Ik ben er redelijk moe van om je steeds uit te moeten leggen dat ik geenszins de neiging heb Nintendo te bashen. Ik snap dat jij een groot fan van ze bent, ik ben dat niet. Dat betekent niet direct dat ik ze aan het bashen ben. Misschien moet je je niet zo snel aangevallen voelen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:27 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Zit je wel te zeuren dat ik niet kan lezen, maar je kan het zelf blijkbaar amper.
Zoals ik in die post van mij al zei, is te zien aan de marketing voor de DS dat Nintendo eens wat beter is gaan marketen.
En nogmaals, leer lezen. Zoals in datzelfde stukje staat dat je quote, staat dat ik zeg: "de Revolution een console is dat perfect zou kunnen zijn voor de games die de meeste gamers in het westen spelen: shooters en racers.
[..]
Is dat een geschreven wet? Waar staat dat? Waar staat Nintendo niet het gamen kan formuleren? Dat hebben ze dacht ik anders wel al meerdere malen gedaan. Denk aan de NES, N64, GBA, DS...
[..]
Ah, dus omdat wij geen bedrijfskundige/economische redenen geven, klopt er niets aan ons verhaal?
Rodie83, wanneer ga jij nou eens stoppen met het bashen van Nintendo en je ogen eens openen. En nu niet zeggen dat ik m'n ogen moet openen, want dat heb ik allang gedaan. Ik snap werkelijk niet waarom jij Redactie van het subdomein Games bent. Het lijkt mij dat die members objectief moeten zijn, iets wat jij blijkbaar niet bent...
Niet opeens laf je stukje weghalen, omdat je zelf inziet dat er niets van klopt
Het is maar hoe je het uitlegt he...quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:38 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Ik ben er redelijk moe van om je steeds uit te moeten leggen dat ik geenszins de neiging heb Nintendo te bashen. Ik snap dat jij een groot fan van ze bent, ik ben dat niet. Dat betekent niet direct dat ik ze aan het bashen ben. Misschien moet je je niet zo snel aangevallen voelen.
Het ging over het onderwerp dat gamers eerder een multimedia apparaat willen dan innovatieviteit. Ik ben het daar niet mee eens, en heb mijn mening onderbouwt met argumenten.quote:Verder ben ik inderdaad eerder geneigd naar een bedrijfskundige motivatie dan achter een motivatie "als je al een DVD speler hebt hoef je geen Xbox 360". Dergelijke argumenten snijden imo veel minder hout dan een argument wat stelt dat je mainstream kan trekken door meerdere mogelijkheden te bieden en je vervolgens op die gebieden kan cross-sellen. Overigens zouden beide argumenten becijferd moeten worden om ze te kunnen toetsen.
Ik heb het over de markt zoals ie is. Niet over merkenvoorkeur.quote:YourMaster
Dus een paar jaar geleden deed Xbox het erg goed in Japan?
Nooit beweerd, ik geef alleen een voorbeeld van mijn eigen situatie ter verduidelijking.quote:Excibular
Het spijt me maar jij bent geen maatstaf of er al dan niet ergens een doelgroep voor bestaat.
DUS, minder potentiele winstgevendheid als bij een minder competitieve markt.quote:Hoge concurrentie is druk op winstmarges. niet perse minder winstgevenheid,
En die juist is, alleen heb ik het over een langere periode dan waarover zij spreken.quote:De constatering dat er minder hardware/software op de markt is gekomen is een conclusie die het JETRO maakt in dat document dat in quote..
China zit in de Introductie-fase, dit is niet te weerleggen.quote:Er zijn absoluut geen aanwijzingen die ondersteunen dat de markt zich op dezelfde manier ontwikkeld.
Die groep is weldegelijk groot genoeg om (nu nog) zeer winstgevend te zijn, dat heb ik niet beweerd. Een grote groep volgt, maar die groep is zo groot dat het zich loont er een gedeelte van mee te pakken.quote:Als een groep bepaald wat het aanbod in de markt is, en deze groep is in zichzelf niet groot genoeg om winstgevend te zijn. Dan betekend dat toch dat de andere groep volgt?!!
Klopt, ik had het ook over concurreren (op gelijk voet staan met andere concurrenten). Marktaandeel is 1 criteria, winst een ander.quote:Winst maken en overleven zijn twee verschillende dingen.
Jij zegt: Nintendo is een beurs genoteerd bedrijf en is dus verplicht jaarlijks een bepaalde groei te laten zien anders worden ze eenaantrekkelijke overname kandidaat.quote:Omdat het een gedeeltelijk een familiebedrijf is zijn ze niks verplicht. Wat is dat nou weer voor onzin
Software maken op een door derden bepaald kosten/opbrengsten schema is minder interessant voor Nintendo. Meer software sales zullen er wel komen, maar er wordt minder winst op gemaakt. Verder is het een fabeltje om te denken dat bij een bereik van 100% ook 100% bereikt wordt. Alleen al het feit dat ze software moeten maken op verschillende platforms brengt extra kosten met zich mee.quote:Ook dat is absolute onzin! Wat Sega nu wel of niet goed doet heeft niks te maken met de strategie van Nintendo in die situatie...Als je je toelegd op alleen software dan kan je met je software opeens 100% van de markt bereiken dus dat heeft zeker potentie voor Nintendo.
Kerel, we hebben het hier over de games-industrie. Het model is gestoeld op de games-industrie. Het is een specifieke markt, als we zouden discussieren over de enterainment-industrie dan zijn alle spelcomputers hetzelfde platform, maar dat doen we niet dus haal niet alles erbij.quote:De DS en de revolution zijn helemaal gee nieuwe platformen, ze vervullen allebei de 'entertainment' behoefte en zijn daarin niks anders dan een XBOX of een PS2.
Zoals gezegd, de stekker gaat eruit bij de 360 als ze niet voldoen aan de criteria die jij nou opsomt. Deze generatie MOET XBOX geld opleveren. Hun toekomstvisie is de reden dat ze zo met geld smijten, komt die visie niet uit (levert het geen geld op) dan is het game over.quote:Microsoft wil een heel groot platform aanboren, zij zien de XBOX als een inhome entertainment tool. In de toekomst bestel je online je video, muziek en game (en meer) producten online bij Microsoft via de XBOX. Het geld zal voor Microsoft altijd daar vandaan komen.
Sony bestaat uit electronics (70%), videogames en entertainment. Playstation is verreweg het grootste electronics-platform en de tak videogames staan hier los van, die slaan op de software en niet de hardware. Ik maakte een schatting van de omzet van de Playstation brand (ook PSP) in de laatste 10 jaar. Dit jaar maken ze natuurlijk minder omzet omdat de PS2 al z'n beste tijd heeft gehad. Sony lost dit op door de lancering van de PSP. Ik had het woord omzet idd moeten vervangen met 'resources spend on the PS brand'. Sorry.quote:Wat Sony betreft waar heb jij je cijfers vandaan? In het laatste annualreport van Sony (bladzijde 124) zie je dat ze ongeveer 10% van hun omzet verdienen in de games divisie.
Dat zeg ik toch?!?quote:Gaming is helaas voor jou geen corebusiness. Het verkopen van consoles en games dat is de core business van Nintendo.
Ik zei breed en dit slaat op meerde doelgroepen, niet grote doelgroepen.quote:Rodie83
Ik ken de exacte cijfers niet echt, maar Nintendo heeft juist GEEN grote doelgroep.
Als ik alles letterlijk had vertaald dan had ik pagina's nodig gehad. Voor de rest zou ik zeggen, zie boven.quote:Anders vertaal je het idd ruk
ExCibular heeft net als ik een bedrijfskundige motivatie. Alleen snapt hij het concept niet van het afbakenen van doelgroepen en snapt hij niet dat de bedrijfsvoering van Nintendo net zo goed is, zo niet beter, dan de andere concurrenten.quote:bij ExCibular zit er een bedrijfskundige/economische motivatie achter.
Om mensen zoals jij de vraag te laten stellen waarom er nog een topic over is.quote:Notorious Roy
Waarom is dit topic er eigenlijk nog?
quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:24 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik zeg dat ze niet banghoeven te zijn voor overname, dit ligt in hun eigen handen. Ze hebben meer dan 50% van de aandelen; ze kunnen niet overgenomen worden als ze die aandelen in handen hebben (tenzij ze er zelf voor kiezen).
Oh wibliewap, je hebt gelijk. Ze hebben/hadden niet meer 50,0001 % van de aandelen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:47 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Ik zou dat percentage nog eens nakijken als ik jou was!
Ze hadden 8,9% van de OPENSTAANDE PUBLIEKE aandelen (aandelen aan toonder) in bezit.quote:Nintendo currently owns 11.59 million shares (8.9 percent) of its publicly issued stock.
De 'familie Nintendo' had kennelijk door dat er een (kleine) mogelijkheid bestond van overname. Zoals gezegd laten ze dit niet gebeuren, resultaat: ze sluiten de deuren voor aasgieren. Ze kopen weer een meerderheidsbelang. Gekeken naar het percentage van gekochte aandelen (1,55%) kun je wel nagaan dat ze rond de 50% zaten.quote:Analysts believe this move is to limit any possibility of a hostile takeover.
Iets willen en iets doen zijn inderdaad 2 verschillende dingen. Ik zal je een goede reden geven voor MS om Nintendo nog niet over te nemen. Als MS verwacht dat aandelen Ninetendo de komende tijd waarde zullen verliezen dan wachten ze met kopen. ABN vs. Banca populare is een hele andere case bemoeilijkt door de nationale bank van Italie.quote:Op zaterdag 24 september 2005 23:13 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Oh wibliewap, je hebt gelijk. Ze hebben/hadden niet meer 50,0001 % van de aandelen.
Allereerst zou ik je willen uitleggen dat de 'familie Nintendo' in het SNES tijdperk wel degelijk meer dan 50% van de aandelen had, ik ging ervan uit dat ze dit nu nog hadden. Aangezien ik zoveel moest schrijven heb ik niet alles kunnen checken.
Maar, dit is geen reden tot zelfgenoegzaamheid omdat je toevallig een foutje hebt kunnen vinden (ik ben geen database you know).
Mijn punt blijft gewoon staan:
[..]
Ze hadden 8,9% van de OPENSTAANDE PUBLIEKE aandelen (aandelen aan toonder) in bezit.
Dit houdt in dat ze kennelijk enkele PRIVATE aandelen (aandelen op naam) publiekelijk hebben verkocht in het verleden om kapitaal aan te trekken voor een project. Stel dat ze 51% hadden en na verkoop 48%
In die tijd hadden ze wellicht een legitieme reden om kapitaal aan te trekken en dit deden ze omdat er geen dreiging was van een take-over.
Toen kwam dhr Gates met de opmerking dat ie Nintendo wel over zou willen nemen. Yamauchi wees dit resoluut af (hoe kan Yamauchi dit nu afwijzen als ie niet in de positie zat om dit te doen?).
Waarom deed Microsoft dit niet gewoon terwijl het kon?
Nintendo heeft een enorm aandeel van alle aandelen, Microsoft zou praktisch alle resterende aandelen moeten kopen om Nintendo over te nemen.
ALLEEN is dit niet zo makkelijk omdat het zeer moeilijk is de overige partijen aandeelhouders te overtuigen (chauvinisme, Nintendo sympatisanten zoals bijvoorbeeld Miyamoto). Kijk naar ABN-AMRO met Banca Populare om te begrijpen hoe moeilijk het is.
De kern van deze zin zit niet in het woordje any maar in het woordje limit. Yourmaster had hier dus gelijk!quote:They limit ANY possibility of a take-over. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Mijn punt blijft staan; ze hoeven niet bang te zijn voor overname.
Hoe ik het las:quote:YourMaster
Hoe ik het las:
Ze gaan meer aandelen kopen om het risico te verkleinen.
Helemaal waar, maar vergeet niet dat Gates het heeft over right away. Hij zou direct toehappen als het mogelijk was. Kennelijk ziet hij het toch als een 'onmogelijkheid' zonder Yamauchi's instemmen. Sowieso denk ik niet dat de aandeelhouders van Microsoft zitten te springen om een overname van Nintendo. De verliezen van de XBOX zijn al zo groot, is een investering van Miljarden dollars dan wel verantwoord?quote:ExCibular
Iets willen en iets doen zijn inderdaad 2 verschillende dingen. Ik zal je een goede reden geven voor MS om Nintendo nog niet over te nemen. Als MS verwacht dat aandelen Ninetendo de komende tijd waarde zullen verliezen dan wachten ze met kopen.
Dat is niet helemaal waar, het hoofdstuk 'Nationale bank Italie' kwam pas als laatst op de proppen. Daarvoor waren er al hindernissen die op legale manier bijna niet te overkomen waren.quote:ABN vs. Banca populare is een hele andere case bemoeilijkt door de nationale bank van Italie.
Nice researchquote:Ten tweede het betreft hier Nintendo die zelf aandelen terugkoopt en niet de Yamauchi familie. De conclusie dat ze 1,55% kochten om dus weer op 50% te komen is incorrect. Bovendien, de Hiroshi Yamauchi staat genoteert voor 1,8 miljard dollar (Forbes 2005). Als dit allemaal Nintendo aandelen zou zijn dan betreft dit 17% van het toaal uitstaand aandelen kapitaal van Nintendo.
Dat zei mijn neefje van elf gisteren ook nog, zonder deze discussie gelezen te hebben.quote:Op zondag 25 september 2005 18:01 schreef YourMaster het volgende:
..
De controller ziet er dus uit als een afstandsbediening, omdat Nintendo denkt op deze manier het meeste winst te maken op de revolution.
Zoals ik aangaf, waren er nogal veel replies waardoor ik jouw stukje niet naar behoren kon beantwoorden.quote:Op zondag 25 september 2005 00:11 schreef ExCibular het volgende:
alex4allofyou,
je hebt geprobeerd een aardige discussie op gang te brengen alleen vraag ik me af waarom je niet inhoudelijk reageert op de andere post in dit topic.
Ik reageerde op die manier omdat mijn case tav Japan alleen bedoeld was om aan te geven dat dit land een voorloper was van trends tav de Volwassen gamesmarkt.quote:Jjij vertelt dat jouw assumpties zijn gedaan op basis van de situatie in de Japanse markt. Vervolgens zeg ik dat de markt veel groter is dan Japan en dat eventuele dalende omzetten in Japan alleen al worden gecompenseerd door China. Jouw reactie hierop is dat China zich in een andere fase in de PLC bevindt. Dat is een heel aardige opmerking maar is geen inhoudelijke reactie op mijn opmerking dat Japan maar een klein gedeelte van de markt is en dat de situatie in de Japanse markt dus helemaal niet bepalend hoeft te zijn voor de bedrijfsstrategie van Nitendo.
Neem die klantsegmentatie niet al te direct op. Zoals ik al zei is die segmentatie bedoelt om het model uit te leggen. Er zijn ook wel andere modellen die een andere segmentatie hebben, maar kom jij dan eens met een model die gestoeld is op de segmentatie die jij voor ogen hebt en geef een conclussie bij dat model. Op die manier kunnen we kijken welk model dichter bij de waarheid komt.quote:Ik heb al vrij snel aangegeven dat ik het niet eens ben met de klantsegmentatie die jij hier voert.
quote:Sony bestaat helemaal niet uit de divisies die jij hier noemt.
Mijn verhaal berust zich op zoals gezegd 10 jaar. Als de omzet nu 6% is kun je nagaan dat er in de jaren hiervoor die cijfers veel hoger lagen. Een nieuw product zoals de PS2 werd 4 jaar terug verkocht als warme broodjes ten opzichte van dit jaar waar de PS2 markt al verzadigd is. Verder lagen de ontwikkelings en productiekosten veel hoger toen dan nu, wat meteen weerspiegeld wordt in omzetcijfers. Kijk alleen maar naar de PS2 vs de PSTWO.quote:Daarnaast, resources spend staan altijd in verhouding tot de omzet dus ik die opmerking veranderd niks aan je verhaal...
Als nu de totale omzet zo'n 6% is dan zal het 10 jaar geleden een stuk minder zijn geweest. 60% over 10 jaar slaat daarom echt nergens op. Sowieso, op het moment dat ik met cijfers aankom krijg ik van jou slechts de argumentatie, ik had het over een lange periode maar zelf heb je geen cijfers die jou verhaal ondersteunen.
Zie mijn opmerking van 'als het schip zinkt'. Dat Nintendo niet een charitatieve instelling is is mij wel heel duidelijk. Zo heb ik bijvoorbeeld heel vaak uitgelegd dat Microsoft dit ook niet is. Mijn overtuiging is echter wel dat eergevoel en chauvinisme zeer ver rijken en dat een interessant bod bij verre niet genoeg is om ze over te halen.quote:Maar zelf als zou de Yamauchi familie 50% van de aandelen bezitten dan nog zouden ze Nintendo verkopen bij een interessant bod. Die mensen zij geen charitatieve instelling.
Ja was wel een beetje gemeen idd. Ik bedoelde het niet zo alleen moest ik een kort mondig antwoord hebben en had niet veel tijd. Ik doelde op het niet snappen omdat ik het idee heb dat je elke keer de afbakening van doelgroepen zoals ie vermeld staat probeert omver te schoppen door met een andere segmentering op de proppen te komen. Dit is wel ok, alleen 'snap' je niet dat het model zoals het beschreven staat gestoeld is op DIE segmentering, en het geen nut heeft om een heel andere segmentering aan te halen omdat je hiermee het model niet onderuit haalt maar met een ander model komt.quote:Tot slot vind ik de stelling dat ik het concept van het afbakenen van doelgroepen niet snap nogal gewaagd. Als ik het niet met jou eens ben betekend het niet dat ik bepaalde dingen niet snap. Maar ik laat me graag verrassen en ik wil graag van jou onderbouwd zien waarom ik dit niet snap.
Eh...Neequote:Op zondag 25 september 2005 18:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Dat zei mijn neefje van elf gisteren ook nog, zonder deze discussie gelezen te hebben.
Afijn, opgelost, slotje, natuurlijk is dit het winnende antwoord!
Ik denk juist dat het de liefde voor het ´spelletje´ is dat we er zo over praten.quote:Doen jullie ook weleens een spelletje, of praten jullie altijd liever over de aandeelhouders van spelconsolefabrikanten?
Ik zou zeggen, join the innovation platform!quote:Geplaatst door Keasis op 28-09-05 @ 12:08
Volgens Insidegamer is er in Japan een kleine rel aan het ontstaan rond de PlayStation 3.
De ene na de andere developer stopt met de ontwikkeling van games voor de PlayStation 3. Dit komt doordat de ontwikkelingskosten voor een PlayStation 3 game rond de 20 miljoen dollar liggen. Een bedrag dat voor veel developers te hoog is.
De schrijver van originele artikel had het volgende te zeggen:
"[...]
In the (Japanese) game industry, many people are losing trust in Kutaragi's non-stop pursue of this evolution, people are leaving PS3 at a rate worse than Nintendo's GameCube era.
[...]"
Hoe zal dit zich verder ontwikkelen? FOK!games houdt je op de hoogte!
Resultaat is denk ik in de toekomst de vorming van grotere developers, weinig risico's bij bepalen spel, hogere kosten, hogere vkp en afnemende groei.quote:Wie maakt deze ontwikkeling niets uit?
-Grote developers; zij ownen het genre
-Gedurende tijd zal het genre steeds meer voldoen aan eisen doelgroep, resulterend in hogere richtlijnen en afstraffing indien niet voldaan wordt aan duidelijke 'richtlijnen'
-In de volwassenheidfase gaat het risico omhoog bij het maken van een topper, gezien de concurrentie. Does it pay of?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |