abonnement Unibet Coolblue
pi_30466114
Ik ga meer rijden.
Ik moet wel.
De trein brengt mij niet op tijden dat het nodig is op de plek waar ik moet zijn.
Ik heb dus geen keuze.
Daarbij, als ik wel kon kiezen, de trein zuigt, momenteel is het huilen, veel vertraging, uitval, vooruitzicht dat de abbo-kosten fucking hoog worden ('olieprijs anyone')..

Maaaaarrrrr een auto is kut, want die verbruikt vloeibaar goud..
Enfin.. ik dus m'n benzineslurpende Audi weg doen.. en wat dan?
Klein budget, want de reden dat ik meer moet rijden kost me ook al geld, al is dat een investering in de toekomst. Dus, wat rest mij?

Ik zat te denken aan gas.. LPG G3 heet dat, geen idee waarom, maar 't ziet er goedkoop uit. Stel je hebt in totaal 3500,- te besteden.. dan kun je nog nix. Ik bedoel, fl8000,- wat denk je nou, dat je daar een knappe auto van kan kopen? Neu, bijna 10 jaar oud en 200.000km op de teller zal je bedoelden, zo'n onderhouds absorberend geval dus...
Dieselen, idem, duur, kilometers.. en benzine was al geen optie meer.

Enfin, hoe lossen jullie je reis-probleem op? Wandelend naar je baan bij de AH boeit me niet zo, maar hoe je praktisch je auto-reisjes goedkoper weet te krijgen Wat zou jij doen in mijn geval.. help me out here people, want ik wordt gek...
  zaterdag 10 september 2005 @ 21:42:54 #2
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_30466268
http://www.hetnieuwerijden.nl/

Misschien handig maar zul je toch al wel weten.
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_30466516
of je laat een LPG G3 tank inbouwen in je Audi, kost circa 2000 euro
Signature verwijderd door FA
pi_30466553
Thx voor de tip, ik ken ze al en soms gebruik ik ze
Toch helpt het weinig als je gewoon 1,50 betaald per liter en 1:12 rijd
pi_30466630
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:48 schreef Driverrrr het volgende:
of je laat een LPG G3 tank inbouwen in je Audi, kost circa 2000 euro
Dat is zo'n beetje de prijs van m'n audi, naast dat er volgens mij alleen gewone LPG in kan en er weinig ruimte voor een tank is
De audi in kwestie is uit 92':

pi_30466641
wat betreft onderhoudsabsorberend zoals je vermeld. Mijn baas kocht een Volvo 240 VAN (grijs kenteken bak) voor 300 pleuro's op lpg. Ding heb 3.5 ton gelopen en mankeert niks nada noppes. Enigste was een waterpompje en een stuk van de uitlaat. Totale kosten aanschaf en onderhoud in 8 maand en 12dkm nog geen 500 euro. Verbruik 1 op 8 voor 42 eurocent per liter.
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
pi_30466799
Tjah, dat kan.. soms hebbie mazzel... je kan ook je motor in de soep draaien of iets anders naars.
Niet dat 't zou boeien voor 300,-, maar je baas zou ook af kunnen wegen of zo'n auto z'n bedrijfsvoering zou kunnen frustreren (als ie bijvoorbeeld vaak stil zou staan).
Maargoed, heeft ie weinig geld uitgegeven, dat wel
pi_30467004
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:49 schreef NiGeLaToR het volgende:
Thx voor de tip, ik ken ze al en soms gebruik ik ze
Toch helpt het weinig als je gewoon 1,50 betaald per liter en 1:12 rijd
Het slechtste wat ik met m'n Peugeot 106 ooit heb gehaald is 1:12.6. Maar als ik m'n best doe kan ik 1:18.4 halen. Dat scheelt toch wel veel.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_30467082
Inderdaad.. stel nou dat je 1:12 zou rijden voor < 50 ct per liter.. is net zo goed als dat je benzineauto 1:36 zou rijden
Zodoende d8 ik aan gas..
Maargoed, ben een rare snuiter, want een 106 zie'k niet zo zitten.. heb m'n blik nu op een ding als een Primera of 626 ofzo gezet.. beetje knappe burgerbak dus
Kleiner heb ik geprobeerd (proefrit), maar dat vond ik ook weer niet je-van-het
pi_30467271
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 21:49 schreef NiGeLaToR het volgende:
Thx voor de tip, ik ken ze al en soms gebruik ik ze
Toch helpt het weinig als je gewoon 1,50 betaald per liter en 1:12 rijd
nounou ik rij 1 op 6 ofzo dat is pas een prima verbruik
pi_30467745
Dat was zeg maar niet de oplossing die ik zocht, nog meer verbruik
pi_30468726
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:18 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat was zeg maar niet de oplossing die ik zocht, nog meer verbruik
Baan dichterbij huis mischien iets?
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:02:24 #13
66958 Stormer
powered by Windows Vista
pi_30469433
lease

en daarnaast rijdt mijn benzine auto 1:13 dus das an sich redelijk zuinig.
The Roman Rule
The one who says it cannot be done should never interrupt the
one who is doing it.
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:05:27 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30469547
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:43 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Baan dichterbij huis mischien iets?
gefeliciteerd met de meest debiele opmerking in dit topic
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:05:27 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30469548
-dubbel-
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30471252
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:05 schreef Klonk het volgende:

[..]

gefeliciteerd met de meest debiele opmerking in dit topic
Pardon?

