quote:Bugatti heeft de officiële prestaties van de Veyron bekendgemaakt. Het is de snelste in serie gebouwde auto ooit. Acceleratietijden, topsnelheid én brandstofverbruik slaan alles…
De Bugatti Veyron heeft een lengte van 4,46 meter, is twee meter breed en is 1,20 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,71 meter. De auto weegt 1.888 kilo. De Veyron is voorzien van een W16 met 7,993 liter inhoud. De krachtbron levert 1.001 pk bij 6.000 toeren per minuut. Het maximale koppel komt vrij bij een toerental van 2.200 tot 5.500 toeren per minuut en bedraagt 1.250 Nm. De versnellingsbak is een 7-traps DSG.
Met deze techniek kan de sportauto uit Molsheim maximaal 407 km/u. De sprint van 0 naar 100 verloopt in 2,5 seconden, van stilstand naar 200 in 7,3 seconden en van 0 naar 300 kan in 16,7 seconden. De auto remt in 31,4 meter af van 100 naar 0.
In de Veyron zit een brandstoftank met een inhoud van 100 liter. Geen overbodige luxe van in de bebouwde kom verbruikt hij 40,4 liter op 100 km; wat neerkomt op 1:2,5. Buiten de bebouwde kom haalt hij een wat beschaafdere 1:6,8; het gemiddelde verbruik komt uit op 1:4,1. Wie de adviesprijs van Shell van vandaag betaalt en zijn Veyron tot de nok toe voltankt met Euro 98 betaalt 160,30 euro; daarmee komt de Veyron 410 kilometer ver wat neerkomt op 0,39 euro brandstofkosten per kilometer. De nieuwprijs van de Veyron, die ruim boven de miljoen euro uitkomt, laten we bij de kilometerkosten voor het gemak maar even buiten beschouwing
way over.quote:Op maandag 5 september 2005 19:31 schreef Pharell het volgende:
over the top dus?
bron?quote:Op maandag 5 september 2005 19:41 schreef ook_gek het volgende:
ding is snel ja op rechte stukken. In de bochten valt het dood.
Je doet nieuwe kennis op door het ontwikkelen en ze kunnen zeggen dat ze de snelste auto ter wereld gemaakt hebben. Dat zal wel iets impliceren over de kwaliteit van de auto's van VW. Dat zullen ze er wel mee willen bereiken.quote:Op maandag 5 september 2005 20:04 schreef Pharell het volgende:
wat zou nou de gedachte van VW er achter zijn dan?
ze verdienen er geen moer mee.. heeft alleen maar geld gekost dus wat willen ze nou dan?
prestige project, image builder.quote:Op maandag 5 september 2005 20:04 schreef Pharell het volgende:
wat zou nou de gedachte van VW er achter zijn dan?
ze verdienen er geen moer mee.. heeft alleen maar geld gekost dus wat willen ze nou dan?
en 200-300 zal ook nog wel wat sneller gaan vanaf de 300 word het moeilijk... maar niet gevreesd, turbo kitje er op, vermogens van 500pk haalbaarquote:Op maandag 5 september 2005 20:21 schreef yup het volgende:
Tot de 200 houd een Hayabusa van 15.000 euro ofzo je bij, dat wel
Sterker nog, Hayabusa doet 0-200 in 7.2 seconden
zoek maar op internet staat er genoeg over.quote:
Echter, van een bugatti val je niet af....quote:Op maandag 5 september 2005 20:21 schreef yup het volgende:
Tot de 200 houd een Hayabusa van 15.000 euro ofzo je bij, dat wel
Sterker nog, Hayabusa doet 0-200 in 7.2 seconden
we dachten eeeeven dat we een potentiele koper hadden hier op Fok!quote:Op maandag 5 september 2005 20:32 schreef Mikkie het volgende:
laat maar dus
ding is 10 jaar lang de snelste auto ter wereld geweest een half jaartje geleden pas geslagen door de koeningsegg CCR en ook die was maar 2 tienden van een seconde sneller op een bepaald stukquote:Op maandag 5 september 2005 20:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zoek maar op internet staat er genoeg over.
En er zijn ook 2 filmpjes 1 waar er 2 gewoon wat rond rijden op een baantje ergens.
En 1 waar ze echt flink het gas open draaien. Als je dan ziet dat een Carrega GT die bak totaal zoek rijd in de bochten zonder nog gek te doen zegt al genoeg. HIj kan ook heel moeilijk bij komen op de rechte stukken omdat die carrera GT zo veel tijd wint in de bochten. En ook een F1 rijd hem helemaal zoek. Rechte stukken kan die bugatti niet bij komen. En in de bochten al helemaal niet. ALs je ziet dat die F1 gewoon lekker wielspin houd in z'n 2de 3 de 4 versnelling en dan nog die bugatti zoek rijd zegt dat genoeg.
En moet je na gaan dat die F1 veel ouder is en minder PK heeft
ghostrider rijdt met ver in de 400pk op een busa zonder kuip die kan er aardig mee omgaan blijkbaar powerwheelies bij 300km/hquote:Op maandag 5 september 2005 20:31 schreef Mikkie het volgende:
[..]
500 pk op een motor
Dan kom je niet eens van je plek zowat man
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |