abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 september 2005 @ 14:30:06 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30791043
Goeie TT al zeg ik het zelf

Maar goed je kent het vast wel van die dingen die je je in eens afvraagd als je achter het stuur zit, zoals:

- wie heeft ooit de volgorde van gas, rem en koppeling zo vastgesteld
- wie heeft ooit besloten dat je knipperlicht naar boven rechtsaf is en naar onder linksaf

moeilijke vragen dus

heb jij ook zulke problemen, dump ze hier.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 21 september 2005 @ 14:30:53 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_30791064
Dat van dat knipperlicht is niet meer dan logisch Gewoon met de draai van het stuur mee En van die pedalen... Ik heb werkelijk geen idee
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 21 september 2005 @ 14:33:09 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30791133
Das alvast de helft van mijn probleem opgelost
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 21 september 2005 @ 14:34:58 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30791187
Hoe komt het dat je met je linkervoet nauwkeurig kan (ont-)koppelen, maar absoluut geen gevoel hebt voor remmen (of gas geven)?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_30791210
Ik denk dat de indeling gas rem en koppeling zo ingedeeld is omdat euh

shit nou denk ik er ook over na

Geen idee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 september 2005 @ 14:36:50 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30791260
oe, dat zijn de vragen, heb ik zelf ook wel eens over nagedacht, volgens mij is dat gewoon puur gewenning.

als ik fiets en kruis dan m'n handen over het stuur dan flikker je ook op je smoel.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30791270
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:34 schreef daNpy het volgende:
Hoe komt het dat je met je linkervoet nauwkeurig kan (ont-)koppelen, maar absoluut geen gevoel hebt voor remmen (of gas geven)?
Omdat je dat niet geleerd hebt.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  woensdag 21 september 2005 @ 14:38:31 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_30791323
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:34 schreef daNpy het volgende:
Hoe komt het dat je met je linkervoet nauwkeurig kan (ont-)koppelen, maar absoluut geen gevoel hebt voor remmen (of gas geven)?
Omdat dat zo aangewend is denk ik. Als we andersom gewend waren had je je daar ook over verbaasd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 21 september 2005 @ 14:40:11 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30791378
ik heb er nog eentje

gewoon licht ''waarschuwingslampje'' is groen
groot licht ''waarschuwingslampje'' is blauw

da's zo in alle auto's, waarom ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30791399
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:34 schreef daNpy het volgende:
Hoe komt het dat je met je linkervoet nauwkeurig kan (ont-)koppelen, maar absoluut geen gevoel hebt voor remmen (of gas geven)?
Mijn neef heeft dat ook ontdekt toen hij voor het eerst in een automaat reed
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_30791446
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:40 schreef Klonk het volgende:
ik heb er nog eentje

gewoon licht ''waarschuwingslampje'' is groen
groot licht ''waarschuwingslampje'' is blauw

da's zo in alle auto's, waarom ?
Afspraken die gelden over de gehele wereld? Zoals de verkeersborden e.d. ook?
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  woensdag 21 september 2005 @ 14:42:04 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30791459
@Jegorex:
Typisch

Klonk: in alle auto's hetzelfde, omdat dat handig is en je niet bij elke auto andere dingen terggekoppeld krijgt als je iets doet
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 21 september 2005 @ 14:42:41 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30791483
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:42 schreef daNpy het volgende:
@Jegorex:
Typisch

Klonk: in alle auto's hetzelfde, omdat dat handig is en je niet bij elke auto andere dingen terggekoppeld krijgt als je iets doet
klopt, maar er moet iets of iemand zijn geweest die dat heeft besloten.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30791547
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:42 schreef daNpy het volgende:
Klonk: in alle auto's hetzelfde, omdat dat handig is en je niet bij elke auto andere dingen terggekoppeld krijgt als je iets doet
Wie was dan trendsetter?
pi_30791583
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:42 schreef Klonk het volgende:

[..]

klopt, maar er moet iets of iemand zijn geweest die dat heeft besloten.
Blauw is meer een kleur van ho pas op en groen is meer een relax kleur zo van: kijk je licht staat aan relaaax
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 september 2005 @ 14:48:27 #16
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_30791684
ik vraag me al de hele tijd af waarom de toeter van mijn peugeot 205 niet gewoon op het stuur zit?! als ik wil toeteren moet ik mijn lichthendel induwen (dus die hendel aan de linkerkant van het stuur). en als ik acuut moet toeteren, dan gaat dus altijd mijn knipperlicht aan omdat ik dan snel een ros tegen die hendel geef. het is veel handiger als ik tegen het stuur kan slaan!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_30791739
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Blauw is meer een kleur van ho pas op en groen is meer een relax kleur zo van: kijk je licht staat aan relaaax
zou je rood moeten doen, maar dan zie je misschien je olie lampie over t hoofd
very funny scotty, Now beam down my clothes!
pi_30791756
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Blauw is meer een kleur van ho pas op en groen is meer een relax kleur zo van: kijk je licht staat aan relaaax
Blauw wordt volgens mij ook alleen gebruikt voor de signalering van grootlicht. zo kun je meteen zien of je je grootlicht hebt aanstaan. Rood lijkt me duidelijk, dat is meer van gevaar en stop.

