abonnement Unibet Coolblue
pi_29655222
Hallo, ik heb een vraag.
Als een deurwaarder naar je huis komt, omdat je rekeningen niet kunt betalen oid, en ze dan dus je huis leeg gaan halen (waardevolle spullen meenemen), hoe ver mogen ze dan gaan?

Mijn moeder (alleenstaand) heeft de schulden, mogen dan ook eigendommen van de kinderen meegenomen worden? Een bed of bureau lijkt mij opzich wel. Maar ook kleding, boeken, tassen, sieraden, elektronica, muziekinstrumenten enz.?

Alle informatie en verhalen zijn welkom. Bedankt alvast
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:48:22 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29655236
zonder politie geen stap verder dan jij en ik, dat sowieso
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29655245
Volgens mij mogen ze alles meenemen wat ze willen
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_29655268
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:48 schreef piertje2 het volgende:
Volgens mij mogen ze alles meenemen wat ze willen
ja er moet zoizo een officier van justitie bij zijn
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:50:28 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_29655312
Dus bestel bus huren en de boel zelf leegjhalen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:51:27 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_29655337
Alles in de woning.

Maar dit is echt een laatste laatste laatste middel daar je vaak toch niks voor de troep in huis krijgt en mensen het huis al leeggehaald hebben.

Eerder zal beslag op inkomen worden gelegd en dan maar rente afbetalen :x
Dum de dum
pi_29655344
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:50 schreef Megumi het volgende:
Dus bestel bus huren en de boel zelf leegjhalen.
precies alle waardevolle spullen, verstoppen bij iemand anders thuis
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet,
het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen,
maar een beet're club dan deze is er niet.
pi_29655414
Ik ben nu niet thuis, en weet niet echt wat er voor waardevols staat wat ik niet kan missen. IKEA-bed+kast. De meeste kleding heb ik mee. Waardevol zijn mijn wintersport-spullen (ski-broek, -bril, -jas), sieraden en boeken.. Ik was net verhuisd dus veel zit nog in dozen, maar dat is allemaal kleins. Zouden ze echt door al de frutseltjes gaan zoeken naar iets waardevols.. of niet eens iets waardevols? De ski-broek en -jas, wat denk ik wel het duurst was en ook echt van mij, is niet door mijn moeder gekocht.. Als ze dat in beslag nemen, zou je dan nog kunnen mailen/schrijven/bellen om het terug te vragen?

Vind het gewoon een beetje eng...
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:57:05 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_29655493
Ze komen daar met de intentie om de meuk eerst in gijzeling te nemen door alles mee te nemen, en als je dan nog niet betaald in de openbare verkoopt te gooien mits het te verkopen valt. De rest gaat gewoon met de roteb mee na een bepaalde periode, weet niet hoe het zit met waardeloze spullen, of je die terugkrijgt of ze vernietigd worden.

Het is aan de deurwaarder om te zeggen dit wel en dit niet, het verstandigste is gewoon om als je weet wanneer ie komt het huis gewoon tot op het beton leeg te halen en even onder te brengen elders.

Let wel, dit verhelpt natuurlijk niet het probleem van de schulden, betalingsregelingen ed. zijn niet meer aan de orde?
Dum de dum
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:58:45 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29655537
Electronica lijkt me het eerste dat ze meenemen.....
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29655570
Ik weet niet precies hoe het zit.. Mijn moeder zei dat er een deurwaarder komt. Dit hele schulden-gedoe loopt al een tijd. Ik denk dat regelingen zo langzamer hand wel verlopen zijn.
pi_29655590
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Electronica lijkt me het eerste dat ze meenemen.....
En kunst aan de muur.
pi_29655689
Als ze komen (onder politiebegeleiding) en ze aan alles voldoen, dan halen ze tegenworodig įlles weg.
Ze trekken je hele huis leeg.

Als jij niet veel bijzonders in je huis hebt dan krijgen ze hun geld toch niet. (wat dus vaak gebeurde)
Tegenwoordig halen ze daarom įlles weg ( en gooien het weg) om een "statement" te maken.


Als ik jou was en je moeder echt tot over haar oren in de schulden zit, ze niet af kan betalen...deurwaarders etc etc... dan zou ik mijn spullen ophalen.

dit is de ervaring die ik heb iig bij goede bekenden
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:23:40 #14
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_29656227
Deurwaarder komt in principe niet je huis leeghalen, maar om geld te halen of een betalingsregeling te treffen, is mijn ervaring
Beste is om zelf de deurwaarder vast te bellen voor een regeling.
Inbeslagname gelukkig geen ervaring mee. Word je daar van tevoren van op de hoogte gesteld?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_29656262
Een bed, voedsel tot een maand, een deel van het serviesgoed en studieboeken. Dat is waar de deurwaarder niet mag aankomen. De rest mag beslag op gelegd worden. Wanneer je ouders echter werken is de kans klein dat het tot een inboedelbeslag komt, omdat een inboedelbeslag slechts zelden echt iets oplevert, en een loonbeslag vaak veel lucratiever is.

