abonnement Unibet Coolblue
pi_30850169
Bestaat er zoiets? Ik wil er in kunnen aangeven op welke tijden er bepaalde websites bezocht mogen worden.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:51:15 #2
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30850334
goeie vraag
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_30850349
Ben je chinees ofzo??
geen
pi_30850389
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:51 schreef natte-flamoes het volgende:
Ben je chinees ofzo??
Nee ofzo.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_30850548
Kun je specifieker zijn?
Thuis, werk, hoeveel pc's, wat voor internetverbinding, voor wie moet het afgesloten worden, alleen bepaalde sites of het hele internet?
pi_30850578
Gewoon een IP ban programmatje schrijven, is niet zo heel moeilijk.
pi_30850672
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:01 schreef mgerben het volgende:
Kun je specifieker zijn?
Thuis, werk, hoeveel pc's, wat voor internetverbinding, voor wie moet het afgesloten worden, alleen bepaalde sites of het hele internet?
Gewoon m'n eigen pc'tje (ik zit hier op een gedeelde ADSL verbinding achter een router). M'n schoolwerk lijdt op bepaalde momenten onder fok en andere sites. Dus ik wil die uit kunnen zetten mbv een progje zodat ik er bijv alleen 's avonds en in het weekend op kan.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_30850707
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:02 schreef Heavana het volgende:
Gewoon een IP ban programmatje schrijven, is niet zo heel moeilijk.
Als ik geweten had hoe dat moet dan had ik het niet hier komen vragen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_30850718
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:07 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Gewoon m'n eigen pc'tje (ik zit hier op een gedeelde ADSL verbinding achter een router). M'n schoolwerk lijdt op bepaalde momenten onder fok en andere sites. Dus ik wil die uit kunnen zetten mbv een progje zodat ik er bijv alleen 's avonds en in het weekend op kan.
Oh dan moet je het programma Discipline 2005 hebben.
Dat zit als het goed is in de Opvoeding suite 2005 en is verkrijgbaar bij je vader of moeder.

Nu even zonder dollen
Leer het jezelf af om te gaan surfen als je andere belangrijke dingen moet doen.
pi_30850766
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:09 schreef Dementor het volgende:
Leer het jezelf af om te gaan surfen als je andere belangrijke dingen moet doen.
Als ik wist hoe dat moest dan had ik het niet hier komen vragen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_30850798
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:07 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Gewoon m'n eigen pc'tje (ik zit hier op een gedeelde ADSL verbinding achter een router). M'n schoolwerk lijdt op bepaalde momenten onder fok en andere sites. Dus ik wil die uit kunnen zetten mbv een progje zodat ik er bijv alleen 's avonds en in het weekend op kan.
Veel routers kunnen verkeer van specifieke PCs binnen het netwerk op bepaalde tijden toestaan of blokkeren.
Ook kunnen routers vaak bepaalde sites blokkeren.

Zoekt uit hoe het werkt, laat het aan je ouders zien, ga naar het wachtwoordscherm en laat hen een ww op de router zetten.
pi_30850830
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:12 schreef mgerben het volgende:

[..]

Veel routers kunnen verkeer van specifieke PCs binnen het netwerk op bepaalde tijden toestaan of blokkeren.
Ook kunnen routers vaak bepaalde sites blokkeren.

Zoekt uit hoe het werkt, laat het aan je ouders zien, ga naar het wachtwoordscherm en laat hen een ww op de router zetten.
Ik zit in een studentenhuis en ik ga niet m'n huisgenoot hiermee irriteren. En hij is al net zo leek als ik. Er moet toch een manier zijn om dat via m'n eigen pc te kunnen regelen?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_30850948
Is Netnanny installeren dan geen optie? Eventueel werken via twee accounts, de ene die via Netnanny websites blocked, de andere die vrij is om alles te doen. Afhankelijk van het tijdstip log je dan in op de ene of de andere account.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30851032
mocht je router dit niet ondersteunen, of wil het niet werken, dan kun je ook het volgende doen (hierbij ga ik er wel even van uit dat je enige kennis hebt van windows en batchbestanden):

maak een kopie van het hosts bestand (te vinden in c:\windows\system32\drivers\etc)
open de kopie die je hebt gemaakt in notepad
maak voor elke website die je niet meer wilt bezoeken in je hosts bestand een verwijzing naar ip-adres 127.0.0.1 (tenzij je je huiswerk op de fokserver doet, maar dat zal wel niet)
maak een batchbestand aan die je hostsfile renamed, de custom versie hosts kopieerd naar c:\windows\system32\drivers\etc
zorg ervoor dat als je het batchbestand daarna nogmaals draait, het omgekeerde gebeurt (dus de bestanden weer omgewisseld worden)

maak in geplande taken 2 nieuwe taken aan waar dat batchbestand gedraaid wordt op de begin en eindtijd.

En nu geen snelkoppeling maken op je desktop of quick-launch naar het batchbestandje, anders is de verleiding te groot om het even te omzeilen..

succes!
pi_30851119
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:21 schreef den_laef het volgende:
mocht je router dit niet ondersteunen, of wil het niet werken, dan kun je ook het volgende doen (hierbij ga ik er wel even van uit dat je enige kennis hebt van windows en batchbestanden):

maak een kopie van het hosts bestand (te vinden in c:\windows\system32\drivers\etc)
open de kopie die je hebt gemaakt in notepad
maak voor elke website die je niet meer wilt bezoeken in je hosts bestand een verwijzing naar ip-adres 127.0.0.1 (tenzij je je huiswerk op de fokserver doet, maar dat zal wel niet)
maak een batchbestand aan die je hostsfile renamed, de custom versie hosts kopieerd naar c:\windows\system32\drivers\etc
zorg ervoor dat als je het batchbestand daarna nogmaals draait, het omgekeerde gebeurt (dus de bestanden weer omgewisseld worden)

maak in geplande taken 2 nieuwe taken aan waar dat batchbestand gedraaid wordt op de begin en eindtijd.

En nu geen snelkoppeling maken op je desktop of quick-launch naar het batchbestandje, anders is de verleiding te groot om het even te omzeilen..

succes!
Aan zoiets zat ik ook al te denken maar dit is boven m'n pet. M'n hostfile aanpassen lukt me wel maar batchbestandjes maken en inplannen, daar snap ik niet veel van.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_30851265
Discipline heet zoiets. Wie zegt dat je dit niet uit gaat zetten... Geewizz, help me, I can't stop hurting myself!!
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_30851390
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:30 schreef drugsgebruiker het volgende:
Discipline heet zoiets. Wie zegt dat je dit niet uit gaat zetten... Geewizz, help me, I can't stop hurting myself!!
Ik heb een tijd terug in een drukke schoolperiode gewoon handmatig m'n hostfile aangepast en dat werkt bij mij wel. Maar dat continu en ik wil dus nu dat ik gewoon 's avonds wel kan internetten zonder dat ik constant aan die hostfile moet kloten want juist dan schiet die discipline er weer bij in.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_30851430
batchbestand kan ik wel even snel een voorbeeldje van geven, in dit geval gebruik ik voor het gemak even 2 bestandjes, een om te activeren en een om te deactiveren

je aangepaste hostsfile komt in c:\windows\system32\drivers\etc en noem je hosts.new

activeren.bat:
1
2
3
4
@echo off
rem maakt reservekopie origineel
copy c:\windows\system32\drivers\etc\hosts c:\windows\system32\drivers\etc\hosts.bak
copy c:\windows\system32\drivers\etc\hosts.new c:\windows\system32\drivers\etc\hosts


deactiveren.bat
1
2
@echo off
copy c:\windows\system32\drivers\etc\hosts.bak c:\windows\system32\drivers\etc\hosts


Als je in dit geval een site wil toevoegen hoef je alleen je c:\windows\system32\drivers\etc\hosts.new aan te passen.

Geplande taken vindt je onder start->programs->accessories->system tools, deze start een wizard die je een paar simpele vragen stelt waar je vast wel uit kan komen.
pi_30851513
moet je trouwens achter elke copy opdracht nog even "/-Y" (zonder haakjes) toevoegen, dan krijg je geen gezeik met "mag ik dit bestand vervangen blabla", zodat het batchbestandje op de achtergrond zijn werk kan doen.
pi_30851552
Okay, en die bat's moet in die etc dir?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_30851698
de batchbestandjes zouden in principe vanuit elke directory moeten kunnen draaien, zolang het aangegeven pad naar de hosts file maar klopt. je kan ze dus overal plaatsen.
pi_30851762
Okay, ik ga vanaaf aan de slag ermee. Thanks!
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')