abonnement Unibet Coolblue
pi_30570528
tof
Delivered without an information leaflet
pi_30570580
Ach, een collega van mij moest een keer een nieuw beveiligingssysteem maken, met wachtwoord beveiliging. Het was af en meldde mij dat ik het niet kon kraken, echt onmogelijk.
Die uitdaging wilde ik wel aangaan, hij moest mij alleen een keer laten zien hoe het inloggen ging.
Vervolgens keek ik gewoon welk wachtwoord hij intypte en onder welk account hij dat deed.

Hij was erg verbaasd over het feit dat ik in 1 keer kon inloggen in zijn perfecte systeem.

Moraal van dit verhaal: de zwakste schakel in je beveiliging is de gebruiker. Je kunt een gebruiker in 90% van de gevallen gewoon om het passwoord vragen (en dat dan ook krijgen) als je er een beetje een lulverhaal omheen hangt).
  woensdag 14 september 2005 @ 13:46:58 #28
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30570659
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:43 schreef sop het volgende:
Ach, een collega van mij moest een keer een nieuw beveiligingssysteem maken, met wachtwoord beveiliging. Het was af en meldde mij dat ik het niet kon kraken, echt onmogelijk.
Die uitdaging wilde ik wel aangaan, hij moest mij alleen een keer laten zien hoe het inloggen ging.
Vervolgens keek ik gewoon welk wachtwoord hij intypte en onder welk account hij dat deed.

Hij was erg verbaasd over het feit dat ik in 1 keer kon inloggen in zijn perfecte systeem.

Moraal van dit verhaal: de zwakste schakel in je beveiliging is de gebruiker. Je kunt een gebruiker in 90% van de gevallen gewoon om het passwoord vragen (en dat dan ook krijgen) als je er een beetje een lulverhaal omheen hangt).
Ja, precies, er spelen natuurlijk veel meer factoren dan slechts de stabiliteit en de kwaliteit (security-wise) van de software gebruikt voor authenticatie en authorisatie.

Er kunnen onveilige functies worden gebruikt uit bepaalde onderliggende code libraries welke buiten de controle van de programmeur vallen, of je kunt via brute-force password guessing aan de slag, of gewoon het wachtwoord afkijken (nice one)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_30570665
Ik heb wel eens een waterdicht toetsenbord gehad, zit een dikke pak rubber omheen. Als je daar op typt dan hoor je de toetsaanslagen nauwelijks. Ook klinkt bijna elke toets precies hetzelfde, dus ze mogen hun best doen om dat eventueel af te gaan luisteren om wachtwoorden te gaan achterhalen...
  woensdag 14 september 2005 @ 13:48:40 #30
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30570694
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:47 schreef The_Terminator het volgende:
Ik heb wel eens een waterdicht toetsenbord gehad, zit een dikke pak rubber omheen. Als je daar op typt dan hoor je de toetsaanslagen nauwelijks. Ook klinkt bijna elke toets precies hetzelfde, dus ze mogen hun best doen om dat eventueel af te gaan luisteren om wachtwoorden te gaan achterhalen...
Nice, of tik je Word document gewoon in een vacuüm
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_30570939
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:48 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Nice, of tik je Word document gewoon in een vacuüm
ik zal het knap vinden, als ze hier mee die 94% ook kunnen halen:
  woensdag 14 september 2005 @ 14:04:37 #32
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30571103
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:58 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

ik zal het knap vinden, als ze hier mee die 94% ook kunnen halen:
[afbeelding]
Supervet, is dat ding al uit? Merk? Type?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')