abonnement Unibet Coolblue
pi_30722231
Wat heb ik een goedgruwelijke hekel aan savepoints (ook wel checkpoints genoemnd) die te ver uit elkaar zijn of op onhandige punten zijn geplaatst.

Nu ben ik ook geen voorstander van games die je overal en op elk moment kunt saven, dat haalt de gehele spanning uit het spel. Maar checkpoints die zover uit elkaar zijn dat je, wanneer je doodgaat de laatste 20 minuten nog een keer (en nog een keer, en nog een keer) mag gamen mogen van mij afgeschaft worden.

Ook onzichtbare checkpoints zijn gruwelijk irritant. Van die punten waar het spel onverwachts saved. Meestal net op het moment dat je een lage health of bijna geen ammo meer hebt en je nog twijfelt of je vanaf het laatste checkpoint opnieuw zal beginnen. Uiteraard schrijft hij het oude checkpoint over en kun je alleen nog maar met het hele level opnieuw beginnen!

Gameontwikkelaars. Denk toch eens na!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_30722258
Voorbeeld van het eerste: Manhunt
Voorbeeld van het tweede: Brothers in Arms
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_30722321
Of spellen waar je helemaal niet kunt saven .
Op de Super Nintendo hadden we de Smurfen waar geen savefunctie ingebouwd zat .
DAT is pas waardeloos. Asterix (en Kirby's dreamland toch ook?) op de Gameboy hadden ook geen savefunctie. Maar goed, Kirby was weer zo makkelijk .
  Donald Duck held maandag 19 september 2005 @ 12:04:55 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_30722367
Final Fantasy VII. Ben je op zoek naar een savepoint omdat je snel weg moet, lukt het niet en moet je iedere keer weer vechten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_30722388
Asterix ja, echt erg was dat.. de hele avond spelen en dan doodgaan
-
pi_30722422
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:05 schreef splendor het volgende:
Asterix ja, echt erg was dat.. de hele avond spelen en dan doodgaan
Of erg ver zijn en een moeder die je gameboy uitzet omdat je moet eten .
pi_30723814
Ik heb de eerste Resident Evil zonder savegame gespeeld. Ik huurde toen samen met een vriend een PSX bij de videotheek. En daar zat geen memorycard bij. Elke week weer een stukje verder tot we hem in een keer hadden uitgespeeld.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 19 september 2005 @ 13:40:05 #8
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_30724665
halo is ook best wel klote.. als je bijna bij het einde van een missie bent en je moet weg, dan mag je de volgende keer helemaal overnieuw beginnen
pi_30731130
Ik vind gewoon dat je ieder moment moet kunnen saven, mijn grootste frustratie met Far Cry was toch wel de checkpoints. Die lagen soms zover uit elkaar dat je twee hele lastige delen moest overleven voor je er gesaved werd.
  maandag 19 september 2005 @ 17:29:28 #10
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_30731415
Gta 2 kon er ook wat van(Jesus saves), moest ook nog dokken als je wou saven.
push it to the limit
pi_30731541
Bij GTA 2 was het juist vet.

Ik heb er een hekel aan als je cutscenes telkens weer opnieuw moet bekijken voor boss fights enzo. Was best vervelend bij Kingdom Hearts. Gelukkig ga ik niet zo vaak dood.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  maandag 19 september 2005 @ 22:15:05 #12
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_30741266
quote:
Op maandag 19 september 2005 17:29 schreef mikando18 het volgende:
Gta 2 kon er ook wat van(Jesus saves), moest ook nog dokken als je wou saven.
en dan schreeuwde iemand (een priester misschien?) HALLELUJA! ANOTHER SOUL SAVED!!
pi_30741406
Bij Jurassic Park op de SNES kon je niet eens saven .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 20 september 2005 @ 00:39:49 #14
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_30746209
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:00 schreef Strolie75 het volgende:
Voorbeeld van het eerste: Manhunt
Voorbeeld van het tweede: Brothers in Arms
Bij Brothers in Arms werd je leven gereplenished als je te vaak dood ging
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_30746511
Ik vind dat er een goede balans moet zijn tussen kunnen stoppen wanneer je wilt en moeten doorzetten zonder steeds te laden. Dit is echter een stuk makkelijker te bereiken in spellen waar je niet te vaak dood gaat. Het leukste spel is een spel waar je continu bang bent om dood te gaan, maar het toch zelden dood gaat.

Wat ik een voorbeeld vond van hoe het niet moest, was Prince of Persia, WW. Er waren vaak plekken waarbij ik niet wist hoe ik moest springen, en dan viel ik weer dood neer. Weer quickload, en opnieuw springen, hup, weer quickload.

Wat een oplossing is, is twee verschillende saves hebben, zoals in bijvoorbeeld Fable of Zelda MM. Vooral het systeem van die tweede kan goed uitgewerkt worden, dat je grote stukken tussen savepoints hebt, met daar tussen punten waarop je kan saven, maar maar 1 keer kan laden en de volgende keer wel verder moet bij je laatste savepoint.

In spellen waar wel een quicksave in zit, is het het beste als er twee quicksave slots zijn, die afgewisseld worden, of in de spellen waarvan het mogelijk is, dat je een klein stukje terug terecht komt.
pi_30751219
Met stip Paper Mario The Thousand Year Door.

Savepoint voor de eindbaas zat voor een verplicht non-skippable filmpje van 15 minuten....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:11:46 #17
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_30755344
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef Steeven het volgende:
Bij Jurassic Park op de SNES kon je niet eens saven .
Brrrrrrrrrrr, Jurassic park op de SNES
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:13:42 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30755411
om eerlijk te zijn vind ik het erg prettig als je elk moment kunt saven, mischien niet diehard maar wel makkelijk, zeker als je soms van die momenten hebt dat het echt niet meer lukt, dat je in staat bent om de controler dwars door je tv te flikkeren, dan zijn dat soort savedingen heerlijk
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 20 september 2005 @ 13:27:49 #19
35662 Heintje
Gears of War.
pi_30755821
Een systeem dat je niet zo heel vaak een savepunt tegenkomt werkt wel. Maar als je dood gaat dan moet je niet helemaal terug naar het savepunt maar naar een soort checkpunt.
Dus als je moet stoppen dat je dan weer een stuk opnieuw moet spelen.
Maar als je ergens (steeds) doodgaat je niet hele stukken op nieuw hoeft te spelen.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_30756497
Ik wil gewoon een game op ieder moment op standby kunnen zeten met één druk op de knop en weer verder gaan waar ik gebleven was wanneer ik daar zin in heb. Niks niet savepoints en saven, gewoon een paar standby sessions.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_30757479
Ik vind het systeem van Devil May Cry behoorlijk storend. Ik heb helemaal geen zin om het hele level weer opnieuw te moeten spelen als ik 1 keer van een eindbaas verlies. Het spel is al moeilijk genoeg.
  dinsdag 20 september 2005 @ 14:46:53 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30757502
Ik zal je eens een checkpoint geven!
The truth was in here.
  dinsdag 20 september 2005 @ 14:57:37 #23
90764 Frankeinstein
Captain Baseballbat-boy!
pi_30757863
bij zelda is het allemaal wel goed geregeld, als je saved begin je de volgende keer gewoon weer in die kamer of dungeon en duurt het niet te lang voordat je weer bent waar je was..
  dinsdag 20 september 2005 @ 15:08:33 #24
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_30758207
Mja, een goed savesysteem implementeren kan nog best pittig zijn soms.
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')