quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:09 schreef kenz het volgende:Ik sta echt even met mijn oren te klapperen. Krijg gelijk van die "Mengele visioenen". Hoe kan dit gebeuren en dat er dan geen ophef over ontstaat?
Folteringen, concentratiekampen... What's new? Pas als de kiezer gaat dreigen dan worden -als het echt niet anders meer kan- de 'directe verantwoordelijken' op het matje geroepen en de laan uitgestuurd. The show must go on. Marketing is belangrijker dan dingen doen zoals ze horen te gebeuren. Als je voor het oog van de buurt maar braaf aan je normen en waarden doet en strijdt voor een goede zaak is alles veroorloofd. Drugs, criminaliteit, communisten, terroristen, ziektes, mensen met een andere mening... ach.
Er is geen steek veranderd in 'de mens' sinds WO-II, ondanks het naoorlogse optimisme dat zich enkele decennia van Nederland meester maakte. Iedereen haalt vuile streken uit als het even zo uitkomt. Een belangrijke reden waarom ik falikant tegen het ongebreideld toeeigenen van macht door overheden ben. Mengele is een andere uiterste, maar dit soort dingen laten zien dat macht een sinistere schaduwzijde heeft. Ondenkbare zaken kunnen zomaar legitiem worden zonder dat je er ook maar iets concreets tegenin kunt brengen.
Incarnation is een Christelijke liefdadigheidsinstelling. Het is verdorie net een Stephen King bedenksel, ware het niet dat de BBC de repo heeft gemaakt. Die gaan doorgaans grondig te werk. Ook andere media heeft hier al aandacht aan besteed en ik heb geen zinnig weerwoord kunnen ontdekken.
Wat in een andere reactie stond, het is niet zo dat ouders hun kinderen daar op de stoep dumpen. Het gaat veelal om besmette kinderen uit kansarme gezinnen die van hun ouders worden weggenomen door de gemeente en onder voogdij worden geplaatst van die kliniek. Ouders hebben er niets over te zeggen.
Ik krijg nog steeds kippevel als ik denk aan dat knulletje dat vertelde hoe ie vriendjes altijd waarschuwde om de medicijnen te slikken. Hoe een vriendje niet luisterde en vervolgens een sonde in z'n maag geprikt kreeg. Waar zijn al die clubjes die bijv. hysterisch worden als een poppetje uit een 18+ spel na een mod een beetje met z'n kleren aan opdrukbewegingen doet?