abonnement Unibet Coolblue
pi_30724542
Ik heb hier een proces dat volgens top in "uninterruptible sleep" zit. Wat betekent dit precies en kan ik er nu nog wat mee doen? Killen (als dat al mogelijk is) doe ik liever niet want dat zou twee weken aan berekeningen kosten die ik opnieuw moet gaan doen.
pi_30724749
Een uninterruptible sleep is lastig te killen. Soms helpt een kill van de parent shell, maar in de meeste gevallen is een reboot noodzakelijk. Het proces zelf is overigens (voor zover ik weet) niet meer bruikbaar qua data, dus is het een kwestie van wachten totdat je berekening klaar is en dan rebooten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 19 september 2005 @ 13:52:22 #3
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_30725039
Het proces wacht op een externe gebeurtenis zodat het weer verder kan. Er zijn diverse states voor processen (uninterruptible, interruptible, stopped, running, zombie) in welke een proces kan verkeren. Jouw proces wacht op iets (een device dat beschikbaar dient te komen ofzo) en zal deze state niet verlaten totdat het een signaal gekregen heeft dat het "iets" beschikbaar is.

Handig voor device drivers die hardware proben, maar verder zie ik het nut er niet zo van in.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  maandag 19 september 2005 @ 13:54:22 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_30725094
Oja, mits C kennis kun je zelf ook wat in elkaar fröbelen waarmee je het proces weer in de TASK_RUNNING state slingert. Echter, of dat succes heeft durf ik niet te zeggen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:48:17 #5
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30763739
memory dump, is dat niks?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')