Laat je ouders schuldhulpverlening zoeken via de GKB wanneer ze er zelf niet meer uitkomen.
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:26:54 #16
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_29656299
het eerste bezoek van de deurwaarder gaat niet gepaard met het leeghalen van de handel. Ze zullen rondkjken en inventariseren wat waardevol is. Ze maken een lijst met alles dat ze komen halen op een bepaalde datum. Je kunt voorkomen dat dit gebeurd door alsnog te betalen of een betalingsregeling te treffen. Als dit niet lukt komen ze de volgende keer met een verhuiswagen langs..... De termijn van inverntariseren en ophalen is meestal erg kort (een paar dagen)

Succes ermee in ieder geval
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
pi_29656342
Ik zal maar wat spulletjes weg gaan halen
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:29:24 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29656365
De buren van mijn zus hebben haar persoonsgegevens gestolen en deze gebruikt om gas en elektra (afgenomen bij energiemij. 1) bij hen thuis aan te sluiten. Dit heeft kunnen gebeuren omdat de personeelsadministratie van mijn zus haar werk (toevallig bij energiemij. 1) haar post (loonstroken e.d.) naar hun adres stuurde. Sindsdien krijgt mijn zus allemaal rekeningen, aanmaningen etc. Hoewel zij kan aantonen dat zij die energie niet heeft verbruikt (door meterstanden maar ook doordat zij een contract heeft bij een andere energiemij.) blijft energiemij. 1 haar maar lastigvallen, zo erg dat er binnenkort een deurwaarder komt. Kunnen zij nu zo haar huis leeghalen?
pi_29656386
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:03 schreef Mirage het volgende:
Als ze komen (onder politiebegeleiding) en ze aan alles voldoen, dan halen ze tegenworodig įlles weg.
Ze trekken je hele huis leeg.
Behoudens hetgeen ik in mijn vorige post heb genoemd.
quote:
Als jij niet veel bijzonders in je huis hebt dan krijgen ze hun geld toch niet. (wat dus vaak gebeurde)
Tegenwoordig halen ze daarom įlles weg ( en gooien het weg) om een "statement" te maken.
Sowieso wordt er bij beslaglegging niets weggehaald, daar dat wettelijk niet is toegestaan. Er wordt eerst beslag gelegd, waarbij de deurwaarder alleen opschrijft waar beslag op wordt gelegd. Een paar dagen later krijg je een exploit waarin vermeld staat waar precies beslag op gelegd is (Bar slecht omschreven overigens naar mijn eigen ervaringen). Doorgaans zal 3 a 4 weken later de verkoop worden aangezegd. In die tussentijd kun je dus onderhandelen met de deurwaarder, en aanbieden om een bedrag <x> te betalen wat overeenkomt met de executiewaarde van hetgeen beslag op gelegd is. Uiteindelijk gaat een deurwaarder en/of zijn opdrachtgever hiermee akkoord, omdat een executieverkoop organiseren veel geld kost.

Alles weghalen en weggooien is wettelijk niet mogelijk. Wel is het mogelijk om na een executieverkoop alles weg te halen en op te slaan. Ook is het zo dat bij mensen die eerder gefraudeerd hebben of waarbij een ernstig vermoeden is dat ze goederen aan het beslag zullen onttrekken vaak alles waar beslag op gelegd is wordt weggehaald en elders opgeslagen tot de verkoop.
quote:
Als ik jou was en je moeder echt tot over haar oren in de schulden zit, ze niet af kan betalen...deurwaarders etc etc... dan zou ik mijn spullen ophalen.
Tenzij TS met facturen kan aantonen dat het van hem/haar is. In dat geval zal de deurwaarder het eigendom respecteren.
quote:
dit is de ervaring die ik heb iig bij goede bekenden
Die ervaring met alles weghalen en weggooien was dan waarschijnlijk niet i.v.m. schulden, maar misschien een ontruimingsvordering?
pi_29656403
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:29 schreef Aventura het volgende:
De buren van mijn zus hebben haar persoonsgegevens gestolen en deze gebruikt om gas en elektra (afgenomen bij energiemij. 1) bij hen thuis aan te sluiten. Dit heeft kunnen gebeuren omdat de personeelsadministratie van mijn zus haar werk (toevallig bij energiemij. 1) haar post (loonstroken e.d.) naar hun adres stuurde. Sindsdien krijgt mijn zus allemaal rekeningen, aanmaningen etc. Hoewel zij kan aantonen dat zij die energie niet heeft verbruikt (door meterstanden maar ook doordat zij een contract heeft bij een andere energiemij.) blijft energiemij. 1 haar maar lastigvallen, zo erg dat er binnenkort een deurwaarder komt. Kunnen zij nu zo haar huis leeghalen?
Je kan sowieso altijd eerst een betalingsregeling treffen (of het aanvechten)
pi_29656437
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:29 schreef Aventura het volgende:
De buren van mijn zus hebben haar persoonsgegevens gestolen en deze gebruikt om gas en elektra (afgenomen bij energiemij. 1) bij hen thuis aan te sluiten. Dit heeft kunnen gebeuren omdat de personeelsadministratie van mijn zus haar werk (toevallig bij energiemij. 1) haar post (loonstroken e.d.) naar hun adres stuurde. Sindsdien krijgt mijn zus allemaal rekeningen, aanmaningen etc. Hoewel zij kan aantonen dat zij die energie niet heeft verbruikt (door meterstanden maar ook doordat zij een contract heeft bij een andere energiemij.) blijft energiemij. 1 haar maar lastigvallen, zo erg dat er binnenkort een deurwaarder komt. Kunnen zij nu zo haar huis leeghalen?
Nee, het energiebedrijf zal eerst naar de rechter moeten. De deurwaarder komt dan wel langs om de dagvaarding te betekenen. Pas wanneer er een daadwerkelijk vonnis is en je verplicht wordt tot betalen (Ga dus naar de zitting toe en/of schakel een advocaat in na ontvangst van de dagvaarding), kan dat gebeuren. De deurwaarder komt dan het vonnis betekenen, en doet daarbij in naam van de koningin bevel om het bedrag binnen 2 dagen te voldoen. Pas wanneer je vanaf dat moment een paar weken wacht met betalen, of als je niet kunt betalen geen nadere afspraken maakt met de deurwaarder, komt de deurwaarder om beslag te leggen.

Een uitzondering hierop vormt conservatoir beslag, maar dat komt bij particulieren nauwelijks voor.
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:33:39 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29656471
Oh, dus er komt altijd een zitting bij kijken? Kun je dan zelf aantonen hoe het in elkaar zit?
pi_29656474
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:23 schreef Flurry het volgende:

Word je daar van tevoren van op de hoogte gesteld?
Nee. De deurwaarder komt langs. Wanneer je niet thuis bent zal hij een briefje achterlaten dat hij is langsgeweest om beslag te leggen, en melden wanneer hij weer komt. Zorg dat je er dan wel bent, want als je er dan niet bent zal de politie er bij gehaald worden en de deur geforceerd worden.
pi_29656559
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:51 schreef Fe2O3 het volgende:
Alles in de woning.

Maar dit is echt een laatste laatste laatste middel daar je vaak toch niks voor de troep in huis krijgt en mensen het huis al leeggehaald hebben.

Eerder zal beslag op inkomen worden gelegd en dan maar rente afbetalen :x
Wie denk je dat er zomaar spullen mogen mee nemen. De enige die dat mag is een gerechtsdeurwaarder. Iedereen die claimt dat hij/zij dat mag: liegt.
We should hire nobody, as nobody has time.
pi_29656625
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:33 schreef Aventura het volgende:
Oh, dus er komt altijd een zitting bij kijken? Kun je dan zelf aantonen hoe het in elkaar zit?
Om beslag te kunnen leggen moet een executoriale titel aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld een hypotheekakte zijn, een dwangbevel of een rechterlijk vonnis. Alleen de overheid kan dwangbevelen uitbrengen, anderen zullen eerst naar de rechter moeten. Afhankelijk van het bedrag zal dit voor de rechtbank of kantonrechter voorkomen. Vorderingen lager dan 5000 euro, of vorderingen in verband met huurzaken (ongeacht het bedrag) worden voor de kantonrechter gebracht. Voor de kantonrechter kun je zelf procederen. Je kunt dit zowel in persoon doen op de genoemde zitting, als schriftelijk door een akte in te dienen voor de datum van de zitting. Hierna krijg je van de rechtbank steeds bericht over het verdere verloop van de procedure, wat kan inhouden dat je moet antwoorden op je wederpartij, bewijzen moet opsturen, of een hoorzitting moet bijwonen.

Je kunt dus uitgebreid aantonen hoe het zit, en je verweren. In het algemeen zal het echter niet zo ver komen, omdat op het moment dat men tot dagvaarding over gaat, alles handmatig wordt bekeken, en wanneer dan blijkt dat er geen overeenkomst is, zal men doorgaans niet tot dagvaarding over gaan, omdat het een vrij kansloze zaak is.

Wanneer je een dagvaarding ontvangt, reageer dan wel altijd schriftelijk of ga naar de zitting. Wanneer je niets doet wordt er verstek verleend, en wordt automatisch de vordering toegewezen. Dit staat echter ook op de dagvaarding zelf vermeld. Veel deurwaarders plakken verder zelf nog een briefje aan de dagvaarding vast waar in "normaal Nederlands" wordt uitgelegd wat de dagvaarding inhoudt en welke stappen je moet ondernemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')