Heb ik er ook een:
Wie heeft ooit het het H-patroon voor de versnellingsbak gekozen? en de volgorde van de standen van de automaatpook?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_30791768
Ik heb geen rijbewijs, dus vraag ik me vaak het volgende af als ik lang achter het stuur zit:

Hoe kom ik van die zadelpijn af

Of, als ik lang op de heftruck zit: waarom heeft dit ding in 's hemelsnaam drie hendels, terwijl er geen sideshift of andere derde functie op zit?
pi_30791772
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:48 schreef timmeeeh het volgende:
ik vraag me al de hele tijd af waarom de toeter van mijn peugeot 205 niet gewoon op het stuur zit?! als ik wil toeteren moet ik mijn lichthendel induwen (dus die hendel aan de linkerkant van het stuur). en als ik acuut moet toeteren, dan gaat dus altijd mijn knipperlicht aan omdat ik dan snel een ros tegen die hendel geef. het is veel handiger als ik tegen het stuur kan slaan!
hehe ook last van in mn 106 en die vent maar denken waarom ik mn richting uitgeef
very funny scotty, Now beam down my clothes!
pi_30791808
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:50 schreef Tombert het volgende:

[..]

zou je rood moeten doen, maar dan zie je misschien je olie lampie over t hoofd
Rood is weer gevaar dus tja.

keuzes keuzes
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 september 2005 @ 14:53:32 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30791832
kijk de vragen beginnen nu te komen.

Het H-patroon lijkt me iets technisch, en aangezien ik daar niet goed in ben laat ik het juiste antwoord aan iemand anders over

En de drie hendels is standaard voor het geval er wel side shift op zit.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30791901
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:48 schreef timmeeeh het volgende:
ik vraag me al de hele tijd af waarom de toeter van mijn peugeot 205 niet gewoon op het stuur zit?! als ik wil toeteren moet ik mijn lichthendel induwen (dus die hendel aan de linkerkant van het stuur). en als ik acuut moet toeteren, dan gaat dus altijd mijn knipperlicht aan omdat ik dan snel een ros tegen die hendel geef. het is veel handiger als ik tegen het stuur kan slaan!
Ik vind het wel praktisch, druk tenminste niet meer per ongeluk je claxon in en kan je je handjes lekker laten rusten op het stuur
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 september 2005 @ 14:55:25 #24
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_30791903
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:53 schreef Klonk het volgende:
kijk de vragen beginnen nu te komen.

Het H-patroon lijkt me iets technisch, en aangezien ik daar niet goed in ben laat ik het juiste antwoord aan iemand anders over

En de drie hendels is standaard voor het geval er wel side shift op zit.
en mn toeter?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  woensdag 21 september 2005 @ 14:55:39 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30791912
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Blauw wordt volgens mij ook alleen gebruikt voor de signalering van grootlicht. zo kun je meteen zien of je je grootlicht hebt aanstaan. Rood lijkt me duidelijk, dat is meer van gevaar en stop.

Heb ik er ook een:
Wie heeft ooit het het H-patroon voor de versnellingsbak gekozen? en de volgorde van de standen van de automaatpook?
Iemand die ook de rest van de transmissie kent
Erg logisch als je een open bak ziet
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 21 september 2005 @ 14:56:12 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30791932
Mijn toeter zit, net als mijn knipperlicht, aan het rechtse hendeltje naast mijn stuur.
Links is groot licht (seinen en aan)

Wat nou standaard?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_30791939
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:53 schreef Klonk het volgende:
kijk de vragen beginnen nu te komen.

Het H-patroon lijkt me iets technisch, en aangezien ik daar niet goed in ben laat ik het juiste antwoord aan iemand anders over

En de drie hendels is standaard voor het geval er wel side shift op zit.
De andere heftrucks van de zaak hebben maar 2 hendels Zelfde merk, zelfde type, andere generatie.
  woensdag 21 september 2005 @ 14:57:55 #28
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30791984
ehm, in dat geval ben je je sideshift verloren
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30792003
Mijn sideshift wat doe je
pi_30792009
De kleuren op het dashboard zijn vrij logisch:

Groen = oke
Oranje = klein probleem, controleren en doorrijden tot je tijd hebt op het te verhelpen
Rood = zo snel mogelijk stoppen, controleren en naar de garage / repareren.
Blauw voor groot licht is omdat dit onder geen van de 3 voorgaande valt, en een vrij neutrale kleur is.

De pedalen zitten zoals ze zijn omdat de meeste mensen rechtshandig zijn, het gas en rem dus beter kunnen doseren, de rem zit daarbij in het midden omdat deze dan ook met links te bedienen is in geval van nood (belangrijker als de koppeling, de motor mag bij een noodstop gewoon afslaan).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_30792077
Ik heb wel eens een paar keer gehad, dat ik op een rotonde af kwam en ik dacht: 'shit nou moet ik wel remmen'. En vervolgens kijk ik naar beneden, naar de pedalen. Zie ik links mijn voet, 2 pedalen en rechts nog een voet.

Ik zie 2 pedalen, waaruit ik ineens veronderstel dat de middelste de linker is
Dus ik ram op de linker, wat dus de koppeling is..
Ja auto's komen dan wel ineens heel erg snel dichterbij

Domme acties ook, nadenken is fout
  woensdag 21 september 2005 @ 15:02:43 #32
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30792150
ik heb er nog 2:

1: wie bepaald de nummering van snelwegen ?
2: waarom heeft een auto geen bumpers aan de zijkant ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30792170
Het H-patroon van een versnellingsbak is niet zo makkelijk uit te leggen, puur omdat dit vrij technisch is.

Bij een automaat is het wel logisch, bij oudere automaten trok je via een kabel of stang verschillende kleppen van/op hun plaats waardoor de automaat in verschillende standen komt, de volgorde is ook te verklaren: De meeste mensen parkeren hun auto voorwaarts in, dus vanuit de 'P' (Parking:Parkeerstand) krijg je dan eerst de 'R' (Reverse; achteruit) om van rijrichting te kunnen veranderen de 'N' (Neutral; neutraal) en dan pas de 'D' (Drive; vooruit rijden).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_30792271
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:02 schreef Klonk het volgende:
ik heb er nog 2:

1: wie bepaald de nummering van snelwegen ?
Dat is ooit begonnen vanuit Amsterdam, de eerste snelweg vanaf het IJsselmeer werd de A1, toen met de klok mee werd er verder genummerd (A2 naar Utrecht bijvoorbeeld). In de rest van het land is het vrij willekeurig genummerd.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 21 september 2005 @ 15:07:18 #35
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_30792280
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat is ooit begonnen vanuit Amsterdam, de eerste snelweg vanaf het IJsselmeer werd de A1, toen met de klok mee werd er verder genummerd (A2 naar Utrecht bijvoorbeeld). In de rest van het land is het vrij willekeurig genummerd.
A1 t/m A10 eindigen/beginnen in Amsterdam
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_30792346
grappige vragen als ik lang achter het stuur zit, (en ik ben alleen) dan ben ik lekker aan het zingen enzo
maar die bumpers aan de zijkant, denk omdat je minder gauw een paaltje met je zijkant aanrijdt. verder omdat daar ook nog deuren hebt misschien? weet het niet
nummering van de snelwegen heeft misschien iets te maken met wanneer ze gemaakt zijn. en misschien de grotere later nog hernummerd op waar ze liggen. A4 naar adam, A13 naar rotterdam.. rotterdam zuidelijker ik verzin maar wat
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30792377
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:09 schreef Ferryfan4ever het volgende:
grappige vragen als ik lang achter het stuur zit, (en ik ben alleen) dan ben ik lekker aan het zingen enzo
maar die bumpers aan de zijkant, denk omdat je minder gauw een paaltje met je zijkant aanrijdt. verder omdat daar ook nog deuren hebt misschien? weet het niet
nummering van de snelwegen heeft misschien iets te maken met wanneer ze gemaakt zijn. en misschien de grotere later nog hernummerd op waar ze liggen. A4 naar adam, A13 naar rotterdam.. rotterdam zuidelijker ik verzin maar wat
Nee dat klopt niet , ik heb het goede antwoord al gegeven !!!11111
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_30792432
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:30 schreef Klonk het volgende:
- wie heeft ooit besloten dat je knipperlicht naar boven rechtsaf is en naar onder linksaf
Volgens mij is het bij mij "naar onder" rechtsaf... "naar boven" linksaf.
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
  woensdag 21 september 2005 @ 15:16:13 #39
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_30792489
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:13 schreef 3rdStrike het volgende:

[..]

Volgens mij is het bij mij "naar onder" rechtsaf... "naar boven" linksaf.
Je weet zeker dat mensen je niet boos aankijken als je afslaat
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 21 september 2005 @ 15:18:41 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30792574
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:13 schreef 3rdStrike het volgende:

[..]

Volgens mij is het bij mij "naar onder" rechtsaf... "naar boven" linksaf.
Bij mij ook

Wat voor auto heb je?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_30792650
dit verschilt per auto.

Knipperlicht hendel aan de linkerkant = naar onder links, naar boven rechts
Knipperlicht hendel aan de rechterkant = naar onder recht, naar boven links.

Heel simpel en logisch, want zoals al eerder gezegd, met de draairichting van het stuur mee.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 21 september 2005 @ 15:22:59 #42
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_30792707
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:02 schreef Klonk het volgende:

2: waarom heeft een auto geen bumpers aan de zijkant ?
Lijkt me lastig uitstappen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_30796530
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:02 schreef Klonk het volgende:


2: waarom heeft een auto geen bumpers aan de zijkant ?
Stootstrippen

Ik denk dat dat is om overbevolking tegen te gaan
  woensdag 21 september 2005 @ 17:51:05 #44
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_30796988
weet iemand nou waarom ik mijn toeter moet bedienen door de linkerhendel in te duwen (dezelfde hendel als waar je het licht mee bedient) en waarom ik niet gewoon op het stuur kan rossen om te tuuteren?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  woensdag 21 september 2005 @ 17:59:36 #45
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30797238
hebben meer auto's last van, vooral fransozen naar mijn ervaring, dus het is de schuld van de fransozen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 21 september 2005 @ 18:06:59 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30797438
Oude BMW's hebben trouwens de ruitenwisser en richtingaanwijzer andersom; zijn je ruiten wel mooi schoon na 5 minuten in de stad rijden

[ Bericht 36% gewijzigd door Hyperdude op 21-09-2005 18:19:16 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_30799965
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:51 schreef timmeeeh het volgende:
weet iemand nou waarom ik mijn toeter moet bedienen door de linkerhendel in te duwen (dezelfde hendel als waar je het licht mee bedient) en waarom ik niet gewoon op het stuur kan rossen om te tuuteren?
ja, het is namelijk een franse auto.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_30800249
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:34 schreef daNpy het volgende:
Hoe komt het dat je met je linkervoet nauwkeurig kan (ont-)koppelen, maar absoluut geen gevoel hebt voor remmen (of gas geven)?
Kwestie van aanleren, goeie coureur kan zeer goed met zijn linkervoet remmen. Soms heb je dat nodig rem en gas tegelijk.

Verder lukt het me ook niet (met links remmen).
pi_30801139
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:51 schreef Tombert het volgende:

[..]

hehe ook last van in mn 106 en die vent maar denken waarom ik mn richting uitgeef
whehe

dat komt door die kut fransen
alles moet net ff tegendraads zijn... vandaar dat die toeter daar zit
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_30801395
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:06 schreef Pharell het volgende:
dat komt door die kut fransen
alles moet net ff tegendraads zijn... vandaar dat die toeter daar zit
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:33 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
ja, het is namelijk een franse auto.
ik dacht al, ik zal toch niet de enige zijn die er iets tegen heeft
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_30802298
Mijn Ford had ook de claxon aan de grootlicht/knipperlicht hendel.. Dus ws niets frans aan..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  woensdag 21 september 2005 @ 21:35:35 #52
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_30804465
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Of, als ik lang op de heftruck zit: waarom heeft dit ding in 's hemelsnaam drie hendels, terwijl er geen sideshift of andere derde functie op zit?
Heeft (bijna) niks met de fabrikant te maken.. Ligt gewoon aan de eisen van het bedrijf... Sideshift betaal je voor als het een optie is en daar hebben de meeste bedrijven wel moeite mee

Tegenwoordig meestal wel standaard sideshift... Nu heb je Airco,radio/CD enzo als optie
(gelukkig krijgen wij bij ons alles erop en aan! )
Nobody likes us.We Don't Care
pi_30805336
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:35 schreef FCDB het volgende:

[..]

Heeft (bijna) niks met de fabrikant te maken.. Ligt gewoon aan de eisen van het bedrijf... Sideshift betaal je voor als het een optie is en daar hebben de meeste bedrijven wel moeite mee

Tegenwoordig meestal wel standaard sideshift... Nu heb je Airco,radio/CD enzo als optie
(gelukkig krijgen wij bij ons alles erop en aan! )
Zoals al gezegd: de andere heftrucks van hetzelfde merk en type, maar een andere generatie, hebben wel 2 hendels.
pi_30814552
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:33 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

ja, het is namelijk een franse auto.
Klopt, bij een AX is het ook..
  donderdag 22 september 2005 @ 14:23:44 #55
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_30823932
Over die handle voor het knipperlicht gesproken.....
Een Citroën CX heeft een tuimelschakelaar hiervoor. Waarom heeft niet iedere auto dat? :S
Toch?
pi_30829029
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:30 schreef Klonk het volgende:

- wie heeft ooit de volgorde van gas, rem en koppeling zo vastgesteld
Dies logisch... je moet wel is koppelen en remmen tegelijk, en je moet tijdens het koppelen gas geven... Maar je hoeft nooit remmen en gas geven tegelijk (kunnen ze niet tegen). Tevens is het overgrote deel van de bevolking Rechts, daarmee reageren dus de meeste mensen snellen. Daarom moet je de rem en het gas met je rechter voet bedienen.

ben een trein zit dan ook een gas hendel links en de rem rechts, omdat je vaak met rechts sneller reageert.
pi_30849598
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:20 schreef PeuRac het volgende:
dit verschilt per auto.

Knipperlicht hendel aan de linkerkant = naar onder links, naar boven rechts
Knipperlicht hendel aan de rechterkant = naar onder recht, naar boven links.

Heel simpel en logisch, want zoals al eerder gezegd, met de draairichting van het stuur mee.
Ja logisch.. niet aan gedacht

Bij mij was het trouwens ook naar onder = links en naar boven = rechts Had met ff vergist met een andere auto
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_30851059
Waarom rijden wij rechts en niet links .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_30852047
Vroeger reed bijna iedereen links met zijn paard en wagen.
De zweep hadden ze meestal in de rechterhand en het gebeurde regelmatig dat de zweep te ver naar links doorschoot.
Zo lang iedereen links reed kon je dan geen tegenligger raken.

Waarom we nu rechts rijden?
Geen idee.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_30852342
quote:
de rem zit daarbij in het midden omdat deze dan ook met links te bedienen is in geval van nood (belangrijker als de koppeling, de motor mag bij een noodstop gewoon afslaan).
Ik wil anders mn motor niet ineens laten afslaan als op dat moment de turbo roodgloeiend is;
dat zou funest zijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:18:47 #61
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30852552
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wil anders mn motor niet ineens laten afslaan als op dat moment de turbo roodgloeiend is;
dat zou funest zijn
ze noemen het niet voor niets noodstop.
pi_30852927
Hier staan ook allerlei vragen en antwoorden:
http://www.intermediair.nl/kv_sectie_index.jsp?section=kvrijden
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_30853005
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:18 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ze noemen het niet voor niets noodstop.
Ik heb al de nodige noodstoppen moeten maken in mijn autorij-carriere, maar nog nooit heb ik als een bezetene met allebei mn poten op de rem gestaan.

Ik bedoel, met 1 voet stamp ik elke auto makkelijk in de ABS; dan heeft het wmb totaal geen nut om nog harder dat pedaal in te schoppen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 23 september 2005 @ 12:37:53 #64
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_30854654
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:38 schreef Jofunu-kun het volgende:
Mijn Ford had ook de claxon aan de grootlicht/knipperlicht hendel.. Dus ws niets frans aan..
inderdaad. de oude ford fiesta van mijn mama had dat ook!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  vrijdag 23 september 2005 @ 12:43:36 #65
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_30854808
oftewel: de toeter op de linkerhendel is niet iets typisch frans. dus wat is het wel?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:37:06 #66
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_30856359
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:07 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

A1 t/m A10 eindigen/beginnen in Amsterdam
Niet helemaal waar, hoewel... Het is iig niet chronologisch wat dat betreft. De A5 is net nieuw, de A6 eindigt bij Muiden=geen amsterdam, hoewel het onzinnig zou zijn om parallel aan de A1 door te laten lopen (zou wel wat file schelen trouwens of verplaatsen...) Waar is de A3 gebleven?? A7 zelfde verhaal als de A6, maar dan parallel met de A8.

Ik ben er nog niet uit of je bewering berust op louter toeval, of toch op logica.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_30856485
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:37 schreef ToMaSZ het volgende:
Niet helemaal waar, hoewel... Het is iig niet chronologisch wat dat betreft. De A5 is net nieuw, de A6 eindigt bij Muiden=geen amsterdam, hoewel het onzinnig zou zijn om parallel aan de A1 door te laten lopen (zou wel wat file schelen trouwens of verplaatsen...) Waar is de A3 gebleven?? A7 zelfde verhaal als de A6, maar dan parallel met de A8.

Ik ben er nog niet uit of je bewering berust op louter toeval, of toch op logica.
De A3 zou de snelweg naar Woerden zijn, tussen de A2 naar Utrecht en de A4 naar (nu nog Delft). De A5 is veel later aangelegd, maar zou al wel die benaming krijgen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:15:52 #68
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_30857215
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:37 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, hoewel... Het is iig niet chronologisch wat dat betreft. De A5 is net nieuw, de A6 eindigt bij Muiden=geen amsterdam, hoewel het onzinnig zou zijn om parallel aan de A1 door te laten lopen (zou wel wat file schelen trouwens of verplaatsen...) Waar is de A3 gebleven?? A7 zelfde verhaal als de A6, maar dan parallel met de A8.

Ik ben er nog niet uit of je bewering berust op louter toeval, of toch op logica.
Je hebt helemaal gelijk en ik bedoelde het ook niet helemaal zo precies, maar meer zo ongeveer... en wat dat betreft klopt het wel, behalve de A3 uiteraard
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:16:56 #69
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30857244
In Duitsland zit er nog enige logica in:

even nummers zijn oost-west verbindingen.
on-even nummers zijn noord zuidverbindingen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30857270
Ik vraag me overigens af welke debiel ooit de drempel heeft uitgevonden.
Daar moet er toch ook ooit eens een keer de eerste van gemaakt zijn?

Anyway; dat is een eikel en heeft er overduidelijk geen rekening mee gehouden dat ik wel eens met mijn intercooler aan de grond zou kunnen komen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:18:41 #71
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30857295
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:17 schreef vosss het volgende:
Ik vraag me overigens af welke debiel ooit de drempel heeft uitgevonden.
Daar moet er toch ook ooit eens een keer de eerste van gemaakt zijn?

