De_Hertog | woensdag 14 september 2005 @ 10:24 |
De nieuwe Chinese Jiangling Landwind is als zeer onveilig uit een reeks crashtests van de ANWB (en andere europese clubs) gekomen. Zo zou een bestuurder een forntale botsing bij meer dan 64 km/h niet overleven. Bovendien verbruikt de auto te veel. De ANWB vindt dan ook dat deze auto eigenlijk geen europese goedkeuring mag krijgen:quote:http://www.nu.nl/news/591(...)evensgevaarlijk.html Overigens staat in dat artikel dat de auto 'binnenkort' hier te koop is en nog niet is toegelaten. Wanneer moet die toelating plaatsvinden en hoe snel is 'binnenkort'? | |
Herkauwer | woensdag 14 september 2005 @ 10:26 |
quote:Wacht dacht je van niet en te snel | |
Fliepke | woensdag 14 september 2005 @ 10:27 |
Ach die chinezen hebben vast niet de boel omgekocht, zoals alle andere merken dat meestal doen bij autobladen enzo | |
Lucille | woensdag 14 september 2005 @ 10:28 |
Eindelijk een SUV waarbij de bestuurder zich niet onverwoestbaar voelt. | |
De_Hertog | woensdag 14 september 2005 @ 10:31 |
quote:Het lijkt me toch dat je geen auto op de markt kunt brengen die nog geen toelating heeft. Hoop ik. | |
MikeyMan | woensdag 14 september 2005 @ 10:31 |
Was te verwachten natuurlijk... Prutsfabrikanten helpen de goede fabrikanten naar de klote door troep te leveren, en uiteindelijk zijn we allemaal de lul... Fijne jongens die chinezen... | |
MewBie | woensdag 14 september 2005 @ 10:32 |
quote:En irl zien die Landwinds er nog niet eens zo slecht uit Bij de AH in rijswijk, weet niet precies hoe die straat heet bus 23 en 39 rijden er langs, staat er 1. | |
Klonk | woensdag 14 september 2005 @ 10:35 |
hij word hier gewoon verkocht, word geimporteerd door een rallycoureur wiens naam ik even kwijt ben de duitse media was trouwens ook niet volledig overtuigd van de Landwind's, maar goed vergeet dit is de eerste poging van chineze fabrikanten om vaste voet aan de grond te krijgen in Europa en het zal absoluut niet de laatste zijn. De fabrikant van de Landwind is een van de kleinere spelers op de chinese markt, ik denk dat het interesant word als een bedrijf zoals First Automotive Works zich met europa gaat bemoeien (en das een kwestie van tijd). De eerste japanse auto's waren ook van k*t kwaliteit, de chinezen zullen snel genoeg leren. | |
ToMaSZ | woensdag 14 september 2005 @ 10:53 |
ff quoten uit het rapport hoor.... M'n bek viel open.quote:Bron (pdf) En vervolgens ook nog benzinestoken als een amerikaan, niks emissieregels naleven, t ding is zwaarder dan 2500kg en heeft blijkbaar bepaalde ontheffing voor de uitstoot. Oja, bovenstaande quote is mbt een frontale knal met 64km/h Gelijk verbieden dat ding, oprotten met die hakkietakkie zooi! | |
De_Hertog | woensdag 14 september 2005 @ 10:57 |
quote:Mag dat dan zomaar, want uit het artikel bleek dat de toelating nog niet verleend is. Ik weet nog dat Spyker indertijd half in de problemen kwam omdat ze één van hun peperdure auto's tegen een muur moesten gooien omdat ze anders geen toelating konden krijgen... | |
Klonk | woensdag 14 september 2005 @ 10:59 |
grijze import volgens mij worden ze stuk voor stuk geimporteerd in Duitsland, krijgen daar een individuele typegoedkeuring eenmaal in bezit van die goedkeuring mogen ze in Nederland geimporteerd worden. | |
zappa29 | woensdag 14 september 2005 @ 10:59 |
De ANWB heeft wel mooie filmpjes van de crash op hun site staan | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 11:00 |
die chinese zooi mogen ze van mij in china houden. onveilige troep hoef ik iig niet op de weg te zien. het hele dashoard komt gewoon los bij de crash | |
daNpy | woensdag 14 september 2005 @ 11:01 |
quote:Iets mis mee? | |
Klonk | woensdag 14 september 2005 @ 11:02 |
De importeur is Peter Bijvelds http://www.jmclandwind.nl/ | |
Klonk | woensdag 14 september 2005 @ 11:03 |
quote:er komt genoeg onveilige troep uit andere werelddelen | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 11:04 |
quote:niet zo onveilig.. kijk dat filmpje maar eens | |
BBQ-kip | woensdag 14 september 2005 @ 11:05 |
quote:Steenvoordelaan? | |
JohnnyKnoxville | woensdag 14 september 2005 @ 11:07 |
Ook lekker als je door zo'n tank van meer dan 2 ton (qua gewicht) wordt aangereden. | |
Klonk | woensdag 14 september 2005 @ 11:07 |
het kan trouwens ook beter Binnenkort ook op de weg (is al in Duitsland) de Brilliance Zhonghua, Autobild is er best wel tevreden over. Te koop voor minder dan 20.000 euro http://www.autobild.de/erlkoenige/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8507&artikel_seite=0 | |
Icefire1971 | woensdag 14 september 2005 @ 11:22 |
quote:Liever door zo'n tank die zelf alle botsenergie absorbeert, dan door een qua gewicht vergelijkbare tank die zelf heel blijft en alle botsenergie op mijn auto loslaat..... | |
JohnnyKnoxville | woensdag 14 september 2005 @ 11:23 |
quote:Dat is dan ook weer zo. Dan zitten er op je 2CV slechts twee kleine krasjes en zijn die patjepeërs in die SUV lekker dood. Ha! | |
Herr.Flick | woensdag 14 september 2005 @ 11:24 |
quote:Mooie auto! SUV's zijn sowieso suv... | |
Klonk | woensdag 14 september 2005 @ 11:25 |
quote:niet verkeerd, vleugje lancia, vleugje honda. | |
Klonk | woensdag 14 september 2005 @ 11:26 |
http://www.euromotors.ltd.gi/ | |
Jegorex | woensdag 14 september 2005 @ 11:28 |
De filmpjes http://www.anwb.nl/publis(...)andwind-1-467150.wmv http://www.anwb.nl/publis(...)andwind-2-467165.wmv | |
daNpy | woensdag 14 september 2005 @ 11:31 |
quote:Een 2CV is van karton gemaakt, dus tegen een spons aanrijden is al zelfmoord | |
koffiekoekje | woensdag 14 september 2005 @ 11:31 |
quote:je kan zo heel goed zien dat een kreukelzone van aluminium-folie weinig tot geen effect heeft | |
Herkauwer | woensdag 14 september 2005 @ 11:38 |
quote:! | |
Pieldeprutkarbonkel | woensdag 14 september 2005 @ 11:41 |
Weet niet of jullie allemaal in nieuwe 5 series of E classes rijden maar als je met je uit 1990 stammende Corsa, 205, Polo, Micra, Starlet etc. met 64kmh frontaal botst ziet het er net zo uit.. | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 11:47 |
quote:kan wel zijn, maar deze auto is 15 jaar later gemaakt en wil nu de markt op. dan moet hij dus wel veilig zijn vind ik. | |
alki | woensdag 14 september 2005 @ 11:48 |
quote:Dus is die auto toch niet van deze tijd, waar de bestuurder en passagiers beschermt moeten worden door de kreukelzone. | |
Metro2005 | woensdag 14 september 2005 @ 12:07 |
Je kan ook gewoon uit je doppen kijken en niet frontaal op iemand anders knallen Als je met een brommer oid botst ben je net zo dood. | |
MikeyMan | woensdag 14 september 2005 @ 12:07 |
nog een stukje van autoweek:quote: | |
Herkauwer | woensdag 14 september 2005 @ 12:07 |
quote:En die klootzak die jou aanrijdt van de andere kant dan? | |
Geqxon | woensdag 14 september 2005 @ 12:08 |
Haha, die testdummy krijgt dat stuur flink tegen zijn bakkes. Ik wil niet weten wat er bij zijn benen gebeurt, volgens mij ga je door voor een gratis rolstoel na zo'n soort botsing | |
De_Hertog | woensdag 14 september 2005 @ 12:11 |
quote: quote:Nu zal de anwb misschien de normen in de loop der jaren aangepast hebben, maar dan nog. | |
Metro2005 | woensdag 14 september 2005 @ 12:16 |
quote:kij-ken | |
MikeyMan | woensdag 14 september 2005 @ 12:17 |
quote:Jij hebt zeker je rijbewijs nog niet? Als het allemaal zo simpel was zouden er denk ik een stuk minder ongelukken gebeuren... Je kan kijken wat je wilt, maar soms is het gewoon simpelweg te laat... | |
JohnnyKnoxville | woensdag 14 september 2005 @ 12:19 |
quote:Eerder een gratis grafkist en -zerk gesponsord door de aardige mensen van Jiangling. | |
kikoooooo | woensdag 14 september 2005 @ 12:24 |
http://www.jmclandwind.nl/media.html denken jullie dat de filmpjes daar ookkomen te staan? Zo te zien zijn de auto's dus al in antwerpen! | |
De_Hertog | woensdag 14 september 2005 @ 12:27 |
quote:Dat plaatje op de beginpagina: 'Landwind van voren' Dat krijgen ze nu inderdaad, ja. | |
kikoooooo | woensdag 14 september 2005 @ 12:30 |
Als ie een beetje objectief is , zet ie die adac films ook op zn site | |
Metro2005 | woensdag 14 september 2005 @ 12:32 |
quote:Ik heb mijn rijbewijs al bijna 5 jaar en doe bijna 30.000km per jaar. En als je bedoeld dat een tegenligger inhaalt op zo'n polderweg, daar kan je inderdaad niks aan doen maar ik doelde meer als je gaat inhalen en er komt iemand aan op de andere weghelft. | |
Yildiz | woensdag 14 september 2005 @ 12:33 |
quote:Ik bedoel maar. Het is gewoon echt een exacte kopie hoor, dus de eigenschappen zijn ook hetzelfde, alleen hebben ze bijna niks aan ontwerpen uitgegeven (lees tekeningen gejat), dus, zodoende is ie een heel stuk goedkoper. Dat ie onveilig is lijkt mij bull. | |
MikeyMan | woensdag 14 september 2005 @ 12:35 |
quote:Jah, als als als... Als je gaat inhalen is het je eigen schuld ja... Maar jammergenoeg zijn er ook nog genoeg andere mensen op de weg... | |
MikeyMan | woensdag 14 september 2005 @ 12:36 |
quote:Heb je de filmpjes al bekeken? | |
kikoooooo | woensdag 14 september 2005 @ 12:36 |
quote:heb jij in godsnaam die filmpjes wel gezien? | |
Metro2005 | woensdag 14 september 2005 @ 12:38 |
Die filmpjes zijn inderdaad wel héel erg ja. Maarja wat wil je als je geen kreukelzone hebt en er wel 2500 kilo ineens tot stilstand komt. Doet mijn bijna 13 jaar oude BX het toch een stuk beter in de crashtesten | |
JohnnyKnoxville | woensdag 14 september 2005 @ 13:33 |
quote:Keer uitproberen tegen de mijne van 14 jaar oud? . | |
Metro2005 | woensdag 14 september 2005 @ 13:42 |
quote:Ik hou hem liever heel eigenlijk | |
JohnnyKnoxville | woensdag 14 september 2005 @ 13:43 |
quote:. BX. . | |
daNpy | woensdag 14 september 2005 @ 13:46 |
Brik X? | |
Eliminator20 | woensdag 14 september 2005 @ 13:54 |
quote: | |
Waxxer | woensdag 14 september 2005 @ 14:53 |
Die filmpjes joh.... (...) Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet zeggen.... Dat ding lijkt wel van papier!! Bij 64 km/h!!!! | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 14:57 |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 14:58 |
quote:al die testen worden bij 64km/u gehouden hoor. bij 120 km/u ligt elke auto zo in puin. (oke misschien ietwat minder) | |
Herkauwer | woensdag 14 september 2005 @ 14:59 |
Lijkt behoorlijk op een frontera ja | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 15:02 |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 15:08 |
Maar dan heb je wel van die geweldige HANKOOK banden! | |
Joost-mag-het-weten | woensdag 14 september 2005 @ 15:10 |
quote:3 maanden terug heeft de kreukelzone en het blijkbaar héél stevige chassis van mijn Mazda 2 mijn leven gered toen ik door wegvliegend een scherp stuk metaal dat door een vrachtwagen aan de andere kant van de weg in mijn band werd gecatapulteerd waardoor ik een klapband kreeg en desgevallend aan 70 km/h in een fractie van een seconde op een oude betonnen straatpaal en een "duikertje" vloog. Voor ik wist wat er gebeurde lag die afgebroken elektriciteitspaal op het dak van mijn auto en ikzelf in m'n airbag ... Doe hetzelfde met bovenstaande Chinees en ik was morsdood, nu had ik 2 gekneusde ruggenwervels en wat snijwonden van het gebroken glas. | |
Waxxer | woensdag 14 september 2005 @ 15:17 |
Ik vraag me gewoon af of die mensen zélf die auto eigenlijk wel hebben getest.... Volgens mij is dit de eerste keer geweest dat wie dan ook die kar frontaal heeft laten botsen. Dat kán gewoon niet anders, of mijn vertrouwen in de mensheid is naïef. | |
Joost-mag-het-weten | woensdag 14 september 2005 @ 15:19 |
quote:In China kijken ze niet op een Chineesje meer of minder hé ... | |
Jegorex | woensdag 14 september 2005 @ 15:21 |
quote:Dat is ook meteen het kostbaarste aan die auto, de rest is gewoon aluminiumfolie en ijzerdraad | |
#ANONIEM | woensdag 14 september 2005 @ 15:29 |
quote:Haha, bizar | |
Waxxer | woensdag 14 september 2005 @ 15:38 |
quote:Zou het bewust zijn? ,,Landwind. Geboortebeperking: géén gedoe." De nieuwe Landwind is niet alleen in directe zin betaalbaar voor paticulieren, ook indirect ondervinden klanten en hun omgeving de voordelen van deze wagen. Hij is betaalbaar in de aanschaf en is volgeladen met luxe. Kortom: u baadt in weelde op 's Heeren wegen! Ook aan de veiligheid is gedacht. Mocht u onverhoopt betrokken raken bij een ongeval, dan garandeert de Landwind u een medische molen van revadatie, operatie en de administratieve kermis te besparen. Dit scheelt kosten voor de zorgsector en kan leiden tot een lagere maandpremie! Hoe meer Ladwinds, hoe minder uw lasten! Kortom: het woord uitvaart heeft u nooit eerder zó letterlijk kunnen nemen! | |
Lamme_Sterfkanarie | woensdag 14 september 2005 @ 15:50 |
van chinezen moet je sowieso alleen het vreten kopen en dan moet je nog hopen dat je d'r niet kapot aan gaat. | |
Joost-mag-het-weten | woensdag 14 september 2005 @ 15:52 |
quote:Ooit die reportage van de Franse volksgezondheidsinspectie op ronde bij de Chinese resto's in Parijs gezien ? De kans op een overlijden in een Chinees restaurant daar is zowaar bijna groter dan in een Chinese landwind ... | |
j22flyingdownwind | woensdag 14 september 2005 @ 16:09 |
Belachelijk dat zoiets geproduceerd mag worden Dat ze die rommel maar lekker daar houden! | |
Waxxer | woensdag 14 september 2005 @ 16:11 |
Er zijn al een aantal orders en er rijden er zelfs al wat door het land..... wind... | |
tupolev141 | woensdag 14 september 2005 @ 16:17 |
Hmm ik dacht dat ze vroeger auto's crashten aan 50 km per uur, nu dus aan 64. Effe wat opgezocht voor de duidelijkheid. Hier staat het voor andere geïnteresseerden: http://www.euroncap.com/content/test_procedures/front_impact.php Misschien testen ze in China nog met lagere normen, als ze al normen hebben. Misschien crashen ze daar nog 2 auto's 100% frontaal op elkaar of zo. | |
JohnnyKnoxville | woensdag 14 september 2005 @ 16:19 |
quote:Als je daar vrijwillig in rond gaat rijden mag je met recht een enorme pauper genoemd worden. | |
Evil_Jur | woensdag 14 september 2005 @ 16:22 |
quote:Je moet natuurlijk wel goed uitkijken. En autorijden in China is ook gewoon heel anders dan in het westen, dus hebben ze vanzelf sprekend ook andere standaarden. | |
Herkauwer | woensdag 14 september 2005 @ 16:24 |
quote:Uiteraard, maar dat ze het hoofdstuk veiligheid vergeten is natuurlijk wel een beetje minder he | |
kikoooooo | woensdag 14 september 2005 @ 16:24 |
quote:serieus? Ik dacht dat ze nog niet verkocht mochten worden? | |
yup | woensdag 14 september 2005 @ 16:27 |
Gare grafbak. Koop liever een ouwe Toyota Landcruiser. Veiliger, mooier en zal vast meer zuipen | |
kikoooooo | woensdag 14 september 2005 @ 16:28 |
Ow ik hoor net dat er nu zon 100 in nederland rondrijden op t nieuws | |
Herkauwer | woensdag 14 september 2005 @ 16:28 |
quote:En dan kan je tenminste nog iemand van de weg af rijden | |
Herkauwer | woensdag 14 september 2005 @ 16:29 |
quote:Je zou er maar net eentje hebben gekocht | |
allsystemshalt | woensdag 14 september 2005 @ 16:31 |
quote:Lekker afschrijven toch 90% van de nieuwwaarde weg | |
Lamme_Sterfkanarie | woensdag 14 september 2005 @ 16:34 |
quote:dus als je in je landwind chinees eten gaat halen speel je een soort van chinees roulette? | |
kikoooooo | woensdag 14 september 2005 @ 16:36 |
quote:terecht ook, mensen die een suv willen rijden maar geen fatsoenlijke kunnen betalen sowieso suv's | |
yup | woensdag 14 september 2005 @ 16:39 |
Als je zo graag een veilige auto wilt pleur je er een (verstopte) rolkooi in. Denk dat zelfs een X5 dan geen kans maakt. Je BX zal dan tijdens het invoegen niet meer uit elkaar waaien, om maar een voorbeeld te noemen | |
Repeat | woensdag 14 september 2005 @ 16:40 |
whaha echt belachelijk idd, ik begrijp echt niet dat zo'n auto hier mag rondrijden alles wordt met die intense bureaucratie hier 800 keer gecontroleerd en overwogen, maar deze grafkist mag gewoon rondrijden? | |
Repeat | woensdag 14 september 2005 @ 16:42 |
quote:das ook niet tof. als je dan hard crasht komt alle vertraging op jouw lichaam terecht omdat die rolkooi niet meegeeft. dan scheuren alle organen in je lichaam los kreukelzone is echt noodzakelijk. | |
yup | woensdag 14 september 2005 @ 16:42 |
quote:Dat weet ik Je moet je kooi dan ook licht beperken en niet helemaal tot de motorruimte gaan. Dat is voor rallywagens e.d. | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 16:48 |
quote:daar gaat de rolkooi niet tot in de motorruimte, alleen waar de coureurs zitten. | |
yup | woensdag 14 september 2005 @ 17:02 |
Ok maar het is toch niet de bedoeling dat de cabine in een kreukelzone verandert (rolkooi voorkomt dat) Verder is dit echt niet opzienbarend. Wie denkt dat die Ford F150jes en andere jeeps uit Amerika sterk zijn heeft het serieus mis. Die dingen zijn levensgevaarlijk juist door hun gewicht... (drukt gewoon door)... | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 17:06 |
quote:rollkooi is alleen terbeschreming van de coureurs, maar zit binnen de gebruikelijke kreukelzones van auto's (dan heb ik over rallywagens/tourwagens) | |
ToMaSZ | woensdag 14 september 2005 @ 17:06 |
quote:Die zijn in elk geval vervaardigd uit staal, ipv aluminiumfolie. Mijn ouwe chevy was echtwel vrij stevig. Misschien is dat wat minder veilig voor andere weggebruikers, maar als bestuurder voelde ik me er redelijk safe in. en ja, ik heb daar onvrijwillg een klein testje mee gedaan toen een e240 vol achterin vloog | |
GSi | woensdag 14 september 2005 @ 17:07 |
Hij lijkt idd wel errug veel op een Opel Frontera. Alleen het neusje is anders. De rest is exact hetzelfde. Maar als deze auto's nu geen drol waard gaan worden, is het mss wel leuk voor een rooitje of 1 1/2. Meer zou ik er niet voor over hebben voor deze uit aluminiumfolie opgetrokken replica van een Frontera. Maar aan de andere kant, er zijn ook malloten die in kunststof kitcars rondrijden van een GT40 replica. Een zogeheten Bonito of een andere doodskist met kevermotor erin. Die worden ook gewoon gekeurd e.d. Mja, mij iig nie gezien. | |
yup | woensdag 14 september 2005 @ 17:09 |
quote:Vlieg jij eens vol tegen een boom ander solide object. Ben je echt beter af met een moderne wagen met krachtige chassis. Geldt ook voor bestelwagens. Gevaarlijk voor andere weggebruikers, maar mietjes als het komt tegen solide objecten. Die dingen zijn zo zwaar dat de kracht ZO groot word dat gewoon alles werkelijk verpletterd word... | |
Repeat | woensdag 14 september 2005 @ 17:11 |
ja maar die zijn nog licht enz, ik vraag me af waar die 2500kg dan inzit als het zo slap is? liggen er gewoon grindtegels op de bodem ofzo? | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 17:14 |
Het blijft een feit dat moderne wagens veiliger zijn en speciaal ontworpen constructies hebben dan wat er vroeger gemaakt werd. | |
yup | woensdag 14 september 2005 @ 17:16 |
Wie herinnert zich dit nog: Patrol tegen een Golf, en van beide bestuurders was niks meer over. De Patrol rijder had brandwonden, want hij had de motor tussen zijn benen staan. Serieus. Herinner ik me nog van vroeger. Alle SUV's zijn knakenbakken (van vroeger dan). De Opel Frontera (om maar iets te noemen) was ook al dramatisch slecht... quote:(van ander site) | |
allsystemshalt | woensdag 14 september 2005 @ 17:23 |
quote:Ouwe is kewl Nieuwe ook, maar met een vanafprijs van 90.555,50** ex afleverings kosten.. zullen de mensen die voor een Landwind komen kijken wel een hartverzakking krijgen* *Ik ook trouwens **Landcruiser 100 VAN [ Bericht 6% gewijzigd door allsystemshalt op 14-09-2005 17:29:50 (prijscorrectie) ] | |
PNG | woensdag 14 september 2005 @ 17:24 |
quote:Is niet helemaal waar, auto is vaak ook doorgelast (ipv puntlassen, volledige lassen) en braces in de motorbaai e.d. om stijfheid te creeren, en beide kost je wel degelijk een gedeelte van je kreukelzone. | |
yup | woensdag 14 september 2005 @ 17:28 |
Denk ook dat een rally/race wagen is gebouwd tegen klappen van boven de 100 km/u. Denk dat een gewone auto niet voor zulke dingen is gebouwd... Zo zie je in sommige filmpjes gewoon rallywagens met idiote snelheden tegen massieve dingen klappen... Die mannen stappen er gewoon uit... | |
JohnnyKnoxville | woensdag 14 september 2005 @ 17:29 |
En nu weer ontopic: Je bent dus gewoon een krenterige heaumeau als je zo'n ding koopt. | |
allsystemshalt | woensdag 14 september 2005 @ 17:31 |
quote:Jah maar die hebben dus een rolloverbar erin gelast en zijn op vele punten verstevigd.. | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 17:32 |
Maarja, als je toch altijd file rijdt maakt het niet zoveel uit. Alleen het benzineverbruik is dan klote. | |
Repeat | woensdag 14 september 2005 @ 17:33 |
quote:ja maar met verstevigen alleen ben je er dus niet, als jij een rolkooi helemaal voor je bumper langs last en je parkeert je auto keihard tegen een boom, dan vervormt er dus helemaal niks. Dan vangt dus helemaal niks de kracht op en dan kan jij dat dus allemaal doen... das niet tof. | |
kikoooooo | woensdag 14 september 2005 @ 18:25 |
http://www.jmc.com.cn/english/product/qk1040dsl_jieshao.htm http://www.jmc.com.cn/english/product/special/index.htm | |
kikoooooo | woensdag 14 september 2005 @ 18:26 |
in jatten zijn ze wel goed | |
Hyperdude | woensdag 14 september 2005 @ 18:44 |
Van de site van de importeur geplukt: quote:Als je een 2 liter motor met 115 PK koopt in een otoo van net geen 2400 KG ben je volgens mij toch niet echt de slimste; ding is niet vooruit te branden (en zuipt als een ketter). En dan is het ook nog een doodskist op wielen Zou de Frontera het trouwens beter doen in zo'n test? Ding schijnt trouwens niet aan allerlei crashtests te moeten voldoen omdat ie 10 KG te zwaar is! | |
Alexxxxx | woensdag 14 september 2005 @ 19:31 |
Mwah, hij voldoet aan de Europese richtlijnen, dus zal wel een beetje meevallen... Ik denk dat de ANWB wat extra sponsoring van de traditonele autofabrikanten krijgt met het naar buiten brengen van dit bericht. De van oudsher grote fabrikanten houden de markt in China heel erg goe din de gaten, en weten verdomde goed dat over 20 jaar (minstens) 1/3 van alle auto's in CHina, door Chinese fabrieken geproduceert word. Ik zie dit als een angtige poging deze ontwikkeling wat fa te remmen. | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 19:34 |
quote:Ja valt onder vrachtwagens ofzo idd. | |
MikeyMan | woensdag 14 september 2005 @ 19:36 |
Nee, hij is niet 10 kilo te zwaar... Het maximum toelaatbare gewicht van het ding ligt, met 2510 kilo, 10 kilo te hoog om aan de strengste richtlijnen voor uitstoot te moeten voldoen... Heeft niks met crashtests te maken... Een vrachtwagen is het pas vanaf 3500 kilo... | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 19:43 |
De bond (ANWB) ziet daarbij ook een hiaat in de Europese regelgeving. "Personenauto's met een maximale toelaatbare massa van meer dan 2500 kg – bij de Landwind is dat 2510 kg - zijn ontheven van een aantal toelatingseisen." | |
Mikkie | woensdag 14 september 2005 @ 19:55 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:44:54 ] | |
Neohammer | woensdag 14 september 2005 @ 20:05 |
quote: | |
Hyperdude | woensdag 14 september 2005 @ 20:11 |
quote:idd Goede otoos komen alleen maar uit landen die van 1939-1945 grote vrienden met onze Oosterburen waren. | |
Joost-mag-het-weten | woensdag 14 september 2005 @ 20:48 |
quote:Dan hebben ze in Italië toch een deftig steekje laten vallen | |
deur63 | woensdag 14 september 2005 @ 20:54 |
quote:Je gaat toch niet die mooie GTi in de soep knallen. pak dan de Xant | |
Space-Chinees | woensdag 14 september 2005 @ 20:58 |
