abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 augustus 2005 @ 21:26:24 #1
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_29763788
Ik scheer me sinds het begin der baardharen nat. Ik was altijd nogal van het tegen de baardgroeirichting inscheren, maar toen ik nogal vaak last had van irritatie ben ik daarmee gestopt en het helpt prima. Ik merk echter dat het lang niet zo glad is als toen ik wel tegen de groeirichting inscheerde.

Toen ik last had van irritatie heb ik al nagedacht over electrisch scheren, maar nu ietsje meer. Ik zie voordelen als tijdvoordeel, kliedervoordeel (dat eeuwige scheerschuim altijd...) en minder irritatie. Ik heb een aantal vragen voor de ervaren electrisch scheurder, liefst iemand die eerst nat geschoren heeft.

Scheert het even glad als nat scheren (zonder tegen de groeirichting in te scheren)?
Is het fijner (minder irritatie) of geeft het juist meer irritatie?
Waar geef jij de voorkeur aan en waarom?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_29763865
Nat scheren is fijner en dan met de groeirichting mee natuurlijk.
Ik heb een coolskin maar die bevalt me niet zo goed als het echte werk.
Een goede scheerschuim van http://www.verguldehand.nl/ even laten intrekken en dan scheren maar
Ik heb heel lang irritatie gehad door enorm glad te willen scheren en dus heel vaak tegen de groeirichting in te willen scheren.
Aan het eind van de dag heb je toch weer stoppels dus dat heb ik maar opgegeven en sindsdien alleen met de groeirichting mee.
Een goede creme voor na het scheren is ook aan te raden.
De Vergulde Hand producten ruiken trouwens heerlijk!
pi_29763901
ik geef de voorkeur aan electrisch en dan maak ik het eerst een heel klein beetje vochtig....
op die manier irriteert t niet en heb ik gemerkt (scheert t beter)
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
pi_29763980
electrisch is minder glad dan nat, maar scheelt behoorlijk in tijd en smeerbende.

ik geef de voorkeur aan electrisch, omdat ik me dan normaliter 90% van de tijd blind kan scheren, dus zonder spiegel in de buurt.
Scheren is voor schapen!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 21:33:08 #5
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29764033
Ik ben electrisch begonnen maar doe nu liever nat! (Mach 3)
Zelfs met de richting mee is nat al gladder vind ik, het voelt gewoon fijner, is ook een leuker ritueel (lekker kliederen met schuim ).
Alleen als ik haast heb doe ik ff snel electrisch.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 18 augustus 2005 @ 21:33:38 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29764049
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 21:31 schreef paarse_paashaas het volgende:
electrisch is minder glad dan nat, maar scheelt behoorlijk in tijd en smeerbende.

ik geef de voorkeur aan electrisch, omdat ik me dan normaliter 90% van de tijd blind kan scheren, dus zonder spiegel in de buurt.
normaliter
pi_29764147
SCHEERFEITEN

• Voel hoe je baardharen staan gerangschikt.

• Bedwelm de haartjes met een verzachtende en versoepelende Vergulde Hand scheergel, die bovendien de huid reinigt.

• Mannen met een zware baard doen er verstandig aan de Vergulde Hand scheerschuim te gebruiken dat het water beter vast houdt en de haren nog soepeler maakt.

• Masseer dan de gel/schuim/zeep met een kwast of met je vingertoppen goed in. Laat het geheel 30sec. inwerken.

• Wanneer je voor het dagelijkse scheerritueel douchet of baad, hoef je niet zo lang te wachten, aangezien de baardharen door het warme water al zacht zijn geworden.

• Scheer altijd met de haargroei mee.

• Begin met de bakkebaarden, de wangen en de hals en daarna met de kin,
de kaken en het snorgedeelte.

• Vervolgens “ uitscheren” tegen de haren in.

• Naspoelen met koud water en droogdeppen met een schone handdoek.

