abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:20:36 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_29865827
Het zit zo:

Een collega van mij is Pools. Nu gaat ze trouwen in Polen en ben ik uitgenodigd. Ik wil daar op zich ook wel graag heen (Vodka en gewillige vrouwen snap je). Mijn vraag is wat ik het beste kan doen. En zo goedkoop mogelijk natuurlijk, ben wel een Nederlander natuurlijk!

Ik moet dus van Amsterdam naar Krakow dan met het vliegtuig. Vanaf daar is het ongeveer 60 kilometer, maar dan wordt ik vanaf vliegveld gehaald. Wie weet de beste/goedkoopste oplossing? Het is trouwens voor 2 personen!

Ik kan eventueel met de auto gaan. Dan is het 1310 kilometer heen en terug ongeveer. In totaal dus een slordige 2620 kilometer. Beetje ver en lang rijden eigenlijk.

Alvast bedankt voor de tips!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_29865918
Trein? Liften?
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:35:14 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_29866016
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:28 schreef Burbo het volgende:
Trein? Liften?
Het is dus de bedoeling een keuze te maken tussen vliegen of met de auto. Liften is zo en zo geen optie, das mij te onzeker.

Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een goedkope vlucht om het tegenover een autoreis af te kunnen zetten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_29866151
ik zou zeggen, kijk eens op www.kelkoo.nl of www.elcheapo.nl

Krakow is trouwens wel een mooie stad... ben er zelf een aantal jaren geleden geweest.. (met de auto..)
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:48:10 #6
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_29866190
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:28 schreef Burbo het volgende:
Trein? Liften?
Met de trein (via Berlijn) is nog wel een optie, wel een lange zit!
Snelste verbinding is 16:46 uur, traagste verbinding is 22:50 uur... Prijs is online niet beschikbaar
Berlijn is 58 euro retour.

Vliegen kan voor ongeveer 300 euro, ben je met directe vlucht iets meer dan 2 uur en met overstap zo'n 4:30 uur onderweg.
pi_29866452
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:48 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vliegen kan voor ongeveer 300 euro, ben je met directe vlucht iets meer dan 2 uur en met overstap zo'n 4:30 uur onderweg.
200 als je volgende maand gaat met www.skyeurope.com. Als je nog later gaat al voor 70 euro voor een retourtje incl. tax.
pi_29866453
Met de trein is volgens mij wel redelijk te doen. Het stuk naar Berlijn met de internationale trein gaat heel soepel en snel. Echter de etappe richting Krakow zal wat midner comfortabel zijn. Ik denk dat je voor dat traject ongeveer op de zelfde prijs moet rekenen als berlijn-a'dam dus ook 50-60 euro maar dat is echt een gok.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_29866609
Vanaf de poolse grens kan je voor 15 euro in krakow komen maar dat lijkt me wel een uitdaging (2e klas poolse trein ).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_29866624
als je ver van tevoren met skyeurope boekt, zit je dr voor 100 euri...als je vanaf brussel naar warschau vliegt en ver van te voren boekt, zit je dr voor 55 euro... met de auto is ook best te doen, beetje afhankelijk van waar je in NL vertrekt, maar t is geen 1300 km volgens mij (amsterdam - warschau was een kleine 1500km en had ik in 13 uur achter de rug.... 'snachts rijden roeleert )
pi_29867594
Lufthansa vliegt vanaf Düsseldorf voor 99 Euro (160 incl. taxen) naar Warschau. Warschau-Krakau moet iets in de buurt van de 40 Zloty zijn met de trein of bus. (Warschau-Zakopane is 50 Zloty).
Nachttrein naar Berlijn en dagtrein naar Krakau is een andere optie.
pi_30023204
Ik ben 2 weken geleden nog een weekend in Krakow geweest.

Wij zijn vanaf Dortmund met EasyJet gevlogen.
"You can change religions, wives or political ideas, but you can never change the team you support!"
pi_30023260
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 16:06 schreef du_ke het volgende:
Met de trein is volgens mij wel redelijk te doen. Het stuk naar Berlijn met de internationale trein gaat heel soepel en snel. Echter de etappe richting Krakow zal wat midner comfortabel zijn. Ik denk dat je voor dat traject ongeveer op de zelfde prijs moet rekenen als berlijn-a'dam dus ook 50-60 euro maar dat is echt een gok.
Volgens mij is het iets van 45 euro, heb paar weken terug nog de (nacht)trein van Berlijn naar Krakow genomen. Ik had dan wel een Interrail kaart, maar ik heb zo'n bedrag ergens voorbij zien komen.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_30045635
Wat toevallig, er is hier ergens een gast op dit forum die net terug is uit Krakow. Hij zal hier wel snel opduiken
Volgens mij was het per auto goedkoper.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')