Jouw post draagt gelukkig wel bij aan dit topic.

Door een baan dichterbij je woonsituatie te zoeken verminder je aanzienlijk de aantal te rijden kilometers en dus voorkom je dat je ongeveer je maandsalaris in je auto gooit in de vorm van brandstof.

Het is dat mijn werkgever zo aardig is om mijn brandstof te betalen. Wanneer deze daar niet toe bereid zou zijn zou ik zeker serieus gaan denken aan een baan dichter bij huis waarbij mijn reiskosten dus aanzienlijk afnemen.

Mijn opmerking/post is dus zeer serieus in deze.
  zondag 11 september 2005 @ 00:11:40 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30471620
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:00 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Pardon?

Jouw post draagt gelukkig wel bij aan dit topic.

Door een baan dichterbij je woonsituatie te zoeken verminder je aanzienlijk de aantal te rijden kilometers en dus voorkom je dat je ongeveer je maandsalaris in je auto gooit in de vorm van brandstof.

Het is dat mijn werkgever zo aardig is om mijn brandstof te betalen. Wanneer deze daar niet toe bereid zou zijn zou ik zeker serieus gaan denken aan een baan dichter bij huis waarbij mijn reiskosten dus aanzienlijk afnemen.

Mijn opmerking/post is dus zeer serieus in deze.


en het werk ligt ook echt voor het oprapen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30471700
Peugeot 205 kopen?
Zuinig en weinig onderhoud. Rijdt als een trein, maar dan zonder vertraging en vierkante wielen als er bladeren liggen
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_30471743
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:11 schreef Klonk het volgende:

[..]



en het werk ligt ook echt voor het oprapen
Dan maar een baan die misschien minder leuk is. You can't have it all...
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 11 september 2005 @ 00:21:30 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30471937
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:15 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dan maar een baan die misschien minder leuk is. You can't have it all...
het is dat ik al een prijs had uitgereikt voor de domste opmerking

serieus, als ik een toffe baan had, dan zou ik die dus op moeten geven en een kutbaan in de buurt van huis moeten zoeken
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30472010
Brommer ?

Kost geen fuck in verzekering.

Kost geen fuck in belasting.

Verbruiken de helft minder dan je wagen in het slechtste geval.

En als brommer je niet bevalt ga je maar motorrijlessen.

pi_30472192
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:21 schreef Klonk het volgende:

[..]

het is dat ik al een prijs had uitgereikt voor de domste opmerking

serieus, als ik een toffe baan had, dan zou ik die dus op moeten geven en een kutbaan in de buurt van huis moeten zoeken
tuurlijk, kun je met de fiets naar het werk
pi_30472194
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:24 schreef yup het volgende:
Brommer ?

Kost geen fuck in verzekering.

Kost geen fuck in belasting.

Verbruiken de helft minder dan je wagen in het slechtste geval.

En als brommer je niet bevalt ga je maar motorrijlessen.

Het is dat ik een leaseauto heb, maar anders zou ik de motor als goed alternatief zien.
Dat wordt het vervoersmiddel van de toekomst. Blij dat ik m'n rijbewijs al heb voordat iedereen er een wil en de prijzen van lessen enorm stijgen
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_30472241
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:21 schreef Klonk het volgende:

[..]

het is dat ik al een prijs had uitgereikt voor de domste opmerking

serieus, als ik een toffe baan had, dan zou ik die dus op moeten geven en een kutbaan in de buurt van huis moeten zoeken
Je bent gewoon een verwend kreng. Je wilt EN een toffe baan EN geen reiskosten. Succes ermee
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_30472357
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:21 schreef Klonk het volgende:

[..]

het is dat ik al een prijs had uitgereikt voor de domste opmerking

serieus, als ik een toffe baan had, dan zou ik die dus op moeten geven en een kutbaan in de buurt van huis moeten zoeken
Als die toffe baan je 300e extra per maand kost ivm de brandstof kosten?

Dan moet die baan wel HEEL ERG TOF zijn ja.

En kansen creeer je zelf, al dat geroep over 'er is geen werk'. Tja.

Even voor de side-info: mijn werkgever heeft de afgelopen 2 maanden 6 nieuwe mensen aangenomen. En zoekt nog meer mensen.

Het is aan jezelf om de keuze te maken. Dus een baan dichterbij huis zoeken is zeker een keuze.

Om verder wel inhoudelijk te reageren:

- Of gas in laten bouwen. Kosten ergens rond de 2000e.
- Of een automobiel aanschaffen dat dieselt of een op gas.
pi_30472408
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:30 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Het is dat ik een leaseauto heb, maar anders zou ik de motor als goed alternatief zien.
Dat wordt het vervoersmiddel van de toekomst. Blij dat ik m'n rijbewijs al heb voordat iedereen er een wil en de prijzen van lessen enorm stijgen
Denk het niet hoor...

Het is gevaarlijk, niet iedereen durft op zo een groot ding waarbij je fysiek jezelf moet inspannen om te kunnen rijden. Auto rijden durft iedereen wel, maar motorrijden moet je echt wat meer lef voor hebben...

Het is DUUR. Wie zegt dat het goedkoop is echt wel gek. Een Altootje is dus echt wel wat goedkoper dan een motor, ook qua onderhoud. Je moet niet te jong zijn uiteraard met auto, want anders is de motor in het voordeel (ook al ben je jong verzekering is niet zo superduur).

Je mag nu lekker 2 examens gaan doen. Dat is dus 100 + 200 euro alleen al aan afrijden...

Motor leren doe je echt niet zo snel als auto leren, vergt veel meer inspanning + je moet meer feel hebben om motor te rijden dan om auto te rijden. Auto rijden kan iedere idioot, motor niet.

Vervoersmiddel van de toekomst zijn de huidige personenwagens, maar dan rijden ze al op bio brandstoffen.
pi_30472547
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:37 schreef yup het volgende:

[..]

Denk het niet hoor...

Het is gevaarlijk, niet iedereen durft op zo een groot ding waarbij je fysiek jezelf moet inspannen om te kunnen rijden. Auto rijden durft iedereen wel, maar motorrijden moet je echt wat meer lef voor hebben...

Het is DUUR. Wie zegt dat het goedkoop is echt wel gek. Een Altootje is dus echt wel wat goedkoper dan een motor, ook qua onderhoud. Je moet niet te jong zijn uiteraard met auto, want anders is de motor in het voordeel (ook al ben je jong verzekering is niet zo superduur).

Je mag nu lekker 2 examens gaan doen. Dat is dus 100 + 200 euro alleen al aan afrijden...

Motor leren doe je echt niet zo snel als auto leren, vergt veel meer inspanning + je moet meer feel hebben om motor te rijden dan om auto te rijden. Auto rijden kan iedere idioot, motor niet.

Vervoersmiddel van de toekomst zijn de huidige personenwagens, maar dan rijden ze al op bio brandstoffen.
Je hebt wel een punt ja
Maar ik persoonlijk zou het wel als alternatief zien. Misschien ook omdat ik m'n rijbewijs al heb.
Ik geniet iig nog maar van m'n leaseauto voor zolang het duurt
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  zondag 11 september 2005 @ 08:25:40 #28
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30476376
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:31 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Je bent gewoon een verwend kreng. Je wilt EN een toffe baan EN geen reiskosten. Succes ermee
ik heb een toffe baan en voldoende reiskosten vergoeding en ik moet er een uur voor rijden
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 11 september 2005 @ 08:33:36 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_30476399
De oplossing is natuurlijk: fietsen

Voor dezelfde prijs als die ouwe tweedehands pauperige Audi koop je ook een top of the range carbon fiber frame racefiets.
Dat is veel stoerder en nog gezonder ook.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_30476999
quote:
Op zondag 11 september 2005 08:25 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik heb een toffe baan en voldoende reiskosten vergoeding en ik moet er een uur voor rijden
Dan is er toch niet eens een probleem?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_30477097
quote:
Op zondag 11 september 2005 08:33 schreef SeLang het volgende:
De oplossing is natuurlijk: fietsen

Voor dezelfde prijs als die ouwe tweedehands pauperige Audi koop je ook een top of the range carbon fiber frame racefiets.
Dat is veel stoerder en nog gezonder ook.


yeah... sure
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_30477243
quote:
Op zondag 11 september 2005 10:19 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]



yeah... sure
Lach maar, hij heeft wel een punt.
Enkele maanden geleden kon ik kiezen tussen 2 nieuwe banen, hetzelfde salaris, en ik heb gekozen voor het bedrijf dat op fietsafstand ligt.
Dat spaart mij ( tov die andere baan ) 1 uur reistijd uit per dag, en de benzinekosten zouden inmiddels de reiskostenvergoeding ook ver overstegen zijn.
Daarbij hoef ik niet ´s avonds in de sportschool het gebrek aan beweging overdag te compenseren, dus ik houd nog meer vrije tijd over ook.
A clean house is a sign of a wasted life.
  zondag 11 september 2005 @ 10:47:21 #33
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30477474
quote:
Op zondag 11 september 2005 10:08 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dan is er toch niet eens een probleem?
ik ben ook niet degene met het probleem
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30477551
quote:
Op zondag 11 september 2005 10:30 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Lach maar, hij heeft wel een punt.
Enkele maanden geleden kon ik kiezen tussen 2 nieuwe banen, hetzelfde salaris, en ik heb gekozen voor het bedrijf dat op fietsafstand ligt.
Dat spaart mij ( tov die andere baan ) 1 uur reistijd uit per dag, en de benzinekosten zouden inmiddels de reiskostenvergoeding ook ver overstegen zijn.
Daarbij hoef ik niet ´s avonds in de sportschool het gebrek aan beweging overdag te compenseren, dus ik houd nog meer vrije tijd over ook.
Ik had hetzelfde gedaan. Zelfs als dat salaris iets lager zou zijn geweest bij het bedrijf dat op fietsafstand ligt.
pi_30477874
quote:
Op zondag 11 september 2005 10:30 schreef zwijntje het volgende:

[..]

Lach maar, hij heeft wel een punt.
Enkele maanden geleden kon ik kiezen tussen 2 nieuwe banen, hetzelfde salaris, en ik heb gekozen voor het bedrijf dat op fietsafstand ligt.
Dat spaart mij ( tov die andere baan ) 1 uur reistijd uit per dag, en de benzinekosten zouden inmiddels de reiskostenvergoeding ook ver overstegen zijn.
Daarbij hoef ik niet ´s avonds in de sportschool het gebrek aan beweging overdag te compenseren, dus ik houd nog meer vrije tijd over ook.
Tja, dan moet je uiteraard wel, zoals jij, het geluk hebben dat je kán kiezen voor een baan op fietsafstand. De banen liggen niet voor het oprapen. (misschien in jouw branche wel?) Het is gewoon de realiteit dat heel veel mensen de auto wel móeten gebruiken. Het OV is vaak gewoon geen alternatief.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_30478178
Mensen moeten eens leren zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun leven, dat is het probleem in NL. De TS wil: Een goeie baan houden, weinig reiskosten, en bovendien niet een kleinere auto gaan rijden. Vooral dat laatste vind ik veelzeggend voor de gedachtengang van de gemiddelde persoon in NL. Je weet zelf de oplossing al, maar je gaat eerst nog even zitten klagen over wat een onrechtvaardig bestaan je hebt op een forum. Soms kun je niet alles tegelijk hebben en zul je er eerst voor moeten werken. Iedereen denkt tegenwoordig maar dat hij overal recht op heeft. Recht op goedkope brandstof, recht op minstens 2x op vakantie per jaar etc. etc.

Ga eens bij jezelf na of een willekeurig iemand die het echt ver geschopt heeft ooit jouw instelling heeft gehad. Ik geef je weinig kans.

PS: Ik heb van het weekend mijn auto weggedaan met pijn in het hart, maar daar kom ik wel weer overheen doordat ik een studie doe waarmee ik als ik even mijn best doe de meeste asociale SUV's kan kopen, en er ook nog benzine in kan gooien zonder met mijn ogen te hoeven knipperen, dus met dat vooruitzicht kan ik het wel even fietsend uitzingen. Als je zelf ook dat vooruitzicht wilt hebben heb je in Nederland net als ik de mogelijkheid om te gaan studeren. Voordat je denkt dat ik in een luxere positie zit dan jij ofzo.

[ Bericht 13% gewijzigd door smvs op 11-09-2005 11:33:11 ]
pi_30478619
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:22 schreef smvs het volgende:
knip
even offtopic maar welke studie is dat?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zondag 11 september 2005 @ 11:46:41 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30478811
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:37 schreef yup het volgende:

[..]

Denk het niet hoor...

Het is gevaarlijk, niet iedereen durft op zo een groot ding waarbij je fysiek jezelf moet inspannen om te kunnen rijden. Auto rijden durft iedereen wel, maar motorrijden moet je echt wat meer lef voor hebben...

Het is DUUR. Wie zegt dat het goedkoop is echt wel gek. Een Altootje is dus echt wel wat goedkoper dan een motor, ook qua onderhoud. Je moet niet te jong zijn uiteraard met auto, want anders is de motor in het voordeel (ook al ben je jong verzekering is niet zo superduur).

Je mag nu lekker 2 examens gaan doen. Dat is dus 100 + 200 euro alleen al aan afrijden...

Motor leren doe je echt niet zo snel als auto leren, vergt veel meer inspanning + je moet meer feel hebben om motor te rijden dan om auto te rijden. Auto rijden kan iedere idioot, motor niet.

