abonnement Unibet Coolblue
pi_30723401
Dus eigenlijk is de oplader niet geschikt voor de 2200 AA batterijen..? Ik kan dus beter op zoek gaan naar een andere oplader als ik het goed begrijp..?
pi_30723695
Het beste kun je een snellader zoeken die speciaal voor NiMH gemaakt is (dus geen NiCad combilader).

Een goede en moderne snellader detecteert wanneer de accu vol zit. Dit staat bijna altijd ergens op de lader/verpakking/handleiding als 'delta-V' (delta soms als driehoekje, dus <driehoekje>-V).

Oudere/goedkope en voor NiCad bedoelde snelladers die na een bepaalde tijd uitschakelen kunnen niet garanderen dat ze je batterijen niet overladen. Overladen is heel slecht voor de levensduur. Niet kopen dus.

Een druppellader (die jij nu hebt) herken je aan laadtijden van 12 uur of langer. Deze detecteren vrijwel nooit wanneer de accu vol is; in het beste geval slaan ze af middels een timer; maar omdat je best kunt overladen met een druppellader zonder de batterij kapot te maken, ontbreekt de timer vaak.

Een goede snellader herken je dus aan Delta-V en het ontbreken van een opmerking over op basis van een specifieke tijd afslaan; samen met een laadtijd van 2-4 uur.
Kijkshop, Hema, Mediamarkt.
pi_30728229
Oke, net terug geweest naar winkel: ze gaven me een nieuw setje, wilde opladen gaat er maar 1 lampje aan batterijen paar keer opnieuw ingedaan, dat 1e lampje blijft nog steeds uit , moet ik zo weer terug
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_30728290
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:59 schreef mgerben het volgende:
Het beste kun je een snellader zoeken die speciaal voor NiMH gemaakt is (dus geen NiCad combilader).

Een goede en moderne snellader detecteert wanneer de accu vol zit. Dit staat bijna altijd ergens op de lader/verpakking/handleiding als 'delta-V' (delta soms als driehoekje, dus <driehoekje>-V).

Oudere/goedkope en voor NiCad bedoelde snelladers die na een bepaalde tijd uitschakelen kunnen niet garanderen dat ze je batterijen niet overladen. Overladen is heel slecht voor de levensduur. Niet kopen dus.

Een druppellader (die jij nu hebt) herken je aan laadtijden van 12 uur of langer. Deze detecteren vrijwel nooit wanneer de accu vol is; in het beste geval slaan ze af middels een timer; maar omdat je best kunt overladen met een druppellader zonder de batterij kapot te maken, ontbreekt de timer vaak.

Een goede snellader herken je dus aan Delta-V en het ontbreken van een opmerking over op basis van een specifieke tijd afslaan; samen met een laadtijd van 2-4 uur.
Kijkshop, Hema, Mediamarkt.
tnx 4 the advise
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_30741341
Snelladers hebben weer een nadeel. De batterijen gaan namelijk minder lang mee met een snellader dan met een druppellader. Maar ja, who cares? Gewoon een snellader kopen
  maandag 19 september 2005 @ 23:35:25 #56
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_30744450
Ook even opletten of je ook een oneven aantal batterijen op kan laden. De meeste laders kunnen alleen 2 of 4 batterijen tegelijk hebben en dat is vreselijk irritant
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_30750520
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:16 schreef Phoenixjuh het volgende:
Snelladers hebben weer een nadeel. De batterijen gaan namelijk minder lang mee met een snellader dan met een druppellader. Maar ja, who cares? Gewoon een snellader kopen
Heb je het dan over NiCad laders en Nicad batterijen? Dan heb je gelijk. De meeste snelladers voor Nicads hebben gewoon een timer aan boord en dat is een zeer slechte bescherming tegen overladen.

Het laatste bericht over NiMh (toch een ander soort batterij) is dat snelladen juist wel goed is... met een lader met 'vol' detectie, niet met een timer.
pi_30773535
Inmiddels een Duracell set gekocht (oplader + 4x 2300 NiMh batterijen) heb ze inmiddels opgeladen en zijn volgens mij vol (in digitale camera van m'n moeder gedaan), al1 bji de oplader bleef het linker rode lampje branden terwijl die volgens mij auto moest uitgaan wanneer het groene lampje begint te knipperen: Maargoed, dat zal wel goed zijn
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_30773830
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:26 schreef MmadviewW het volgende:
Inmiddels een Duracell set gekocht (oplader + 4x 2300 NiMh batterijen) heb ze inmiddels opgeladen en zijn volgens mij vol (in digitale camera van m'n moeder gedaan), al1 bji de oplader bleef het linker rode lampje branden terwijl die volgens mij auto moest uitgaan wanneer het groene lampje begint te knipperen: Maargoed, dat zal wel goed zijn
Dit is niet goed, kijk eens in de handleiding.
bij mij is het Rood=laden, groen is geladen en op druppellading, rood./groen is een error dat de laadtijd overschreden is.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30781335
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:33 schreef longinus het volgende:

[..]

Dit is niet goed, kijk eens in de handleiding.
bij mij is het Rood=laden, groen is geladen en op druppellading, rood./groen is een error dat de laadtijd overschreden is.
rode lampje is constant (niet knipperend) Groene lampje knippert om de seconde bij opladen, maargoed het zal wel goed zijn: batterijen zitten naar mijn weet vol
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  woensdag 21 september 2005 @ 09:09:19 #61
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_30782288
Kom net van de Aldi terug. Ondanks de graaiende paupers heb ik me toch de nodige energiedragers aan weten te schaffen:

5xAA
7xAAA
2x9V blok

Totaal: 32,15 euro

Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_30790019
Het is gelogen! het vermogen van die dingen in het krantje/op de site en het werkelijke wat op de verpakking staat is anders

Groetjes,

veldmuis
  woensdag 21 september 2005 @ 14:01:52 #63
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_30790295
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:53 schreef veldmuis het volgende:
Het is gelogen! het vermogen van die dingen in het krantje/op de site en het werkelijke wat op de verpakking staat is anders

Groetjes,

veldmuis
Viel me ook al op. De AA en AAA zijn iets minder (800->750, 2200->2100). Ik heb het er niet om gelaten

Groetjes,

veldmuis
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_30796922
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:01 schreef vbmot het volgende:

[..]

Ik heb het er niet om gelaten

Groetjes,

veldmuis
Ik ook niet!

Groetjes,

veldmuis
  woensdag 21 september 2005 @ 17:55:28 #65
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_30797121
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:59 schreef mgerben het volgende:
Een goede en moderne snellader detecteert wanneer de accu vol zit. Dit staat bijna altijd ergens op de lader/verpakking/handleiding als 'delta-V' (delta soms als driehoekje, dus <driehoekje>-V).
De Aldi lader heeft ook "Delta-V-uitschakeling"
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_30797352
feest!

Groetjes,

veldmuis
pi_30805442
Ik wordt echt stront: ziek alles wat ik koop is kapot,

met die lader van duracell teruggegaan naar Dixons: lader bleek idd kapot nu nieuwe meegekregen: ook kapot

vandaag ook Canon Powershot A510 ontvangen ik dacht yes er doet eindelijk eens iets: na fotos op computer te hebben gezet zag ik op alle fotos een dode pixel echt : Neeeeeeeeeeeeee HE!!!

ik ben het echt ff zat:

Oja, hier zwarte foto waarop je dode pixel kunt zien..(in midden)

http://xs47.xs.to/pics/05383/IMG_0076.jpg
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_30806235
Dat is inderdaad balen. Maar goede tip overigens, even een foto maken met mijn digitale camera, eens kijken of het bij mij goed is.
pi_30806596
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:18 schreef Phoenixjuh het volgende:
Dat is inderdaad balen. Maar goede tip overigens, even een foto maken met mijn digitale camera, eens kijken of het bij mij goed is.
en, is het goed bij je digitale camera?
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_30806597
-edit- dubbelpost
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  woensdag 21 september 2005 @ 22:41:19 #71
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_30807187
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  woensdag 21 september 2005 @ 23:06:55 #72
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_30808259
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:00 schreef MmadviewW het volgende:
Ik wordt echt stront: ziek alles wat ik koop is kapot,

met die lader van duracell teruggegaan naar Dixons: lader bleek idd kapot nu nieuwe meegekregen: ook kapot

vandaag ook Canon Powershot A510 ontvangen ik dacht yes er doet eindelijk eens iets: na fotos op computer te hebben gezet zag ik op alle fotos een dode pixel echt : Neeeeeeeeeeeeee HE!!!

ik ben het echt ff zat:

Oja, hier zwarte foto waarop je dode pixel kunt zien..(in midden)

http://xs47.xs.to/pics/05383/IMG_0076.jpg
Als ik zo naar je foto kijk lijkt de zon ook al kapot te zijn

Groetjes,

veldmuis
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  woensdag 21 september 2005 @ 23:09:39 #73
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_30808373
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:55 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

De Aldi lader heeft ook "Delta-V-uitschakeling"
Is het in die lader ook mogelijk om batterijen afzonderlijk op te laden of alleen per paar? Ik heb er vandaag nog ff naar gekeken maar het was niet te zien. Ze gingen niet zo hard weg als de batterijen, dus kan er morgen misschien nog één halen.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  woensdag 21 september 2005 @ 23:31:57 #74
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_30809288
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:09 schreef vbmot het volgende:

[..]

Is het in die lader ook mogelijk om batterijen afzonderlijk op te laden of alleen per paar? Ik heb er vandaag nog ff naar gekeken maar het was niet te zien. Ze gingen niet zo hard weg als de batterijen, dus kan er morgen misschien nog één halen.
Je kan er 1, 2, 3 of 4 batterijen in doen. (hoeft dus niet per paar)

Stel je laad 4 batterijen op, en batterij 1 is al vol, dan stopt ie met het laden van batterij 1, en gaat ie verder met de rest. (werkt dus afzonderlijk)
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  woensdag 21 september 2005 @ 23:35:49 #75
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_30809436
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:31 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Je kan er 1, 2, 3 of 4 batterijen in doen. (hoeft dus niet per paar)

Stel je laad 4 batterijen op, en batterij 1 is al vol, dan stopt ie met het laden van batterij 1, en gaat ie verder met de rest. (werkt dus afzonderlijk)
Morgen ga ik weer naar de aldi
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')