abonnement Unibet Coolblue
pi_29416811
Heb ik ook gehad bij mijn V40. Even de schakelbusjes laten vervangen en het gaat meteen weer een heel stuk beter.
Dus.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 09:14:40 #27
43304 Scalley
Druk ALT+F4 voor babes
pi_29417566
Net de garage gebeld om het zelf even uit te leggen. Werd me verteld dat Volvo´s anders schakelen dan japanners, en dat er een dubbele schakeling opzit, dus dat je via z´n vrij naar z´n 5 moet.. vraag het me af. Maar goed, de afspraak om ernaar te kijken staat nog steeds.
No One Knows
pi_29417811
Lijkt me sterk, wat voor versnellingsbak zit erin? Van peugeot of Renault (even kijken hoe je hem in de achteruit zet, bij peugeot is achteruit rechts onder en bij renault helemaal linksboven en moet je eerst een ring omhoog trekken...)
  donderdag 4 augustus 2005 @ 09:29:49 #29
43304 Scalley
Druk ALT+F4 voor babes
pi_29417833
Ring omhoog, naar links en naar voren.

Kan evt. in het boekje wel even kijken of erbij staat wat voor soort versnellingsbak het is.
No One Knows
  donderdag 4 augustus 2005 @ 09:35:47 #30
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29417932
Jaja... Zit zeker een ongesynchroniseerde bak in
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29417953
Dan is het waarschijnlijk een renault versnellingsbak.... in elk geval, bij mijn vaders laguna 1 phase 2, gaat naar de 5 wel altijd goed (heb zelf een zesbak, dus dat is weer een andere), alleen naar de 2 gaat wel eens mis als je stoplicht sprintje doet, maar ja ben een vrouw he . In elk geval, het hoort heel simpel en makkelijk te gaan, gaat het dat niet, dan klopt er iets niet, gewoon even na laten kijken bij iemand die er verstand van heeft

edit: de achteruit is altijd ongesynchroniseerd.........
  donderdag 4 augustus 2005 @ 09:46:11 #32
43304 Scalley
Druk ALT+F4 voor babes
pi_29418135
Had vorige week even dat ik em ook ff niet in z´n 1 kreeg toen ik stilstond, na paar keer proberen ging ie wel.. moet iets zijn met die bak. Heb nooit problemen met dit soort dingen. Heb het meest Mazda gereden (626, 323F, ook es in een 323, 323GT, 626 coupé korte stukjes) nooit een probleem.

Maar wat zal hij (garage) bedoelen met een dubbele schakeling??
No One Knows
pi_29418369
Iets wat die in elk geval niet heeft, hij bedoelt gewoon dat als je schakelt van de ene naar de andere versnelling je niet direct kunt maar via de vrij moet, in mijn ervaring hebben juist veel japanse auto's dat jouw volvo heeft het in elk geval niet, die heeft een ander probleem, kan alle van de problemen zijn die hier genoemd worden, er is in elk geval wat versleten zo lijkt het, tandwiel lijkt me niet in elk geval (horen 2 miljoen kilometer mee te gaan normaal gesproken, iig veel langer dan de normale levensduur van de auto). Maar goed, laat er gewoon naar kijken zoals je afgesproken hebt, het hoort in elk geval niet zo.

edit: overigens, heb al in verschillende V40's gereden, waarvan een 1.8 16 klapper uit 2000, ze schakelen allemaal gewoon zoals het hoort, dus dat je niet eerst langs de vrij moet.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 10:02:58 #34
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29418463
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:46 schreef Scalley het volgende:
Had vorige week even dat ik em ook ff niet in z´n 1 kreeg toen ik stilstond, na paar keer proberen ging ie wel.. moet iets zijn met die bak. Heb nooit problemen met dit soort dingen. Heb het meest Mazda gereden (626, 323F, ook es in een 323, 323GT, 626 coupé korte stukjes) nooit een probleem.

