abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 september 2005 @ 23:49:24 #1
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_30744902
hoi mensjes, hoe kun je ongeveer nagaan waar een persoon vandaan (plaats of land) heeft gemaild? ik heb mijn weergave van inkomende emails aanstaan, is er een mogelijkheid waar de persoon uit welke land hij zijn mail heeft gestuurd door middel van zijn ip?
De beesT
pi_30744961
ik weet niet precies hoe het zit maar je kan wel aan de eerste 3 cijfers zien welk gebied uit nederland het mailtje komt. maar dat ligt ook weer aan je provider.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_30744965
quote:
op maandag 19 september 2005 23:49 schreef sklasse het volgende:
hoi mensjes, hoe kun je ongeveer nagaan waar een persoon vandaan (plaats of land) heeft gemaild? ik heb mijn weergave van inkomende emails aanstaan, is er een mogelijkheid waar de persoon uit welke land hij zijn mail heeft gestuurd door middel van zijn ip?
ip in een ip-scanner plaatsen en dan wachten tot hij online komt en dan traceroute uitvoeren? (zoek maar op google naar traceroute). ik ben een leek op computergebied dus misschien werkt het ook wel helemaal niet maar dat is 1 manier die ik me kan voorstellen...

wanneer deze een inbelverbinding met wisselend ip adres heeft werkt dit natuurlijk niet.
pi_30745018
zorg dat ie gaat webcammen of bestand versturen of ontvangen van em, dan met een programma checken (netlimiter ofzo) via welk ip adres dit gaat....
  maandag 19 september 2005 @ 23:54:38 #5
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_30745069
quote:
op maandag 19 september 2005 23:51 schreef sjakie01 het volgende:
ik weet niet precies hoe het zit maar je kan wel aan de eerste 3 cijfers zien welk gebied uit nederland het mailtje komt. maar dat ligt ook weer aan je provider.
goed, het gaat om deze 1ste 3 cijfers ..

64.4.

is deze ip uit amerika? volgens de persoon van wie de ip is van wel.
De beesT
pi_30745137
quote:
op maandag 19 september 2005 23:53 schreef devilish1980 het volgende:
zorg dat ie gaat webcammen of bestand versturen of ontvangen van em, dan met een programma checken (netlimiter ofzo) via welk ip adres dit gaat....
netstat...
pi_30745158
check de whois db voor de ips, maar de 1e 3 cijfers zeggen echt niks meer.

enigste wat je kunt checken als je het ip weet is dus of via de whois db, of een dns lookup doen voor het ip. zoals @home voegen er idd een locatie beschrijving bij, veel doen dit echter niet.

een traceroute is idd ook een idee, heb je iig een idee welke regio het is. maar het adres zul je nooit vinden:)
  maandag 19 september 2005 @ 23:58:16 #8
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_30745168
http://www.ip2location.com/free.asp

voer daar het ip in.

kusjes life

[ Bericht 11% gewijzigd door Life op 20-09-2005 17:31:52 ]
pi_30745179
quote:
op maandag 19 september 2005 23:54 schreef sklasse het volgende:

[..]

goed, het gaat om deze 1ste 3 cijfers ..

64.4.

is deze ip uit amerika? volgens de persoon van wie de ip is van wel.
moeilijk te zeggen. je moet weten wat voor een verbing hij heeft(bijvoobeeld adsl en t1 dacht ik verwisselen steeds van ip) en verder moet je weten bij welke provider hij verbonden is. dan pas kan je gaan bekijken uit welk gebied hij vandaan komt. geef je weinig kans om het te achterhalen gezien het feit 60% van de amerikanen nog aan een inbelverbinding zitten, die dus ook elke keer bij het inbellen een nieuw ip krijgt.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_30745198
quote:
op maandag 19 september 2005 23:54 schreef sklasse het volgende:
goed, het gaat om deze 1ste 3 cijfers ..

64.4.

is deze ip uit amerika? volgens de persoon van wie de ip is van wel.
ip zegt helemaal niks over de plaats. wellicht dat providers een bepaald ip adres toewijzen waarvan je bij het volgen van bepaalde principes kan stellen dat deze uit nederland komt of ergens anders weg, je kan gemakkelijk je ip adres vervangen door elk willekeurig ip adres... door een ip adres uit bulgarije of amerika...

uit het ip adres kan je niet uit afleiden (met zekerheid) voor welke computer die geldt... (bedoel dus: uit welk land).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2005 23:59:38 ]
pi_30745230
quote:
op maandag 19 september 2005 23:58 schreef sjakie01 het volgende:
moeilijk te zeggen. je moet weten wat voor een verbing hij heeft(bijvoobeeld adsl en t1 dacht ik verwisselen steeds van ip) en verder moet je weten bij welke provider hij verbonden is. dan pas kan je gaan bekijken uit welk gebied hij vandaan komt. geef je weinig kans om het te achterhalen gezien het feit 60% van de amerikanen nog aan een inbelverbinding zitten, die dus ook elke keer bij het inbellen een nieuw ip krijgt.
adsl heeft sowieso steeds geen nieuw ip adres (en ik heb adsl..). ik heb steeds hetzelfde ip adres.
pi_30745245
provider is gemakkelijk te achterhalen via traceroute... maar van de ip adressen die providers gebruiken weet ik niks...
pi_30745255
quote:
op maandag 19 september 2005 23:59 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

ip zegt helemaal niks over de plaats. wellicht dat providers een bepaald ip adres toewijzen waarvan je bij het volgen van bepaalde principes kan stellen dat deze uit nederland komt of ergens anders weg, je kan gemakkelijk je ip adres vervangen door elk willekeurig ip adres... door een ip adres uit bulgarije of amerika...

uit het ip adres kan je niet uit afleiden (met zekerheid) voor welke computer die geldt... (bedoel dus: uit welk land).
inderdaad ip blokken worden gewoon willekeurig uitgegeven aan providers wat je wel zou kunnen doen is opvragen bij ripe bij welke block owner een bepaald ip hoort en dan kan je ongeveer uitzoeken waar hij zou kunnen(hoogstwaarschijnlijk is) zijn uitgegeven.

zo maar ff willekeurig je ip veranderen kan nou net weer niet anders zou het een te groot zooitje worden
  dinsdag 20 september 2005 @ 00:03:58 #14
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_30745307
quote:
op maandag 19 september 2005 23:58 schreef life het volgende:
http://www.ip2location.com/free.asp

voer daar het ip in.

kusjes life
volgens die link is er idd gemaild uit us? hoe betrouwbaar is die site??
De beesT
pi_30745337
quote:
op dinsdag 20 september 2005 00:01 schreef ra-z het volgende:
inderdaad ip blokken worden gewoon willekeurig uitgegeven aan providers wat je wel zou kunnen doen is opvragen bij ripe bij welke block owner een bepaald ip hoort en dan kan je ongeveer uitzoeken waar hij zou kunnen(hoogstwaarschijnlijk is) zijn uitgegeven.

zo maar ff willekeurig je ip veranderen kan nou net weer niet anders zou het een te groot zooitje worden
ga maar eens met een ip scanner een ip adres zoeken die niet gebruikt wordt en dan bij de geavanceerde instellingen van internet instellen dat je die ip adres wil gebruiken (waar ook dns e.d. te regelen valt)... werkt wel hoor

die verandering wordt uiteraard wel doorgegeven aan je provider...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2005 00:05:17 ]
pi_30745390
quote:
op maandag 19 september 2005 23:59 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

ip zegt helemaal niks over de plaats. wellicht dat providers een bepaald ip adres toewijzen waarvan je bij het volgen van bepaalde principes kan stellen dat deze uit nederland komt of ergens anders weg, je kan gemakkelijk je ip adres vervangen door elk willekeurig ip adres... door een ip adres uit bulgarije of amerika...

uit het ip adres kan je niet uit afleiden (met zekerheid) voor welke computer die geldt... (bedoel dus: uit welk land).
zomaar een ip adres invoeren en verwachten dat je verbinding hebt zit er niet in dude:)
spoofen binnen je isp kan nog maar daarbuiten gaat het niet lukken
pi_30745432
quote:
op dinsdag 20 september 2005 00:03 schreef sklasse het volgende:

[..]

volgens die link is er idd gemaild uit us? hoe betrouwbaar is die site??
niet zo te zien, ze zeggen dat ik in tilburg woon;)

maar als ze werken volgens het data uit trekken uit de whois db, is het zo betrouwbaar mogelijk als publiek bekend:)
pi_30745478
quote:
op dinsdag 20 september 2005 00:04 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

ga maar eens met een ip scanner een ip adres zoeken die niet gebruikt wordt en dan bij de geavanceerde instellingen van internet instellen dat je die ip adres wil gebruiken (waar ook dns e.d. te regelen valt)... werkt wel hoor

die verandering wordt uiteraard wel doorgegeven aan je provider...
nee dan word je afgesloten van het @home netwerk en krijg je een gele kaart.
geloof mij maar
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_30745496
quote:
op dinsdag 20 september 2005 00:06 schreef poisonous het volgende:
zomaar een ip adres invoeren en verwachten dat je verbinding hebt zit er niet in dude:)
spoofen binnen je isp kan nog maar daarbuiten gaat het niet lukken
ow nou ja ik had dat een keer gelezen, zelf ook niet geprobeert. kan het ook wel geloven als het niet zo is
pi_30745574
quote:
op dinsdag 20 september 2005 00:10 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

ow nou ja ik had dat een keer gelezen, zelf ook niet geprobeert. kan het ook wel geloven als het niet zo is
ach ja, probeer het eens, je isp (als het een goeie is (dus niet @home) sluit je redelijk snel af.
vroeger (paar jaar geleden) kon je zo alle ips nemen binnen @home, nu is ook dat al moeilijker afaik;)
  dinsdag 20 september 2005 @ 00:15:01 #21
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_30745595
google eens op visualroute
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')