abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:16:42 #1
36334 Gnorf
too much online
pi_29469899
Ieder jaar heb ik eind juli begin augustus hetzelfde probleem, mijn huis word overspoeld door vliegen. Vorig jaar kon ik letterlijk niet meer door mijn raam naar buiten kijken doordat mijn hele ramen vol zaten met vliegen, echt duizenden. Vandaag is het weer begonnen, heb er nu een stuk of 20 rondlopen over mijn raam en omgeving, maar de geschiedenis leert mij dat dat er snel weer meer gaan worden.
foto van het soort vliegen:
[img=http://img321.imageshack.us/img321/3935/dsc036083iq.th.jpg]

[img=http://img229.imageshack.us/img229/3788/dsc036065di.th.jpg]

Er ligt niks in huis dat over datum is, geen vuile spullen en ik heb geen flauw idee waar ze vandaan komen. Al mijn afvoeren zijn afgesloten met gaas, luchtafvoer ook, ik heb gaas bij mijn ramen en deuren en toch komen ze ergens vandaan, deze vliegen lijken wel stoned (anders had ik ook die foto's niet kunnen maken, aangezien ik het fototoestel haast tegen ze aanhield om de foto te maken.) Vliegen doen ze vrijwel niet, alleen als het er meer zijn dan hoor je een constant gebrom uit de keuken komen (ze zitten vrijwel alleen in de keuken) sommige hebben nieteens vleugels, dus waar ze ook vandaan komen, het is daar niet gezond)

Heeft iemand enig idee wat voor vliegen dit zijn, waar ze misschien vandaan zouden kunnen komen en vooral, wat ik ertegen zou kunnen doen???

Nog een klein vraagje, op de plek waar ze lopen komen allemaal kleine bruine vlekjes te zitten, iemand enig idee wat dit is?
foto van de bruine vlekjes:
[img=http://img229.imageshack.us/img229/3138/dsc036070rd.th.jpg]


Ik weet echt niet meer wat ik ertegen kan doen, behalve een week lang buiten de deur eten aangezien de keuken geen leuke plek is om te komen en met een week zijn ze weer weg.
Volgens mij zit er ergens een bitje los.
pi_29470282
bij de boerenbond heb je een spiutbus van het merk Luxan tegen vliegende insecten. Je dieren uit de kamer weg halen, de kamer vol spuiten zelf even buiten zitten en alles gaat kapot! Idiaal spul.. volgende vliegen met de hand plat spuiten door er naar toe te spuiten en je bent vlieg vrij. Wij hebben dit ook wel eens in het verleden gehad maar dan door een vuilniszak. Een reden is er wel..
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:43:46 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29470310
Die bruine vlekjes = vliegepoep.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:48:10 #4
36334 Gnorf
too much online
pi_29470386
Vorig jaar ook met een spuitbus aan de gang geweest, maar er was gewoon echt niet tegenop te spuiten, dan kan ik weer even een uurtje naar buiten kijken en ze zijn weer terug

Maar wow, wat kunnen die beesten dan poepen zeg
Volgens mij zit er ergens een bitje los.
pi_29470418
Als een gekke door het huis gaan met zo'n elektrische vliegenmepper
Kan je mooi je smash, forehand en backhand oefenen ... en als je het echt goed doet: ook nog je volley
pi_29470438
als het spuiten er niet meer tegen op kan, dan kan beina niemand je helpen als alleen aanraden om de bestrijdingsdienst bellen... Die vliegen gaan er echt dood van, werkt het de eerste keer niet doe het dan gelijk nog een keer.. werkt dat niet dan heb je ergens een plaag bv ondergronds?
pi_29470785
quote:
heb je ergens een plaag bv ondergronds?
Ja heb je een kruipruimte waar misschien iets ligt?
pi_29471365
Net als motteballen en ander bestrijdingsfeest qua dieren mag dit verder in LIF
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 20:04:32 #9
36334 Gnorf
too much online
pi_29471813
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 19:37 schreef Bluezz het volgende:
Net als motteballen en ander bestrijdingsfeest qua dieren mag dit verder in LIF
Mijn vraag was meer waar het vandaan kwam en wat er eventueel aan te doen is, niet de bedoeling om er een bestrijdingsfeest van te maken

Ik woon in een flat, dus de kans dat er een kruipruimte onder mijn huis zit is niet zo groot, wel onderburen, maar die kunnen rechtop lopen, dus ook niet echt een kruipruimte
Ik heb het idee dat het onder mijn keuken vandaan komt (onder de kastjes vandaan), maar bestaat er een kans dat er iets ligt dat ieder jaar rond dezelfde periode dermate gaat rotten dat er zo'n plaag vandaan kan komen? (de oude eigenaar?)
Volgens mij zit er ergens een bitje los.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 20:33:06 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29472374
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 18:16 schreef Gnorf het volgende:
Vorig jaar kon ik letterlijk niet meer door mijn raam naar buiten kijken doordat mijn hele ramen vol zaten met vliegen, echt duizenden.
Zoveel? Lijkt me een gevalletje Hart van Nederland eerlijk gezegd

Bel eens een ongediertebestrijder....
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_29474582
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 20:04 schreef Gnorf het volgende:


Ik woon in een flat, dus de kans dat er een kruipruimte onder mijn huis zit is niet zo groot, wel onderburen, maar die kunnen rechtop lopen, dus ook niet echt een kruipruimte
Ik heb het idee dat het onder mijn keuken vandaan komt (onder de kastjes vandaan), maar bestaat er een kans dat er iets ligt dat ieder jaar rond dezelfde periode dermate gaat rotten dat er zo'n plaag vandaan kan komen? (de oude eigenaar?)
Ik vond dit, tis niet veel.......
quote:
Vliegen vermijden
- Dek afval en voedingsmiddelen af, zodat je vliegen niet lokt.