Maar wat zal hij (garage) bedoelen met een dubbele schakeling??
Denk dat ze double clutch bedoelen, maar dat is met de komst van de gescynchroniseerde versnellingsbakken een beetje uit geraakt, voor normaal gebruik...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 4 augustus 2005 @ 10:11:54 #35
43304 Scalley
Druk ALT+F4 voor babes
pi_29418639
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 09:57 schreef Eefske1986 het volgende:
Iets wat die in elk geval niet heeft, hij bedoelt gewoon dat als je schakelt van de ene naar de andere versnelling je niet direct kunt maar via de vrij moet, in mijn ervaring hebben juist veel japanse auto's dat jouw volvo heeft het in elk geval niet, die heeft een ander probleem, kan alle van de problemen zijn die hier genoemd worden, er is in elk geval wat versleten zo lijkt het, tandwiel lijkt me niet in elk geval (horen 2 miljoen kilometer mee te gaan normaal gesproken, iig veel langer dan de normale levensduur van de auto). Maar goed, laat er gewoon naar kijken zoals je afgesproken hebt, het hoort in elk geval niet zo.

edit: overigens, heb al in verschillende V40's gereden, waarvan een 1.8 16 klapper uit 2000, ze schakelen allemaal gewoon zoals het hoort, dus dat je niet eerst langs de vrij moet.
Ik heb dus ook een V40 1.8 16V uit 2000.
No One Knows
pi_29418737
Dan heb je een hele fijne auto, zodra de versnellingsbak het goed doet dan
  donderdag 4 augustus 2005 @ 10:25:00 #37
43304 Scalley
Druk ALT+F4 voor babes
pi_29418876
Heb zojuist toch ook maar even de Volvo dealer gevraagd (heb de auto niet bij een Volvo dealer gekocht).
Het zouden inderdaad de schakelbusjes kunnen zijn (goedzo Huizerd!). In ieder geval hoef je niet eerst van 4 naar z´n vrij en dan naar 5 (zoals degene zei bij wie ik de auto gekocht heb!).
Maar als de garage waar ik em heb gekocht zegt dat er niks aan de hand is, breng ik em lekker langs Volvo zelf.. als die een probleem constateren ga ik terug naar waar ik em gekocht heb met die info, dan moeten ze em wel repareren onder dealer garantie lijkt me
No One Knows
pi_29418915
ja, uiteraard moeten ze dat dan doen
pi_29497236
quote:
edit: de achteruit is altijd ongesynchroniseerd.........
Geinig... Dan heb ik dus een unieke auto/Volvo. Nice to know!
pi_29499312
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 11:29 schreef Taxi het volgende:
Gewoon het schakelmechaniek laten afstellen, als die mogelijkheid daar is, tenminste. Doorgaans wel. Misschien wel wat onderdelen van het mechaniek versleten. Kan nooit een dure toestand worden imo.

Ik weet alleen niet of het een stangenstelsel of een kabelstelsel is.
Tis een stangenstelsel.. Ik heb ook een S40 gehad, met ongeveer dezelfde klachten. Het enige wat je moet vervangen zijn de schakelbusjes, dan schakelt ie meteen een stuk strakker. Is opzich wel zelf te doen, maar je dealer doet het voor totaal 50 euro incl. materiaal en btw als t goed is

Als je erover begint weten ze vast meteen waar je t over hebt

Schakelbusjes dus!
pi_29499455
Volvo heeft Renault Truck gekocht en Volvo auto verkocht aan Ford.

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29502403
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 02:01 schreef RPowa het volgende:

[..]

