FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / ANWB kraakt nieuwe Chinese SUV af
De_Hertogwoensdag 14 september 2005 @ 10:24
De nieuwe Chinese Jiangling Landwind is als zeer onveilig uit een reeks crashtests van de ANWB (en andere europese clubs) gekomen. Zo zou een bestuurder een forntale botsing bij meer dan 64 km/h niet overleven. Bovendien verbruikt de auto te veel. De ANWB vindt dan ook dat deze auto eigenlijk geen europese goedkeuring mag krijgen:
quote:
De ANWB vindt dat een zo onveilige en vervuilende auto niet in aanmerking zou mogen komen voor een Europese typegoedkeuring. "In de Europese Unie worden veel inspanningen gepleegd om de verkeersveiligheid te verbeteren en het milieu in stand te houden. Een nieuw autotype toelaten met een technisch niveau van meer dan 30 jaar geleden doorkruist die inspanningen."
http://www.nu.nl/news/591(...)evensgevaarlijk.html

Overigens staat in dat artikel dat de auto 'binnenkort' hier te koop is en nog niet is toegelaten. Wanneer moet die toelating plaatsvinden en hoe snel is 'binnenkort'?
Herkauwerwoensdag 14 september 2005 @ 10:26
quote:
Wanneer moet die toelating plaatsvinden en hoe snel is 'binnenkort'?
Wacht dacht je van niet en te snel
Fliepkewoensdag 14 september 2005 @ 10:27
Ach die chinezen hebben vast niet de boel omgekocht, zoals alle andere merken dat meestal doen bij autobladen enzo
Lucillewoensdag 14 september 2005 @ 10:28
Eindelijk een SUV waarbij de bestuurder zich niet onverwoestbaar voelt.
De_Hertogwoensdag 14 september 2005 @ 10:31
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:26 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Wacht dacht je van niet en te snel
Het lijkt me toch dat je geen auto op de markt kunt brengen die nog geen toelating heeft. Hoop ik.
MikeyManwoensdag 14 september 2005 @ 10:31
Was te verwachten natuurlijk... Prutsfabrikanten helpen de goede fabrikanten naar de klote door troep te leveren, en uiteindelijk zijn we allemaal de lul... Fijne jongens die chinezen...
MewBiewoensdag 14 september 2005 @ 10:32
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:28 schreef Lucille het volgende:
Eindelijk een SUV waarbij de bestuurder zich niet onverwoestbaar voelt.
En irl zien die Landwinds er nog niet eens zo slecht uit Bij de AH in rijswijk, weet niet precies hoe die straat heet bus 23 en 39 rijden er langs, staat er 1.
Klonkwoensdag 14 september 2005 @ 10:35
hij word hier gewoon verkocht, word geimporteerd door een rallycoureur wiens naam ik even kwijt ben

de duitse media was trouwens ook niet volledig overtuigd van de Landwind's, maar goed vergeet dit is de eerste poging van chineze fabrikanten om vaste voet aan de grond te krijgen in Europa en het zal absoluut niet de laatste zijn.

De fabrikant van de Landwind is een van de kleinere spelers op de chinese markt, ik denk dat het interesant word als een bedrijf zoals First Automotive Works zich met europa gaat bemoeien (en das een kwestie van tijd). De eerste japanse auto's waren ook van k*t kwaliteit, de chinezen zullen snel genoeg leren.
ToMaSZwoensdag 14 september 2005 @ 10:53
ff quoten uit het rapport hoor.... M'n bek viel open.
quote:
Bescherming in de frontale botsing

Het passagierscompartiment is zo instabiel dat de A-stijl maar liefst 30 cm naar achteren verschuift. Na de impact kan het portier nog slechts met zwaar gereedschap opengebroken worden. Om de volledig ingeklemde bestuurder te ontzetten moet het portier volledig worden uitgebouwd. Het stuurwiel en het dashboard zijn door de klap zover naar binnengekomen dat ze zich in de bestuurder geboord hebben en de onderbenen van de dummy hebben door dit krachtenspel de bevestiging van de stoel verbogen !
De langsdragers van het ladderchassis hebben maar heel weinig botsenergie afgebouwd waardoor de barriere zich in de zachte en meegevende carrosserie geboord heeft. Het deksel van de airbag opent na ca. 50 ms en schiet de bestuurder dan tweemaal zeer hard in het gezicht. Kort daarop vouwt het passagierscompartiment ineen en slaat het hoofd van de bestuurder zo heftig door de airbag heen dat een spaak van het stuurwiel afbreekt. De gordels hebben geen voorwaartse beweging van de inzittenden kunnen opvangen omdat deze door het naar binnendringende dashboard in hun stoel geperst worden met grote krachten op de borstkassen tot gevolg. In tegenstelling tot het tegenwoordig gangbare principe dat stuurkolom, stuurwiel en airbag onderdeel uitmaken van het beschermingssysteem vormen deze onderdelen bij de Landwind een groot gevaar. De stuurkolom boort zich tijdens de crash bijna een halve meter naar achteren en staat na de botsing ter hoogte van het hoofd van de bestuurder. Er bestaat een substantiële kans op dodelijk hoofdletsel. Voor benen en voeten biedt de auto geen enkele bescherming.
In de knieruimte van de bestuurder bevinden zich messcherpe delen en de voetenruimte wordt totaal
vernield waarbij de pedalen geblokkeerd en al, tot nagenoeg de bestuurderstoel naar binnen komen.
Hierdoor zijn de onderbenen weggedrukt en hebben het stoelframe verbogen.
Bron (pdf)

En vervolgens ook nog benzinestoken als een amerikaan, niks emissieregels naleven, t ding is zwaarder dan 2500kg en heeft blijkbaar bepaalde ontheffing voor de uitstoot.
Oja, bovenstaande quote is mbt een frontale knal met 64km/h

Gelijk verbieden dat ding, oprotten met die hakkietakkie zooi!
De_Hertogwoensdag 14 september 2005 @ 10:57
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:35 schreef Klonk het volgende:
hij word hier gewoon verkocht, word geimporteerd door een rallycoureur wiens naam ik even kwijt ben
Mag dat dan zomaar, want uit het artikel bleek dat de toelating nog niet verleend is. Ik weet nog dat Spyker indertijd half in de problemen kwam omdat ze één van hun peperdure auto's tegen een muur moesten gooien omdat ze anders geen toelating konden krijgen...
Klonkwoensdag 14 september 2005 @ 10:59
grijze import

volgens mij worden ze stuk voor stuk geimporteerd in Duitsland, krijgen daar een individuele typegoedkeuring eenmaal in bezit van die goedkeuring mogen ze in Nederland geimporteerd worden.
zappa29woensdag 14 september 2005 @ 10:59
De ANWB heeft wel mooie filmpjes van de crash op hun site staan
M5woensdag 14 september 2005 @ 11:00
die chinese zooi mogen ze van mij in china houden. onveilige troep hoef ik iig niet op de weg te zien.

het hele dashoard komt gewoon los bij de crash
daNpywoensdag 14 september 2005 @ 11:01
quote:
een technisch niveau van meer dan 30 jaar geleden
Iets mis mee?
Klonkwoensdag 14 september 2005 @ 11:02
De importeur is Peter Bijvelds

http://www.jmclandwind.nl/
Klonkwoensdag 14 september 2005 @ 11:03
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:00 schreef M5 het volgende:
die chinese zooi mogen ze van mij in china houden. onveilige troep hoef ik iig niet op de weg te zien.
er komt genoeg onveilige troep uit andere werelddelen
M5woensdag 14 september 2005 @ 11:04
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:03 schreef Klonk het volgende:

[..]

er komt genoeg onveilige troep uit andere werelddelen
niet zo onveilig.. kijk dat filmpje maar eens
BBQ-kipwoensdag 14 september 2005 @ 11:05
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:32 schreef MewBie het volgende:

[..]

En irl zien die Landwinds er nog niet eens zo slecht uit Bij de AH in rijswijk, weet niet precies hoe die straat heet bus 23 en 39 rijden er langs, staat er 1.
Steenvoordelaan?
JohnnyKnoxvillewoensdag 14 september 2005 @ 11:07
Ook lekker als je door zo'n tank van meer dan 2 ton (qua gewicht) wordt aangereden.
Klonkwoensdag 14 september 2005 @ 11:07
het kan trouwens ook beter

Binnenkort ook op de weg (is al in Duitsland) de Brilliance Zhonghua, Autobild is er best wel tevreden over.



Te koop voor minder dan 20.000 euro

http://www.autobild.de/erlkoenige/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8507&artikel_seite=0
Icefire1971woensdag 14 september 2005 @ 11:22
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:07 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ook lekker als je door zo'n tank van meer dan 2 ton (qua gewicht) wordt aangereden.
Liever door zo'n tank die zelf alle botsenergie absorbeert, dan door een qua gewicht vergelijkbare tank die zelf heel blijft en alle botsenergie op mijn auto loslaat.....
JohnnyKnoxvillewoensdag 14 september 2005 @ 11:23
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:22 schreef Icefire1971 het volgende:
Liever door zo'n tank die zelf alle botsenergie absorbeert, dan door een qua gewicht vergelijkbare tank die zelf heel blijft en alle botsenergie op mijn auto loslaat.....
Dat is dan ook weer zo. Dan zitten er op je 2CV slechts twee kleine krasjes en zijn die patjepeërs in die SUV lekker dood. Ha!
Herr.Flickwoensdag 14 september 2005 @ 11:24
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:07 schreef Klonk het volgende:
het kan trouwens ook beter

Binnenkort ook op de weg (is al in Duitsland) de Brilliance Zhonghua, Autobild is er best wel tevreden over.

[afbeelding]

Te koop voor minder dan 20.000 euro

http://www.autobild.de/erlkoenige/neuheiten/artikel.php?artikel_id=8507&artikel_seite=0
Mooie auto!



SUV's zijn sowieso suv...
Klonkwoensdag 14 september 2005 @ 11:25
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:24 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Mooie auto!

niet verkeerd, vleugje lancia, vleugje honda.
Klonkwoensdag 14 september 2005 @ 11:26
http://www.euromotors.ltd.gi/
Jegorexwoensdag 14 september 2005 @ 11:28
De filmpjes
http://www.anwb.nl/publis(...)andwind-1-467150.wmv
http://www.anwb.nl/publis(...)andwind-2-467165.wmv
daNpywoensdag 14 september 2005 @ 11:31
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat is dan ook weer zo. Dan zitten er op je 2CV slechts twee kleine krasjes en zijn die patjepeërs in die SUV lekker dood. Ha!
Een 2CV is van karton gemaakt, dus tegen een spons aanrijden is al zelfmoord
koffiekoekjewoensdag 14 september 2005 @ 11:31
quote:
je kan zo heel goed zien dat een kreukelzone van aluminium-folie weinig tot geen effect heeft
Herkauwerwoensdag 14 september 2005 @ 11:38
quote:
!
Pieldeprutkarbonkelwoensdag 14 september 2005 @ 11:41
Weet niet of jullie allemaal in nieuwe 5 series of E classes rijden maar als je met je uit 1990 stammende Corsa, 205, Polo, Micra, Starlet etc. met 64kmh frontaal botst ziet het er net zo uit..
M5woensdag 14 september 2005 @ 11:47
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:41 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Weet niet of jullie allemaal in nieuwe 5 series of E classes rijden maar als je met je uit 1990 stammende Corsa, 205, Polo, Micra, Starlet etc. met 64kmh frontaal botst ziet het er net zo uit..
kan wel zijn, maar deze auto is 15 jaar later gemaakt en wil nu de markt op. dan moet hij dus wel veilig zijn vind ik.
alkiwoensdag 14 september 2005 @ 11:48
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:41 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Weet niet of jullie allemaal in nieuwe 5 series of E classes rijden maar als je met je uit 1990 stammende Corsa, 205, Polo, Micra, Starlet etc. met 64kmh frontaal botst ziet het er net zo uit..
Dus is die auto toch niet van deze tijd, waar de bestuurder en passagiers beschermt moeten worden door de kreukelzone.
Metro2005woensdag 14 september 2005 @ 12:07
Je kan ook gewoon uit je doppen kijken en niet frontaal op iemand anders knallen
Als je met een brommer oid botst ben je net zo dood.
MikeyManwoensdag 14 september 2005 @ 12:07
nog een stukje van autoweek:
quote:
De Duitse zusterorganisatie van de ANWB, de ADAC, heeft een serie crashtests van de nieuwe Chinese terreinauto JMC Landwind laten uitvoeren. De resultaten zijn volgens de opzienbarend.

De bestuurder zal een frontale botsing met 64 km/h niet overleven, aldus de testers. De testdummy zit volledig klem tussen dashboard en stoel. Het stuurwiel schiet zelfs via het hoofd van de bestuurder tegen het dak. Bij de zijdelingse botsing is het resultaat niet veel beter. Het hoofd van de bestuurder klapt tegen de dakstijl met fatale gevolgen.
In de meer dan 20 jaar dat de ANWB crashtests uitvoert, heeft een auto nog nooit zo slecht gescoord.
Ook over de rij-eigenschappen is de bond niet te spreken: duidelijke slingerneigingen, gevoelloze besturing en een lange remweg. Bovendien hoeft de Landwind niet aan een aantal Europese (emissie)-eisen te voldoen, omdat het maximum toelaatbaar gewicht 10 kg boven de vastgestelde grens van 2500 kg ligt.
Alsof dat nog niet genoeg is, kan de fabrikant Jiangling Motors, ook nog een rechtszaak tegemoet zien. General Motors claimt dat de Landwind erg veel weg heeft van de Opel Frontera. De Chinezen ontkennen dat.
Herkauwerwoensdag 14 september 2005 @ 12:07
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:07 schreef Metro2005 het volgende:
Je kan ook gewoon uit je doppen kijken en niet frontaal op iemand anders knallen
Als je met een brommer oid botst ben je net zo dood.
En die klootzak die jou aanrijdt van de andere kant dan?
Geqxonwoensdag 14 september 2005 @ 12:08
Haha, die testdummy krijgt dat stuur flink tegen zijn bakkes. Ik wil niet weten wat er bij zijn benen gebeurt, volgens mij ga je door voor een gratis rolstoel na zo'n soort botsing
De_Hertogwoensdag 14 september 2005 @ 12:11
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:41 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Weet niet of jullie allemaal in nieuwe 5 series of E classes rijden maar als je met je uit 1990 stammende Corsa, 205, Polo, Micra, Starlet etc. met 64kmh frontaal botst ziet het er net zo uit..
quote:
In de meer dan 20 jaar dat de ANWB crashtests uitvoert, heeft een auto nog nooit zo slecht gescoord.
Nu zal de anwb misschien de normen in de loop der jaren aangepast hebben, maar dan nog.
Metro2005woensdag 14 september 2005 @ 12:16
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:07 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

En die klootzak die jou aanrijdt van de andere kant dan?
kij-ken
MikeyManwoensdag 14 september 2005 @ 12:17
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

kij-ken
Jij hebt zeker je rijbewijs nog niet?

Als het allemaal zo simpel was zouden er denk ik een stuk minder ongelukken gebeuren... Je kan kijken wat je wilt, maar soms is het gewoon simpelweg te laat...
JohnnyKnoxvillewoensdag 14 september 2005 @ 12:19
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:08 schreef Geqxon het volgende:
Haha, die testdummy krijgt dat stuur flink tegen zijn bakkes. Ik wil niet weten wat er bij zijn benen gebeurt, volgens mij ga je door voor een gratis rolstoel na zo'n soort botsing
Eerder een gratis grafkist en -zerk gesponsord door de aardige mensen van Jiangling.
kikoooooowoensdag 14 september 2005 @ 12:24
http://www.jmclandwind.nl/media.html

denken jullie dat de filmpjes daar ookkomen te staan? Zo te zien zijn de auto's dus al in antwerpen!
De_Hertogwoensdag 14 september 2005 @ 12:27
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:24 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.jmclandwind.nl/media.html

denken jullie dat de filmpjes daar ookkomen te staan? Zo te zien zijn de auto's dus al in antwerpen!
Dat plaatje op de beginpagina: 'Landwind van voren'

Dat krijgen ze nu inderdaad, ja.
kikoooooowoensdag 14 september 2005 @ 12:30
Als ie een beetje objectief is , zet ie die adac films ook op zn site
Metro2005woensdag 14 september 2005 @ 12:32
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:17 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Jij hebt zeker je rijbewijs nog niet?

Als het allemaal zo simpel was zouden er denk ik een stuk minder ongelukken gebeuren... Je kan kijken wat je wilt, maar soms is het gewoon simpelweg te laat...
Ik heb mijn rijbewijs al bijna 5 jaar en doe bijna 30.000km per jaar.

En als je bedoeld dat een tegenligger inhaalt op zo'n polderweg, daar kan je inderdaad niks aan doen maar ik doelde meer als je gaat inhalen en er komt iemand aan op de andere weghelft.
Yildizwoensdag 14 september 2005 @ 12:33
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:27 schreef Fliepke het volgende:
Ach die chinezen hebben vast niet de boel omgekocht, zoals alle andere merken dat meestal doen bij autobladen enzo
Ik bedoel maar.

Het is gewoon echt een exacte kopie hoor, dus de eigenschappen zijn ook hetzelfde, alleen hebben ze bijna niks aan ontwerpen uitgegeven (lees tekeningen gejat),
dus, zodoende is ie een heel stuk goedkoper.

Dat ie onveilig is lijkt mij bull.
MikeyManwoensdag 14 september 2005 @ 12:35
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb mijn rijbewijs al bijna 5 jaar en doe bijna 30.000km per jaar.

En als je bedoeld dat een tegenligger inhaalt op zo'n polderweg, daar kan je inderdaad niks aan doen maar ik doelde meer als je gaat inhalen en er komt iemand aan op de andere weghelft.
Jah, als als als... Als je gaat inhalen is het je eigen schuld ja... Maar jammergenoeg zijn er ook nog genoeg andere mensen op de weg...
MikeyManwoensdag 14 september 2005 @ 12:36
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik bedoel maar.

Het is gewoon echt een exacte kopie hoor, dus de eigenschappen zijn ook hetzelfde, alleen hebben ze bijna niks aan ontwerpen uitgegeven (lees tekeningen gejat),
dus, zodoende is ie een heel stuk goedkoper.

Dat ie onveilig is lijkt mij bull.
Heb je de filmpjes al bekeken?
kikoooooowoensdag 14 september 2005 @ 12:36
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]


Dat ie onveilig is lijkt mij bull.
heb jij in godsnaam die filmpjes wel gezien?
Metro2005woensdag 14 september 2005 @ 12:38
Die filmpjes zijn inderdaad wel héel erg ja.
Maarja wat wil je als je geen kreukelzone hebt en er wel 2500 kilo ineens tot stilstand komt.

Doet mijn bijna 13 jaar oude BX het toch een stuk beter in de crashtesten
JohnnyKnoxvillewoensdag 14 september 2005 @ 13:33
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:38 schreef Metro2005 het volgende:
Die filmpjes zijn inderdaad wel héel erg ja.
Maarja wat wil je als je geen kreukelzone hebt en er wel 2500 kilo ineens tot stilstand komt.

Doet mijn bijna 13 jaar oude BX het toch een stuk beter in de crashtesten
Keer uitproberen tegen de mijne van 14 jaar oud?
.
Metro2005woensdag 14 september 2005 @ 13:42
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Keer uitproberen tegen de mijne van 14 jaar oud?
.
Ik hou hem liever heel eigenlijk
JohnnyKnoxvillewoensdag 14 september 2005 @ 13:43
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:42 schreef Metro2005 het volgende:
Ik hou hem liever heel eigenlijk
. BX. .
daNpywoensdag 14 september 2005 @ 13:46
Brik X?
Eliminator20woensdag 14 september 2005 @ 13:54
quote:
Waxxerwoensdag 14 september 2005 @ 14:53
Die filmpjes joh....

(...)

Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet zeggen.... Dat ding lijkt wel van papier!! Bij 64 km/h!!!!
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 14:57


HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 14:58
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:53 schreef Waxxer het volgende:
Die filmpjes joh....

(...)

Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet zeggen.... Dat ding lijkt wel van papier!! Bij 64 km/h!!!!
al die testen worden bij 64km/u gehouden hoor. bij 120 km/u ligt elke auto zo in puin. (oke misschien ietwat minder)
Herkauwerwoensdag 14 september 2005 @ 14:59
Lijkt behoorlijk op een frontera ja
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 15:02
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 15:08
Maar dan heb je wel van die geweldige HANKOOK banden!
Joost-mag-het-wetenwoensdag 14 september 2005 @ 15:10
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

kij-ken
3 maanden terug heeft de kreukelzone en het blijkbaar héél stevige chassis van mijn Mazda 2 mijn leven gered toen ik door wegvliegend een scherp stuk metaal dat door een vrachtwagen aan de andere kant van de weg in mijn band werd gecatapulteerd waardoor ik een klapband kreeg en desgevallend aan 70 km/h in een fractie van een seconde op een oude betonnen straatpaal en een "duikertje" vloog. Voor ik wist wat er gebeurde lag die afgebroken elektriciteitspaal op het dak van mijn auto en ikzelf in m'n airbag ...

Doe hetzelfde met bovenstaande Chinees en ik was morsdood, nu had ik 2 gekneusde ruggenwervels en wat snijwonden van het gebroken glas.
Waxxerwoensdag 14 september 2005 @ 15:17
Ik vraag me gewoon af of die mensen zélf die auto eigenlijk wel hebben getest.... Volgens mij is dit de eerste keer geweest dat wie dan ook die kar frontaal heeft laten botsen. Dat kán gewoon niet anders, of mijn vertrouwen in de mensheid is naïef.
Joost-mag-het-wetenwoensdag 14 september 2005 @ 15:19
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:17 schreef Waxxer het volgende:
Ik vraag me gewoon af of die mensen zélf die auto eigenlijk wel hebben getest.... Volgens mij is dit de eerste keer geweest dat wie dan ook die kar frontaal heeft laten botsen. Dat kán gewoon niet anders, of mijn vertrouwen in de mensheid is naïef.
In China kijken ze niet op een Chineesje meer of minder hé ...
Jegorexwoensdag 14 september 2005 @ 15:21
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:08 schreef HPoi het volgende:
Maar dan heb je wel van die geweldige HANKOOK banden!
Dat is ook meteen het kostbaarste aan die auto, de rest is gewoon aluminiumfolie en ijzerdraad
#ANONIEMwoensdag 14 september 2005 @ 15:29
quote:
Haha, bizar
Waxxerwoensdag 14 september 2005 @ 15:38
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In China kijken ze niet op een Chineesje meer of minder hé ...
Zou het bewust zijn?

,,Landwind. Geboortebeperking: géén gedoe."

De nieuwe Landwind is niet alleen in directe zin betaalbaar voor paticulieren, ook indirect ondervinden klanten en hun omgeving de voordelen van deze wagen. Hij is betaalbaar in de aanschaf en is volgeladen met luxe. Kortom: u baadt in weelde op 's Heeren wegen!

Ook aan de veiligheid is gedacht. Mocht u onverhoopt betrokken raken bij een ongeval, dan garandeert de Landwind u een medische molen van revadatie, operatie en de administratieve kermis te besparen. Dit scheelt kosten voor de zorgsector en kan leiden tot een lagere maandpremie! Hoe meer Ladwinds, hoe minder uw lasten! Kortom: het woord uitvaart heeft u nooit eerder zó letterlijk kunnen nemen!


Lamme_Sterfkanariewoensdag 14 september 2005 @ 15:50
van chinezen moet je sowieso alleen het vreten kopen en dan moet je nog hopen dat je d'r niet kapot aan gaat.
Joost-mag-het-wetenwoensdag 14 september 2005 @ 15:52
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:50 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
van chinezen moet je sowieso alleen het vreten kopen en dan moet je nog hopen dat je d'r niet kapot aan gaat.
Ooit die reportage van de Franse volksgezondheidsinspectie op ronde bij de Chinese resto's in Parijs gezien ? De kans op een overlijden in een Chinees restaurant daar is zowaar bijna groter dan in een Chinese landwind ...
j22flyingdownwindwoensdag 14 september 2005 @ 16:09
Belachelijk dat zoiets geproduceerd mag worden Dat ze die rommel maar lekker daar houden!
Waxxerwoensdag 14 september 2005 @ 16:11
Er zijn al een aantal orders en er rijden er zelfs al wat door het land..... wind...
tupolev141woensdag 14 september 2005 @ 16:17
Hmm ik dacht dat ze vroeger auto's crashten aan 50 km per uur, nu dus aan 64. Effe wat opgezocht voor de duidelijkheid. Hier staat het voor andere geïnteresseerden: http://www.euroncap.com/content/test_procedures/front_impact.php

Misschien testen ze in China nog met lagere normen, als ze al normen hebben. Misschien crashen ze daar nog 2 auto's 100% frontaal op elkaar of zo.
JohnnyKnoxvillewoensdag 14 september 2005 @ 16:19
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:11 schreef Waxxer het volgende:
Er zijn al een aantal orders en er rijden er zelfs al wat door het land..... wind...
Als je daar vrijwillig in rond gaat rijden mag je met recht een enorme pauper genoemd worden.
Evil_Jurwoensdag 14 september 2005 @ 16:22
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:50 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
van chinezen moet je sowieso alleen het vreten kopen en dan moet je nog hopen dat je d'r niet kapot aan gaat.
Je moet natuurlijk wel goed uitkijken. En autorijden in China is ook gewoon heel anders dan in het westen, dus hebben ze vanzelf sprekend ook andere standaarden.
Herkauwerwoensdag 14 september 2005 @ 16:24
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:22 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel goed uitkijken. En autorijden in China is ook gewoon heel anders dan in het westen, dus hebben ze vanzelf sprekend ook andere standaarden.
Uiteraard, maar dat ze het hoofdstuk veiligheid vergeten is natuurlijk wel een beetje minder he
kikoooooowoensdag 14 september 2005 @ 16:24
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:11 schreef Waxxer het volgende:
Er zijn al een aantal orders en er rijden er zelfs al wat door het land..... wind...
serieus? Ik dacht dat ze nog niet verkocht mochten worden?
yupwoensdag 14 september 2005 @ 16:27
Gare grafbak.

Koop liever een ouwe Toyota Landcruiser. Veiliger, mooier en zal vast meer zuipen
kikoooooowoensdag 14 september 2005 @ 16:28
Ow ik hoor net dat er nu zon 100 in nederland rondrijden op t nieuws
Herkauwerwoensdag 14 september 2005 @ 16:28
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:27 schreef yup het volgende:
Gare grafbak.

Koop liever een ouwe Toyota Landcruiser. Veiliger, mooier en zal vast meer zuipen
En dan kan je tenminste nog iemand van de weg af rijden
Herkauwerwoensdag 14 september 2005 @ 16:29
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:28 schreef kikoooooo het volgende:
Ow ik hoor net dat er nu zon 100 in nederland rondrijden op t nieuws
Je zou er maar net eentje hebben gekocht
allsystemshaltwoensdag 14 september 2005 @ 16:31
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:29 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Je zou er maar net eentje hebben gekocht
Lekker afschrijven toch

90% van de nieuwwaarde weg
Lamme_Sterfkanariewoensdag 14 september 2005 @ 16:34
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ooit die reportage van de Franse volksgezondheidsinspectie op ronde bij de Chinese resto's in Parijs gezien ? De kans op een overlijden in een Chinees restaurant daar is zowaar bijna groter dan in een Chinese landwind ...
dus als je in je landwind chinees eten gaat halen speel je een soort van chinees roulette?
kikoooooowoensdag 14 september 2005 @ 16:36
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:31 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Lekker afschrijven toch

90% van de nieuwwaarde weg
terecht ook, mensen die een suv willen rijden maar geen fatsoenlijke kunnen betalen

sowieso suv's
yupwoensdag 14 september 2005 @ 16:39
Als je zo graag een veilige auto wilt pleur je er een (verstopte) rolkooi in. Denk dat zelfs een X5 dan geen kans maakt.

