En dan kan je tenminste nog iemand van de weg af rijdenquote:Op woensdag 14 september 2005 16:27 schreef yup het volgende:
Gare grafbak.
Koop liever een ouwe Toyota Landcruiser. Veiliger, mooier en zal vast meer zuipen
Je zou er maar net eentje hebben gekochtquote:Op woensdag 14 september 2005 16:28 schreef kikoooooo het volgende:
Ow ik hoor net dat er nu zon 100 in nederland rondrijden op t nieuws
Lekker afschrijven tochquote:Op woensdag 14 september 2005 16:29 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Je zou er maar net eentje hebben gekocht
dus als je in je landwind chinees eten gaat halen speel je een soort van chinees roulette?quote:Op woensdag 14 september 2005 15:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ooit die reportage van de Franse volksgezondheidsinspectie op ronde bij de Chinese resto's in Parijs gezien ? De kans op een overlijden in een Chinees restaurant daar is zowaar bijna groter dan in een Chinese landwind ...
terecht ook, mensen die een suv willen rijden maar geen fatsoenlijke kunnen betalenquote:Op woensdag 14 september 2005 16:31 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Lekker afschrijven toch
90% van de nieuwwaarde weg
das ook niet tof. als je dan hard crasht komt alle vertraging op jouw lichaam terecht omdat die rolkooi niet meegeeft. dan scheuren alle organen in je lichaam losquote:Op woensdag 14 september 2005 16:39 schreef yup het volgende:
Als je zo graag een veilige auto wilt pleur je er een (verstopte) rolkooi in. Denk dat zelfs een X5 dan geen kans maakt.
Je BX zal dan tijdens het invoegen niet meer uit elkaar waaien, om maar een voorbeeld te noemen
Dat weet ikquote:Op woensdag 14 september 2005 16:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
das ook niet tof. als je dan hard crasht komt alle vertraging op jouw lichaam terecht omdat die rolkooi niet meegeeft. dan scheuren alle organen in je lichaam los
kreukelzone is echt noodzakelijk.
daar gaat de rolkooi niet tot in de motorruimte, alleen waar de coureurs zitten.quote:Op woensdag 14 september 2005 16:42 schreef yup het volgende:
[..]
Dat weet ik
Je moet je kooi dan ook licht beperken en niet helemaal tot de motorruimte gaan. Dat is voor rallywagens e.d.
rollkooi is alleen terbeschreming van de coureurs, maar zit binnen de gebruikelijke kreukelzones van auto's (dan heb ik over rallywagens/tourwagens)quote:Op woensdag 14 september 2005 17:02 schreef yup het volgende:
Ok maar het is toch niet de bedoeling dat de cabine in een kreukelzone verandert (rolkooi voorkomt dat)
Verder is dit echt niet opzienbarend.
Wie denkt dat die Ford F150jes en andere jeeps uit Amerika sterk zijn heeft het serieus mis. Die dingen zijn levensgevaarlijk juist door hun gewicht... (drukt gewoon door)...
Die zijn in elk geval vervaardigd uit staal, ipv aluminiumfolie. Mijn ouwe chevy was echtwel vrij stevig. Misschien is dat wat minder veilig voor andere weggebruikers, maar als bestuurder voelde ik me er redelijk safe in.quote:Op woensdag 14 september 2005 17:02 schreef yup het volgende:
Ok maar het is toch niet de bedoeling dat de cabine in een kreukelzone verandert (rolkooi voorkomt dat)
Verder is dit echt niet opzienbarend.
Wie denkt dat die Ford F150jes en andere jeeps uit Amerika sterk zijn heeft het serieus mis. Die dingen zijn levensgevaarlijk juist door hun gewicht... (drukt gewoon door)...
Vlieg jij eens vol tegen een boom ander solide object. Ben je echt beter af met een moderne wagen met krachtige chassis.quote:Op woensdag 14 september 2005 17:06 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Die zijn in elk geval vervaardigd uit staal, ipv aluminiumfolie. Mijn ouwe chevy was echtwel vrij stevig. Misschien is dat wat minder veilig voor andere weggebruikers, maar als bestuurder voelde ik me er redelijk safe in.
en ja, ik heb daar onvrijwillg een klein testje mee gedaan toen een e240 vol achterin vloog
(van ander site)quote:PlayMPA: zie toevoeging hierboven. Ook tegen een andere auto ga je het dus niet overleven, lijkt me.
Crashtest uit 1992 van een Nissan Patrol liet overigens precies hetzelfde effect zien. De SUV's uit die tijd bezwijken gewoon onder hun eigen gewicht bij zo'n klap.
Dus ook tegen een andere auto maak je geen kans.
Ouwe is kewlquote:Op woensdag 14 september 2005 16:27 schreef yup het volgende:
Gare grafbak.
Koop liever een ouwe Toyota Landcruiser. Veiliger, mooier en zal vast meer zuipen
Is niet helemaal waar, auto is vaak ook doorgelast (ipv puntlassen, volledige lassen) en braces in de motorbaai e.d. om stijfheid te creeren, en beide kost je wel degelijk een gedeelte van je kreukelzone.quote:Op woensdag 14 september 2005 17:06 schreef M5 het volgende:
[..]
rollkooi is alleen terbeschreming van de coureurs, maar zit binnen de gebruikelijke kreukelzones van auto's (dan heb ik over rallywagens/tourwagens)
Jah maar die hebben dus een rolloverbar erin gelast en zijn op vele punten verstevigd..quote:Op woensdag 14 september 2005 17:28 schreef yup het volgende:
Denk ook dat een rally/race wagen is gebouwd tegen klappen van boven de 100 km/u.
Denk dat een gewone auto niet voor zulke dingen is gebouwd...
Zo zie je in sommige filmpjes gewoon rallywagens met idiote snelheden tegen massieve dingen klappen... Die mannen stappen er gewoon uit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |