abonnement Unibet Coolblue
pi_30528075
Ik heb nu een slordige 500gig aan meuk op m'n pc, en dat is af en toe lastig zoeken naar dingen, vooral omdat het lang duurt

En nu ben ik op zoek naar een desktop search, zoiets als google desktop in snelheid (iets langzamer kan ook wel) maar dan voor alle bestanden.

Iemand suggesties/ervaringen?
pi_30529175
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:33 schreef Ratt het volgende:
Ik heb nu een slordige 500gig aan meuk op m'n pc, en dat is af en toe lastig zoeken naar dingen, vooral omdat het lang duurt

En nu ben ik op zoek naar een desktop search, zoiets als google desktop in snelheid (iets langzamer kan ook wel) maar dan voor alle bestanden.

Iemand suggesties/ervaringen?
copernic desktopsearch is heel aardig:
http://www.copernic.com/en/products/desktop%2Dsearch/

Zelf ben ik nu geswitched naar Windows Desktop Search:
http://desktop.msn.com/
Met een geweldige hoeveelheid commando's om nauwkeurig te zoeken (Boolean operators)
  dinsdag 13 september 2005 @ 08:12:18 #3
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_30532338
google heeft er ook 1
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  dinsdag 13 september 2005 @ 08:15:34 #4
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30532374
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 08:12 schreef Marty26 het volgende:
google heeft er ook 1
quote:
Op maandag 12 september 2005 23:33 schreef Ratt het volgende:
*knip*
zoiets als google desktop in snelheid (iets langzamer kan ook wel) maar dan voor alle bestanden.

Iemand suggesties/ervaringen?
Volgens mij had hij die al geprobeerd.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 13 september 2005 @ 09:05:21 #5
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_30532888
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_30533655
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 08:12 schreef Marty26 het volgende:
google heeft er ook 1
Probeer Copernic of beter; Windows Desktop Search dan eens. Dan heb je het niet meer over Google search
pi_30533766
quote:
Probleem met Apple is alleen dat je voor dezelfde prijs een Windows pc bouwt waar je broek van afzakt, en bij de buren de lampen beginnen te knipperen
Wij wachten dan ook geduldig op Windows Vista
pi_30534547
Tjah, das natuurlijk wel waar en (voor sommige) een lastige keuze.
-Een super PC met een k.u.t. OS
-Een middeklas computer met een super OS

Ik heb Spotlight laatst eens uitgeprobeert op een oude iMac G3, het feit dat Tiger daar op draait is al vet maar Spotlight leek niet veel trager als op m'n nieuwe iBook G4. Kort gezegt "Nog steeds Supersnel!!!"

Nu hopen dat Windows Vista voor 2061 uit komt en de strijd kan beginne hoor jongens
Here to stay....
  dinsdag 13 september 2005 @ 10:46:02 #9
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30534865
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:31 schreef Perfect_Dark_Zero het volgende:
Tjah, das natuurlijk wel waar en (voor sommige) een lastige keuze.
-Een super PC met een k.u.t. OS
-Een middeklas computer met een super OS

Ik heb Spotlight laatst eens uitgeprobeert op een oude iMac G3, het feit dat Tiger daar op draait is al vet maar Spotlight leek niet veel trager als op m'n nieuwe iBook G4. Kort gezegt "Nog steeds Supersnel!!!"

Nu hopen dat Windows Vista voor 2061 uit komt en de strijd kan beginne hoor jongens
Wel jammer dat het nu een MAC vs. Windows topic wordt.
Maar goed.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 13 september 2005 @ 10:47:25 #10
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_30534897
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 09:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Probleem met Apple is alleen dat je voor dezelfde prijs een Windows pc bouwt waar je broek van afzakt, en bij de buren de lampen beginnen te knipperen
En 'm dan alleen gebruiken om een beetje te surfen en je mail te lezen
Er zijn nog maar een paar mensen waarvoor het zinvol is om een snelle PC aan te schaffen, een briefje tikken werkt net zo goed op 1 Ghz als op 3 Ghz.

Veel belangrijker is wat je als gebruiker van je computer gedaan krijgt, echt heel fijn als je een 10 Ghz PC hebt met een grafische kaart met 1GB ram als je als gebruiker deze kracht niet weet te benutten.
quote:
Wij wachten dan ook geduldig op Windows Vista
Als die uit is dan hebben 'wij' al lang OS X 10.5 en kunnen 'jullie' alleen kwijlend wachten tot MS alle nieuwe features heeft gekopieerd voor in Vista XP
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_30535024
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:46 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Wel jammer dat het nu een MAC vs. Windows topic wordt.
Maar goed.
Nee joh, laten we het gewoon op een "Spotlight vs Desktop Search" topic houden, dan hoeft ie niet dicht :p

Anyway, ik zat laatst achter de Laptop van m'n vader die die MSN SearchTool heeft en toen vond ik em verassend snel, maarja,, er staat ook bijna niks op dat ding. Toen ik bij een vriend van me was die ook die Tool heeft en nog maar iets van 4 GB opslagruimte van z'n 180 GB HD overhad ging het allemaal al een stuk tragen. Dus ff een vraagje namens hun. Zijn die andere tools echt beter? En hoe zit het met de standaard search tool in Vista?
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:47 schreef Aaargh! het volgende:
Als die uit is dan hebben 'wij' al lang OS X 10.5 en kunnen 'jullie' alleen kwijlend wachten tot MS alle nieuwe features heeft gekopieerd voor in Vista XP
Ookal ben ik nog zo'n Apple freak, ik moet je toch ff tegen spreken.
Mac OS X Tiger is een geweldig OS maar Apple heeft de meeste nieuwe functies in Tiger zoals Spotlight gewoon gejat van M$. Het verschil gewoon dat Apple veel eerder met die functies op komt proppen, en ze werken nog ook.
Maarja, wat is jatten. Het kan me niet schelen wie van wie afkijkt. uiteindelijk gaat het erom wie het eerste ermee komt en wat het beste is uitgewerkt.

[ Bericht 18% gewijzigd door Perfect_Dark_Zero op 13-09-2005 11:00:08 ]
Here to stay....
pi_30539062
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:47 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

En 'm dan alleen gebruiken om een beetje te surfen en je mail te lezen
Er zijn nog maar een paar mensen waarvoor het zinvol is om een snelle PC aan te schaffen, een briefje tikken werkt net zo goed op 1 Ghz als op 3 Ghz.
Daar heb je ............... helemaal gelijk in Mijn comp gebruik ik in feite op die manier, en vooral als jukebox. Voor mij is nu de bepalende factor welk OS de beste mogelijkheden biedt wat betreft muziek luisteren. Foobar is wat dat betreft onmisbaar en ik zwijmel al van Creatives nieuwe geluidskaart: http://www.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=14065
quote:
Veel belangrijker is wat je als gebruiker van je computer gedaan krijgt, echt heel fijn als je een 10 Ghz PC hebt met een grafische kaart met 1GB ram als je als gebruiker deze kracht niet weet te benutten.
Voor de die-hard Gamer, en mensen die grafische programma's gebruiken. Ik moet zeggen dat ik, met recente screenshots in gedachte van nieuwe games, wel geneigd ben om bij een nieuw systeem ook met euro's te gaan smijten.
Maar de meeste mensen met een ''oud'' systeem zouden al klaar zijn met wat extra werkgeheugen en een moderne HD, vaak zit daar de bottleneck.
quote:
Als die uit is dan hebben 'wij' al lang OS X 10.5 en kunnen 'jullie' alleen kwijlend wachten tot MS alle nieuwe features heeft gekopieerd voor in Vista XP
Ik dacht ook dat het idee van Microsoft was om met een nieuw HD systeem te komen in plaats van NTFS dat o.a. betere prestaties zou bieden wat betreft zoekfuncties.
Dat systeem is uitgesteld en is nog geen onderdeel van Vista, dus is er eigenlijk niet echt een aanleiding om meteen over te stappen op Vista.

Verder: XP is een geweldige verbetering t.o.v. 98, laat staan Windows ME, ik ben er tevreden mee.
Apple bouwt hele mooie computers, zonder meer, en OS tiger ziet er geweldig uit, zou het graag eens een tijdje uitproberen. mijn ouders hebben ooit één van de eerste Mac's gekocht voor toen 10.000 guldens. Mijn eerste ervaringen met een computer zijn met een Apple Macintosch
Bestaat dat schaakprogramma Sargon nog?
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:36:41 #13
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_30539363
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Verder: XP is een geweldige verbetering t.o.v. 98, laat staan Windows ME, ik ben er tevreden mee.
XP was juist een teleurstelling, het leek met Win2k de goede kant op de gaan, en toen kwam XP
quote:
Apple bouwt hele mooie computers, zonder meer, en OS tiger ziet er geweldig uit, zou het graag eens een tijdje uitproberen.
Zeker eens doen
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_30539590
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:52 schreef Perfect_Dark_Zero het volgende:

[..]

Nee joh, laten we het gewoon op een "Spotlight vs Desktop Search" topic houden, dan hoeft ie niet dicht :p
Bv: (klikbaar)


quote:
Anyway, ik zat laatst achter de Laptop van m'n vader die die MSN SearchTool heeft en toen vond ik em verassend snel, maarja,, er staat ook bijna niks op dat ding. Toen ik bij een vriend van me was die ook die Tool heeft en nog maar iets van 4 GB opslagruimte van z'n 180 GB HD overhad ging het allemaal al een stuk tragen. Dus ff een vraagje namens hun. Zijn die andere tools echt beter? En hoe zit het met de standaard search tool in Vista?
Vermoedelijk is een moderne computer wel sneller dan een wat oudere, al hangt veel van de HD af, lijkt me tenminste.
pi_30539825
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:52 schreef Perfect_Dark_Zero het volgende:

............

Anyway, ik zat laatst achter de Laptop van m'n vader die die MSN SearchTool heeft en toen vond ik em verassend snel, maarja,, er staat ook bijna niks op dat ding. Toen ik bij een vriend van me was die ook die Tool heeft en nog maar iets van 4 GB opslagruimte van z'n 180 GB HD overhad ging het allemaal al een stuk tragen. Dus ff een vraagje namens hun. Zijn die andere tools echt beter? En hoe zit het met de standaard search tool in Vista?
................
Vista is natuurlijk nog de grote onbekende, al zal de huidige Windows Search er wel op lijken, ik denk eigenlijk niet dat het veel zal uitmaken aangezien ook Vista op NTFS zal draaien.
Google Search heb ik één avondje uitgeprobeerd, vond het helemaal niets vergeleken met Copernic dat ik toen al een tijdje gebruikte. Verder was er nog X1 Search dat door Yahoo is overgenomen, als ik het goed heb. Dat programma was uitgebreid maar enigzins traag en het zocht terwijl je je zoekopdracht intypte, een functie die je niet kon uitzetten, erg irritant. Het indexeerde ook allerlei systeem files wat dus een hoop overbodige resultaten opleverde. Maar die van Yahoo heb ik niet uitgeprobeerd, mischien dat die een hoop verbeterd hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 13-09-2005 14:23:37 ]
pi_30539935
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:36 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

XP was juist een teleurstelling, het leek met Win2k de goede kant op de gaan, en toen kwam XP
XP bouwt voort op Win2000. Windows 98 / ME, de DOS systemen, zijn nu geschiedenis. Ik vond het in ieder geval een geweldige verbetering. Maar waarom was men dan teleurgesteld?
quote:
Zeker eens doen
Mijn zus zat er over te denken er één aan te schaffen, maar die veranderd wekelijks van gedachte Maar als ik de gelegenheid krijg zal ik er zeker gebruik van maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')