Je BX zal dan tijdens het invoegen niet meer uit elkaar waaien, om maar een voorbeeld te noemen
Repeatwoensdag 14 september 2005 @ 16:40
whaha echt belachelijk idd, ik begrijp echt niet dat zo'n auto hier mag rondrijden alles wordt met die intense bureaucratie hier 800 keer gecontroleerd en overwogen, maar deze grafkist mag gewoon rondrijden?
Repeatwoensdag 14 september 2005 @ 16:42
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:39 schreef yup het volgende:
Als je zo graag een veilige auto wilt pleur je er een (verstopte) rolkooi in. Denk dat zelfs een X5 dan geen kans maakt.

Je BX zal dan tijdens het invoegen niet meer uit elkaar waaien, om maar een voorbeeld te noemen
das ook niet tof. als je dan hard crasht komt alle vertraging op jouw lichaam terecht omdat die rolkooi niet meegeeft. dan scheuren alle organen in je lichaam los

kreukelzone is echt noodzakelijk.
yupwoensdag 14 september 2005 @ 16:42
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:42 schreef Repeat het volgende:

[..]

das ook niet tof. als je dan hard crasht komt alle vertraging op jouw lichaam terecht omdat die rolkooi niet meegeeft. dan scheuren alle organen in je lichaam los

kreukelzone is echt noodzakelijk.
Dat weet ik

Je moet je kooi dan ook licht beperken en niet helemaal tot de motorruimte gaan. Dat is voor rallywagens e.d.
M5woensdag 14 september 2005 @ 16:48
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:42 schreef yup het volgende:

[..]

Dat weet ik

Je moet je kooi dan ook licht beperken en niet helemaal tot de motorruimte gaan. Dat is voor rallywagens e.d.
daar gaat de rolkooi niet tot in de motorruimte, alleen waar de coureurs zitten.
yupwoensdag 14 september 2005 @ 17:02
Ok maar het is toch niet de bedoeling dat de cabine in een kreukelzone verandert (rolkooi voorkomt dat)

Verder is dit echt niet opzienbarend.

Wie denkt dat die Ford F150jes en andere jeeps uit Amerika sterk zijn heeft het serieus mis. Die dingen zijn levensgevaarlijk juist door hun gewicht... (drukt gewoon door)...
M5woensdag 14 september 2005 @ 17:06
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:02 schreef yup het volgende:
Ok maar het is toch niet de bedoeling dat de cabine in een kreukelzone verandert (rolkooi voorkomt dat)

Verder is dit echt niet opzienbarend.

Wie denkt dat die Ford F150jes en andere jeeps uit Amerika sterk zijn heeft het serieus mis. Die dingen zijn levensgevaarlijk juist door hun gewicht... (drukt gewoon door)...
rollkooi is alleen terbeschreming van de coureurs, maar zit binnen de gebruikelijke kreukelzones van auto's (dan heb ik over rallywagens/tourwagens)
ToMaSZwoensdag 14 september 2005 @ 17:06
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:02 schreef yup het volgende:
Ok maar het is toch niet de bedoeling dat de cabine in een kreukelzone verandert (rolkooi voorkomt dat)

Verder is dit echt niet opzienbarend.

Wie denkt dat die Ford F150jes en andere jeeps uit Amerika sterk zijn heeft het serieus mis. Die dingen zijn levensgevaarlijk juist door hun gewicht... (drukt gewoon door)...
Die zijn in elk geval vervaardigd uit staal, ipv aluminiumfolie. Mijn ouwe chevy was echtwel vrij stevig. Misschien is dat wat minder veilig voor andere weggebruikers, maar als bestuurder voelde ik me er redelijk safe in.

en ja, ik heb daar onvrijwillg een klein testje mee gedaan toen een e240 vol achterin vloog
GSiwoensdag 14 september 2005 @ 17:07
Hij lijkt idd wel errug veel op een Opel Frontera. Alleen het neusje is anders. De rest is exact hetzelfde.

Maar als deze auto's nu geen drol waard gaan worden, is het mss wel leuk voor een rooitje of 1 1/2. Meer zou ik er niet voor over hebben voor deze uit aluminiumfolie opgetrokken replica van een Frontera.

Maar aan de andere kant, er zijn ook malloten die in kunststof kitcars rondrijden van een GT40 replica. Een zogeheten Bonito of een andere doodskist met kevermotor erin. Die worden ook gewoon gekeurd e.d. Mja, mij iig nie gezien.
yupwoensdag 14 september 2005 @ 17:09
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:06 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Die zijn in elk geval vervaardigd uit staal, ipv aluminiumfolie. Mijn ouwe chevy was echtwel vrij stevig. Misschien is dat wat minder veilig voor andere weggebruikers, maar als bestuurder voelde ik me er redelijk safe in.

en ja, ik heb daar onvrijwillg een klein testje mee gedaan toen een e240 vol achterin vloog
Vlieg jij eens vol tegen een boom ander solide object. Ben je echt beter af met een moderne wagen met krachtige chassis.

Geldt ook voor bestelwagens. Gevaarlijk voor andere weggebruikers, maar mietjes als het komt tegen solide objecten. Die dingen zijn zo zwaar dat de kracht ZO groot word dat gewoon alles werkelijk verpletterd word...
Repeatwoensdag 14 september 2005 @ 17:11
ja maar die zijn nog licht enz, ik vraag me af waar die 2500kg dan inzit als het zo slap is?
liggen er gewoon grindtegels op de bodem ofzo?
M5woensdag 14 september 2005 @ 17:14
Het blijft een feit dat moderne wagens veiliger zijn en speciaal ontworpen constructies hebben dan wat er vroeger gemaakt werd.
yupwoensdag 14 september 2005 @ 17:16
Wie herinnert zich dit nog: Patrol tegen een Golf, en van beide bestuurders was niks meer over. De Patrol rijder had brandwonden, want hij had de motor tussen zijn benen staan.

Serieus. Herinner ik me nog van vroeger.

Alle SUV's zijn knakenbakken (van vroeger dan). De Opel Frontera (om maar iets te noemen) was ook al dramatisch slecht...
quote:
PlayMPA: zie toevoeging hierboven. Ook tegen een andere auto ga je het dus niet overleven, lijkt me.


Crashtest uit 1992 van een Nissan Patrol liet overigens precies hetzelfde effect zien. De SUV's uit die tijd bezwijken gewoon onder hun eigen gewicht bij zo'n klap.

Dus ook tegen een andere auto maak je geen kans.
(van ander site)
allsystemshaltwoensdag 14 september 2005 @ 17:23
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:27 schreef yup het volgende:
Gare grafbak.

