abonnement Unibet Coolblue
pi_30582339
Hey allen,

Hopelijk komt dit weekend mijn Toshiba Satellite M40X 175 binnen, en kan ik beginnen met installeren. Omdat ik over 2 weken naar Malaga vertrek wil ik graag mijn laptop als navigatiesysteem gebruiken.

Nu heb ik begrepen dat ik hiervoor een GPS muis voor aan moet schaffen. Zit hier ook nog verschil in kwaliteit in? Welke muis kan ik het beste kopen?

Dan de software. Welk programma/programma's zijn geschikt om mee te navigeren op de laptop?

Wellicht zijn hier al een aantal topics over, maar de search doet het niet en op google.fok.nl kon ik het niet vinden.

Bedankt voor de adviezen.
pi_30584794
tvp

ben ook al een tijdje opzoek.
qua software kan volgens mij microsoft Autoroute 2004 of AND Route 2004.
Deze ondersteunen ook GPS muizen

gps muizen weet ik nog niet dus vandaar het tvp'tje
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
pi_30657435
Niemand een idee? Als ik op Marktplaats zie ik wel wat GPS muizen te koop staan, maar wat voor 1 moet ik hebben?
pi_30665776
Heb overigens zojuist de Toshiba Satellite L10-154 gekocht. Moest snel een laptop hebben. Niet de beste die er te vinden is, maargoed.
pi_30865930
GPS muis, anyone?

Ik had echt niet verwacht dat ik hier op Fok! geen antwoord zou kunnen vinden.
pi_30865983
Kan het beter op tweakers.net vragen, daar zitten grotere techneuten dan hier, maar T.net is even in onderhoud!
pi_30866051
kijk in de software/website welke muizen (usb) ondersteund worden.
en let op als je warmtewerend glas hebt, dan moet je de gpsmuis achter de spiegel af achter de achterruit zetten.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_30866080
Hey!

Ik ben afgelopen zomer met laptop als navigatiesysteem 6000km oostwaarts geweest. Ging toppie!
Benodigdheden: laptop met Bluetooth, Bluetooth GPS muis, en software. Ik heb AND 2006 gekocht. Problemen gehad met het configureren maar uiteindelijk opgelost.

Vragen? Stel ze!
pi_30866178
Oh, let er op! De meeste navigatiepakketten voor PC/Laptop kunnen niet overweg met GPS-muizen die via USB of Bluetooth binnenkomen! Ze kunnen alleen met GPS-muizen die je op de COM-poort aansluit...

Ga maar eens op zoek naar een GPS-muis met COM-aansluiting, en dan ook nog een laptop met COM-poort... Niet te doen.

Beter is een BT-GPS-muis te kopen. Dan heb je bij je BT software op je laptop software om virtuele COM-poorten aan te maken. Je verbindt je GPS-muis met je laptop, stelt hem zo in dat hij op 1 van die virtuele COM-poorten komt en dan kun je vervolgens die COM-poort instellen in je navigatiesoftware.

Capiche?
Bij AND-route was het uitvinden van de juiste baudrate van de COM-poort nog een heel gedoe, plus dat het erop leek dat het nummer van de COM-poort niet hoger dan 9 mag zijn. En deze tips doe ik zo van de hand, gratis! Heeft mij ruim 1 week gebel en gepiel geduurd om het werkend te krijgen. UIteindelijk met groot succes, dat wel

AND software is trouwens relatief rete-goedkoop. 70 euro en dan 50 europese landen! Echt het beste aanbod hoor, absoluut. Mijn advies: koop het, ipv downloaden. Het is het waard.

PS: denk om voldoende voeding voor je laptop (+ evt GPS-muis) onderweg Dubbele sigarettenaansteker is handig. En koop dan een GPS-muis waarbij ook een 12V-lader bij zit...
pi_30866186
vrijwel elke gps muis zal werken. Maar aangezien je het op de laptop moet aansluiten, denk ik dat een bluetooth gps muis het meest makkelijk is...
verder geldt bij het uitzoeken meestal : hoe duurder hoe beter..... let wel op warmtewerend glas in de auto zoals adfundum aangeeft.
pi_30910444
Bedankt voor de reacties!
Mijn laptop heeft een COM-poort, geen Bluetooth. Alleen jammer dat ik morgen vertrek en dus geen tijd meer heb om zo'n ding te gaan kopen, installeren en configureren etc. Gelukkig heb ik nu medereizigers zodat die mooi kunnen kaartlezen

Misschien dat ik op de plaats van bestemming dat spul wel ga kopen.
pi_30911001
Kaartlezen is zooooo jaren negentig

Asjeblieft, graag gedaan.
pi_30912931
Dat natuurlijk ook
Maar sommige stukjes in Frankrijk nemen we misschien geen tol, omdat dat goede B-wegen zijn (3-baans Route National).
pi_30919769
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:54 schreef jochem8 het volgende:
Dat natuurlijk ook
Maar sommige stukjes in Frankrijk nemen we misschien geen tol, omdat dat goede B-wegen zijn (3-baans Route National).
Anyway, prettige vakantie alvast
Zie nu dat je gaat Studeren in Malaga

[ Bericht 10% gewijzigd door r_one op 25-09-2005 18:31:26 ]
  zondag 25 september 2005 @ 19:09:25 #15
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30923017
Interessant topic, dit.

Een vraag: ik lees in de posts dat de meeste pakketten alleen een GPs muis met COM poort ondersteunen. Heeft iemand ervaringen met een USB->COM converter met hierachter de GPS muis?

Welke software is het beste? Prijs doet er niet toe.

Kortom, een beetje dezelfde vragen als TS, maar dan net iets anders.
Ga doorrrrrr!
pi_30925411
Ik heb geen ervaring met USB-COM converter. Lijkt mij dat dat softwarematig prima te doen is (zoals dat ook met bluetooth gebeurt) en dan zal het wel prima werken.

De keuze van van software is afhankelijk van wat je goede software vind. Ik vond veel landen belangrijk, dan kom je bij AND uit. De interface is echter crap en onlogisch. De nauwkeurigheid zal onderling volgens mij niet veel verschillen, omdat alle softwarepakketten hun kaartmateriaal bij 1 of 2 leveranciers koopt (NavTeq en..?)
pi_30928833
ik heb een pc in mijn auto gebouwd, en een usb gps muis eraan van merk fortune de u2.
samen met het progje alturion 6 werkt dit goed.
alleen soms wat opstart vertraging met verbinding zoeken.
pi_30929334
Vertrouw niet volledig op die systemen, je bent niet de eerste die in het water rijdt omdat er een brug in plaats van een pontveer staat aangegeven.
tevens TVP
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 28 september 2005 @ 19:43:38 #19
127251 The_Great_Cornolio
Are you threatening me?!
pi_31007204
Interessant om even bij de hand te houden

tvp dus
- "I need Tipi for my bunghole" -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')