Vervoersmiddel van de toekomst zijn de huidige personenwagens, maar dan rijden ze al op bio brandstoffen.
Motorscooters, die worden het. Goedkoop in vergelijking met een "echte" motor en daarbij goed hanteerbaar

Is een ex-grijskenteken bestelbakje niets voor je? Die zijn ook flink in aanschaf gekelderd.
Vampire Romance O+
pi_30479663
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:46 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Motorscooters, die worden het. Goedkoop in vergelijking met een "echte" motor en daarbij goed hanteerbaar

Is een ex-grijskenteken bestelbakje niets voor je? Die zijn ook flink in aanschaf gekelderd.
komen nog wat kosten bij dan he
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zondag 11 september 2005 @ 12:22:59 #40
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30479878
quote:
Op zondag 11 september 2005 12:17 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

komen nog wat kosten bij dan he
Valt best mee, zo hoog is die wegenbelasting voor een bestelwagentje ook weer niet. En als het alternatief een soortgelijke auto op geel kenteken is dan scheelt die aanschafwaarde best veel. En met dat gele kenteken zou je toch moeten betalen voor diesel of soms ook gas (combo's zie je nog wel eens op gas)
Vampire Romance O+
pi_30486912
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:22 schreef smvs het volgende:
Mensen moeten eens leren zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun leven, dat is het probleem in NL. De TS wil: Een goeie baan houden, weinig reiskosten, en bovendien niet een kleinere auto gaan rijden. Vooral dat laatste vind ik veelzeggend voor de gedachtengang van de gemiddelde persoon in NL. Je weet zelf de oplossing al, maar je gaat eerst nog even zitten klagen over wat een onrechtvaardig bestaan je hebt op een forum. Soms kun je niet alles tegelijk hebben en zul je er eerst voor moeten werken. Iedereen denkt tegenwoordig maar dat hij overal recht op heeft. Recht op goedkope brandstof, recht op minstens 2x op vakantie per jaar etc. etc.
Ik vind juist jouw gedachtengang dwaas en walgingwekkend
Je begint met voor mij in te vullen hoe ik mijn leven in zou moeten richten. Daarbij vul je voor het gemak in wat ik volgens jou zou willen, daarnaast claim je dat ik een onrechtvaardig bestaan probeer te ambieren op een forum?

De tering zeg ik je!
Laat het me je uitleggen; ik wil dmv zo veel mogelijk meningen en feiten bepalen wat voor mij de meest comfortabele, efficiente, snelle en goedkope manier van reizen is naar mijn werk. Dat dit in de randstad is en ik daar niet woon is mijn probleem en ik noem dat geenszins onrechtvaardig. Dat de brandstof prijzen hoog zijn is louter het resultaat van tientallen jaren kortzichtig wanbeleid en heeft vrij weinig met mijn persoontje te maken...

Daarnaast, over hoe mensen ver moeten komen. Tot nu toe is alles wat ik heb bereikt te danken aan mij, mijzelf en niemand anders (nah oke, ook een beetje m'n vriendin ).
quote:
Ga eens bij jezelf na of een willekeurig iemand die het echt ver geschopt heeft ooit jouw instelling heeft gehad. Ik geef je weinig kans.
Lohol je wilt het niet weten echt balen dat je de verkeerde gepakt hebt voor je verkapte 'kijk eens hoe goed ik ben'-reactie
quote:
PS: Ik heb van het weekend mijn auto weggedaan met pijn in het hart, maar daar kom ik wel weer overheen doordat ik een studie doe waarmee ik als ik even mijn best doe de meeste asociale SUV's kan kopen, en er ook nog benzine in kan gooien zonder met mijn ogen te hoeven knipperen, dus met dat vooruitzicht kan ik het wel even fietsend uitzingen.
.. en wie betaald dat voor meneer? Heb geen meelij met je dat je je auto weg moest doen voor een studie.. ik heb ook pas na m'n studie een auto gekocht.. en wat voor een, een 14 jaar oud geval

Ben blij voor je dat je jezelf als doel hebt gehaald een studie te doen zodat je zonder je ogen te knipperen je SUV af kan tanken, volgens mij kom jij er pas echt
Als je echt zo handig was kon je je auto betalen van die goedbetaalde bijbaan van dat bedrijf wat je studie betaald omdat ze wat in je zien
quote:
Als je zelf ook dat vooruitzicht wilt hebben heb je in Nederland net als ik de mogelijkheid om te gaan studeren. Voordat je denkt dat ik in een luxere positie zit dan jij ofzo.
Zoals ik al zei, je begaat een blunder
'k ben momenteel bezig aan m'n 2e titel, die mogelijkheid benut ik dus.. op eigen kosten, daarbij moet ik dus consessies doen, dit topic omschrijft er 1 van
pi_30488605
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:22 schreef smvs het volgende:
Mensen moeten eens leren zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun leven, dat is het probleem in NL. De TS wil: Een goeie baan houden, weinig reiskosten, en bovendien niet een kleinere auto gaan rijden. Vooral dat laatste vind ik veelzeggend voor de gedachtengang van de gemiddelde persoon in NL. Je weet zelf de oplossing al, maar je gaat eerst nog even zitten klagen over wat een onrechtvaardig bestaan je hebt op een forum. Soms kun je niet alles tegelijk hebben en zul je er eerst voor moeten werken. Iedereen denkt tegenwoordig maar dat hij overal recht op heeft. Recht op goedkope brandstof, recht op minstens 2x op vakantie per jaar etc. etc.

Ga eens bij jezelf na of een willekeurig iemand die het echt ver geschopt heeft ooit jouw instelling heeft gehad. Ik geef je weinig kans.

PS: Ik heb van het weekend mijn auto weggedaan met pijn in het hart, maar daar kom ik wel weer overheen doordat ik een studie doe waarmee ik als ik even mijn best doe de meeste asociale SUV's kan kopen, en er ook nog benzine in kan gooien zonder met mijn ogen te hoeven knipperen, dus met dat vooruitzicht kan ik het wel even fietsend uitzingen. Als je zelf ook dat vooruitzicht wilt hebben heb je in Nederland net als ik de mogelijkheid om te gaan studeren. Voordat je denkt dat ik in een luxere positie zit dan jij ofzo.
Wat een gelul... alsof je een slechte instelling moet hebben als je geen "dikke" baan ambieert. Wat dacht je van de mensen die in het onderwijs, of de verzorging werken. Of gewone mensen die geen kans hadden om te studeren maar wel gewoon iedere dag keihard werken om rond te komen. Die hebben toch ook recht om op een normale manier rond te komen. Feit is gewoon dat een heleboel dingen belachelijk duur zijn in dit land.

Je kunt dan wel gaan studeren, maar erg slim kom je niet over op mij.

Ikzelf heb ook gestudeerd en heb een "goede" baan, maar dat wil niet zeggen dat ik geen respect meer heb voor alle andere hardwerkende mensen.
http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
pi_30488702
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:18 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]
daarbij moet ik dus consessies doen, dit topic omschrijft er 1 van
- dit 'verlies' nemen en wat zuiniger doen met andere uitgaves
- kleinere auto
- andere auto op gas/diesel
- op de motor
- geen auto (en dus ov)
- baan dichterbij huis

Zoiets in willekeurige volgorde denk ik zo.
pi_30489377
LPG G3 inbouwen in je Audi van 92 gaat in elk geval niet lukken, daar kan alleen een gewone LPI installatie in (zonder belastingvoordeel dus).

Verder heb je alle mogelijkheden zelf al genoemd in de OP. Auto's met G3 zijn relatief duur in de aanschaf momenteel, maar die extra kosten in vergelijking met de aanschaf van een andere benzine of diesel auto heb je er vrij snel terug verdiend.

Je kunt natuurlijk je eigen auto houden, das op korte termijn het goedkoopst.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 11 september 2005 @ 17:46:43 #45
904 L-X
The Lover X
pi_30489620
Achja, zo duur vind ik die brandstof ook weer niet.
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
pi_30490602
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:12 schreef JackShit het volgende:

[..]

Wat een gelul... alsof je een slechte instelling moet hebben als je geen "dikke" baan ambieert. Wat dacht je van de mensen die in het onderwijs, of de verzorging werken. Of gewone mensen die geen kans hadden om te studeren maar wel gewoon iedere dag keihard werken om rond te komen. Die hebben toch ook recht om op een normale manier rond te komen. Feit is gewoon dat een heleboel dingen belachelijk duur zijn in dit land.

Je kunt dan wel gaan studeren, maar erg slim kom je niet over op mij.

Ikzelf heb ook gestudeerd en heb een "goede" baan, maar dat wil niet zeggen dat ik geen respect meer heb voor alle andere hardwerkende mensen.
Respect hebben voor hard werkende mensen ok, maar waarom zou de groenteboer op de hoek die zich de pleuris werkt even veel recht hebben op bv een auto als iemand met een geweldige kantoorbaan (ik noem maar wat)? Ik zou ook wel graag een dikke vette Mercedes en een kast van een huis in Wassenaar willen hebben, maar dat zit er nou eenmaal niet in met mijn salaris. Kwestie van je situatie accepteren, of als je dat niet kunt wat aan je situatie proberen te doen.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_30491383
Ik zeg een ding tegen TS:

Peugeot 106 diesel. Traag als de neten, kost tweedehands geen drol, blijft rijden en gemiddeld verbruik 1:19. En licht --> weinig wegenbelasting.

Ik vind de rest van de opmerkingen enigszins offtopic voor PTA, zou beter thuis horen in GC of POL of zo.
Lokatie Maastricht Borgharen --&gt; De atmosfeer staat op ontploffen
pi_30494061
quote:
Op zondag 11 september 2005 18:21 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Respect hebben voor hard werkende mensen ok, maar waarom zou de groenteboer op de hoek die zich de pleuris werkt even veel recht hebben op bv een auto als iemand met een geweldige kantoorbaan (ik noem maar wat)? Ik zou ook wel graag een dikke vette Mercedes en een kast van een huis in Wassenaar willen hebben, maar dat zit er nou eenmaal niet in met mijn salaris. Kwestie van je situatie accepteren, of als je dat niet kunt wat aan je situatie proberen te doen.
Het is ook geen kwestie van recht hebben op, maar van kunnen veroorloven. En natuurlijk kan niet iedereen in een dure auto rijden. Maar zoals de situatie nu is kunnen een heleboel mensen ook al niet meer in een gewone 2e hands wagen rijden. Onder andere door die idiote benzine prijzen.

O.T.: Gas in je auto bouwen wordt pas vanaf een bepaald aantal kilometers interessant. Ik heb twee auto's met een dikke V8 die allebei ongeveer 1:5 lopen, en dan wordt het al snel de moeite waard. Maar je moet in de gaten houden dat je niet alleen de inbouwkosten krijgt, maar ook de wegenbelasting duurder wordt.

Je zou bijvoorbeeld ook een ouwe mercedes diesel kunnen kopen van meer dan 25 jaar oud. Die kosten niet zo veel in aanschaf (als je niet op uiterlijk let ), rijden best lekker en zijn doordat ze belastingvrij zijn ook niet zo duur om te rijden. Als je een beetje handig bent kun je hem nog zelf onderhouden ook. En een grote kofferbak om de slaolie bij de aldi te halen
http://www.fatboyz4x4.nl
A "Jesus Loves You" banner is much more asthetically pleasing, than a "Satan is Going to Dry fuck your asshole" banner.
pi_30551010
Ben ik blij dat mijn motor 1 op 25 doet gemiddeld.. en dan ben ik nog redelijk snel ook!

Al hakt 1 op 25 er ook al aardig in maandelijks: ben gemiddeld zo'n 190 euro aan benzine kwijt per maand
pi_30551127
Met die citroen zou je meer aan eraf gewaaid blikwerk kwijt zijn dan benzine dus wees blij
pi_30551574
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:28 schreef yup het volgende:
Met die citroen zou je meer aan eraf gewaaid blikwerk kwijt zijn dan benzine dus wees blij
Blikwerk? plastiek mien jong
pi_30551819
Ik heb afgelopen 2 dagen 110 km gereden met 20 euro benzine!!

Wel heeeeel erg mn best voor moeten doen en niet boven de 3000 toeren uit geweest
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_30551877
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:50 schreef vosss het volgende:
Ik heb afgelopen 2 dagen 110 km gereden met 20 euro benzine!!

Wel heeeeel erg mn best voor moeten doen en niet boven de 3000 toeren uit geweest
hehe.. en ik lekker blazen, 200 kilometers op 11 euri benzine

Om maar niet te spreken over de wegenbelasting van 56 euro per jaar, en verzekering van 140 euro per jaar
pi_30553100
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:15 schreef _Arthur het volgende:

[..]

- dit 'verlies' nemen en wat zuiniger doen met andere uitgaves
- kleinere auto
- andere auto op gas/diesel
- op de motor
- geen auto (en dus ov)
- baan dichterbij huis

Zoiets in willekeurige volgorde denk ik zo.
Jep!
Ik stap dus juist uit de trein, omdat dit m'n leven behoorlijk in de weg gaat zitten. Dan maar een auto, neem je voor je gevoel in ieder geval je huiskamer mee als je naar je werk gaat
Motor zie ik niet zitten.
Andere auto - jawel - komt er dus, tis een leuke Civic Coupe op gas geworden.
Baan dichterbij huis is niet echt simpel, voorlopig zit ik 'vast'aan m'n huidige baan ivm studie (wat ik dus niet erg vind, maar naast de baas ook mij geld kost).

We gaan dus G3-en
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:38 schreef Frezer het volgende:
LPG G3 inbouwen in je Audi van 92 gaat in elk geval niet lukken, daar kan alleen een gewone LPI installatie in (zonder belastingvoordeel dus).
Klopt, daarbij is dat duurder dan de Audi inruilen en een recenter model met G3 erin kopen - wat ik nu gedaan heb dus.
quote:
Verder heb je alle mogelijkheden zelf al genoemd in de OP. Auto's met G3 zijn relatief duur in de aanschaf momenteel, maar die extra kosten in vergelijking met de aanschaf van een andere benzine of diesel auto heb je er vrij snel terug verdiend.

Je kunt natuurlijk je eigen auto houden, das op korte termijn het goedkoopst.
Het is toch gas geworden. We zien wel of ik er spijt van krijg, 'k denk het niet. Eigen auto houden kan, heb net met weemoed m'n audiinstallatie uitgebouwd.. stond in half donker toch even met een brok(je) in m'n keel naar m'n kapitalistische penisverlengende bezit te kijken Eerste auto blijft speciaal
quote:
Op zondag 11 september 2005 18:50 schreef man_in_love het volgende:
Ik zeg een ding tegen TS:

Peugeot 106 diesel. Traag als de neten, kost tweedehands geen drol, blijft rijden en gemiddeld verbruik 1:19. En licht --> weinig wegenbelasting.

Ik vind de rest van de opmerkingen enigszins offtopic voor PTA, zou beter thuis horen in GC of POL of zo.
Ah, weet nog iets beter, neem een polo uit het jaar kruik, kost je nix, is retetraag, blijft rijden, verbruikt 1:25 (no shit) en weegt 800kg. Tis letterlijk een rijdend hondenhok, maar op zich wel errug efficient.

Maargoed, we gaan gas-en dus!
Thx voor jullie bijdrage allemaal
pi_30562972
quote:
stond in half donker toch even met een brok(je) in m'n keel naar m'n kapitalistische penisverlengende bezit te kijken
Met een Audi 80 zal je lul er niet veel groter op zijn geworden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_30579828
quote:
Op woensdag 14 september 2005 07:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Met een Audi 80 zal je lul er niet veel groter op zijn geworden
Toch ruim 4 meter hoor
Tuurlijk, er zijn vettere auto's te vinden, maar 'k zal em toch missen.
Bovendien ist toch een Audi
pi_30583890
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
Bovendien ist toch een Audi
dat idee hebben sommige medelanders ook met bmw en vooral mercedes
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_30584141
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:12 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

dat idee hebben sommige medelanders ook met bmw en vooral mercedes
Ja, zo nep, dat werkt alleen met Audi

Damn, ben blij dat smiley's bestaan, strx had iemand me serieus genomen
Ga nu gewoon in een Honda rijden
Hijs wel mooi rood
pi_30596644
quote:
Op woensdag 14 september 2005 21:19 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ja, zo nep, dat werkt alleen met Audi

Damn, ben blij dat smiley's bestaan, strx had iemand me serieus genomen
Ga nu gewoon in een Honda rijden
Hijs wel mooi rood
Het ging er om dat je minder kwijt was ana je auto. Boeiend in wat voor 4wieler je dan rond toert.

Mooi dat je een keuze hebt gemaakt en die gestapocruiser afdankt
pi_30602585
Inventor fuels car with dead cats

Thursday, September 15, 2005 Posted: 0228 GMT (1028 HKT)

YOUR E-MAIL ALERTS

Germany
or Create Your Own
Manage Alerts | What Is This? BERLIN, Germany (Reuters) -- A German inventor has angered animal rights activists with his answer to fighting the soaring cost of fuel -- dead cats.

Christian Koch, 55, from the eastern county of Saxony, told Bild newspaper that his organic diesel fuel -- a homemade blend of garbage, run-over cats and other ingredients -- is a proven alternative to normal consumer diesel.

"I drive my normal diesel-powered car with this mixture," Koch said. "I have gone 170,000 km (106,000 miles) without a problem."

The Web site of Koch's firm, "Alphakat GmbH", says his patented "KDV 500" machine can produce what he calls the "bio-diesel" fuel at about 23 euro cents (30 cents) a liter, which is about one-fifth the price at petrol stations now.

Koch said around 20 dead cats added into the mix could help produce enough fuel to fill up a 50-liter (11 gallon) tank.

But the president of the German Society for the Protection of Animals, Wolfgang Apel, said using dead cats for fuel was illegal.

"There's no danger for cats and dogs in Germany because this practice is outlawed in Germany," Apel told Bild on Wednesday in a story entitled "Can you really make fuel out of cats?"

"We're going to keep an eye on this case," Apel said.

Copyright 2005 Reuters. All rights reserved.This material
pi_30634339
quote:
Op donderdag 15 september 2005 10:42 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Het ging er om dat je minder kwijt was ana je auto. Boeiend in wat voor 4wieler je dan rond toert.

Mooi dat je een keuze hebt gemaakt en die gestapocruiser afdankt
Wheheh rofl
Zo is dat meteen weer een nieuw pimp-project
pi_30665952
Ik was gister nog geintervieuwt voor "Man bijt Hond", ging ook over een of andere cd tegen de hoge benzine prijzen...

Ging er zo'n wazige dude tegen mij staan te zingen, was wel wazig
pi_30668451
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 15:35 schreef -Muse- het volgende:
Ik was gister nog geintervieuwt voor "Man bijt Hond", ging ook over een of andere cd tegen de hoge benzine prijzen...

Ging er zo'n wazige dude tegen mij staan te zingen, was wel wazig
Dat is zeker wazig, want ik snap er weinig van

Maargoed, ik rijd een Honda sinds vanochtend
Tis wel anders zeg, m'n Audi is een fijne auto, maar die Honda heeft ook errug sterke punten
En tanken was leuk , tank vol, afrekenen en nog even hardop herhalen 'jaja, volle tank'
Maargoed, zoiets zou ik triomfantelijk willen zeggen, 'k deed 't niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')