abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:11:08 #1
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_30750717
Ok ik heb een vaste computer en een laptop, beide met winXP. op de vaste pc werk ik bijna nooit direct, die staat daar meer als file server en voor mp3's afspelen enzo. Maar nou wil ik dus dat ik 1 user kan aanmaken en die op bijde computers kan gebruiken. en dat ie dus op de vaste pc word opgeslagen. dus al m'n instellingen, mijn documenten, bookmarks enzo op de vaste pc. voor de duidelijkheid ik bedoel dus niet zo'n remote connection dingetje want dat gaat te langzaam!! kan dit???
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:19:09 #3
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_30750896
wat is tvp ?
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
pi_30750909
Terran vs Protoss
met starcraft
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_30750920
Tvp betekent Terug VInd Post. Voor mensen die het topic wel intressant vinden en het later terug willen vinden.
Echter terug naar het probleem. J ekan het oplossen met Profielen. JE hebt nu een standaard profiel. Je kan echter ook een zwervend profiel maken, dit moet je echter wel met een windows server doen. Maar dat is niet echt wat je zoekt. Maar je zult moeten zoeken op synschronisatie van profielen
Partyagenda;
Outdated....
pi_30750936
Dit kan je bereiken door een extra PC in te zetten als een domain controller met roaming profiles.
Moeilijke woorden, maar dat is het niet perse.

Installeer een standaard linux distributie of nog beter (persoonlijke voorkeur) FreeBSD.
Lees dit: Samba als PDC (Primary Domain Controller)

and you're ready to go.

Suc6
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:26:44 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30751098
Officieel moet je dan van de vaste pc een domain controller maken of gebruik gaan maken van Active Directory. Maar dat is voor 2 pc's veel te veel moeite.
Ik zou op beide pc's dezelfde gebruiker aanmaken. Op de vaste pc maak je een share aan en op de laptop zet je in het profiel van de gebruiker het pad naar die share als home-folder.

Ik zelf heb thuis iets dergelijks maar daar heb ik op de vaste pc Clarkconnect gezet. Dit is een eenvoudige linux distributie met een web-based configuratiemogelijkheid (je hoeft dus verder niets van linux te weten). Dit kan dienen als fileserver/webserver/mysqlserver/printserver etc. etc.
GNU Terry Pratchett
pi_30751184
Waarom zou je je instellingen en bookmarks op de vaste PC willen neerzetten als je hem eigenlijk niet gebruikt als gebruikersmachine, maar alleen als fileserver en MP3 speler?
Volgens mij is alleen het fileserver deel van belang (en misschien printersharing) en dat is gewoon te doen via Windows zelf.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:34:11 #9
13250 Lod
Sapere aude!
pi_30751295
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:30 schreef Lucille het volgende:
goed punt
Dat is inderdaad het tweede. Ik neem aan dat je met de laptop ook wel eens de deur uitgaat, daarvoor heb je zo'n ding toch? En dan staan al je instellingen thuis
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:34:59 #10
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_30751320
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:30 schreef Lucille het volgende:
Waarom zou je je instellingen en bookmarks op de vaste PC willen neerzetten als je hem eigenlijk niet gebruikt als gebruikersmachine, maar alleen als fileserver en MP3 speler?
Volgens mij is alleen het fileserver deel van belang (en misschien printersharing) en dat is gewoon te doen via Windows zelf.
omdat ik meestal de laptop gebruik, maar soms werk ik ook op de vaste pc.
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:36:23 #11
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_30751353
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:34 schreef Lod het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het tweede. Ik neem aan dat je met de laptop ook wel eens de deur uitgaat, daarvoor heb je zo'n ding toch? En dan staan al je instellingen thuis
de laptop gaat vrijwel nooit weg. hij zwerft alleen rond in en rond t huis.
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
pi_30752171
Zorg gewoon voor een script wat je profile map van de ene pc naar de andere kopiert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')