abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 september 2005 @ 23:54:31 #26
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30745062
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:42 schreef Bastard het volgende:
Iemand van 70 jaar is blij dat ie voor de tv kan hangen en niet meer hoeft te rennen
heb jij een t-ford
pi_30746686
Volgens mij kan een diesel ook doordraaien als je er veel te veel olie in doet.

Enige remedie tegen dit is de auto in een veel te hoog versnelling gooien (5 dus ofzo) en daarna koppeling schieten of de luchtinlaat blokkeren...

Van de E30 diesels herinner ik me dat je een aparte knop ofzo in de motorruimte had om de motor uit te zetten... Zat op het lucht aanzuig buis of luchtmassa meter of whatever (moet effe in de handleiding kijken daarvoor).
  dinsdag 20 september 2005 @ 07:49:28 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_30748708
quote:
Op maandag 19 september 2005 23:54 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

heb jij een t-ford
Ja!
The truth was in here.
  dinsdag 20 september 2005 @ 08:44:41 #29
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30749183
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 01:03 schreef yup het volgende:
Volgens mij kan een diesel ook doordraaien als je er veel te veel olie in doet.

Enige remedie tegen dit is de auto in een veel te hoog versnelling gooien (5 dus ofzo) en daarna koppeling schieten of de luchtinlaat blokkeren...

Van de E30 diesels herinner ik me dat je een aparte knop ofzo in de motorruimte had om de motor uit te zetten... Zat op het lucht aanzuig buis of luchtmassa meter of whatever (moet effe in de handleiding kijken daarvoor).
yup

Lees nou eens het topic voor je gaat blaten man.
het gaat helemaal niet over diesels
  dinsdag 20 september 2005 @ 09:58:28 #30
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_30750452
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:57 schreef Bastard het volgende:
Daarnaast slurpt ie dan ook 2x zoveel he
Het maximum koppel van een 440 motor uit die periode (92), ligt tussen de 3300 en 4000 rpm. Bij maximum koppel heb je het hoogste rendement en daardoor relatief het laagste brandstofverbruik. Omhoog met die toeren, dus. Daar is die motor voor gemaakt.

Waarmee je dit probleem wellicht kunt wegnemen is het toevoegen van een engine cleaner in de brandstof (additief). Comma had wel een aardige. Ik weet niet meer welke het ook alweer was (je hebt meer van dit soort toevoegmiddelen), maar ik merkte wel degelijk verbetering. Motor ging gewoon beter lopen.

Een collega heeft een iets exotischere wijze gebruikt (en werkte overigens ook). Hij liet de motor flink toeren draaien en gooide op een gegeven moment een kleine hoeveelheid remvloeistof in de inlaat. Nog nooit zo'n hoeveelheid rook uit een uitlaat zien vliegen! Motor liep heel even slecht (2 seconden), maar daarna prima constant en zuiver. Betere prestaties en al. Het schijnt dat de toegevoegde remvloeistof aangekoekte kooldeeltjes volledig webrandt. Dit is dus de autosloperijmethode van het interne motorreinigen, maar het werkte dus wel...

Als je een motor met carb hebt, dan kan het nog zijn dat je elektronische afsluiter niet goed meer functioneert, maar mijn vermoeden ligt meer in de richting van de koolaanslag in het interne van de motor. Dat komt dus zuiver door je 'ouwewijven'-manier van rijden...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  dinsdag 20 september 2005 @ 10:10:14 #31
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_30750696
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 01:03 schreef yup het volgende:
Volgens mij kan een diesel ook doordraaien als je er veel te veel olie in doet.

Enige remedie tegen dit is de auto in een veel te hoog versnelling gooien (5 dus ofzo) en daarna koppeling schieten of de luchtinlaat blokkeren...

Van de E30 diesels herinner ik me dat je een aparte knop ofzo in de motorruimte had om de motor uit te zetten... Zat op het lucht aanzuig buis of luchtmassa meter of whatever (moet effe in de handleiding kijken daarvoor).
nee
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')