abonnement Unibet Coolblue
pi_30448439
Ik heb een Word document (van 18 pagina's) met gegevens in rijtjes. Ik moet deze rijtjes in excel kolommen hebben, zodat we kunnen sorteren. In het word document is geen gebruik gemaakt van tabellen. Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen, nu zit ik te knippen en te plakken terwijl ik het idee heb dat het makkelijker moet kunnen. Alvast bedankt!
  zaterdag 10 september 2005 @ 12:00:32 #2
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_30448753
Worden de gegevens gescheiden door een vast teken? Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat er tussen iedere "kolom" een spatie staat. Als het tabs waren geweest, dan had je het namelijk zo kunnen plakken in excel zonder problemen.

Als de kolommen gescheiden worden door spaties, plak dan alles in Excel. Als het goed is, staat iedere regel in je word dan op een aparte regel in excel. Selecteer de kolom waar de tekst in staat. Ga vervolgens naar "Data" en kies daar vervolgens "Text to Columns" . Kies in het volgende scherm "Dilimeted" en klik op next. Zet vervolgens een vinkje bij "space" of kies een andere optie die in jouw geval van toepassing is.
pi_30518201
spaties en komma's werken ook gewoon alles ctrl+a , ctrl+c en iin excel ctrl+v
en dan wat vectra zegt ff tekst naar kolommen, maar soms pakt excel t zelf al
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:36:20 #4
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_30553503
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:55 schreef commentator het volgende:
spaties en komma's werken ook gewoon alles ctrl+a , ctrl+c en iin excel ctrl+v
en dan wat vectra zegt ff tekst naar kolommen, maar soms pakt excel t zelf al
Goed spul he, Microsoft!
Maakt in principe niet uit door wat voor scheidingsteken er gebruikt wordt: streepjes, puntjes, apenstaartjes you name it. Zolang het maar consistent gebruikt is, dan kan je het daarna gewoon scheiden naar kolommen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')