quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 19:12 schreef boyv het volgende:[..]
Je spreekt uit ervaring? Dan zou je moeten weten dat die 80 kilometer per uur nooit kan met alleen een uitlaat die onbegrenst is, je mag blij zijn als je de 60 of 65 kilometer per uur haalt.
Ik had vroeger een Yamaha Slider, die dingen wegen geen reet. Ik had er een snelle uitlaat onder gezet (omdat de kathalysator van de originele uitlaat steeds in de fik vloog), maar reed voor geen meter, dat ding ff langs een tuner gebracht, die heeft alleen de carburateur afgesteld (sproeier vervangen, en sproeinaald hoger gezet had 'ie het over) en voor de rest helemaal niks aangepast... 120 km/u op de teller! en 105 op de teller van een auto waar ik achter reed... (hebben we ff gepeild) Was een oud type blok, Minarelli vertikaal, zonder dichtgegoten poorten, in tegenstelling tot de horizontale blokken met poorten die halfdicht zitten.
Lang plezier heb ik er niet van gehad, nadat ik vol gas op een provinciale 80 km/u weg reed, stond daar een gastje die net 2 weken zijn rijbewijs had (ja ik kon 'm) met zij auto midden op de rijbaan geparkeerd (nieteens in de berm), zonder knipperlichten aan, om een praatje te maken met een paar vrienden van 'm die stonden te vissen in een meertje naast de weg...
De zon stond laag, en scheen recht mijn gezicht in, en ik parkeer mijn scooter met een enorme vaart achterin de auto, de klap was zo hard dat de deuren uit die auto vielen.. (En er omheen rijden kon niet ivm. een tegenligger.)
Gelukkig had ik op een scheur in m'n broek na niks aan die klap over gehouden, maar de scooter was wel een meter korter..
Leuke dingen die scooters, maar nooit meer voor mij, met m'n eerste scooter (Peugeot Speedfight II) werd ik gestalkt door de politie ivm de snelheid en geluid wat dat ding produceerde, dat ding verkocht en een Yamaha Aerox gekocht, origineel gelaten, en met 40 km/u onderuit gegleden in een pak natte bladeren in een bocht, scooter was niet meer te houden/in balans te brengen doordat een maatje achterop zat, en scooter belande bovenop mn poot, scooter total loss, en heb nu nog steeds last van mijn poot.
Toen ik 16 was kon ik kiezen voor een scooter, of 2 jaar wachten voor een rijbewijs.. had ik nu maar 2 jaar gewacht...
Scooters