Anyway; dat is een eikel en heeft er overduidelijk geen rekening mee gehouden dat ik wel eens met mijn intercooler aan de grond zou kunnen komen
die moeten ze in principe aan een hoge boom opknopen.....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:25:46 #72
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_30857482
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:18 schreef Klonk het volgende:

[..]

die moeten ze in principe aan een hoge boom opknopen.....
Ik wil hem wel eens als drempel gebruiken. In principe.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_30913438
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 12:43 schreef timmeeeh het volgende:
oftewel: de toeter op de linkerhendel is niet iets typisch frans. dus wat is het wel?
schopje want dit wil ik ook wel weten eigenlijk
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_30914064
Welke geweldige duitser heeft ooit bedacht om de handrem bedienbaar te maken met je voet???
En hoe kan je je handrem erop zetten als je auto in de eerste versnelling staat?

Stomme mercedes's
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_30914629
Waarom zit bij de jappen de tankdop links en bij de Europeanen rechts.
pi_30914669
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:05 schreef HPoi het volgende:
Waarom zit bij de jappen de tankdop links en bij de Europeanen rechts.
Japan rijden ze andere kant van de weg enzo.
pi_30914728
En waarom zitten de ruitenwissers van de VW Kever andersom? Dus niet van rechts (ruststand) naar links maar van links (ruststand Kever) naar rechts. Is wel irri bij de kever want dan zit er zo'n grote halve ronding die niet gewist word, terwijl aan de passagiers kant het wel recht afgewist wordt.
pi_30914752
Niet goed nagedacht erover.
pi_30914838
Uitlaat links of rechts, maakt het verschil? En waarom geen uitlaat aan de zijkant?
pi_30914911
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:14 schreef HPoi het volgende:
Uitlaat links of rechts, maakt het verschil? En waarom geen uitlaat aan de zijkant?
mercedes SLR heeft uitlaat aan de zijkant.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_30914987
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:14 schreef HPoi het volgende:
Uitlaat links of rechts, maakt het verschil? En waarom geen uitlaat aan de zijkant?
links / rechts maakt geen verschil, en je kunt ook links en rechts hebben. is gewoon wat het beste uit komt voor de ontwerper. zijkant kan ook, maar is wat lastig bij compacte auto's, (Katalysator, demper.. etc.).
V10
pi_30921048
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb al de nodige noodstoppen moeten maken in mijn autorij-carriere, maar nog nooit heb ik als een bezetene met allebei mn poten op de rem gestaan.

Ik bedoel, met 1 voet stamp ik elke auto makkelijk in de ABS; dan heeft het wmb totaal geen nut om nog harder dat pedaal in te schoppen
Als je goed remt is ABS nieteens nodig.. Maar idd, dat kan al makkelijk met 1 voet..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_30921139
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:21 schreef M5 het volgende:

[..]

links / rechts maakt geen verschil, en je kunt ook links en rechts hebben. is gewoon wat het beste uit komt voor de ontwerper. zijkant kan ook, maar is wat lastig bij compacte auto's, (Katalysator, demper.. etc.).
Bij vrachtwagens zit er nog logica achter dat ze allemaal links zitten, dan irriteer je de voetgangers niet bij het stilstaan/wegrijden met je uitlaatgassen.. Maar wel weer die stoere gastjes die links van je gaan staan met hun rechter raam open..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_30934047
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:10 schreef HPoi het volgende:
En waarom zitten de ruitenwissers van de VW Kever andersom? Dus niet van rechts (ruststand) naar links maar van links (ruststand Kever) naar rechts. Is wel irri bij de kever want dan zit er zo'n grote halve ronding die niet gewist word, terwijl aan de passagiers kant het wel recht afgewist wordt.
Het vorige model S-klasse(w140) heeft dat ook, nooit iets van gesnapt. Theorietje hierover: De auto is hoofdzakelijk ontworpen vanuit het perspectief van de passagier ipv dat van de bestuurder. Op deze manier heef de passagier, die vaak rechts zit, een beter zicht door de voorruit.(al zit hij vaak achterin, en ik vraag me af of er ook wezenlijk belang bij is dat de passagier beter zicht heeft dan de chauffeur )
Deze theorie is denk ik ook niet toepasbaar op de Kever .

De dashboard icoontjes zijn btw ISO norm, zij hebben ze dus bedacht. Als basis hebben ze ,als ik het me goed herinner, icoontjes genomen die al in DIN-normen vast lagen.
clown hat-curly hair-smiley face
  maandag 26 september 2005 @ 09:12:53 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30936548
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:14 schreef HPoi het volgende:
Uitlaat links of rechts, maakt het verschil? En waarom geen uitlaat aan de zijkant?
De uitlaat mag niet schuin naar rechts of naar rechts eindigen, ivm voetgangers.
Naar links, schuin links of achter mag dus wel
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_30939200
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:41 schreef Mad-Matt het volgende:
Welke geweldige duitser heeft ooit bedacht om de handrem bedienbaar te maken met je voet???
En hoe kan je je handrem erop zetten als je auto in de eerste versnelling staat?

Stomme mercedes's
Bij sommige amerikaanse bakken is dit een vrij normaal verschijnsel hoor

Maar die hebben vaak ook een automaat
  maandag 26 september 2005 @ 11:33:08 #87
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30939439
die handrem in de mercedes lijkt in eerste instantie irritant, maar als je veel een auto in en uit moet, is het heel relaxt, na het remmen voetje naar links, handrem vast, en niet dat gegrabbel tussen de stoelen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30942115
ik vraag me vaak af waarom auto-fabrikanten niet een uniforme hoogte afspreken voor stoot-strips aan de zijkant.
pi_30943532
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:34 schreef daNpy het volgende:
Hoe komt het dat je met je linkervoet nauwkeurig kan (ont-)koppelen, maar absoluut geen gevoel hebt voor remmen (of gas geven)?
Dat is een kwestie van gewenning, ik had vroeger een Amerikaan en ik remde altijd met links, ook toen ik aan autocross deed remde ik altijd met links, en dat was omdat ik met rechts de Turbo op toeren moest houden. Rallyrijders remmen bijna allemaal met links
  maandag 26 september 2005 @ 14:23:40 #90
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30943564
quote:
Op maandag 26 september 2005 13:27 schreef Blapiet het volgende:
ik vraag me vaak af waarom auto-fabrikanten niet een uniforme hoogte afspreken voor stoot-strips aan de zijkant.
das een hele fraaie, iets wat ik me ook al menigmaal heb afgevraagd
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30943656
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:12 schreef daNpy het volgende:

[..]

De uitlaat mag niet schuin naar rechts of naar rechts eindigen, ivm voetgangers.
Naar links, schuin links of achter mag dus wel
Mijn uitlaat zit gewoon links, alleen in Engeland is dat soms wel een vervelend voor fietsers en voetgangers, als ze de "volle Laag" krijgen
  maandag 26 september 2005 @ 16:16:08 #92
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30945973
quote:
Op maandag 26 september 2005 13:27 schreef Blapiet het volgende:
ik vraag me vaak af waarom auto-fabrikanten niet een uniforme hoogte afspreken voor stoot-strips aan de zijkant.
En dan verlaag je je auto...
pi_30956382
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:16 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

En dan verlaag je je auto...
Nog geen goede reden om het niet te doen, hoeveel auto's zijn procentueel nou verlaagd,....
pi_30959543
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:28 schreef Blapiet het volgende:

[..]

Nog geen goede reden om het niet te doen, hoeveel auto's zijn procentueel nou verlaagd,....
Niet alle auto's zijn even hoog en waar nog meer verschil in zit: de vorm van de auto.
Die strips zijn volgens mij zo geplaatst, dat ze op de plek zitten die de meeste kans heeft om geraakt te worden/een andere auto te raken: waar het plaatwerk het meest naar buiten komt.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_30967358
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 00:07 schreef JMS00 het volgende:

[..]

Niet alle auto's zijn even hoog en waar nog meer verschil in zit: de vorm van de auto.
Die strips zijn volgens mij zo geplaatst, dat ze op de plek zitten die de meeste kans heeft om geraakt te worden/een andere auto te raken: waar het plaatwerk het meest naar buiten komt.
Dan werken ze dus niet goed wil je zeggen.
pi_30970307
Wie? al sla je me dood. Maar echt bijna alles is genormaliseerd/standariseerd (ISO, DIN etc normen)

Van de fitting van een gloeilamp tot een of ander lullig veerringetje, dit zal met auto's net zo zijn. Ik denk dat een auto ook niet word toegelaten op de weg als hij niet aan deze normen voldoet (tenzij het zelfbouw is oid, maar das een ander verhaal)
pi_30972414
de claxon aan zo'n hendel is juist veel handig dan op je stuur, hoef je in een vage situatie niet als een malle op je stuur te gaan rossen, maar kan je gewoon even op dat pookje duwen. En hij is ook veel beter controleerbaar, je kan dus als je een fietser ofzo even wilt waarschuwen een klein toetje geven, terwijl zon ding op je stuur bijna binair is
pi_30972819
een claxon is sowiezo binair, hij is aan of uit
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_30972969
niet, met dat knopje op mn knipperlicht kon je ook zachtjes toeteren.
pi_30973090
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:31 schreef Blapiet het volgende:

[..]

Dan werken ze dus niet goed wil je zeggen.
Eigenlijk wel, moet je maar eens opletten hoe vaak je met je deur de stootstrip mist van de auto naast je bij het uitstappen.
clown hat-curly hair-smiley face
pi_30973490
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:58 schreef JMS00 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, moet je maar eens opletten hoe vaak je met je deur de stootstrip mist van de auto naast je bij het uitstappen.
Hoe doe jij in godsnaam de autodeur open? Door hem letterlijk tegen een andere auto te smijten?
pi_30978358
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:12 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Hoe doe jij in godsnaam de autodeur open? Door hem letterlijk tegen een andere auto te smijten?
als je wat krapjes staat gebeurd het wel eens dat je per ongeluk je deur verder open maakt dan de bedoeling was. Dus dan gebeurd het wel eens. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die dat heeft maar hoe komen dan toch die pitten in m'n deur

En wat ik me vandaag afvroeg is waarom er bij de toerenteller een -1 staat (RPM x 100-1) en dan de -1 in het klein
pi_30979885
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 18:03 schreef Blapiet het volgende:

[..]

als je wat krapjes staat gebeurd het wel eens dat je per ongeluk je deur verder open maakt dan de bedoeling was. Dus dan gebeurd het wel eens. Maar goed, blijkbaar ben ik de enige die dat heeft maar hoe komen dan toch die pitten in m'n deur

En wat ik me vandaag afvroeg is waarom er bij de toerenteller een -1 staat (RPM x 100-1) en dan de -1 in het klein
Heo is je RPM schaalverdeling? Dus tientallen? Duizendtallen? Of hondertalllen? Of gewoon 1,2,3 etc.
pi_30980105
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 18:55 schreef yup het volgende:

[..]

Heo is je RPM schaalverdeling? Dus tientallen? Duizendtallen? Of hondertalllen? Of gewoon 1,2,3 etc.
er staat toch x100,......
dus 10 20 30 40
  dinsdag 27 september 2005 @ 19:02:59 #105
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30980112
Dan staat er in plaats van "rpm" (revolutions per minute) "min-1", wat ook staat voor omwentelingen per minuut

Wat de vermenigvuldigingsfactor is heeft daar niets mee te maken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_30980378
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 19:02 schreef daNpy het volgende:
Dan staat er in plaats van "rpm" (revolutions per minute) "min-1", wat ook staat voor omwentelingen per minuut

Wat de vermenigvuldigingsfactor is heeft daar niets mee te maken.
klopt,... maar waarom (staat trouwens ook RPM bij)
pi_30980520
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 19:02 schreef Blapiet het volgende:

[..]

er staat toch x100,......
dus 10 20 30 40
Oops Niet gezien

Naja in ieder geval wat danpy zegt...
pi_30983516
die -1 hoort overal bij als er geen deelstreep staat, natuur of wiskunde enz...

bv km/u of km u-1, dat is allebei hetzelfde.

bedoel je dat?
pi_30990722
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:12 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Hoe doe jij in godsnaam de autodeur open? Door hem letterlijk tegen een andere auto te smijten?
krappe parkeer vakken, 2-deurs auto(langere deuren dus). Wil niet zeggen dat ik deuek knal in andermans auto hoor.

dat van die -1(zoals hierboven ook al uitgelegd) is puur een wiskundige schrijfwijze:

er staan nummers op je toerenteller, in jouw geval tientallen. Motortoeren worden berekend in duizendtallen per minuut. Er staat in je toerenteller x100 RPM min ^-1.
"tot de macht -1" is hetzelfde als "gedeeld door"
Dus eigenlijk staat er x100/min, dus x100 per minuut.

[mierenneukmode]zou er moeten staan x 100 x min^-1[/mierenneukmode]
clown hat-curly hair-smiley face
pi_30991107
Uhm, als ik uit de auto stop, dan hou ik altijd even mijn hand om de deur, zodat mijn hand tussen allebei de deuren zit. Als ik ook maar zie dat jouw deur tegen iemands auto aantikt....

[ Bericht 2% gewijzigd door Geqxon op 28-09-2005 08:44:49 ]
pi_30996517
quote:
Op woensdag 28 september 2005 08:10 schreef Geqxon het volgende:
Uhm, als ik uit de auto stop, dan hou ik altijd even mijn hand om de deur, zodat mijn hand tussen allebei de deuren zit. Als ik ook maar zie dat jouw deur tegen iemands auto aantikt....
dan?

idioot
pi_30998117
quote:
Op woensdag 28 september 2005 08:10 schreef Geqxon het volgende:
Uhm, als ik uit de auto stop, dan hou ik altijd even mijn hand om de deur, zodat mijn hand tussen allebei de deuren zit. Als ik ook maar zie dat jouw deur tegen iemands auto aantikt....
ik doe altijd gewoon de deur open. Ik heb namelijk gewoon het normale aantal chromosomen

kom op zeg, niet zo panisch, je kan toch wel een deur opendoen zonder tegen een andere auto aan te beuken?
pi_30999483
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:44 schreef Repeat het volgende:

[..]

ik doe altijd gewoon de deur open. Ik heb namelijk gewoon het normale aantal chromosomen

kom op zeg, niet zo panisch, je kan toch wel een deur opendoen zonder tegen een andere auto aan te beuken?
Als het heel krap is, is het niet gek om je hand ertussen te houden hoor.. stapt ook een stuk makkelijker in, hoef je nl niet bang te zijn dat je je eigen auto beschadigt (of die naast je)
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31003335
quote:
Op woensdag 28 september 2005 14:35 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

Als het heel krap is, is het niet gek om je hand ertussen te houden hoor.. stapt ook een stuk makkelijker in, hoef je nl niet bang te zijn dat je je eigen auto beschadigt (of die naast je)
Met de nadruk op HEEL. Dat je net tussen de deuropening uit kan enzo. Dan pas doe ik me hand ertussen. Anders niet.
pi_31007308
in mijn hand zit meer gevoel dan in m'n autodeur,.... niet echt een keuze dus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')