• Verzorgen met aftershave of aftershave balsem
pi_29764472
Nat scheren kan even snel gaan dan grondig electrisch scheren.

Bezuinig bij electrisch scheren niet op de aanschafprijs (leesch: koop een philips uit de duurste serie), en neem zeker geen Braun. E.e.a. heb ik proefondervindelijk ondervonden. Na aanschaf van een Braun ben ik namelijk overgestapt op nat scheren.
pi_29768156
Ooit electrisch begonnen, later overgestapt. Als je eenmaal nat bent begonnen is electrisch niet meer te doen.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_29771721
Als ik tegen de groeirichting in scheer trek ik gewoon de haren eruit met dat mesje.. en dan zit je hele kop gewoon onder de puisten. Maar wat ik sindsdien altijd doe is scheerschuim op, met richting mee scheren, en daarna opnieuw schuim opsmeren en dan tegen de richting in scheren, en als het dan nog niet glad is (meestal m'n hals alleen nog) nog maar een keertje.
pi_29771737
Geef er trouwens geen moer om dat het lang duurt... ben makkelijk een half uur bezig (bakkebaarden moeten netjes in een punt.. ). Wanneer ik klaar ben doe ik het de eerste 2 a 3 dagen niet meer, dan maar met een baard lopen, kijkt ook niemand van op.
pi_29771784
En het grootste nadeel van droog scheren: als je het een paar dagen niet doet is de hel niet te overzien. Je kunt dan net zo goed waxen; dat doet waarschijnlijk nog minder pijn.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_29835152
ik doe elektrisch natscheren onder de douche heb eigenlijk nooit met traditioneel scheermes gedaan zo is't lekker glad geen irritatie en gelijk een nivea creme ofzo uit m'n scheerapparaat:)
  zondag 21 augustus 2005 @ 12:30:01 #14
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_29835467
Ik kan electrisch superglad scheren, maar ik ben er vaak wel behoorlijk lang zoet mee. Voordeel is dat ik ondertussen nog kan internetten, TV kijken, lezen etc.

Nat een keer geprobeerd, gaat behoorlijk snel. Alleen met de baardgroei mee wordt het niet echt glad. Er tegenin werd een bloedbad met de te goedkope mesjes die ik had.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_29835530
Met nat scheren heb ik me slechts 1x miniem in mijn gezicht gesneden maar dat kwam meer door mijn toenmalige vriendin dan door mezelf.
Ik gebruik nu scheerolie en gewoon goede mesjes en gladder dan dat krijg ik het niet
pi_29847289
Ik ben begonnen met electrisch scheren maar omdat ik m'n hals niet goed glad kreeg (je weet wel de stukken naast je adamsappel) dacht ik laat ik eens nat scheren. Dat was een grote ramp, allemaal rode bultjes en puistjes, dus van schrik durfde ik t niet meer. Tot ik me weer enorm begon te irriteren aan m'n hals die nooit glad werd, en toen heb ik het goed aangepakt: mach 3, scheerschuim, met de baardgroei mee enz. Nu scheer ik dus nat. Alleen m'n hals blijft een probleem: ik krijg alsnog puistjes en rode bultjes als ik daar scheer.

VET irritant.

Hebben jullie daar geen last van??

