abonnement Unibet Coolblue
pi_30524841
Ik kan voor 140 euro aan een computer komen met de volgende eisen:

Dell optiplex gx150 (desktop)
Pentium III 1ghz processor
128 Mb Intern geheugen
Netwerk aansluiting
Audio on board
Floppy drive
20 GB harddisk
CDrom speler
17 inch monitor

Dit is niet meer conform huidige standaarden. Hoeveel zou het kosten om hem up te graden naar ong. 60 GB en een snelle processer en flink wat geheugen?
En evt. een CD-brander er in laten installeren?

Bedankt.
pi_30524889
60 GB uhhh, ik zou 160 GB nemen voor 80 euro en dan 256 MB Sdram erbij maar da;s redelijk prijzg.
pi_30524948
=edit= beter lezen
  maandag 12 september 2005 @ 22:04:20 #4
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_30525460
Mjah, processor zit redelijk aan zijn max... Je zou nog een iets snellere processor kunnen vinden, maar dat is het geld niet waard...
Wil je echt een snellere processor, zou je dus ook een nieuw moederbord en geheugen moeten kopen, en dat is het denk ik niet waard...
Meer geheugen zou wel welkom zijn... Voor rond de 25 euro heb je 256mb (pcfastfood.nl, goede shop), en een nieuwe harde schijf kost inderdaad rond de 80 euro...

Maar, in mijn ogen heeft het sowieso niet zoveel zin om de processor te vervangen, ding is snel zat voor "kantoorwerk", en spelletjes zal sowieso een probleem worden met de grafische kaart...

CD-brander kost je 25 euro...


Maar zeg eens eerlijk... Had je dit zelf niet kunnen vinden?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_30525562
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:47 schreef Conflict het volgende:
60 GB uhhh, ik zou 160 GB nemen voor 80 euro en dan 256 MB Sdram erbij maar da;s redelijk prijzg.
Het moederbord moet wel de grootte van de hardeschijf ondersteunen. Anders heb je aan 160 nog niks.

Er valt niet gek veel meer up te graden. Ik ga dan liever voor een goede 2e hands pc.
History can't change the past, the future can.
  maandag 12 september 2005 @ 22:13:33 #6
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_30525684
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:08 schreef Burner2000 het volgende:

[..]

Het moederbord bios moet wel de grootte van de hardeschijf ondersteunen. Anders heb je aan 160 nog niks.

Er valt niet gek veel meer up te graden. Ik ga dan liever voor een goede 2e hands pc.


Maar daar is snel genoeg achter te komen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_30525701
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:04 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, processor zit redelijk aan zijn max... Je zou nog een iets snellere processor kunnen vinden, maar dat is het geld niet waard...
Wil je echt een snellere processor, zou je dus ook een nieuw moederbord en geheugen moeten kopen, en dat is het denk ik niet waard...
Meer geheugen zou wel welkom zijn... Voor rond de 25 euro heb je 256mb (pcfastfood.nl, goede shop), en een nieuwe harde schijf kost inderdaad rond de 80 euro...

Maar, in mijn ogen heeft het sowieso niet zoveel zin om de processor te vervangen, ding is snel zat voor "kantoorwerk", en spelletjes zal sowieso een probleem worden met de grafische kaart...

CD-brander kost je 25 euro...


Maar zeg eens eerlijk... Had je dit zelf niet kunnen vinden?
Nee, want ik bedoel eigenlijk prijzen om het te laten doen, dus wanneer ik het afgeef in een computerwinkel... En ik heb er echt geen verstand van.

Ik weet alleen dat mijn huidige laptop
pentium 4 2 GHZ
256 MB werkgeheugen
30GB harde schijf
heeft

Sja, waarom laat ik die dan niet upgraden eigenlijk. Goed idee. Kan dat denken jullie? Of moet dan daar ok het moederbord van vervangen worden? Is dat duur?
  maandag 12 september 2005 @ 22:16:07 #8
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_30525762
Laptop upgraden wordt wat lastig... Maar als je dat gewend bent, zul je met dit 2e handsje wel aardig prijzig uitzijn, om die net zo snel te krijgen...
Laptop upgraden kan eventueel ook (geheugen/hd), maar waar heb je dat voor nodig dan???

En als je het laat doen wordt het sowieso een ander verhaal, das het geld niet waard...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_30525847
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:16 schreef MikeyMan het volgende:
Laptop upgraden wordt wat lastig... Maar als je dat gewend bent, zul je met dit 2e handsje wel aardig prijzig uitzijn, om die net zo snel te krijgen...
Laptop upgraden kan eventueel ook (geheugen/hd), maar waar heb je dat voor nodig dan???

En als je het laat doen wordt het sowieso een ander verhaal, das het geld niet waard...
Waar ik het voor nodig heb, nouja, hij wordt wat vol enzo en ik wil hem wat sneller hebben...
Verder gebruik ik best veel grafische programma's e.d
  maandag 12 september 2005 @ 22:24:09 #10
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_30526009
Sneller hebben? Dat zal als je grafische programma's (welke?) gebruikt, meer aan de grafische kaart en het geheugen liggen, dan aan de processor... Die is in de meeste gevallen snel zat...
Geheugen upgrade naar minstens 512mb, zou denk ik al merkbaar verschil moeten maken...
Vol, tsjah, dan kun je de harde schijf vervangen... Heb laatst zelf voor 110 euro een 80 gb laptop harddisk gekocht...

Maar als je die laptop te traag vindt, zal dat met die 2e hands niet veel beter worden hoor
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 12 september 2005 @ 22:28:52 #11
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30526149
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:45 schreef nO_On het volgende:
Ik kan voor 140 euro aan een computer komen met de volgende eisen:

Dell optiplex gx150 (desktop)
Pentium III 1ghz processor
128 Mb Intern geheugen
Netwerk aansluiting
Audio on board
Floppy drive
20 GB harddisk
CDrom speler
17 inch monitor

Dit is niet meer conform huidige standaarden. Hoeveel zou het kosten om hem up te graden naar ong. 60 GB en een snelle processer en flink wat geheugen?
En evt. een CD-brander er in laten installeren?

Bedankt.
Eigenlijk niet meer te upgradne.

Je wilt een snellere processor. Dan moet je, wil je er wat van merken, naar een ander socket.
Hierdoor moet je een ander moederbord kopen. Dat houdt tevens in dat je ander geheugen (DDR i.p.v. oud SDRAM) moet aanschaffen. Je wilde al je harde schijf upgraden.

Het enige dat dan van je ouder systeem overblijft is videokaart, voeding en kast. Niet echt de moeite waard dus.
Ga doorrrrrr!
  maandag 12 september 2005 @ 22:41:16 #12
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_30526507
Is het een vogel...? Is het een vliegtuig...? Nee... Het is... Spuit 11...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 12 september 2005 @ 22:46:32 #13
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30526648
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:41 schreef MikeyMan het volgende:
Is het een vogel...? Is het een vliegtuig...? Nee... Het is... Spuit 11...
Misschien al overbodig, maar niet zo overbodig als jouw 'spuit 11' reactie.

Ik leg uit waarom het zo is dat upgraden geen zin meer heeft, jij legt alleen voor wat jij zou doen zonder al te veel tekst en uitleg. Mijn post dient dus om die van jou te completeren.
Ga doorrrrrr!
pi_30526658
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:41 schreef MikeyMan het volgende:
Is het een vogel...? Is het een vliegtuig...? Nee... Het is... Spuit 11...
Pardon?
Dit slaat werkelijk alles!
Ik geef toch toe dat ik hier geen verstand van heb en advies vraag! Hoe haal jij het dan in je hoofd om me Spuit 11 te noemen?


O, het sloeg niet op mij. Desalniettemin nog steeds onaardig.
Maar afijn, ik begrijp het, het heeft eigenlijk weinig zin om mijn laptop te upgraden.
Dus toch nog maar even doorsparen voor een compleet nieuwe.
Bedankt voor het advies!
pi_30527164
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:46 schreef nO_On het volgende:

[..]

Pardon?
Dit slaat werkelijk alles!
Ik geef toch toe dat ik hier geen verstand van heb en advies vraag! Hoe haal jij het dan in je hoofd om me Spuit 11 te noemen?


O, het sloeg niet op mij. Desalniettemin nog steeds onaardig.
Maar afijn, ik begrijp het, het heeft eigenlijk weinig zin om mijn laptop te upgraden.
Dus toch nog maar even doorsparen voor een compleet nieuwe.
Bedankt voor het advies!
Ik zou alles nog een keer goed doorlezen, dan trek je vast een andere conclusie
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')