abonnement Unibet Coolblue
pi_30606165
Zo, en hier maar weer verder met deze leuke topicreeks.

vorig topic: deel 4

Het regent, dus heb geen zin om ff wat foto's te maken van de tuin nou
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_30610173
Wat een leuk topic idee!

*gaat zo snel mogelijk foto's nemen... (Als het niet meer regent en zo...)

Even foto uit de oude doos dan maar... (mijn rozen zijn nu een beetje aan het verpieteren, die komen nog wel met een nieuwe lading knoppen)

pi_30610337
Schitterende rozen! Zuke wil ik dus ook in de tuin, en ik ben benieuwd of die nieuwe lading knoppen nog open zullen gaan...

foto'tje uit de oude doos (vorig topic) toen onze Brugmansia er nog beter bij stond:

19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_30617602
Gelukkig, ik was al even bang dat er geen vervolg meer kwam.

Weet je toevallig hoe die roosjes heten, want volgens mij heb ik die ook in de (moes)tuin?
pi_30623472
Mijn rozen? Geen idee, ik heb ze bij de aldi gekocht... Ze doen het in ieder geval lekker...
pi_30630435
Hee, zulke zelfde rozen heb ik ook in de tuin!

Die struik is nog van m'n oma en opa geweest, hij is al meer dan 30 jaar oud... maar hij doet het elk jaar nog steeds prima.

Nadat ik eromheen met Roundup gespoten had om het zevenblad te verwijderen heeft-ie wel een paar weken zonder blad en bloem gestaan, ik was zelfs even bang dat-ie dood zou gaan (hoewel ik de rozenstruik zelf niet geraakt had), maar hij is nu weer aardig aan het opknappen gelukkig. Ik denk dat-ie via de grond een beetje te veel gif naar binnen heeft gekregen.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_30630999
We hebben de offerte van de hovenier binnen en ik denk dat hij binennkort aan de slag kan. Kan echt haast niet wachten! Ik zou willen dat het nu al volgend voorjaar was!
pi_30631962
Wanneer is de beste tijd om een druivenplant te kopen/poten?
pi_30636856
Het eerste wat ik op google vond is om een druif in april te planten, maar heb hier verder geen ervaring mee
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_30749221
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Maar wil het ook wel graag weten ivm nieuwe tuin. Daar wil ik ook wel een druif in!
pi_30749322
Gister eens even lekker de tuin onkruid vrij gemaakt. (heb nou nog spierpijn.)

Nu heb ik nog wat kale plekken over in de tuin, heeft iemand nog tips voor planten die nu nog bloeien? (Liefst geen vast planten, of zo...)
  zondag 25 september 2005 @ 14:57:11 #13
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_30916078
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:54 schreef Sandraugiga het volgende:
Gister eens even lekker de tuin onkruid vrij gemaakt. (heb nou nog spierpijn.)

Nu heb ik nog wat kale plekken over in de tuin, heeft iemand nog tips voor planten die nu nog bloeien? (Liefst geen vast planten, of zo...)
Winterviooltjes, peperplantjes, gewoon ff rondkijken in plantenzaak..
en bollen natuurlijk.
allesj komt goet - najib amhali
pi_30921315
rozen, hortensia's, fazantenbes.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 25 september 2005 @ 18:44:09 #15
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_30922417
Mijn passieflora doet het nog altijd!
Ook komen er aan mijn trompetplanten nog altijd bloemen.
1 hortensia is een beetje de weg kwijt, ook deze komt nu nog weer met een nieuwe bloem (is in ontwikkeling).

Whoei, mijn tuin leeft
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_30923166
komt denk ik door de mooie na-zomer
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_31462498
tijd voor een redelijk kickje. het weer is nog steeds schitterend, en daarom wil ik wat bloemen laten zien die ik vanmiddag gefotografeerd heb in onze tuin.
wie zegt dat er in het najaar geen bloeiers meer zijn?

Een Geranium


Begonia.


Ik weet niet hoe deze plant heet, maar hij bloeit nou al de hele zomer + najaar met schitterende bloemen.


Een Fuchsia (Bellenboom) van onderaf gefotografeerd omdat de bloemen hangen.


De bloem van een Petunia


Een sedumsoort die ook al vanaf juni continu bloeit.


Afrikaantje


Geranium


De combinatie Buxus, Sedum (telephium 'erbstfreude') en daarachter een toverhazelaar (Hamamelis) is werkelijk schitterend in de herfst!


Volgens mij is dit een soort viooltje (eenjarig)


De Abutulon bloeit ook nog steeds volop


Rosa


Malus


En dan nou nog wat groente die ik zelf heb gekweekt in de volle grond:

Paprika


De peper die ik had opgekweekt uit een peper van een bamipaket van de Super. De vruchten zijn overigens enorm heet!!! (understatement)


Bij de Intratuin zag ik deze peper staan waar ik dus zo'n pepertje vanaf heb gehaald. Deze heb ik gedroogd, de zaden eruit gehaald en nou heb ik zelf zo'n peper


Misschien kunnen jullie je het verhaal nog herinneren van de Tsjechiesche citroenpitten. Er zijn er nu 3 opgekomen.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_31462592
Echt prachtige foto's Veersesmurf! Moest wel lachen om je peper verhaal!
Ik heb dan helaas geen tuin, maar heb ook zo'n peperplantje geprobeerd te kweken op mijn kamer in een pot, alleen helaas werd het niets.. ik heb vaak dat er allemaal vliegjes en beestjes ineens op zitten en dan gaat de plant dood. Geen idee ook waar dat gespuis vandaan komt.
pi_31462743
Staat de peper dan binnen of buiten? Het is namelijk belangrijk dat er af en toe een frisse wind door de plant gaat heb ik wel eens gelezen.
Ik heb de pepers in februari ofzoiets al gezaaid, is best vroeg, en zette ze in mei in de volle grond. Zeker door de mooie na-zomer zijn de planten behoorlijk gegroeid (sommigen ruim een meter) en zitten er veel pepers aan. Ze kleuren lang niet allemaal rood maar dat is ook niet erg, die gele en groenen zijn heet genoeg!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_31514831
De Mahonia is weer aan het uitlopen, dus binnenkort weer mooie gele bloemen.
Aparte plant vind ik het
Eerst die blauwe bessen, dan een enorme groeispurt, en nu weer volop knoppen.
Gele bloemen komen eraan, het doet me denken aan afgelopen december toen we hier kwamen wonen, de tuin een regelrechte overwoekerde puinhoop, maar als verwelkomer de prachtige gele geurende winterbloemen
http://www.neerlandstuin.nl/struiken/mahonia.html

Voor de rest heb ik weer eens het schaduwstuk omgespit en er gras ingezaaid.
Ik weet werkelijk niet wat ik daarmee moet beginnen meer.. alles gaat er dood
De aardbeien zijn voor de 2e keer flink in bloei en de vruchten nog groter dan in het voorjaar
pi_31514952
Vraagje van Troel :
Rara, wat is dit?
pi_31528882
Moest ook erg om het peperverhaal lachen. (goed idee )

Gisteren zijn ze bij ons begonnen met het afgraven van de kleigrond en opbrengen van woudgrond. Ook ligt er wit zand po de plaatsen waar paden en terrassen gaan komen. Was al een enorm verschil! (Er stond eerst anderhalve meter hoog onkruid)

Ik zal wel een fotoverslagje bijhouden!
pi_31566974
Troel heeft antwoord op de vragen. Wat is het toch leuk mensen te informeren over planten
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 20 oktober 2005 @ 01:48:19 #24
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_31572786
Jaaaaa
Het weer is k*t, maar in de tuin bloeit het nog!
Ook die honderden bollen die ik heb geplant, daarvan komen er steeds meer op (dankzij de nazomer) Ga er maar wat aarde over heen gooien, want is niet de bedoeling.
Toch nog wat foto's:

Middag- of ijsbloem;


Nog steeds klimmende winde die overal bloeit;


Eucalyptusboompje;


De cosmea gaat maar door;


En mijn winterviolen, daar maak ik binnekort foto's van....
Maar kan ondertussen niet wachten tot het voorjaar met al die bollen!
allesj komt goet - najib amhali
pi_31577334
Mooie foto's Madelief, als ik dat zo allemaal zie wil ik zelf ook wel een tuintje. Helaas kan ik alleen nog maar vensterbankjes vullen. Die cosmea's vind ik erg mooi, zijn dat een soort veldbloemen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')