abonnement Unibet Coolblue
pi_30225827
Sinds gisteren valt mijn wagen soms uit.

Ik was op de autostrade aan het rijden en plots merk ik dat mijn toerenteller op 0 staat. Ik zie ook dat het lichtje van de voorverwarming brand (zo een oranje lichte met gekrulde draad) . Nog voor ik actie kon ondernemen voel ik dat de motor gewoon opnieuw aanspringt.

Even nadien heb ik het 2x voor gehad op gewone baan .
Hier heb ik dan moeten stoppen, contact afgezet , opgezet (geen voorvrewarming lichtje) en starten gaan niet. Contact uit, even wachten, opzetten, lichtje brand -> starten normaal

Het lijkt mij dus een soort elektronisch probleem, daar de wagen perfect start en rijd.
Ik ben nog niet langs de garage geweest omdat ik geen zin heb om mijn hele auto te laten verbouwen , misschien weet iemand hier wel wat het kan zijn en kan ik dat gebruiken in de garage ! Het is dus een golf iv diesel uit 98/99
  zaterdag 3 september 2005 @ 12:00:45 #2
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30225972
ging het starten niet, als in 'je hoorde alleen klik' of hoorde je meer of juist helemaal niets?

Het lijkt wel wat op een aardingsprobleempje, of een defecte brandstofpomp.
En bij de garage hoeven ze niet je auto te verbouwen. ze kunnen daar de foutcodes zo even uitlezen en in 99% van de gevallen weten ze dan wel wat er aan de hand is.
pi_30227237
Oranje lichtje met gekrulde draad, volgens mij is dat een voorgloeilichtje toch?

Check je handleiding, zal staan wat die logo betekent (het betekent voorgloeien, maar kan ook een ander foutprobleem melden).

Aardingsprobleem verklaart het probleem niet bij een diesel volgens mij toch Motor zou iig niet moeten uitvallen dan...

En toen je op de autostrade reed, was je motor dan warm? Koud? Heb je lang ermee gereden ? Kort mee gereden (toen je motor uitviel dus).
  zaterdag 3 september 2005 @ 12:57:05 #4
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30227386
electrisch gok ik...

Ontkoppelde je? Je toerenteller kan haast niet naar 0 gaan als je nog in versnelling staat. Lijkt me eerder een probleem met je motormanagmet sensoren.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30227586
quote:
Nog niet eerder problemen gehad met deze auto. Reeds 7 jaar in bezit. Tijdens het rijden valt soms spontaan de motor uit. Het gele lampje van de het voorgloeien gaat dan knipperen. Dit zou duiden op een motormanagement probleem. Het itvallen gebeurd met onregelmatige intervallen (maand tot week ertussen). Komt iemand dit probleem bekend voor en is er een oplossing?

Hartelijk dank voor het advies.
Dude, je moet waarschijnlijk relais 109 vervangen.

Relais 109 zit in de zekeringkast nummer staat er op, het relais is het hoofdrelais zorgt voor de voeding naar de motorelektronica.

Deze krengen zijn berucht bij VW dat ze kapot gaan. Het verklaart waarom je motor zonder reden uitvalt...
quote:
Ik had dit probleem ook (bij mijn golf 3 TDI uit 1997) en heb via info van deze site het probleem opgelost: inderdaad relais 109! relais voorzichtig opengemaakt met een schroevendraaiertje en het bleek dat er een soldeerpuntje loszat op het printplaatje. Tijdens het rijden maakte het slecht contact en dan viel de motor stil. Ik heb even het puntje opnieuw gesoldeerd en het probleem is weg. Kost niets!
Succes!
Ik hoop voor je dat dit het is, want dit is een oplossing die te simpel voor woorden is en rete goedkoop. Als je met injectiepomp/andere ECU e.d. gaat komen gaat het serieuze $$$ worden...
pi_30227940
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 12:00 schreef Tjabbo het volgende:
ging het starten niet, als in 'je hoorde alleen klik' of hoorde je meer of juist helemaal niets?

Het lijkt wel wat op een aardingsprobleempje, of een defecte brandstofpomp.
En bij de garage hoeven ze niet je auto te verbouwen. ze kunnen daar de foutcodes zo even uitlezen en in 99% van de gevallen weten ze dan wel wat er aan de hand is.
Wanneer na het contact opzetten het lichtje niet brand, dan draait de startmotor rond zoals altijd maar krijgt hij geen ontsteking (slaat gewoon niet aan). Zet ik het contact aan na even te wachten en brand het lampje dan wel, start hij gewoon van de eerste keer.
Ga wel naar de garage volgende week en hoop dat ze het zo kunnen te weten komen ja
pi_30227963
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 12:50 schreef yup het volgende:
Oranje lichtje met gekrulde draad, volgens mij is dat een voorgloeilichtje toch?

Check je handleiding, zal staan wat die logo betekent (het betekent voorgloeien, maar kan ook een ander foutprobleem melden).

Aardingsprobleem verklaart het probleem niet bij een diesel volgens mij toch Motor zou iig niet moeten uitvallen dan...

En toen je op de autostrade reed, was je motor dan warm? Koud? Heb je lang ermee gereden ? Kort mee gereden (toen je motor uitviel dus).
Op de autostrade was de motor nog koud, maar daarna heb ik het nog voorgehad toen hij al 30 minute opstond dus daar is het onafhankelijk van denk ik.
pi_30227981
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 12:57 schreef Five_Aces het volgende:
electrisch gok ik...

Ontkoppelde je? Je toerenteller kan haast niet naar 0 gaan als je nog in versnelling staat. Lijkt me eerder een probleem met je motormanagmet sensoren.
Toerentell ging gewoon naar 0, gebeurd ook als ik bv. het contact afzet tijdens het rijden, dat ding is elektronisch dusja, lijkt mij wel kunnen dan (ontkoppelde niet)
pi_30228017
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:06 schreef yup het volgende:

[..]

Dude, je moet waarschijnlijk relais 109 vervangen.

Relais 109 zit in de zekeringkast nummer staat er op, het relais is het hoofdrelais zorgt voor de voeding naar de motorelektronica.

Deze krengen zijn berucht bij VW dat ze kapot gaan. Het verklaart waarom je motor zonder reden uitvalt...
[..]

Ik hoop voor je dat dit het is, want dit is een oplossing die te simpel voor woorden is en rete goedkoop. Als je met injectiepomp/andere ECU e.d. gaat komen gaat het serieuze $$$ worden...
Het is wel een golf iv, maar zal het eens bekijken.
Ik heb trouwens gistere de zekeringen al is aangeduwd om slecht contact daar uit te sluiten. Maarja uiteindelijk kan een slechte zekering niet maken dat je motor uitvalt...
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:39:10 #10
114285 Ronneman18
Ik doe m`n best
pi_30239601
Volkswagen ey
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:39:53 #11
114285 Ronneman18
Ik doe m`n best
pi_30239618
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 12:50 schreef yup het volgende:
Oranje lichtje met gekrulde draad, volgens mij is dat een voorgloeilichtje toch?

Check je handleiding, zal staan wat die logo betekent (het betekent voorgloeien, maar kan ook een ander foutprobleem melden).

Aardingsprobleem verklaart het probleem niet bij een diesel volgens mij toch Motor zou iig niet moeten uitvallen dan...

En toen je op de autostrade reed, was je motor dan warm? Koud? Heb je lang ermee gereden ? Kort mee gereden (toen je motor uitviel dus).
Ben je automonteur??? OF gewoon iemand die denkt alles ervan te weten??
pi_30245643
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:39 schreef Ronneman18 het volgende:

[..]

Ben je automonteur??? OF gewoon iemand die denkt alles ervan te weten??
Stond gewoon in problemcar grafmongool.
pi_30517183
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:06 schreef yup het volgende:

[..]

Dude, je moet waarschijnlijk relais 109 vervangen.

Relais 109 zit in de zekeringkast nummer staat er op, het relais is het hoofdrelais zorgt voor de voeding naar de motorelektronica.

Deze krengen zijn berucht bij VW dat ze kapot gaan. Het verklaart waarom je motor zonder reden uitvalt...
[..]

