abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:31:37 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30542578
Dat zou ik idd ook niet doen als je het niet vertrouwd, ik zal eens rondvragen voor je, misschien weet ik wel iemand.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30542862
mja marktplaats blijft eng
de 2 baardjes die ik nu heb komen er ook vandaan

maar die aanbieding was dan ook zeldzaam goed
125e voor man EN vrouw...
en allebei volledig gezond en in bezit van alle lichaamsdelen dus

maar dat hele sandfire gebeuren kan me niet zo boeien eerlijk gezegd
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30584748
Kan iemand mij vertellen hoe "tam" luipaardgekko's worden (of in mijn geval, zijn). Ik heb ze dus via via opgevangen omdat de eigenaar was overleden en heb geen idee maar, ze lopen nooit weg voor me hand en eerst was het er 1 maar nu doen ze t beide; rechtop tegen t glas van t terrarium aan staan en lopen, zwaaien of weet ik hoe je t noemt. Het kan geen honger zijn, er lopen nog 3 krekels rond en ik had er 1 voor ze neergezet waar ze zo weer langs liepen. Maargoed, ik ben nog wat voorzichtig want ik ben al 2 keer gebeten al ging dat op een manier hoe ze normaal krekels eten.. Ik had me hand erin en bewoog de vingers een beetje, dus ik ben bang dat ze me vingertopje aanzagen voor een nestmuis

Maargoed, vandaag ben ik t waterbakje aan t doen, en terwijl ik dat doe zit er 1tje op een steen een beetje in t luchtledig te grabbelen naar me hand.. Maar t leek een duidelijk gebaar, dus ik hou me hand plat voor m zodat er geen topje los was en hup, hij klom op me hand.. en vervolgens besloot ie meteen maar omhoog te klimmen via me arm.. Ik heb t maar even afgeschermd Straks zit ie op me hoofd, maar zou je die beesten dus echt zo mak kunnen maken dat ze weten wat je hand is en er ook graag op "willen" zitten en daar zelfs om zeuren als je aanwezig bent?
Where facts are few, experts are many.
pi_30594015
misschien bijten ze omdat je lekker ruikt
naar eten bijvoorbeeld
waarschijnlijk gaat het al stuk beter als je even je handen wast voor dat je ze wil oppakken
(en nadat je aan iets eetbaars hebt gezeten)

maareh.. k denk dat luipaardgekko's zo tam kunnen worden asl je ze zelf maakt

mijn baardagamen vragen er ook om als ze uit het terrarium willen
(zegmaar.. dagelijks)
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30597127
Luipaardgekko's zijn vaak zo tam omdat ze niet bang zijn, jij bent voor zo'n gekko een hele mooie verwarmde grote boom om in te klimmen en te klouteren.

Maar mijn baardje* deed dat ook altijd, elke avond na het avondeten stond meneer voor het raam te krabben en te zwaaien dat ie er eventjes uit wilde.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30597142
Dat handen wassen is misschien een goed idee ja Dan nog, t bijten doet geen pijn.. Maar je schrikt wel ff als ze die jachtbeweging maken, dat gaat echt supersnel! Maargoed, vragen om eruit te mogen is dus wel iets wat ze kunnen onthouden, dan rijst de vraag.. wat willen ze doen buiten t terrarium
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 15 september 2005 @ 11:06:32 #32
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_30597192
vluchten
Zou jij de hele dag in je eigen kamer willen zijn, je hele leven lang?
Het blijven wezens, die zijn gewoon nieuwsgierig
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_30597273
hmm tja de baardjes hier (vooral het vrouwtje) vind het heerljk buiten het terrarium
meestal vind ik dr uitiendelijk weer terug ind e gang.. ergens bovenop mn fiets

voornaamse wat ze willen.. is denk ik geowon lekker rondklauteren en rennen
je weet tenslotte niet wta er buiten de bak ook nog allemaal is
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30597490
Zal vanavond maar is gaan experimenteren dan, op t bed.. Kijken wat ze gaan doen, al moet t dus allemaal onder toezicht door de katten hier en t is een oud huis, dus overal wel kiertjes en plekjes waar ik ze zo kwijt kan raken
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 15 september 2005 @ 11:25:36 #35
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_30597699
ze hebben toch eten nodig dus als het mee zit komen ze terug als je ze kwijt ben.
En die katten zou ik maar even 'opbergen' anders schrikken ze vast heel erg en ben je ze kwijt
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_30598617
katten vinden het heerlijk ja
(lekker jagen!)