Koop liever een ouwe Toyota Landcruiser. Veiliger, mooier en zal vast meer zuipen
Ouwe is kewl

Nieuwe ook, maar met een vanafprijs van 90.555,50** ex afleverings kosten.. zullen de mensen die voor een Landwind komen kijken wel een hartverzakking krijgen*

*Ik ook trouwens

**Landcruiser 100 VAN

[ Bericht 6% gewijzigd door allsystemshalt op 14-09-2005 17:29:50 (prijscorrectie) ]
PNGwoensdag 14 september 2005 @ 17:24
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:06 schreef M5 het volgende:

[..]

rollkooi is alleen terbeschreming van de coureurs, maar zit binnen de gebruikelijke kreukelzones van auto's (dan heb ik over rallywagens/tourwagens)
Is niet helemaal waar, auto is vaak ook doorgelast (ipv puntlassen, volledige lassen) en braces in de motorbaai e.d. om stijfheid te creeren, en beide kost je wel degelijk een gedeelte van je kreukelzone.
yupwoensdag 14 september 2005 @ 17:28
Denk ook dat een rally/race wagen is gebouwd tegen klappen van boven de 100 km/u.

Denk dat een gewone auto niet voor zulke dingen is gebouwd...

Zo zie je in sommige filmpjes gewoon rallywagens met idiote snelheden tegen massieve dingen klappen... Die mannen stappen er gewoon uit...
JohnnyKnoxvillewoensdag 14 september 2005 @ 17:29
En nu weer ontopic:

Je bent dus gewoon een krenterige heaumeau als je zo'n ding koopt.
allsystemshaltwoensdag 14 september 2005 @ 17:31
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:28 schreef yup het volgende:
Denk ook dat een rally/race wagen is gebouwd tegen klappen van boven de 100 km/u.

Denk dat een gewone auto niet voor zulke dingen is gebouwd...

Zo zie je in sommige filmpjes gewoon rallywagens met idiote snelheden tegen massieve dingen klappen... Die mannen stappen er gewoon uit...
Jah maar die hebben dus een rolloverbar erin gelast en zijn op vele punten verstevigd..
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 17:32
Maarja, als je toch altijd file rijdt maakt het niet zoveel uit. Alleen het benzineverbruik is dan klote.
Repeatwoensdag 14 september 2005 @ 17:33
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:31 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Jah maar die hebben dus een rolloverbar erin gelast en zijn op vele punten verstevigd..
ja maar met verstevigen alleen ben je er dus niet, als jij een rolkooi helemaal voor je bumper langs last en je parkeert je auto keihard tegen een boom, dan vervormt er dus helemaal niks. Dan vangt dus helemaal niks de kracht op en dan kan jij dat dus allemaal doen... das niet tof.
kikoooooowoensdag 14 september 2005 @ 18:25
http://www.jmc.com.cn/english/product/qk1040dsl_jieshao.htm

http://www.jmc.com.cn/english/product/special/index.htm

kikoooooowoensdag 14 september 2005 @ 18:26
in jatten zijn ze wel goed
Hyperdudewoensdag 14 september 2005 @ 18:44
Van de site van de importeur geplukt:
quote:
Zijn er al veel Landwinds verkocht?
De 2.0l is al uitverkocht. Momenteel hebben we nog enkele 2.4l over en een klein aantal 2.8TD modellen.
Als je een 2 liter motor met 115 PK koopt in een otoo van net geen 2400 KG ben je volgens mij toch niet echt de slimste; ding is niet vooruit te branden (en zuipt als een ketter).

En dan is het ook nog een doodskist op wielen
Zou de Frontera het trouwens beter doen in zo'n test?


Ding schijnt trouwens niet aan allerlei crashtests te moeten voldoen omdat ie 10 KG te zwaar is!
Alexxxxxwoensdag 14 september 2005 @ 19:31
Mwah, hij voldoet aan de Europese richtlijnen, dus zal wel een beetje meevallen... Ik denk dat de ANWB wat extra sponsoring van de traditonele autofabrikanten krijgt met het naar buiten brengen van dit bericht. De van oudsher grote fabrikanten houden de markt in China heel erg goe din de gaten, en weten verdomde goed dat over 20 jaar (minstens) 1/3 van alle auto's in CHina, door Chinese fabrieken geproduceert word. Ik zie dit als een angtige poging deze ontwikkeling wat fa te remmen.
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 19:34
quote:
Op woensdag 14 september 2005 18:44 schreef Hyperdude het volgende:
Van de site van de importeur geplukt:
[..]

Als je een 2 liter motor met 115 PK koopt in een otoo van net geen 2400 KG ben je volgens mij toch niet echt de slimste; ding is niet vooruit te branden (en zuipt als een ketter).

En dan is het ook nog een doodskist op wielen
Zou de Frontera het trouwens beter doen in zo'n test?


Ding schijnt trouwens niet aan allerlei crashtests te moeten voldoen omdat ie 10 KG te zwaar is!
Ja valt onder vrachtwagens ofzo idd.
MikeyManwoensdag 14 september 2005 @ 19:36
Nee, hij is niet 10 kilo te zwaar... Het maximum toelaatbare gewicht van het ding ligt, met 2510 kilo, 10 kilo te hoog om aan de strengste richtlijnen voor uitstoot te moeten voldoen... Heeft niks met crashtests te maken...

Een vrachtwagen is het pas vanaf 3500 kilo...
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 19:43
De bond (ANWB) ziet daarbij ook een hiaat in de Europese regelgeving. "Personenauto's met een maximale toelaatbare massa van meer dan 2500 kg – bij de Landwind is dat 2510 kg - zijn ontheven van een aantal toelatingseisen."
Mikkiewoensdag 14 september 2005 @ 19:55
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:44:54 ]
Neohammerwoensdag 14 september 2005 @ 20:05
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:50 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
van chinezen moet je sowieso alleen het vreten kopen en dan moet je nog hopen dat je d'r niet kapot aan gaat.
Hyperdudewoensdag 14 september 2005 @ 20:11
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:50 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
van chinezen moet je sowieso alleen het vreten kopen en dan moet je nog hopen dat je d'r niet kapot aan gaat.
idd

Goede otoos komen alleen maar uit landen die van 1939-1945 grote vrienden met onze Oosterburen waren.
Joost-mag-het-wetenwoensdag 14 september 2005 @ 20:48
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

idd

Goede otoos komen alleen maar uit landen die van 1939-1945 grote vrienden met onze Oosterburen waren.
Dan hebben ze in Italië toch een deftig steekje laten vallen
deur63woensdag 14 september 2005 @ 20:54
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:38 schreef Metro2005 het volgende:
Die filmpjes zijn inderdaad wel héel erg ja.
Maarja wat wil je als je geen kreukelzone hebt en er wel 2500 kilo ineens tot stilstand komt.

Doet mijn bijna 13 jaar oude BX het toch een stuk beter in de crashtesten
Je gaat toch niet die mooie GTi in de soep knallen. pak dan de Xant
Space-Chineeswoensdag 14 september 2005 @ 20:58
Slechte zaak natuurlijk.
Maar is het echt zo erg?

Ik bedoel, je hebt ook dingen zoals Honda CRX of Fiat Panda´tjes.
Die lijken mij ook als een sandwich in elkaar te klappen bij een ongeluk, of heb ik heb mis?
Hyperdudewoensdag 14 september 2005 @ 21:01
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:58 schreef Space-Chinees het volgende:


Ik bedoel, je hebt ook dingen zoals Honda CRX of Fiat Panda´tjes.
Die lijken mij ook als een sandwich in elkaar te klappen bij een ongeluk, of heb ik heb mis?
Dat zijn oude gebakjes.Dit is een "nieuw" model/merk; moet aan de huidige eisen voldoen.
Oude Panda's voldoen aan de eisen van 1977 ofzo
the_contract_killerwoensdag 14 september 2005 @ 21:02
als dit al erg is,ik vraag me af hoe de crashtest van de hyundai H100 eruit ziet,daar heb je alleen je dashboard en bumper voor je...want je zit op de motor
M5woensdag 14 september 2005 @ 21:02
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:58 schreef Space-Chinees het volgende:
Slechte zaak natuurlijk.
Maar is het echt zo erg?

Ik bedoel, je hebt ook dingen zoals Honda CRX of Fiat Panda´tjes.
Die lijken mij ook als een sandwich in elkaar te klappen bij een ongeluk, of heb ik heb mis?
het is serieus, kijk de filmpjes. ergste nog is dat deze auto in NL net is toegelaten.die CRX-jes en Pandatjes zijn ook niet de beste, maar veel ouder en kunt niet alle oude auto's verbieden omdat ze onveilig zijn.
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 21:04
En de nw. Panda doet het wel goed.
Lamme_Sterfkanariewoensdag 14 september 2005 @ 21:18
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:58 schreef Space-Chinees het volgende:
Slechte zaak natuurlijk.
Maar is het echt zo erg?

Ik bedoel, je hebt ook dingen zoals Honda CRX of Fiat Panda´tjes.
Die lijken mij ook als een sandwich in elkaar te klappen bij een ongeluk, of heb ik heb mis?
de anwb doet al 20 jaar zulke testen. En van alle auto's die ze in die tijd getest hebben scoort de landwind het slechts. Dus zelfs na jaren van vooruitgang in veiligheid lukt het de landwind nog steeds niet om beter te scoren dan een 20 jaar oude auto. Dat zegt nogal wat lijkt me.
Sanderwoensdag 14 september 2005 @ 21:45
Ter vergelijking:

De BMW X5

De Mercedes M klasse

De volkswagen Touareg

En de range rover.

Daar kan de Landwinder nog een puntje aan zuigen . Vooral als je kijkt naar "hoe diep is de auto eigenlijk ingedeukt"
Alexxxxxwoensdag 14 september 2005 @ 21:50
Tsja, hij is dan ook afgeleid van de Isuzu Mu Wizard, bij ons beter bekend als de Opel Frontera, en die is in oktober 1990 geïntroduceerd.

En toen was het al geen actueel type, want die auto was op haar beurt immers afgeleid van de al langer bestaande Isuzu pick ups
M5woensdag 14 september 2005 @ 21:54
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Tsja, hij is dan ook afgeleid van de Isuzu Mu Wizard, bij ons beter bekend als de Opel Frontera, en die is in oktober 1990 geïntroduceerd.

En toen was het al geen actueel type, want die auto was op haar beurt immers afgeleid van de al langer bestaande Isuzu pick ups
wel een slechte remake denk ik, de frontera scoort duidelijk beter.
MaximusF1woensdag 14 september 2005 @ 22:04
En ik maar denken dat ze dat Frontera ontwerp hadden gekocht. Tsss...
BloodhoundFromHellwoensdag 14 september 2005 @ 23:22
volgens mij is het een prima auto, de anwb moet wat hebben om in de publiciteit te komen nu het zo slecht met hen gaat!
kikoooooowoensdag 14 september 2005 @ 23:25
quote:
Op woensdag 14 september 2005 23:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
volgens mij is het een prima auto, de anwb moet wat hebben om in de publiciteit te komen nu het zo slecht met hen gaat!
goed opgemerkt!

drol
Joost-mag-het-wetenwoensdag 14 september 2005 @ 23:25
quote:
Op woensdag 14 september 2005 23:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
volgens mij is het een prima auto, de anwb moet wat hebben om in de publiciteit te komen nu het zo slecht met hen gaat!
Je gaat er (hopelijk) eentje kopen dan ?
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 23:26
quote:
Op woensdag 14 september 2005 23:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
volgens mij is het een prima auto, de anwb moet wat hebben om in de publiciteit te komen nu het zo slecht met hen gaat!
Ga jij je Panda nou maar inruilen voor die Mercedes.
Joost-mag-het-wetenwoensdag 14 september 2005 @ 23:27
Nu, aan de andere kant, waarom zou je hem niet mogen kopen eigenlijk ? Hij is voor voetgangers enzo niet onveiliger dan menig andere SUV en als je zoiets koopt moet je dan zelf maar instaan voor de gevolgen bij een crash ...
HPoiwoensdag 14 september 2005 @ 23:28
quote:
Op woensdag 14 september 2005 23:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu, aan de andere kant, waarom zou je hem niet mogen kopen eigenlijk ? Hij is voor voetgangers enzo niet onveiliger dan menig andere SUV en als je zoiets koopt moet je dan zelf maar instaan voor de gevolgen bij een crash ...
iig moet die aan de normen voldoen. Hij doorstond de Duitse TUV test en dus mag die hier ook op de markt komen. Maar misschien moet die TUV test nog eens over. Of die van de ANWB.
BloodhoundFromHellwoensdag 14 september 2005 @ 23:31
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:31 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Jah maar die hebben dus een rolloverbar erin gelast en zijn op vele punten verstevigd..
en kuipstoelen met 6puntsgordels.
Mikkiewoensdag 14 september 2005 @ 23:59
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:44:54 ]
PNGdonderdag 15 september 2005 @ 00:05
Hij weegt 1800 kilo trouwens.
Jegorexdonderdag 15 september 2005 @ 00:14
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:07 schreef GSi het volgende:
Hij lijkt idd wel errug veel op een Opel Frontera. Alleen het neusje is anders. De rest is exact hetzelfde.
En dan hebben ze die nieuwe neus ook nog weten te verprutsen

Deze auto is denk ik wel erg veilig voor voetgangers, bij de kleinste aanraking kreukelt die hele voorkant al in elkaar
Mikkiedonderdag 15 september 2005 @ 00:29
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:44:54 ]
kikoooooodonderdag 15 september 2005 @ 07:15
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=8131&cache=no

frontera is 1770 kilo ledig... lijkt me dan sterk dat die spleetscheet daar 700 kg boven zit?
Metro2005donderdag 15 september 2005 @ 08:47
quote:
Op donderdag 15 september 2005 07:15 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=8131&cache=no

frontera is 1770 kilo ledig... lijkt me dan sterk dat die spleetscheet daar 700 kg boven zit?
Jawel, das voor de veiligheid Zag je duidelijk in dat filmpje

Misschien hebben ze andere materialen gebruikt ofzo ? Of zit er meer in zoals airbags, airco en dat soort shit en wie weet zitten er wel grotere en zwaardere wielen onder.
MikeyMandonderdag 15 september 2005 @ 08:51
Er staat niet dat ie 10 kilo boven de 2500 kilo WEEGT, er staat dat het maximaal toelaatbare gewicht 2510kilo is... Dus als je hem vol propt...
LEZEN!!!
Napalmdonderdag 15 september 2005 @ 09:33
IK neem aan dat ANWB klasses gebruikt? Bijv de CLio/ Polo/ klasse en de Vectra/ Mondeo/ Passat klasse? En dat voor hogere klassen hogere eisen gelden voor een voldoende resultaat?

En dat de Landwind in een klasse zit met de Freelander/ Forester en de daarbij horende eisen? Als dat zo is zou ik wel eens willen weten hoe de Landwind scoort ten opzichte van vergelijkbaar geprijsde auto`s (clio`s enzo?
kikoooooodonderdag 15 september 2005 @ 11:56
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:33 schreef Napalm het volgende:
IK neem aan dat ANWB klasses gebruikt? Bijv de CLio/ Polo/ klasse en de Vectra/ Mondeo/ Passat klasse? En dat voor hogere klassen hogere eisen gelden voor een voldoende resultaat?

En dat de Landwind in een klasse zit met de Freelander/ Forester en de daarbij horende eisen? Als dat zo is zou ik wel eens willen weten hoe de Landwind scoort ten opzichte van vergelijkbaar geprijsde auto`s (clio`s enzo?
vw fox ook goed?
http://www.adac.de/images/Crash_Fox_DSL_tcm8-117785.rm

laat mij maar in die fox zitten dan!
Sanderdonderdag 15 september 2005 @ 12:20
quote:
Op donderdag 15 september 2005 09:33 schreef Napalm het volgende:
IK neem aan dat ANWB klasses gebruikt? Bijv de CLio/ Polo/ klasse en de Vectra/ Mondeo/ Passat klasse? En dat voor hogere klassen hogere eisen gelden voor een voldoende resultaat?

En dat de Landwind in een klasse zit met de Freelander/ Forester en de daarbij horende eisen? Als dat zo is zou ik wel eens willen weten hoe de Landwind scoort ten opzichte van vergelijkbaar geprijsde auto`s (clio`s enzo?
Het lijkt me niet dat de ANWB sorteert op prijs. Dat doen ze dan ook niet. Maar een botsproef is een botsproef. De eisen zijn gelijk. Rij tegen een muur aan en kijk wat er gebeurt.
De_Hertogdonderdag 15 september 2005 @ 13:22
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:28 schreef kikoooooo het volgende:
Ow ik hoor net dat er nu zon 100 in nederland rondrijden op t nieuws
Nee, er zijn er al honderd besteld. Volgens dat artikel is de toelating nog niet rond, om een nieuw type auto goedgekeurd te krijgen moet hij, onder andere, een crashtest doen. Ik hoop maar dat die nog net wel zo streng zijn dat deze er niet door heen komt...
Mikkiedonderdag 15 september 2005 @ 13:25
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:44:55 ]
kikoooooodonderdag 15 september 2005 @ 13:25
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:22 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, er zijn er al honderd besteld. Volgens dat artikel is de toelating nog niet rond, om een nieuw type auto goedgekeurd te krijgen moet hij, onder andere, een crashtest doen. Ik hoop maar dat die nog net wel zo streng zijn dat deze er niet door heen komt...
Ze zeiden echt dat er al 100 rondreden!
Dat van die crashtest schijnt dus onzin te zijn, zolang ze door een particulier geimporteerd worden oid. Anders zou een 'merk' als bv burton met hun omgebouwde 2cv's ( ) ook crashtesten moeten houden, en dat hoeft dus niet
kikoooooodonderdag 15 september 2005 @ 13:26
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:25 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Anders importeer je 'm uit Duitsland als je er graag eentje wil hebben. Daar is wel al een typegoedkeuring afgegeven.
en auto's welke in dld een goedkeuring kregen, moeten er in nederland ook 1 krijgen toch? Zoiets dacht ik in dit topic gelezen te hebben
Kleffe_Dopdonderdag 15 september 2005 @ 22:45
quote:
Geely laat op de beurs in Frankfurt een aantal modellen zien. De Chinese fabrikant wil op deze manier Europeanen laten kennismaken met het merk.
Geely staat net als Zhonghua en Landwind op de IAA in Frankfurt.



Hoeveel NCAP sterren gaat deze Chinese schoonheid halen?
Alexxxxxdonderdag 15 september 2005 @ 22:55
quote:
Op donderdag 15 september 2005 22:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Hoeveel NCAP sterren gaat deze Chinese schoonheid halen?
Meer dan een fiets of een brommer in ieder geval
yupdonderdag 15 september 2005 @ 22:59
Tering nog meer van die troep hier
Alexxxxxdonderdag 15 september 2005 @ 23:00
quote:
Op donderdag 15 september 2005 22:59 schreef yup het volgende:
Tering nog meer van die troep hier
Nog meer leuke alternatieven voor 2ehands
yupdonderdag 15 september 2005 @ 23:06
Leuke dingen om in een destruction derby helemaal de tering in te rijden

De_Hertogdonderdag 15 september 2005 @ 23:53
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:25 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ze zeiden echt dat er al 100 rondreden!
Dat van die crashtest schijnt dus onzin te zijn, zolang ze door een particulier geimporteerd worden
Dan mag je zomaar alles importeren, zolang je het maar 'particulier' doet? Bovendien lijkt de importeur van Landwind toch echt een bedrijf. Ze willen een dealernetwerk gaan opzetten en alles
quote:
Anders zou een 'merk' als bv burton met hun omgebouwde 2cv's ( ) ook crashtesten moeten houden, en dat hoeft dus niet
Ik weet niet of Burton crashtesten heeft gedaan, maar dat is om een hoop redenen anders. Ten eerste is het geen import (ze worden tenslotte hier gemaakt), ten tweede is het geen nieuwe auto (de kentekens komen tenslotte overeen met die van de 2cv waar ze uit voortkomen) en ten derde is het een verbouwing (je hoeft ook geen crashtesten te doen als je een nieuwe spoiler op je auto zet)
ArcticBluevrijdag 16 september 2005 @ 01:58
quote:
Op woensdag 14 september 2005 17:07 schreef GSi het volgende:

Maar aan de andere kant, er zijn ook malloten die in kunststof kitcars rondrijden van een GT40 replica. Een zogeheten Bonito of een andere doodskist met kevermotor erin. Die worden ook gewoon gekeurd e.d. Mja, mij iig nie gezien.
Die heb je al voor minder dan 10.000 euro

http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=1039289&class=cars&pos=1&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=3a466d87f29900de74476adc8358f0f0
Hyperdudevrijdag 16 september 2005 @ 07:01
quote:
Op donderdag 15 september 2005 23:00 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Nog meer leuke alternatieven voor 2ehands
Koop nog liever derdehands