Ik dacht dat het misschien komt omdat m'n baardgroei daar een soort kruin heeft ofzo, de haardjes gaan niet naar beneden zoals bijvoorbeeld je bakkebaarden.
This is the day that you will always remember as the day that you almost caught captain Jack Sparrow.
pi_29852040
ik wil juist overstappen van electrisch op mesjes omdat ik gek wordt van mn scheerapparaat wat gewoon geen resultaat geeft.. ik moet altijd tegen de haren in scheren (met de haren mee gebeurd er gewoon niks), dus 2 uur later loop ik met een gezicht als schuurpapier ik heb dan niet zoveel last van irritatie (ondanks dat ik iedere cm² van mn nek minimaal 10x moet aanhalen), hoop dat dat met mesjes ook zo is
pi_29856725
Bij philishave moet je scheren door middel van ronddraaiende bewegingen. Dat vind ik prettig scheren. Heb weleens een mesje geprobeerd toen ik jong was, maar heb me toen eens gesneden. Drama .
pi_29856833
Ik scheer me altijd electrisch in de auto.
Nat scheren is idd gladder, maar onder de lijst met opties voor mijn Opel stond geen wasbak.
pi_29856961
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:31 schreef duuuuus het volgende:
Ik ben begonnen met electrisch scheren maar omdat ik m'n hals niet goed glad kreeg (je weet wel de stukken naast je adamsappel) dacht ik laat ik eens nat scheren. Dat was een grote ramp, allemaal rode bultjes en puistjes, dus van schrik durfde ik t niet meer. Tot ik me weer enorm begon te irriteren aan m'n hals die nooit glad werd, en toen heb ik het goed aangepakt: mach 3, scheerschuim, met de baardgroei mee enz. Nu scheer ik dus nat. Alleen m'n hals blijft een probleem: ik krijg alsnog puistjes en rode bultjes als ik daar scheer.

VET irritant.

Hebben jullie daar geen last van??

Ik dacht dat het misschien komt omdat m'n baardgroei daar een soort kruin heeft ofzo, de haardjes gaan niet naar beneden zoals bijvoorbeeld je bakkebaarden.
Moet je je mesjes ook elk jaar vernieuwen he... heb je daar geen last van. Nee ff serieus, ik had er ook altijd last van, maar sinds ik mijn MACH3 mesjes lang voordat ze op zijn weggooi (gebruik ze 3 keer), heb ik er geen last meer van. Ik scheer dan ook altijd paar keer met de haargroei mee, en dan ertegenin. En elke keer opnieuw scheerschuim, soms 3, meestal 2 keer scheerschuim op.
pi_29858284
Ik heb een elektrisch scheerapparaat (Philishave), maar ik vind het echt een onding. Duurt minstens zo lang als (semi-)nat scheren en zorgt voor een hoop meer irritatie door het intensievere huidcontact, terwijl het minder glad wordt en ook minder lang glad blijft.

Ik scheer me meestal onder de douche (da's dan zonder spiegel), soms ook gewoon aan de wastafel, maar altijd met een Mach3 mesje. Werkt prima. Ik heb een poosje scheerolie gebruikt, wat op zich goed werkt en heel zuinig is, maar funest voor de mesjes (worden ze veel sneller bot van, er blijft allemaal troep tussen de mesjes zitten wat je er haast niet uitkrijgt). Waarop ik kort geleden ben overgestapt en wat ik wel prima vind werken is dit:



Rituals Samurai Secret, ¤13,50 /250ml o.a. bij drogist en parfumerie.
Een speciale combinatie van scheerzeep en aftershave balsem met als ingrediënten o.a. gember en basilicum. Bij gebruik is bijna geen water nodig, en door de 2-in-1 functies loop je na het scheren ook niet te klooien met aftershave ofzo. Spaart veel tijd en irritatie, je mes wordt er niet zo snel bot van en het ruikt nog fris ook.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_29860108
Samurai Secret hmm interessant.
pi_29866350
Nat scheren, altijd gedaan. Tegen scheerrichting zorgt voor enige irritatie dus daar na veel jaren ben ik daar vanaf gestapt. Het ligt er denk ik aan hoeveel tijd je hebt. Nat scheren kost me misschien 5 mins maar als je haast heb om naar je werk te gaan, kan je elektrisch scheren in de auto. Of krijg je dan ook een boete?

Overigens doe ik volgens mij een andere volgorde, ik scheer eerst en dan douche.
pi_29866469
Vandaag Gillette Mach 3 Turbo gekocht + scheergel.
Voorheen gebruikte ik wilkinson's sword nou dat dus nooit meer!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')