en euh.. ze komen dus niet terug als ze te veel afkoelen
dus je moet wel even in de gaten houden dat ze niet heel sloom/koud worden
dan word het tijd om ze terug onder de lamp te zetten
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30599017
Die katten hou ik wel in de gaten ja, maar ze komen toch niet zonder supervisie te zitten hoor .. En overdag doe ik t helemaal niet, dan slapen ze lekker Als t licht uitgaat en ze staan weer tegen de ramen dan zal ik eens wat proberen
Where facts are few, experts are many.
pi_30642793
hmm vandaag ontdekt dat de baardjes niet alleen gek zijn van rode "groenten"
te weten paprika en tomaat
maar dat ze ook absoluut een moord doen voor peultjes

heb ze nou al een tijdje.. en ze krijgen vaak gewoon gemengde gesneden groenten
maar het is natuurlijk leuker om ze dingen te voeren waar je weet dat ze het echt lekker vinden
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30662846
wat mij gebeurde van de week geloof je nooit!
bij mij in de buurt weten ze dat ik van reptielen hou en ze heb(nu had iig).
stond er van de week een man voor de deur die blijkt uit de buurt te komen die wou me wat vragen.
zeg ie" klopt het dat jij van reptielen houd?
ik "ja"
hij "ik heb een probleempje misschien kan je me helpen"
ik "ok zeg het maar"
hij "ik heb een leguaan maar ik ga verhuizen naar een huur huis en daar mag ik geen huisdieren"
ik "ja......"
hij "heb jij misschien intressen in mijn leguaan"
ik met die man naar ze huis mee gegaan.
echt en pracht van een mannetjes leguaan een jaar of 8 oud 1 meter 86 van kop tot staart echt een pracht beest.
ik uitgelegt dat ik eigenlijk net ben gestopt wegens tijdnood en dat dit dier iets te groot is voor mij, want ik woon nog bij me ouders.
ik me oom gebeld die heeft net een grote tropische planten kas gebouwd. hij heeft ook mijn roodwangetjes. en me oom wil hem wel hebben. dus gister erheen gebracht. die man was helemaal gelukkiig en me oom ook.
en de leguaan zag het wel zitten in die kas.

echt een raar voorval. maar wel leuk dat het is opgelost
he buur!
pi_30663154
dat is wel stoer ja

alleen scheiden leguanen salmonella af.. dus echt goed voor zn plantjes is het niet waarschijnlijk
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30663558
1 meter 86 Das toch geen standaard diertje meer om te houden? Als die kwaad op je is dan krijg je een mep..
Where facts are few, experts are many.
pi_30663648
mwah zal je verbazen hoeveel mensen toch zo'n beestje kopen omdat het zo leuk is
alleen is ie dan pas 30cm en nog cute

dat is ie met 1.86 niet echt meer
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30666825
ik heb bij een reptielen opvang vrijwilligers werk gedaan en daar hadden ze 24 leguanen zitten waarvan er 14 langer waren dan 140 cm.
het is geen standaard diertje om te houden nee maar dat zijn alle reptielen vind ik.
en wat betreft het afscheiden van salmonella.
ze KUNNEN salmonella afscheiden en dat maakt niks uit voor de plantjes.
in de natuur zitten ze ook onder de planten.
ben net eventjes geweest en hij hing prachtig boven het stroomende water op een grote tak .
echt een mooi beest
he buur!
pi_30668058
dat weet ik tiez

anyway.. ik hoop dat het goed gaat
in de natuur zitten ze ook onder planten maar hebben ze een nogal groot leefgebied

enige plek die wij toen hadden voor z'n beest was bij de ijsvogels in de kooi
maar dat kost je dus wel je beplanting.. omdat het vrolijk op en neer stampt
en de ijsvogels kunnen nogal slecht tegen salmonella..
dus die zit nu alsnog toch nog bij iemand thuis
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30676276
Mijn oom en tante hebben een koppeltje zitten, echt prachtige dieren.

Hier waren ze pas 1 jaar ofzo, nu zijn ze 3 jaar en een flink stuk grote, wel ook enorm vriendelijk.











Ik zal binnenkort weer eens foto's gaan maken en ook van de skinken en varanen.

De bak die ze nu hebben is ook machtig mooi, zit ook een waterval in en prachtig hout, ook een automatische luchtvochtigheidsregelaar en 's avonds gaan langzaam alle lampen uit om zo goed mogenlijk de zonsondergang na te bootsen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30676741
hmm wel cool dat ze vriendelijk zijn
wij hadden er toen eentje in de opvang die alles aanviel wat bewoog
en op die leeftijd (net zoiets als jouw foto denk ik) viel dat nog wel te overzien
maar ik word toch niet graag gebeten door een volwassen versie
of gemept wat dat betreft
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30676819
Daar word je niet vrolijk van nee.
Maar deze worden regelmatig gehandteerd, eentje lijkt er zelfs efcht van te genieten als je hem aait, die gaat er echt voor zitten en als je stopt dan gaat hij tegen je hand aan duwen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30677275
mja.. deze kwam uit een greppel
vrij letterlijk helaas

dus dan ga je er niet vanuit dat zn vorige eigenaar echt langdurig veel moeite heeft gedaan om hem echt tam te krijgen
of het op zn minst niet gelukt is
anders had die het beestje niet zo gedumpt

althans.. ik ga e vanuit dat op het moment je probeert een dier te hanteren en tam te krijgen.. dat je er ook om gaat geven
en je dieren niet dumpt omdat je ze zo lief vind
niet in een stuk gras langs de weg in ieder geval dus
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zondag 18 september 2005 @ 01:32:59 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30685469
kan ik me ook niet voorstellen inderdaad, als je tijd spendeerd aan een dier ga je er automatisch om geven lijkt me, tenminstem dat heb ik wel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_30688424
mja ik ook.. kan me slecht anders voorstellen

in vogelopvang zelfs vrij gek geweest van een jong zwaantje
en die zijn toch echt niet tam, gek op aandacht of wat dan ook
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')