Slechte zaak natuurlijk. Maar is het echt zo erg? Ik bedoel, je hebt ook dingen zoals Honda CRX of Fiat Panda´tjes. Die lijken mij ook als een sandwich in elkaar te klappen bij een ongeluk, of heb ik heb mis? | |
Hyperdude | woensdag 14 september 2005 @ 21:01 |
quote:Dat zijn oude gebakjes.Dit is een "nieuw" model/merk; moet aan de huidige eisen voldoen. Oude Panda's voldoen aan de eisen van 1977 ofzo | |
the_contract_killer | woensdag 14 september 2005 @ 21:02 |
als dit al erg is,ik vraag me af hoe de crashtest van de hyundai H100 eruit ziet,daar heb je alleen je dashboard en bumper voor je...want je zit op de motor | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 21:02 |
quote:het is serieus, kijk de filmpjes. ergste nog is dat deze auto in NL net is toegelaten.die CRX-jes en Pandatjes zijn ook niet de beste, maar veel ouder en kunt niet alle oude auto's verbieden omdat ze onveilig zijn. | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 21:04 |
En de nw. Panda doet het wel goed. | |
Lamme_Sterfkanarie | woensdag 14 september 2005 @ 21:18 |
quote:de anwb doet al 20 jaar zulke testen. En van alle auto's die ze in die tijd getest hebben scoort de landwind het slechts. Dus zelfs na jaren van vooruitgang in veiligheid lukt het de landwind nog steeds niet om beter te scoren dan een 20 jaar oude auto. Dat zegt nogal wat lijkt me. | |
Sander | woensdag 14 september 2005 @ 21:45 |
Ter vergelijking: De BMW X5 De Mercedes M klasse De volkswagen Touareg En de range rover. Daar kan de Landwinder nog een puntje aan zuigen . Vooral als je kijkt naar "hoe diep is de auto eigenlijk ingedeukt" | |
Alexxxxx | woensdag 14 september 2005 @ 21:50 |
Tsja, hij is dan ook afgeleid van de Isuzu Mu Wizard, bij ons beter bekend als de Opel Frontera, en die is in oktober 1990 geïntroduceerd. En toen was het al geen actueel type, want die auto was op haar beurt immers afgeleid van de al langer bestaande Isuzu pick ups | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 21:54 |
quote:wel een slechte remake denk ik, de frontera scoort duidelijk beter. | |
MaximusF1 | woensdag 14 september 2005 @ 22:04 |
En ik maar denken dat ze dat Frontera ontwerp hadden gekocht. Tsss... | |
BloodhoundFromHell | woensdag 14 september 2005 @ 23:22 |
volgens mij is het een prima auto, de anwb moet wat hebben om in de publiciteit te komen nu het zo slecht met hen gaat! | |
kikoooooo | woensdag 14 september 2005 @ 23:25 |
quote:goed opgemerkt! drol | |
Joost-mag-het-weten | woensdag 14 september 2005 @ 23:25 |
quote:Je gaat er (hopelijk) eentje kopen dan ? | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 23:26 |
quote:Ga jij je Panda nou maar inruilen voor die Mercedes. | |
Joost-mag-het-weten | woensdag 14 september 2005 @ 23:27 |
Nu, aan de andere kant, waarom zou je hem niet mogen kopen eigenlijk ? Hij is voor voetgangers enzo niet onveiliger dan menig andere SUV en als je zoiets koopt moet je dan zelf maar instaan voor de gevolgen bij een crash ... | |
HPoi | woensdag 14 september 2005 @ 23:28 |
quote:iig moet die aan de normen voldoen. Hij doorstond de Duitse TUV test en dus mag die hier ook op de markt komen. Maar misschien moet die TUV test nog eens over. Of die van de ANWB. | |
BloodhoundFromHell | woensdag 14 september 2005 @ 23:31 |
quote:en kuipstoelen met 6puntsgordels. | |
Mikkie | woensdag 14 september 2005 @ 23:59 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:44:54 ] | |
PNG | donderdag 15 september 2005 @ 00:05 |
Hij weegt 1800 kilo trouwens. | |
Jegorex | donderdag 15 september 2005 @ 00:14 |
quote:En dan hebben ze die nieuwe neus ook nog weten te verprutsen Deze auto is denk ik wel erg veilig voor voetgangers, bij de kleinste aanraking kreukelt die hele voorkant al in elkaar | |
Mikkie | donderdag 15 september 2005 @ 00:29 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:44:54 ] | |
kikoooooo | donderdag 15 september 2005 @ 07:15 |