Geinig... Dan heb ik dus een unieke auto/Volvo. Nice to know!
zet hem maar eens in de achteruit(je hoeft niet eens te ontkoppelen, hij kraakt al als je hem in de achteruit zet terwijl je ontkoppeld hebt) terwijl je vooruit rijdt (met 5km/u oid, niet met 100 ), mooi gekraak he? Doe het nu andersom.... terwijl je achteruit rijdt in de 1 zetten, goh geen gekraak? gek is dat.
pi_29531617
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 13:55 schreef Eefske1986 het volgende:

[..]

zet hem maar eens in de achteruit(je hoeft niet eens te ontkoppelen, hij kraakt al als je hem in de achteruit zet terwijl je ontkoppeld hebt) terwijl je vooruit rijdt (met 5km/u oid, niet met 100 ), mooi gekraak he? Doe het nu andersom.... terwijl je achteruit rijdt in de 1 zetten, goh geen gekraak? gek is dat.
Pffff, lul niet zo stom en kinderachtig joh. Mijn achteruit is gewoon gesynchroniseert, zoals bij elke "beetje-auto". Geen gekraak, niets. Gewoon rijdende lekker in zijn R prakken en gaan. Soepeltjes. Van zijn R weer in zijn 1 en de 250 paardjes kunnen weer trekken.

Welterusten. Reageer dan gewoon niet, als je niet weet waar het over gaat.
pi_29531721
Een Volvo met 250 pk?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 10 augustus 2005 @ 08:59:19 #45
43304 Scalley
Druk ALT+F4 voor babes
pi_29534802
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een Volvo met 250 pk?
Nee, met 300 PK. http://uk.cars.yahoo.com/(...)o-v70-r-1003808.html
No One Knows
pi_29537325
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een Volvo met 250 pk?
Ja, gewoon standaard he, oud 850'je, nog niet laten chippen. Komt er misschien nog wel een keertje van. Maar het is eigenlijk wel voldoende zo. Inhaalpotentieel is afdoende.
pi_29538382
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:31 schreef RPowa het volgende:

[..]

Pffff, lul niet zo stom en kinderachtig joh. Mijn achteruit is gewoon gesynchroniseert, zoals bij elke "beetje-auto". Geen gekraak, niets. Gewoon rijdende lekker in zijn R prakken en gaan. Soepeltjes. Van zijn R weer in zijn 1 en de 250 paardjes kunnen weer trekken.

Welterusten. Reageer dan gewoon niet, als je niet weet waar het over gaat.
Toch best wel moeilijk hé, dat lezen
pi_29539867
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 13:43 schreef Eefske1986 het volgende:

[..]

Toch best wel moeilijk hé, dat lezen
Nog een keer dan, omdat je niet zo snel van begrip bent, je bent ook nog jong:

Auto staat in zijn R, je gaat rijden, al rijdende prik je hem in "1", HEEEE, geen gekraak!
Auto staat in zijn "1", je gaat rijden, al rijdende prik je hem in zijn "R", HEEEEE, géén gekraak!

Naaaahhhh! Hoe kan dat nou? Zou er een gesynchroniseerde achteruit in zitten wellicht?! JAH! Die zit er in, wat kewl man! Kan je zowel van 1 naar R als wel van R naar 1 gewoon zomaar schakelen zonder stil te gaan staan!

Als ik het nog een keer moet zeggen moet je maar een gil geven hoor.
pi_29550345
nou, geleliciteerrd maar daar ging het hele topic niet over...
  donderdag 11 augustus 2005 @ 00:34:24 #50
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29550546
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:22 schreef RPowa het volgende:

[..]

Nog een keer dan, omdat je niet zo snel van begrip bent, je bent ook nog jong:

Auto staat in zijn R, je gaat rijden, al rijdende prik je hem in "1", HEEEE, geen gekraak!
Auto staat in zijn "1", je gaat rijden, al rijdende prik je hem in zijn "R", HEEEEE, géén gekraak!

Naaaahhhh! Hoe kan dat nou? Zou er een gesynchroniseerde achteruit in zitten wellicht?! JAH! Die zit er in, wat kewl man! Kan je zowel van 1 naar R als wel van R naar 1 gewoon zomaar schakelen zonder stil te gaan staan!

Als ik het nog een keer moet zeggen moet je maar een gil geven hoor.
Mag jij mij uitleggen hoe jij twee tandwielen die allebei de andere kant op draaien wilt synchroniseren?
Volgens mij is je bak gewoon naar de hoeren...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')