abonnement Unibet Coolblue
pi_30785040
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:07 schreef yup het volgende:
Wat ik totaal niet begrijp waarom een 1.4 op gas. Ga liever minimaal voor een 1.6 als je zo graag lpg wilt. Hoef je niet zo te trappen als je vooruit wilt komen.
Ja hij heeft hem 2e hands gekocht.. Toen had hij al 170.000 op de teller of zo.. Vond het toen al een domme aankoop.. maar ja.. alfa's gaan nooit stuk... en maar zeuren toen ik een corsa kocht... die roesten toch bij het leven...
pi_30785071
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:09 schreef yup het volgende:
LPG is wel slechter voor je motor. MAar het betekent niet dat ie na 2 ton is afgeschreven.

Oom heeft een Mazda 1.5i 16v met 88 pk op LPG. Ding werd gewoon koud geragt en het heeft 260.000 km op de teller. Ding rijd als nieuw.

Je kan 2 dingen zeggen. Of Japanse auto's roeleren zo fucking hard dat ze niet kapot kunnen, of LPG is zo slecht niet als ze beweren. Denk dat het een combinatie is van deze 2.
*mompelt iets over BX die nog steeds rondrijdt, ongereviseerd met 430.000 km op de teller*
pi_30785092
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:09 schreef yup het volgende:
LPG is wel slechter voor je motor. MAar het betekent niet dat ie na 2 ton is afgeschreven.

Oom heeft een Mazda 1.5i 16v met 88 pk op LPG. Ding werd gewoon koud geragt en het heeft 260.000 km op de teller. Ding rijd als nieuw.

Je kan 2 dingen zeggen. Of Japanse auto's roeleren zo fucking hard dat ze niet kapot kunnen, of LPG is zo slecht niet als ze beweren. Denk dat het een combinatie is van deze 2.
Ik denk dat eerste.. want op gas moet je niet rijden.. daar moet je op koken
pi_30785109
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:11 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

*mompelt iets over BX die nog steeds rondrijdt, ongereviseerd met 430.000 km op de teller*
benzine/gas of diezel
pi_30785143
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:11 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

*mompelt iets over BX die nog steeds rondrijdt, ongereviseerd met 430.000 km op de teller*
Die BX werd vroeger het meest van zijn zielige leven vast bereden door een geitewollensokken linkse groenlinks stemmer. Nooit boven de 2500 rpm komen, altijd kwart gas. Want immers te hard rijden en het ding waait uit elkaar. Slecht voor het milieu ook

Ja zo kan me 50cc brommer ook 3 ton mee

pi_30785235
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef Giem het volgende:

[..]

benzine/gas of diezel
Gas
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef yup het volgende:

[..]

Die BX werd vroeger het meest van zijn zielige leven vast bereden door een geitewollensokken linkse groenlinks stemmer. Nooit boven de 2500 rpm komen, altijd kwart gas. Want immers te hard rijden en het ding waait uit elkaar. Slecht voor het milieu ook

Ja zo kan me 50cc brommer ook 3 ton mee

pi_30785347
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef yup het volgende:

[..]

Die BX werd vroeger het meest van zijn zielige leven vast bereden door een geitewollensokken linkse groenlinks stemmer. Nooit boven de 2500 rpm komen, altijd kwart gas. Want immers te hard rijden en het ding waait uit elkaar. Slecht voor het milieu ook

Ja zo kan me 50cc brommer ook 3 ton mee

Zo een heeft mijn pa ook nog gehad.. Wat een auto keuze heeft die man
pi_30785414
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:21 schreef Giem het volgende:

[..]

Zo een heeft mijn pa ook nog gehad.. Wat een auto keuze heeft die man
Ik zeg altijd maar, wat de boer niet kent dat vreet hij niet

Als je er eentje rijdt, dan ben je hooked. Anyway, ik houd het tegenwoordig alleen bij de motor en dit gaat offtopic
pi_30785454
Als het een betrouwbare auto is geweest, dan moet de 300k wel haalbaar zijn. Maar we praten hier over een Alfa, die hebben eenmaal een kortere levensduur dan de gemiddelde auto.
pi_30785645
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:25 schreef Phoenixjuh het volgende:
Als het een betrouwbare auto is geweest, dan moet de 300k wel haalbaar zijn. Maar we praten hier over een Alfa, die hebben eenmaal een kortere levensduur dan de gemiddelde auto.
Dat bedoel ik... 1.4 105 pk.. ding loopt altijd boven de 4000 toeren om de auto vooruit te krijgen.. olie verversen heeft mijn pa nog nooit van gehoord.. doet 1 keer per jaar een beurdje.. nooit een grote.. en hij rijdt 40.000 km in een jaar.
pi_30785804
Sjah Alfa's zijn toerenmotoren. Je pa moet maar leren normaal warm rijden en warm bedoel ik dus niet alleen de water temp maar dus ook de olie temp...

En die oliewissel is helemaal moordend voor die Alfa... Je pa is echt geen iemand die je een Alfa moet geven. Iemand die Alfa rijd moet A normaal warmrijden B oliepeil regelmatig checken + verversen C onderhoud op tijd doen.
pi_30786011
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:37 schreef yup het volgende:
Sjah Alfa's zijn toerenmotoren. Je pa moet maar leren normaal warm rijden en warm bedoel ik dus niet alleen de water temp maar dus ook de olie temp...

En die oliewissel is helemaal moordend voor die Alfa... Je pa is echt geen iemand die je een Alfa moet geven. Iemand die Alfa rijd moet A normaal warmrijden B oliepeil regelmatig checken + verversen C onderhoud op tijd doen.
Hij beweerd altijd van niet

Volgens mij moet je dat sowieso in alle auto's goed bijhouden en controleren.. Om de hoeveel km zou je eigelijk olie moeten verversen.. gemiddeld dan.
pi_30786113
Hangt van olie en motor af.

Oude knaak motoren (zoals die van me 318i) moet je toch echt max. 15.000 km vervangen.

Voor een moderne blok met een long life olie zou ik nooit meer dan 20.000 km gaan.

Ik zeg niet dat het direct stuk gaat, maar als je het te lang erin houd is het niet echt bevorderlijk voor je motor. Liever wat eerder vervangen dus.

Bij zo een Alfa op LPG zou ik zelf 15.000 km als interval aanhouden. LPG + toerenmotor dus wat lager dan de gemiddelde burgerknaakbak.
pi_30786372
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:45 schreef yup het volgende:
Hangt van olie en motor af.

Oude knaak motoren (zoals die van me 318i) moet je toch echt max. 15.000 km vervangen.

Voor een moderne blok met een long life olie zou ik nooit meer dan 20.000 km gaan.

Ik zeg niet dat het direct stuk gaat, maar als je het te lang erin houd is het niet echt bevorderlijk voor je motor. Liever wat eerder vervangen dus.

Bij zo een Alfa op LPG zou ik zelf 15.000 km als interval aanhouden. LPG + toerenmotor dus wat lager dan de gemiddelde burgerknaakbak.
je vergeet een nulletje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30786495
0 vergeten ?

150.000 kilometer met dezelfde olie ?
pi_30786653
quote:
Op woensdag 21 september 2005 09:25 schreef Giem het volgende:
Mijn pa heeft een alfa 146 1.4 Tspark op lpg G3. Maar nu komt het mooie.. Ding heeft 230.000 km gelopen. Ding word afgeragd bij het leven altijd pas boven de 5000 toeren schakelen ook bij koud, anders kom je niet vooruit met die 1.4 in dat ding van 1300kg.

maar het ding is nu stuk.. vast steeds uit, zomaar. Nu is al vervangen de Gastank(pomp zou stuk zijn) halve elktronica is vernieuwd.. lambda sonde, gasunit enz enz zit al meer dan 2500 euro in.. En maar beweren dat het motortje nog goed is en makkelijk nog 70.000 km mee kan.

Volgens mij droomt hij te veel en kan hij dat ding beter tegen een boom rijden.. wat denken jullie

Heeft dat ding hydraulische klepstoters of niet?
Anders zou een rondje kleppenstellen wel eens wonderen kunnen verrichten. En dan kan ie makkelijk nog even mee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30786698
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:44 schreef Huukrion het volgende:

[..]

230 duizend kilometer is toch een acceptabel aantal kilometers, de meeste wagens halen zoveel kilometers niet, sommige zijn na niet eens de helft al afgeschreven.


Bij een opel ofzo?

Kom op zeg, 230.000km is veel maar echt niet zóveel, een motor met die kmstand moet makkelijk nog flink wat km's kunnen maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30786733
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:09 schreef yup het volgende:
LPG is wel slechter voor je motor. MAar het betekent niet dat ie na 2 ton is afgeschreven.

Oom heeft een Mazda 1.5i 16v met 88 pk op LPG. Ding werd gewoon koud geragt en het heeft 260.000 km op de teller. Ding rijd als nieuw.

Je kan 2 dingen zeggen. Of Japanse auto's roeleren zo fucking hard dat ze niet kapot kunnen, of LPG is zo slecht niet als ze beweren. Denk dat het een combinatie is van deze 2.
ga maar uit van het laatste.
Ik heb al diverse auto's in mijn bezit gehad op lpg met torenhoge kmstanden (rond de 3 ton) en nooit gezeik met de motortjes gehad.

Naar aanleiding van je opmerking over de BX, als iets onverwoestbaar is zijn het de motorblokken van de bx
Mijn vorige bx (op LPG!) is er bij 3 ton uitgegaan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30786786
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:56 schreef yup het volgende:
0 vergeten ?

150.000 kilometer met dezelfde olie ?
Ah.. in mijn boekje van de corsa staat namelijk om de 7500 olie verversen.. en om de 15 een beurd.. dus 15 klein.. 30 groot 45 klein.. 60 groot en dan op 7500, 22500, 37500 alleen olie
pi_30787072
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:56 schreef yup het volgende:
0 vergeten ?