Ik hoop voor je dat dit het is, want dit is een oplossing die te simpel voor woorden is en rete goedkoop. Als je met injectiepomp/andere ECU e.d. gaat komen gaat het serieuze $$$ worden...
Dat was het dus blijkbaar ook. Heb 'm toch maar even laten uitlezen om zeker te zijn.
En dat gaf dus schijnbaar relais 109 aan, daar dit als vervang onderdeel op mijn faktuur staat.
Koste bij 33 euro oid inclusief plaatsing en itlezen.
En nu maar hopen dat ie niet meer uitvalt
  maandag 12 september 2005 @ 20:43:03 #14
5673 heijx
Qui que boue
pi_30522908
Als ik dit topic op 3 september gelezen had, had ik Yup kunnen bijvallen en had je gewoon zo een relais kunnen halen bij de VW dealer voor 14 euro...
Heb het zelf vorig jaar gehad. 109 was helemaal zwart van binnen. Billige kwaliteit made in Egypte meen ik me te herinneren. De vervanger is uit Portugal. Er in gezet en vroemm meteen starten.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_30530283
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:43 schreef heijx het volgende:
Als ik dit topic op 3 september gelezen had, had ik Yup kunnen bijvallen en had je gewoon zo een relais kunnen halen bij de VW dealer voor 14 euro...
Heb het zelf vorig jaar gehad. 109 was helemaal zwart van binnen. Billige kwaliteit made in Egypte meen ik me te herinneren. De vervanger is uit Portugal. Er in gezet en vroemm meteen starten.
kon me al niet voorstellen dat het kapotte onderdeel van duitse makelij was...
  dinsdag 13 september 2005 @ 07:33:22 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30532146
het is een practisch nieuwe auto, kun je dit niet gewoon bij de dealer onder garantie, of coulance vervangen??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 13 september 2005 @ 09:19:26 #17
5673 heijx
Qui que boue
pi_30533087
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 07:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is een practisch nieuwe auto, kun je dit niet gewoon bij de dealer onder garantie, of coulance vervangen??
Mijn definitie van praktisch nieuw is iets krapper dan 6 tot 7 jaar.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_30533165
vroegah was allesh betah
pi_30534615
heb t wel eens eerder gehoord van iemand. Dat was een auto van 3 maanden oud (ook een golf IV) en VW kon het toen niet vinden. Daar is zo'n beetje alles aan vervangen wat maar kon. Uiteindelijk is blackbox en motor vervangen en toen werkte het wel (viel bij hem allemaal toch nog onder garantie) maar is nooit duidelijk geworden wat het nou was
pi_30539565
quote:
Op maandag 12 september 2005 16:55 schreef errorken het volgende:

[..]

Dat was het dus blijkbaar ook. Heb 'm toch maar even laten uitlezen om zeker te zijn.
En dat gaf dus schijnbaar relais 109 aan, daar dit als vervang onderdeel op mijn faktuur staat.
Koste bij 33 euro oid inclusief plaatsing en itlezen.
En nu maar hopen dat ie niet meer uitvalt
is gewoon echt fantastisch om te weten dat het iets toch knulligs was

Idd hopen dat ie niet meer uitvalt
pi_30553984
Grappig dat het zo iets kleins is. Mijn oude auto(peugeot 106) die startte en reed weg maar sloeg meteen na 1 meter uit. Dat is me nou 40x gebeurd en was 50 meter vooruit gekomen. In die auto hebben ze echt lopen te graven(heeft van de 52 weken ongeveer 15 weken bij de garage gestaan) en alles vervangen qua benzineleidingen, meters en wat dan ook. Bij mij sloeg ook wel eens tijdens het rijden de toerenteller naar 0 en bleef daar ook. Dan was de auto ook niet meer aan de praat te krijgen direct dan maar pas na 30 minuten kon ik weer weg en ja toen was de ANWB of Peugeot service er al en toen deed de auto het weer. De auto was uitgelezen maar niets gevonden. Wat een kl*te auto voor 1½ jaar oud. Wees blij dat het zo snel was opgelost.
  dinsdag 13 september 2005 @ 22:33:49 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_30555735
quote:
Op maandag 12 september 2005 20:43 schreef heijx het volgende:
...109 was helemaal zwart van binnen. Billige kwaliteit made in Egypte meen ik me te herinneren. ....
Islamitische otoo onderdelen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:02:45 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30556915
mijn fiat panda rijft nog steeds perfect! voor echte betrouwbaarheid moet je toch bij fiat zijn..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_30557356
OMFG

FIAT

Hoe oud is je Fiat, wel beetje realistisch zijn he... Fiat's zijn vroeger echte rampenbakken geweest...

Anno 2005 bestaan er geen rampenbakken meer (alhoewel als ik die horrorverhalen over de Mercedes E e.d. hoor )
  dinsdag 13 september 2005 @ 23:20:38 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_30557617
mijn panda diesel is bijna een jaar oud nu.en er staat bijna 20.000 op de teller en ik ben steeds meer tevreden ermee.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')