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=8131&cache=no frontera is 1770 kilo ledig... lijkt me dan sterk dat die spleetscheet daar 700 kg boven zit? | |
Metro2005 | donderdag 15 september 2005 @ 08:47 |
quote:Jawel, das voor de veiligheid Zag je duidelijk in dat filmpje Misschien hebben ze andere materialen gebruikt ofzo ? Of zit er meer in zoals airbags, airco en dat soort shit en wie weet zitten er wel grotere en zwaardere wielen onder. | |
MikeyMan | donderdag 15 september 2005 @ 08:51 |
Er staat niet dat ie 10 kilo boven de 2500 kilo WEEGT, er staat dat het maximaal toelaatbare gewicht 2510kilo is... Dus als je hem vol propt... LEZEN!!! | |
Napalm | donderdag 15 september 2005 @ 09:33 |
IK neem aan dat ANWB klasses gebruikt? Bijv de CLio/ Polo/ klasse en de Vectra/ Mondeo/ Passat klasse? En dat voor hogere klassen hogere eisen gelden voor een voldoende resultaat? En dat de Landwind in een klasse zit met de Freelander/ Forester en de daarbij horende eisen? Als dat zo is zou ik wel eens willen weten hoe de Landwind scoort ten opzichte van vergelijkbaar geprijsde auto`s (clio`s enzo? | |
kikoooooo | donderdag 15 september 2005 @ 11:56 |
quote:vw fox ook goed? http://www.adac.de/images/Crash_Fox_DSL_tcm8-117785.rm laat mij maar in die fox zitten dan! | |
Sander | donderdag 15 september 2005 @ 12:20 |
quote:Het lijkt me niet dat de ANWB sorteert op prijs. Dat doen ze dan ook niet. Maar een botsproef is een botsproef. De eisen zijn gelijk. Rij tegen een muur aan en kijk wat er gebeurt. | |
De_Hertog | donderdag 15 september 2005 @ 13:22 |
quote:Nee, er zijn er al honderd besteld. Volgens dat artikel is de toelating nog niet rond, om een nieuw type auto goedgekeurd te krijgen moet hij, onder andere, een crashtest doen. Ik hoop maar dat die nog net wel zo streng zijn dat deze er niet door heen komt... | |
Mikkie | donderdag 15 september 2005 @ 13:25 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:44:55 ] | |
kikoooooo | donderdag 15 september 2005 @ 13:25 |
quote:Ze zeiden echt dat er al 100 rondreden! Dat van die crashtest schijnt dus onzin te zijn, zolang ze door een particulier geimporteerd worden oid. Anders zou een 'merk' als bv burton met hun omgebouwde 2cv's ( ) ook crashtesten moeten houden, en dat hoeft dus niet | |
kikoooooo | donderdag 15 september 2005 @ 13:26 |
quote:en auto's welke in dld een goedkeuring kregen, moeten er in nederland ook 1 krijgen toch? Zoiets dacht ik in dit topic gelezen te hebben | |
Kleffe_Dop | donderdag 15 september 2005 @ 22:45 |
quote:Hoeveel NCAP sterren gaat deze Chinese schoonheid halen? | |
Alexxxxx | donderdag 15 september 2005 @ 22:55 |
quote:Meer dan een fiets of een brommer in ieder geval | |
yup | donderdag 15 september 2005 @ 22:59 |
Tering nog meer van die troep hier | |
Alexxxxx | donderdag 15 september 2005 @ 23:00 |
quote:Nog meer leuke alternatieven voor 2ehands | |
yup | donderdag 15 september 2005 @ 23:06 |
Leuke dingen om in een destruction derby helemaal de tering in te rijden | |
De_Hertog | donderdag 15 september 2005 @ 23:53 |
quote:Dan mag je zomaar alles importeren, zolang je het maar 'particulier' doet? Bovendien lijkt de importeur van Landwind toch echt een bedrijf. Ze willen een dealernetwerk gaan opzetten en alles quote:Ik weet niet of Burton crashtesten heeft gedaan, maar dat is om een hoop redenen anders. Ten eerste is het geen import (ze worden tenslotte hier gemaakt), ten tweede is het geen nieuwe auto (de kentekens komen tenslotte overeen met die van de 2cv waar ze uit voortkomen) en ten derde is het een verbouwing (je hoeft ook geen crashtesten te doen als je een nieuwe spoiler op je auto zet) | |
ArcticBlue | vrijdag 16 september 2005 @ 01:58 |
quote:Die heb je al voor minder dan 10.000 euro http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=1039289&class=cars&pos=1&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=3a466d87f29900de74476adc8358f0f0 | |
Hyperdude | vrijdag 16 september 2005 @ 07:01 |
quote:Koop nog liever derdehands |