150.000 kilometer met dezelfde olie ?
oh sorry dude, helemaal verkeerd gelezen, dacht dat je het over een motor had.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30794383
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]


Heeft dat ding hydraulische klepstoters of niet?
Anders zou een rondje kleppenstellen wel eens wonderen kunnen verrichten. En dan kan ie makkelijk nog even mee.
Ga er maar vanuit dat een 1.4 liter 16v dubbel nokker + fuel injection hydraulische stoters heeft

Kleppen gestel komt allang niet meer voor (uitzonderingen daar gelaten)
  woensdag 21 september 2005 @ 17:51:21 #47
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_30797003
Als je pa van plan is z'n slooppraktijken te staken is het wellicht een idee om er gewoon een ander (onder)blok in te lepelen (that is: gebruikt, te koop voor wenug). Moeten jullie wel een beetje skills hebben. Lijkt me dat de rest van het motorische gedeelte (electronica e.d.) zo'n beetje vervangen is ondertussen.
p.s. je pa lijkt mijn maat wel, die heeft ook een 146 1.4 op LPG en ragt ook continue (gaat tot onze stomme verbazing tot op heden nog perfect (200+ Mm).
Life is too short don't stress every day
pi_30797292
Ik rij ook een Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark op lpg G3 uit 1998. Overigens weegt de auto geen 1300 kg, maar nog geen 1200 kg. Ik vindt dat ik niet zo hoef te trappen om vooruit te komen hoor, zelfs met deze lichte motorvariant, is deze auto gemiddeld of zelfs net iets boven gemiddeld vlot.

Wel lomp om een Alfa nooit warm te rijden, zo moeilijk is het toch niet? Ik rij altijd 15 km warm, en dat houdt in, schakelen bij of onder de 3000 toeren, en zorgen dat je niet boven dat toerental uitkomt de eerste 10 minuutjes ongeveer.

De mijne heeft er overigens 128.000 op staan, en heb ook al gezeik gehad met de lpg pomp, en de luchtmassameter, en het stationair afstellen van mijn motortje. Nu loopt die gelukkig weer perfect, en ben ook van plan deze auto nog héél lang te houden.

Het is echt een té leuke auto om 'm te mishandelen dus kan echt niet voorstellen dat mensen zo hardhandig en gemakkelijk met hun Alfa en auto in het algemeen om kunnen gaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 21 september 2005 @ 18:07:57 #49
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30797473
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:07 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]



LPG is schoner voor de motor dan benzine hoor
Met gas is niets mis, maar als ze rond deze stand gaan klieren is het vaak een heksentoer om ze weer in orde te krijgen. Die alfa bewijst dat ook al als je kijkt hoeveel er al ingepompt is.
Vampire Romance O+
pi_30797669
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik rij ook een Alfa Romeo 146 1.4 TwinSpark op lpg G3 uit 1998. Overigens weegt de auto geen 1300 kg, maar nog geen 1200 kg. Ik vindt dat ik niet zo hoef te trappen om vooruit te komen hoor, zelfs met deze lichte motorvariant, is deze auto gemiddeld of zelfs net iets boven gemiddeld vlot.

Wel lomp om een Alfa nooit warm te rijden, zo moeilijk is het toch niet? Ik rij altijd 15 km warm, en dat houdt in, schakelen bij of onder de 3000 toeren, en zorgen dat je niet boven dat toerental uitkomt de eerste 10 minuutjes ongeveer.

De mijne heeft er overigens 128.000 op staan, en heb ook al gezeik gehad met de lpg pomp, en de luchtmassameter, en het stationair afstellen van mijn motortje. Nu loopt die gelukkig weer perfect, en ben ook van plan deze auto nog héél lang te houden.

Het is echt een té leuke auto om 'm te mishandelen dus kan echt niet voorstellen dat mensen zo hardhandig en gemakkelijk met hun Alfa en auto in het algemeen om kunnen gaan.
Mijn pa heeft een junior uitvoering daar zit nog een airco en climatcontrol in enzo.. allemaal van die onzin.. dat zal dan wel dat extra gewicht zijn.

mmm echt vlot optrekkken doet hij niet hoor.. ja alleen als je hem door trapt.. want ik hou hem zelf bij (makkelijk.. ken zelfs sneller) met mijn 11 jaar oude corsa met 60 pk Het enige verschil is dat het bij mij met 80 km wel op houdt hij kan dan nog even door..

Maar inderdaad hij zegt wel dat hij hem warm rijd.. maar dat is in zijn begrip volgens mij tot 4500 toeren door trekken.. nouja..

Wel grappig eigelijk.. mijn corsa schakel ik nooit boven de 3500 toeren.. heeft geen zin.. daar gebeurd toch niks meer.. Lang leve de 8 kleppen met hun hoge koppel bij lage toeren..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')