs ik dan vanaf de p naar die achtergrond 1 e.d. met die classes?

<p ... en dan....??
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:10:36 #17
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_30871746
<p class="achtergrond1"> </p>

www.w3schools.com
&lt;a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank"&gt;UTFS!!&lt;/a&gt;
pi_30871932
quote:
op vrijdag 23 september 2005 22:10 schreef enasni het volgende:
<p class="achtergrond1"> </p>

www.w3schools.com
dank jullie allemaal. ik doe echt mijn best om het zelf allemaal te vinden en veel dingen kan ik ook wel vinden maar ik weet dan nog niet altijd precies waar ze moeten komen te staan e.d. en daar kan ik dan ook moeilijker achterkomen. dus is niet zo dat ik lui wil zijn want ik ben echt elke dag uren bezig om informatie op te zoeken over alles en nog wat dat met internet sites gerelateerd is
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:24:34 #19
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_30872284
hee, interessant topic, alleen al via die validator kwam ik erachter dat er nogal wat fouten in mijn source zaten. wel handig dat er gelijk oplossingen bij gegeven worden
Neerkomen wel!
pi_30872773
quote:
op vrijdag 23 september 2005 22:24 schreef freeflyer het volgende:
hee, interessant topic, alleen al via die validator kwam ik erachter dat er nogal wat fouten in mijn source zaten. wel handig dat er gelijk oplossingen bij gegeven worden
die validator moet in principe iedereen gebruiken als je een site bouwt

(vergeet zelf nu weer na wat aanpassingen de zooi te checken gelijk maar ff doen
pi_30874575
ik begrijp er niks van... hoe moet ik in vredesnaam via css een achtergrondkleur krijgen voor de links (dus niet voor de gehele body tekst) die bij alle links even groot is?

en hoe krijg ik die links geplaatst zoals ik wil? bedoel zo mooi als je met een tabel de breedte kan aangeven enzo en rechts kan alignen...?

en hoe kan ik nou naar achtergronden verwijzen want ik deed daarstraks een achtergrond bij een div maar dan repeat hij zichzelf automatisch al en daarvoor gebruik ik dus ook geen stylesheet op dat moment...

ik ga er maandag ofzo wel mee verder, morgen meehelpen verhuizen. maar als iemand hier even helder op kan antwoorden dan zou dat wel heel mooi zijn.
  zaterdag 24 september 2005 @ 09:45:33 #22
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_30880086
1
2
3
4
5
div {
  background-image:url("hello_world.gif");
  background-repeat:no-repeat;
  height:35px;
}


kijk hier eens naar: http://www.w3schools.com/css/default.asp
&lt;a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank"&gt;UTFS!!&lt;/a&gt;
pi_30893381
quote:
op zaterdag 24 september 2005 09:45 schreef enasni het volgende:

[ code verwijderd ]

kijk hier eens naar: http://www.w3schools.com/css/default.asp
ja had ik gedaan maar weet nu al waarom het niet werkte en dat staat daar niet beschreven het blijkt dat ik (misschien vanwege mijn div indeling ofzo?) zowel de achtergrond image als achtergrondkleur moet aangeven... toen ik slechts de achtergrondafbeelding aangaf werd de lay-out helemaal anders (de 2 rechter div's kwamen onder de linker div te staan). nu heb ik dus het color attribuut toegevoegd en nu blijft het mooi staan is dit normaal of heb ik weer een brakke code gemaakt?

de code is als volgt
quote:
<body>

<div width:988px; height:710px; border: 0 solid black; float:left; margin-left:0px">

<div class="achtergrond1" style="background-color: 6666ff; width:198px; height:700px; border: 1 solid black; float:left; margin-left:0px">

<p>

home<br>
<br>
referral links<br>
<br>
link<br>
link<br>
link<br>

</p>

</div>

<div class="achtergrond2" width:780px; height:94px; border: 1 solid black; float:right; margin-top:0px">

hier de inhoud van hokje 2</div>

<div style="background-color: 6666ff; style="background-color: 6666ff; width:780px; height:600px; border: 1 solid black; float:right; margin-top:6px">

hier de inhoud van hokje 3</div>

</div>

</body>
en bij mijn stylesheet de achtergronds gewoon goed gedefinieert...
  Moderator zaterdag 24 september 2005 @ 18:48:07 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30894023
maar, is je css wel optimaal.
ik vind het opzich een raar iets.
<div style= blabla>
moet je hem niet indentificeren met je stylesheet ofzo?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_30895389
quote:
op zaterdag 24 september 2005 18:48 schreef renesite het volgende:
maar, is je css wel optimaal.
ik vind het opzich een raar iets.
<div style= blabla>
moet je hem niet indentificeren met je stylesheet ofzo?
ja daar moet ik maar eens naar kijken. ben nu bezig met de opmaak van mijn site (via css) en zie dat er in firefox helemaal niks van overblijft terwijl ik gewoon css codes gebruik... nou ja zal wel aan mij liggen.
pi_30896121
ik wordt hier gewoon echt gek van, moet elke keer opnieuw beginnen omdat het om de 1 of andere reden altijd verkeerd loopt met de codes.
  zaterdag 24 september 2005 @ 23:15:01 #27
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_30902465
misschien is het makkelijker je style bij de class te zetten die je voor je div gebruikt in je css file i.p.v. in je html? (je definieert niet voor niks je <div class="style1">, dus je style1 staat in je css file)

in de code die je post ontbeken er trouwens nog een aantal style tags of heb je ze juist dubbel staan (zie de =========), dus het kan kloppen dat het effect anders is dan je verwacht

edit:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<body>

======================================
<div width:988px; height:710px; border: 0 solid black; float:left; 
margin-left:0px">
======================================

<div class="achtergrond1" style="background-color: 6666ff; width:198px;
 height:700px; border: 1 solid black; float:left; margin-left:0px">

<p>

home<br>
<br>
referral links<br>
<br>
link<br>
link<br>
link<br>

</p>

</div>
================================================
<div class="achtergrond2" width:780px; height:94px; border: 
1 solid black; float:right; margin-top:0px">
================================================

hier de inhoud van hokje 2</div>

=================================================
<div style="background-color: 6666ff; style="background-color: 6666ff; 
width:780px; height:600px; border: 1 solid black; float:right;
 margin-top:6px">
=================================================

hier de inhoud van hokje 3</div>

</div>

</body>
&lt;a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank"&gt;UTFS!!&lt;/a&gt;
pi_30903929
quote:
op zaterdag 24 september 2005 23:15 schreef enasni het volgende:
misschien is het makkelijker je style bij de class te zetten die je voor je div gebruikt in je css file i.p.v. in je html? (je definieert niet voor niks je <div class="style1">, dus je style1 staat in je css file)

in de code die je post ontbeken er trouwens nog een aantal style tags of heb je ze juist dubbel staan (zie de =========), dus het kan kloppen dat het effect anders is dan je verwacht

edit:
[ code verwijderd ]
hmm oke, nou ja ik heb css even opgegeven ik heb echt mijn best gedaan maar vanmorgen wist ik nog gewoon dat ik heel veel gedroomt had over mijn site (ook geen wonder de laatste maand ben ik 5 dagen per week minstens 6uur bezig geweest met codes) dus heb maar besloten om eerst maar terug te vallen op html... ik heb er wel heel erg veel van geleert en ik denk dat ik binnen een maand ook wel weer begin met css maar ik laat het even links liggen.

iedereen bedankt voor hun reacties op dit topic en ik laat het wel merken als ik er weer een keer niet uit kom (nu heb ik via html de tables aangepast en nu werkt mijn site goed zowel in ie als in firefox (maar dat zie je nu nog niet omdat ik die code nog door moet voeren naar alle referrallinks, kijk maar bij verdienjesuf met firefox dan zie je dat die al goed is en de rest kan ik in een half uur wel net zo maken via kopieren).

het is misschien niet de meest mooie manier om met tables te werken maar mijn frames zijn in ieder geval al weg... css is nog net een stap te ver voor mij op dit moment

nogmaals vriendelijk bedankt iedereen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2005 00:09:56 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')