- Horrengaas of een vliegengordijn houden vliegen buiten.


- Zorg dat spinnen en vogels niet verdreven worden; zij zijn de natuurlijke vijanden van vliegen.

Vliegen bestrijden
- Vliegen stoot u af door eucalyptusolie of muntolie te gebruiken.


- Vliegen in huis kunt u verjagen door te luchten.


- Kleverige vliegenvangers zijn niet giftig, maar wel dieronvriendelijk; u kunt vliegen beter doodslaan met een vliegenmepper of krant.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:32:54 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29474652
quote:
- Vliegen in huis kunt u verjagen door te luchten.
Dan moet je dus je deuren en/of ramen open zetten zonder horren. En ZO komen ze juist binnen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_29474940
Welnee luchten kan je ook met je horren dicht en de deuren open natuurlijk!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:54:02 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29475041
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 22:49 schreef jessie het volgende:
Welnee luchten kan je ook met je horren dicht en de deuren open natuurlijk!


En hoe gaan die vliegen naar buiten dan?

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_29475197
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 18:16 schreef Gnorf het volgende:
Ieder jaar heb ik eind juli begin augustus hetzelfde probleem, mijn huis word overspoeld door vliegen. Vorig jaar kon ik letterlijk niet meer door mijn raam naar buiten kijken doordat mijn hele ramen vol zaten met vliegen, echt duizenden.
dat meen je niet?
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_29475387
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 22:54 schreef Nembrionic het volgende:

[..]



En hoe gaan die vliegen naar buiten dan?

Ehhhhh o ja dat kan niet, maar je kan wel luchten
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 23:15:48 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29475458
jessie blond?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 23:51:09 #18
36334 Gnorf
too much online
pi_29476112
Horrengaas zit al voor alle deuren en ramen. Mijn katten zorgen er ook voor dat er geen vogels mijn huis in komen (en als ze het wel doen mag ik weer stofzuigen en dweilen)
Morgen maar even langs mijn moeder die zal vast wel een flesje munt of eucalyptusolie hebben staan die ik mag opmaken...
Ik heb vanavond 54 vliegen uit mijn keuken gehaald... Ik kan ze gewoon met een trekker of een stuk papier van het raam afvegen, heb echt het idee dat die beesten stoned zijn ofzo, weet iig dat ze niet tegen kokend water kunnen, dus ik veeg ze van het raam af de wasbak in...
Volgens mij zit er ergens een bitje los.
pi_29477113
Je zegt dat ze "stoned" overkomen, dat doen vliegen die in de ijskast zitten ook. Misschien zitten ze achter je vriezer of ijskast?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zondag 7 augustus 2005 @ 01:42:12 #20
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_29478669
Let op...

Koop bij de dierenwinkel een paar van die zakjes waar je goudvissen in mee naar huis krijgt. Dat zijn redelijk stevige, maar in elk geval volledig doorzichtige zakken. Vul ze bij thuiskomst met redelijk wat water en bind ze dicht met een touwtje. Hang de zakjes nu op strategische plekken in huis (aan de lamp boven de eettafel, aan een haak aan het plafond, etc). Je hoeft echt je huis niet vol te hangen. Een paar is genoeg.

Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan

(vliegen worden tureluurs van de breking van het licht in het water van de zakjes, dus gaan ze ervan tussen)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 7 augustus 2005 @ 11:11:35 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29482741
Heb je geen kruipruimte of lucht gaten in je spouwmuren waardoor ze naar binnen kunnen komen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 7 augustus 2005 @ 11:20:34 #22
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_29482871
Beetje ranzig idee vind ik het wel.. wel apart dat ze ieder jaar terug komem..
Mischien heb je wel ergens een nest ( heet dat zo bij vliegen???????) en zijn dit de jonge vliegjes die nog niet het echt instinct hebben om weg te vliegen..
Ik denk dat dat het is..!! Ben iig wel benieuwd of dat van die zakjes met water helpt! Hoop het voor je, zou zelf namelijk helemaal gek van die vliegen worden...
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  zondag 7 augustus 2005 @ 13:17:48 #23
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_29484811
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 11:20 schreef B.A.Trix het volgende:
Ben iig wel benieuwd of dat van die zakjes met water helpt! Hoop het voor je, zou zelf namelijk helemaal gek van die vliegen worden...
Ik geloofde het eerst ook niet helemaal, maar het is echt waar. Je ziet het ook wel in winkels waar ze etenswaren verkopen (bij de kaasboer bijvoorbeeld). Ziet er vreselijk raar uit, maar geen vlieg te bekennen.

TS, laat nog ff weten of je het gaat proberen én of het helpt
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 7 augustus 2005 @ 13:30:29 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29485031
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 11:20 schreef B.A.Trix het volgende:
Beetje ranzig idee vind ik het wel.. wel apart dat ze ieder jaar terug komem..
Mischien heb je wel ergens een nest ( heet dat zo bij vliegen???????) en zijn dit de jonge vliegjes die nog niet het echt instinct hebben om weg te vliegen..
Ik denk dat dat het is..!! Ben iig wel benieuwd of dat van die zakjes met water helpt! Hoop het voor je, zou zelf namelijk helemaal gek van die vliegen worden...
Vliegen bouwen geen nesten

Vliegen vreten en schijten en leggen overal eitjes in eten waar het maar kan. Daar komen maden uit en uit die maden komen vliegen. Simpel as that.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 7 augustus 2005 @ 15:02:10 #25
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_29486449
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 13:30 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Vliegen bouwen geen nesten
owww..dan weet ik ook niet waar ze vandaan komen..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')