Denk dat ze double clutch bedoelen, maar dat is met de komst van de gescynchroniseerde versnellingsbakken een beetje uit geraakt, voor normaal gebruik...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:46 schreef Scalley het volgende:
Had vorige week even dat ik em ook ff niet in z´n 1 kreeg toen ik stilstond, na paar keer proberen ging ie wel.. moet iets zijn met die bak. Heb nooit problemen met dit soort dingen. Heb het meest Mazda gereden (626, 323F, ook es in een 323, 323GT, 626 coupé korte stukjes) nooit een probleem.
Maar wat zal hij (garage) bedoelen met een dubbele schakeling??
Ik heb dus ook een V40 1.8 16V uit 2000.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:57 schreef Eefske1986 het volgende:
Iets wat die in elk geval niet heeft, hij bedoelt gewoon dat als je schakelt van de ene naar de andere versnelling je niet direct kunt maar via de vrij moet, in mijn ervaring hebben juist veel japanse auto's dat jouw volvo heeft het in elk geval niet, die heeft een ander probleem, kan alle van de problemen zijn die hier genoemd worden, er is in elk geval wat versleten zo lijkt het, tandwiel lijkt me niet in elk geval (horen 2 miljoen kilometer mee te gaan normaal gesproken, iig veel langer dan de normale levensduur van de auto). Maar goed, laat er gewoon naar kijken zoals je afgesproken hebt, het hoort in elk geval niet zo.
edit: overigens, heb al in verschillende V40's gereden, waarvan een 1.8 16 klapper uit 2000, ze schakelen allemaal gewoon zoals het hoort, dus dat je niet eerst langs de vrij moet.
Geinig... Dan heb ik dus een unieke auto/Volvo. Nice to know!quote:edit: de achteruit is altijd ongesynchroniseerd.........
Tis een stangenstelsel.. Ik heb ook een S40 gehad, met ongeveer dezelfde klachten. Het enige wat je moet vervangen zijn de schakelbusjes, dan schakelt ie meteen een stuk strakker. Is opzich wel zelf te doen, maar je dealer doet het voor totaal 50 euro incl. materiaal en btw als t goed isquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:29 schreef Taxi het volgende:
Gewoon het schakelmechaniek laten afstellen, als die mogelijkheid daar is, tenminste. Doorgaans wel. Misschien wel wat onderdelen van het mechaniek versleten. Kan nooit een dure toestand worden imo.
Ik weet alleen niet of het een stangenstelsel of een kabelstelsel is.
zet hem maar eens in de achteruit(je hoeft niet eens te ontkoppelen, hij kraakt al als je hem in de achteruit zet terwijl je ontkoppeld hebt) terwijl je vooruit rijdt (met 5km/u oid, niet met 100 ), mooi gekraak he? Doe het nu andersom.... terwijl je achteruit rijdt in de 1 zetten, goh geen gekraak? gek is dat.quote:Op maandag 8 augustus 2005 02:01 schreef RPowa het volgende:
[..]
Geinig... Dan heb ik dus een unieke auto/Volvo. Nice to know!
Pffff, lul niet zo stom en kinderachtig joh. Mijn achteruit is gewoon gesynchroniseert, zoals bij elke "beetje-auto". Geen gekraak, niets. Gewoon rijdende lekker in zijn R prakken en gaan. Soepeltjes. Van zijn R weer in zijn 1 en de 250 paardjes kunnen weer trekken.quote:Op maandag 8 augustus 2005 13:55 schreef Eefske1986 het volgende:
[..]
zet hem maar eens in de achteruit(je hoeft niet eens te ontkoppelen, hij kraakt al als je hem in de achteruit zet terwijl je ontkoppeld hebt) terwijl je vooruit rijdt (met 5km/u oid, niet met 100 ), mooi gekraak he? Doe het nu andersom.... terwijl je achteruit rijdt in de 1 zetten, goh geen gekraak? gek is dat.
Nee, met 300 PK. http://uk.cars.yahoo.com/(...)o-v70-r-1003808.htmlquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een Volvo met 250 pk?
Ja, gewoon standaard he, oud 850'je, nog niet laten chippen. Komt er misschien nog wel een keertje van. Maar het is eigenlijk wel voldoende zo. Inhaalpotentieel is afdoende.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een Volvo met 250 pk?
Toch best wel moeilijk hé, dat lezenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:31 schreef RPowa het volgende:
[..]
Pffff, lul niet zo stom en kinderachtig joh. Mijn achteruit is gewoon gesynchroniseert, zoals bij elke "beetje-auto". Geen gekraak, niets. Gewoon rijdende lekker in zijn R prakken en gaan. Soepeltjes. Van zijn R weer in zijn 1 en de 250 paardjes kunnen weer trekken.
Welterusten. Reageer dan gewoon niet, als je niet weet waar het over gaat.
Nog een keer dan, omdat je niet zo snel van begrip bent, je bent ook nog jong:quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:43 schreef Eefske1986 het volgende:
[..]
Toch best wel moeilijk hé, dat lezen
Mag jij mij uitleggen hoe jij twee tandwielen die allebei de andere kant op draaien wilt synchroniseren?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:22 schreef RPowa het volgende:
[..]
Nog een keer dan, omdat je niet zo snel van begrip bent, je bent ook nog jong:
Auto staat in zijn R, je gaat rijden, al rijdende prik je hem in "1", HEEEE, geen gekraak!
Auto staat in zijn "1", je gaat rijden, al rijdende prik je hem in zijn "R", HEEEEE, géén gekraak!
Naaaahhhh! Hoe kan dat nou? Zou er een gesynchroniseerde achteruit in zitten wellicht?! JAH! Die zit er in, wat kewl man! Kan je zowel van 1 naar R als wel van R naar 1 gewoon zomaar schakelen zonder stil te gaan staan!
Als ik het nog een keer moet zeggen moet je maar een gil geven hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |